View Full Version : Honda CRF1100 - 2020??
CRF nie jest łatwym moto do stawiania na centralce ale nie ma też tragedii, Tiger 800XC to był niezły trening na szarpanie żelazem. Dodam że KAT 1190 adv prawie sam wskakiwał na centralkę. Może to kwestia wyważenia motocyklach albo też długość nóżek podstawy .
Jak to czytam to mi oczy krwawią. Ważę z 70 kg, jestem nikczemnego wzrostu i nie mam centralki :D ale stawiałem okufrowaną i załadowaną Afrykę na centralce bez sraczki. Targałem też z gleby załadowaną Afrykę o masie pod 300 kg samemu nie raz. Tak, że moja rada wyebać centralkę, kupić solidną kosę od Mady i po temacie.
bukowski
04.11.2020, 15:32
o to, to. tym bardziej, że centralka swoje waży.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
fabryczna centralka jest zbyt wysoka, można spokojnie skrócić 1cm i będzie się stawiało bez wysiłku,
obecnie wszystko zależy od ustawienia centralnego amorka, im jest on bardziej skręcony tym łatwiej stawia się na centralce powód oczywisty....
proponuję zrobić prosty test wjechać tylnym kołem na 1-1.5 deskę, sklejkę itp.. i spróbować postawić idzie jak "w masło" zero wysiłku.
fabryczna centralka jest zbyt wysoka, można spokojnie skrócić 1cm i będzie się stawiało bez wysiłku,
obecnie wszystko zależy od ustawienia centralnego amorka, im jest on bardziej skręcony tym łatwiej stawia się na centralce powód oczywisty....
proponuję zrobić prosty test wjechać tylnym kołem na 1-1.5 deskę, sklejkę itp.. i spróbować postawić idzie jak "w masło" zero wysiłku.
Dzięki - brzmi rozsądnie, sprawdzę w weekend z CT sąsiada i poszukam jaka jest wysokość SW Motecha. Chłody i lockdowny nadchodzą, podobno pić codziennie nielzja to będzie inne zajęcie :)
fabryczna centralka jest zbyt wysoka, można spokojnie skrócić 1cm i będzie się stawiało bez wysiłku,
obecnie wszystko zależy od ustawienia centralnego amorka, im jest on bardziej skręcony tym łatwiej stawia się na centralce powód oczywisty....
U mnie tylna sprężyna wymieniona na twardszą i wyższą o 2 cm (Hyperpro) i stawia mi się tak samo jak na oryginalnej sprężynie więc niekoniecznie...
U mnie tylna sprężyna wymieniona na twardszą i wyższą o 2 cm (Hyperpro) i stawia mi się tak samo jak na oryginalnej sprężynie więc niekoniecznie...
nie chodzi tylko o sprężynę a o długość centralki, jeżeli jest ona krótsza to zmienia się kąt stopki centralnej do podłoża i całość można dźwignąć z dużo mniejszą siłą ponieważ ciężar motocykla od razu przenosi się na stopki a nie kierownika.
http://africatwin.com.pl/picture.php?albumid=347&pictureid=2369
żółta dłuższa
zielona krótsza
jedyna różnica to przy dłuższej tylne koło będzie wyżej, czy to konieczne? raczej nie... chyba, że często stawiamy moto na miękkim podłożu wtedy większy dystans tylnego koła może się przydać.
ps. w CRF1000 na fabrycznej stopce tylne koło jest uniesione ok 4cm nad podłożem.. no i po co aż tyle ??? żeby się męczyć ..
Mdxmd dobrze to zobrazował i ma rację.Viadro mam 3cm obniżone(koło ok 5cm w górze) a centralka oryginalna, w pełni załadowane z 3 kuframi to dwóch człowieków potrzeba co by postawić w pionie.:)
Mam ATAS i centralkę ori. Użycie tego to kwestia odpowiedniego depnięcia i nic poza tym. Z bagażem czy bez bagażu. Tak jak pisze Emek, nie jest to żadne "rocket science". Poćwiczyć parę razy i po problemie.
Pany! 26 postów o stawianiu motocykla na centralce......
To zima już przyszła, czy sezon mieliście taki nieciekawy????
Chudy 45
06.11.2020, 06:39
Pany! 26 postów o stawianiu motocykla na centralce......
To zima już przyszła, czy sezon mieliście taki nieciekawy????
:bow::bow::bow::haha2::haha2:
...obecnie wszystko zależy od ustawienia centralnego amorka, im jest on bardziej skręcony tym łatwiej stawia się na centralce powód oczywisty....
To co tu napisales jest totalnie bez sensu ...
Pany! 26 postów o stawianiu motocykla na centralce......
To zima już przyszła, czy sezon mieliście taki nieciekawy????
:Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumb s_Up:
honda_honda
06.11.2020, 07:15
Zdjęcie z kolorowymi liniami zamieszczone przez mdxmd doskonale obrazuje to od czego zależy czy moto stawia się ciężej czy lżej. Chodzi oczywiście o jedno moto z konkretną centralką i różnicę w stawianiu w zależności od ustawienia amora lub obciążenia kuframi. To są proste zasady fizyki.
To co tu napisales jest totalnie bez sensu ...
:Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumb s_Up:
czyżby uzasadnij
Mam ATAS i centralkę ori. Użycie tego to kwestia odpowiedniego depnięcia i nic poza tym. Z bagażem czy bez bagażu. Tak jak pisze Emek, nie jest to żadne "rocket science". Poćwiczyć parę razy i po problemie.Potwierdzam.
D
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
czyżby uzasadnij
Piszesz ze
...obecnie wszystko zależy od ustawienia centralnego amorka, im jest on bardziej skręcony tym łatwiej stawia się na centralce powód oczywisty....
totalnie nie mam pojecia co ma wspolnego ustawienie amora i stawianie na nozke, przeciesz skok amortyzatora jest staly a ustawienie jego parametrow pracy czy tez napiecia wstepnego sprezyny nie ma kompletnie nic wspolnego z skokiem.
Piszesz ze
...obecnie wszystko zależy od ustawienia centralnego amorka, im jest on bardziej skręcony tym łatwiej stawia się na centralce powód oczywisty....
totalnie nie mam pojecia co ma wspolnego ustawienie amora i stawianie na nozke, przeciesz skok amortyzatora jest staly a ustawienie jego parametrow pracy czy tez napiecia wstepnego sprezyny nie ma kompletnie nic wspolnego z skokiem.
Napięcie wstępne wpływa na zmianę prześwitu, to z kolei wpływa na siłę jaką trzeba użyć do postawienia moto na centralnej.
czyżby uzasadnij
mdxmd
Ty to wiesz, ja to wiem a innym musisz łopatologicznie to wytłumaczyć,pokazać :D A tak po koleżeńsku szkoda zdrowia.
serio ma to taki zauwazalny wplyw ?? Jaka jest roznica wysokosci pustego moto w skrajnych punktach ustawienia napiecia wstepnego?
Miras Sc
06.11.2020, 21:47
serio ma to taki zauwazalny wplyw ?? Jaka jest roznica wysokosci pustego moto w skrajnych punktach ustawienia napiecia wstepnego?
Oj ma wpływ. Nie mierzyłem ale przy moich 178cm wzrostu przy amorze na 2 kliku stopy mam płasko na ziemi, a przy skręconym na 22kliku już mam pięty w powietrzu:)
Oj ma wpływ. Nie mierzyłem ale przy moich 178cm wzrostu przy amorze na 2 kliku stopy mam płasko na ziemi, a przy skręconym na 22kliku już mam pięty w powietrzu:)
tak pod obciazeniem jak naj bardziej ale bez drivera i bagazu chyba jest roznica znikoma luz wcale jej nie ma.
Chyba wybiore sie jutro na pomiary
Właśnie się zorientowałem, że Android Auto jest już od lata w Goldasach. Może trafi do CRF też. W końcu system ten sam chyba.
https://powersports.honda.com/goldwing/update/index.html
Obiecywali że Afra jest druga w kolejce.. Oby..
Obiecywali że Afra jest druga w kolejce.. Oby..
Sugerujesz że mogą wstecznie zrobić kompatybilność z andkiem? (poprzez aktualizację softu?)
Czy jednak android auto będzie dotyczyło tylko nowych modeli?
To pierwsze
Rzeczywiście racja co prawda nie w Hondzie i nie w motocyklu ale w bmw G20 po upadejcie softu zrobili wsparcie dla android auto. Także da się ino trzeba chcieć :)
Czy ktoś zakładał Scottoilera do CRF1100 ? Jeśli tak to miałbym prośbę o parę zdjęć gdzie umieszczony jest zbiorniczek, którędy przewód olejowy, mocowanie dyszy oraz parę słów jak przeciągnięte kabelki jeśli to wersja "e". Jeśli byłby ktoś z WAW lub okolic i chciałby okazać Afrę to chętnie podjadę...
In progress - pewnie niedługo się wypowie DziadekH :)
A potem i ja skopiuję jego pomysł - czekamy na przesyłkę eSystem
In progress - pewnie niedługo się wypowie DziadekH :)
A potem i ja skopiuję jego pomysł - czekamy na przesyłkę eSystem
Co za speed! Dzięki i czekam :D
Dzisiaj montowałem. Ja mam e system v 3.1 zbiornik mam zamontowany po lewej stronie pod owiewką, żeby go uzupełnić wystarczy odkręcić tą czarną osłonę pod fotelem i miejsca jest tam bardzo dużo. Kabelki są pod zbiornikiem paliwa, dyszę mam scorpiona.
Daj proszę jakieś zdjęcia
Daj proszę jakieś zdjęcia
Witam,
również dołączam się do pytania o jakąś fotorelację z montażu.
Pozdrawiam
DziadekH
22.01.2021, 16:42
Foto-relacja z montażu Scottoilera V 3.1
Ale szkłem d...py nie podcieraj. Załóż podwójną dyszę co by łańcuch oliwę z obu stron miał.:)
Ooo take https://www.louis.pl/artikel/scottoiler-dual-injector-podwojna-dysza-do-smarowania/10011460
Dzięki DziadekH - mam nadzieję na powtórkę jutro :)
GregoryS
22.01.2021, 20:23
Ale czemu az pod owiewka ? Do napelniania oleju trzeba bedzie rozbierac ?
Nie sadze zeby rama CRF1000 i 1100 az tak sie roznila, u mnie zamontowane jest po prostu pod rama z lewej strony. Dostep do napelniania i "wzrokowy" zeby sprawdzic czy oleju jest tyle ile pokazuje wskaznik bezproblemowo.
Edycja
Fotka w watku o scottoilerze:
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=660225&postcount=84
DziadekH
23.01.2021, 06:35
Ale szkłem d...py nie podcieraj. Załóż podwójną dyszę co by łańcuch oliwę z obu stron miał.:)
Ooo take https://www.louis.pl/artikel/scottoiler-dual-injector-podwojna-dysza-do-smarowania/10011460
Nie czuję takiej potrzeby. W poprzednim moim moto, napęd był smarowany jedną dyszą i wytrzymał do sprzedaży 40kkm.
Wielkie dzięki za zdjęcia! No to czas na zakupy :)
Mam zamontowany scottoiler zwykły podciśnieniowy, ale za to wolałem dokupić podwójną dyszę tzw skorpiona. Kumpel w KTM użerał się z tym elektronicznie sterowanym scottoilerem, teraz jest na etapie tego, że centralka sterująca rozszczelniła się, złapała wodę i wariuje. Wiadomo wybór należy do każdego z nas, ale za różnicę w cenie około x 2 można mieć zapas oleju na lata ; )
Mam podciśnieniowego scottoilera i to dziadostwo,cały czas trzeba się bawić pokrętłem.Mam zamiar dokupić centralkę/sterownik lubrixa i zawór elktr. Używał ktoś tego sterownika? http://www.mototopasja.pl/lubrixa/oferta#&gid=1&pid=1
A u mnie w podciśnieniowym zawsze kłopot po myciu moto...nie mam pojęcia dlaczego.
Tak to działa normalnie, zadowolony jestem. Tylko ta regulacja po myciu...
DziadekH
26.01.2021, 15:55
Mam podciśnieniowego scottoilera i to dziadostwo,cały czas trzeba się bawić pokrętłem.Mam zamiar dokupić centralkę/sterownik lubrixa i zawór elktr. Używał ktoś tego sterownika? http://www.mototopasja.pl/lubrixa/oferta#&gid=1&pid=1
Też używałem scottoilera vSystem, z zaworem sterowanym podciśnieniem, i oryginalnego niebieskiego oleju. Moim zdaniem przez 40kkm spisywał się bardzo dobrze. Jedynym minusem, na początku użytkowania, była konieczność doświadczalnego dobrania optymalnej pozycji pokrętła regulującego dozowanie oleju. Wyznaczyłem dwie pozycje, na dni upalne i te jesienne, było OK.
Teraz mam eSystem gdzie pojedynczą dawką oleju steruje nie zawór tylko pompa. Jeden impuls jedna kropla, bez względu na temperaturę czyli aktualną lepkość oleju. Sterownik umożliwia łatwą zmianę intensywności smarowania poprzez regulację ilości impulsów pompy w czasie. Z tego co czytałem podobne możliwości daje sterownik lubrixa. W prawdzie zarządza on elektrozaworem, ma jednak wbudowany czujnik temperatury umożliwiający kompensatę dawki oleju zależnie od aktualnej lepkości. Czy działa to sprawnie ???. Wybrałem bardziej precyzyjny system z pompką, niestety za cenę x3.:Sarcastic:
radiolog
01.03.2021, 09:10
A tu idzie konkurencja z Chin
https://www.scigacz.pl/Hengjian,Dahaidao,500,chinska,kopia,Hondy,Africa,T win,40992.html
Pytanie mam - jaki jest w NAT oryginalny akumulator?
Czym powinienem ładować?
104889
W 2020 lifepo4ale wczesniej były agmy montowane
Czyli normalny kwasiak?
Moja jest z 2017
W 2020 lifepo4ale wczesniej były agmy montowane
Lifepo już od 2018 montowali
Na pewno.
Czyli normalny kwasiak?
Moja jest z 2017
jesli to agm to niby Kwaśniak ale wymaga większego napięcia, a jesli lifepo4 to mnieszego. stawiam ze to ten
https://t.iparts.pl/4451/YTZ14S_902502/dokumenty/akumulator-yuasa.jpg
jesli agm to zerknij w temat o ładowaniu i tam masz info co i jak
ładować i 14,9V i 1,1A plus potem możesz wysycić na 15,6V
Dzięki :Thumbs_Up:
sprawdź ja to wziąłem z instrukcji serwisowej ale ze tych wersji trochę juz wyszło to nieche cię w bład wprowadzić
Wygląda na to, że jest dokładnie tak, jak piszesz.
Mi chodziło przede wszystkim o to czy oryginalny akumulator jest kwasowy?
Wygląda, że tak.
Chciałem się upewnić, bo na telefonie to można w Sudoku pograć, a nie... :D
kristoch
06.03.2021, 08:29
W 2016-2017 był dokładnie ten ze zdjęcia powyżej, co pałeł zamieścił.
W 1100L z 2019 i pewnie 2020 jest taki jak poniżej.
Przy okazji - ma ciekawe parametry ładowania: 14,7V i 32A. Wychodzi, że pełną pojemność można naładować w 9 minut 😀.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210306/df4d96e141605a177f32ef33b7af6c7c.jpg
https://motovoyager.net/newsy/honda-africa-twin-bedzie-wyposazona-w-radary-z-tylu-i-przodu/
GregoryS
09.03.2021, 01:20
Adwenczer po zbóju.. jeszcze niech ekspresy do kawy zaczna montowac.
Zaczęło się od giejesa albo dukata, teraz NAT. Czy to nie wyścig zbrojeń państw osi :dizzy:
Założyłem scotta podobnie jak DziadekH. Pytanie jak macie ustawiona częstotliwość kropelek / ile kresek na wyswietlaczu ?
DziadekH
31.03.2021, 12:12
Założyłem scotta podobnie jak DziadekH. Pytanie jak macie ustawiona częstotliwość kropelek / ile kresek na wyswietlaczu ?
Jestem nadal w trakcie testów ustawienia scotta. W takich warunkach jak ostatnio ustawiony mam na 6 kresek. Po ostatnich 300 km wydaje się że jest OK, zwiększyłem tylko czułość układu o jedno pole bo w ruchu miejskim zbyt szybko się wyłączał przy zatrzymaniu na światłach.
Dzięki. Teraz mam 5 kresek i chyba jest OK.
Ha! OsmAnd już działa z Apple CarPlay. Można nawigować po tracku GPS korzystając z tableta w 1100! ;)
Niestety OsmAnd ma problem z CarPlay. Po wygaśnięciu ekranu w telefonie mapa wyświetlana przez CarPlay jest zamrożona. Pisałem do ich supportu - wiedzą o tym i końcem kwietnia ma wyjść aktualizacja.
Dobrze wiedzieć. Zobaczyłem na ekranie, że się pojawiło ale jeszcze nie było wyjazdu aby potestować.
Cześć.
czy u Was także po włączeniu w menu service mode corneling light świeci tylko jedna lampka? Tak ma być? Nie zwrociłem uwagi jak jest podczas jazdy, czy swiecą obie w zaleznosci od zakretu
update: dobra juz wiem, kierunkami zmienia sie lampy sprawdzajac czy działają :)
Tak ma być, przełączasz L/P przyciskiem od kierunkowskazów.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.