|   | 
 | |||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  | 
|  01.04.2011, 15:01 | #1 | 
| mistrzu  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 1,962
				 Motocykl: RD03 Przebieg: ? Galeria: Zdjęcia   Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 21 min 48 s |  Skuter na LPG ! 
			
			Na wstępie proszę nie pisać bajek że się nie da, nielegalne, nie opłaca i srać po iglakach zaśmiecając wątek.  Jest to pytanie techniczne, a wiem ze jest tu wielu mądrych ludzi. Dotyczy zagazowania skutera 125 w czterosuwie, chłodzonego wymuszonym obiegiem powietrza. Co wiem: 1. Wiem że Hasyoung Aquila 125 był sprzedawany w lpg , ale nie udało mi sie namierzyć schamatów, części itd 2.Wiem że firma Stako produkuje butle do skuterów.Na przykład taką: http://www.stako.pl/index.php?id=men...=pl#fragment-2 3. Wiem że firma lovato robi reduktory do silników do 150 cmm :Mini M306-20 lub Colibri do kupienia na allegro http://moto.allegro.pl/reduktor-mini...530102298.html 4 Potrafię założyć instalację I generacji do samochodu, ale mam w przypadku skutera pewne problemy. Pytania: 1 Reduktor który wymieniłem nie jest parownikiem. W klasycznym parowniku samochodowym mamy podgrzewanie od silnika aby ciecz przy rozprężaniu się na gaz nie zamrażała parownika. Jak to zrobić w skuterze, gdy mam tylko reduktor? nie chce jeździć na butli turystycznej. nie biorę pod uwagę montażu dużego parownika z samochodu i kombinacji z grzałkami elektrycznymi - alternator skutera nie ma na to mocy, wydatek parownika z duży. 2 Nie widziałem miksera do skutera, gdzie kupić, z czego zaadoptować (ewentualnie można samemu coś wystrugać) 3Wiem że LPG służy do zasilania kosiarek, łodzi, agregatów, jak tam jest rozwiązana kwestia przejścia gazu z fazy ciekłej w lotną? 4 Czy aby do reduktora szedł gaz a nie ciecz nie wystarczy zamontować wielozawór w górnej części butli bez rurki, tak aby ciągnął gaz a nie ciecz? 
				__________________ Enduro i ADV Ostatnio edytowane przez motormaniak : 01.04.2011 o 15:03 | 
|   |   | 
|  01.04.2011, 15:46 | #2 | 
| zfazowany  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: wierzchucino 
					Posty: 222
				 Motocykl: RD07   Online: 2 tygodni 2 dni 1 godz 23 min 21 s |   
			
			Kiedys było w Swiecie Motocykli,tylko nie pamietam jaki skuter co i jak,moge poszukac i wrzucic.
		 
				__________________ Nieważne czym,wazne jak jeżdzisz. | 
|   |   | 
|  01.04.2011, 18:58 | #3 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2008 Miasto: Złocieniec 
					Posty: 322
				 Motocykl: 2xRD07   Online: 3 tygodni 17 godz 32 min 14 s |   
			
			Dobry pomysł  .Większość agregatów na gaz z którymi miałem styczność chodziła na CNG więc nie było fazy ciekłej.W takim rozwiązaniu jakie podajesz gaz w fazie lotnej powinien iść już z butli.Ten zawór/regulator LOVATO sam niby reguluje ciśnienie gazu ,ale lepiej chyba będzie dla poprawności działania tego systemu gdy dostanie już wcześniej obniżone ciśnienie.W linku zobacz jak wygląda gotowe rozwiązanie http://www.gastechproducts.com/gasconverter.html .Mikser wystrugasz sobie sam to akurat najmniejszy problem.Butla nie może mieć rurki dobrze się domyślasz.Można też stosować ogrzewane powietrzem parowniki ale to dość kosztowne rozwiązanie http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KOHLE...item2a07724030 . | 
|   |   | 
|  01.04.2011, 23:13 | #4 | 
| status-TAK stan cywilny-TAK....  Zarejestrowany: Jun 2006 Miasto: Mikołów 
					Posty: 1,219
				 Motocykl: K750 Przebieg: Tak,   Online: 3 tygodni 1 dzień 12 godz 41 min 57 s |   
			
			A czy nie można coś wykombinować żeby ogrzać spalinami? W 126p zainstalowaliśmy gazownie z butla turystyczną. jak dobrze pamietam to reduktor przykręcony był bezpośrenio do głowicy/kolanka wydechowego. Ale to była rzeźba  ale co się nie robiło żeby furą do szkoły śmigać.... | 
|   |   | 
|  01.04.2011, 23:37 | #5 | 
| Gość 
					Posty: n/a
				 Online: 0 |   
			
			
Poszukaj jak robią to kierowcy VW t3 z silnikiem boxer. Gdzieś tam takie właśnie patenty widziałem.
		 | 
|   | 
|  01.04.2011, 18:43 | #6 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2009 Miasto: Niwy  CBY 
					Posty: 143
				 Motocykl: RD07a Przebieg: 60+ Galeria: Zdjęcia   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 10 godz 42 min 39 s |   
			
			Co do mikserów to zajżyj na http://www.rybacki.pl/ , kiedyś kombinowałem z CC700 i u nich kupowałem takie montowane w gumę, może coś podpasujesz.
		 | 
|   |   | 
|  01.04.2011, 23:59 | #7 | 
| mistrzu  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 1,962
				 Motocykl: RD03 Przebieg: ? Galeria: Zdjęcia   Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 21 min 48 s |   
			
			PawelZDR - dzięki.  Panowie - konkrety! Każdy z nas coś słyszał, o podgrzewaniu olejem silnikowym, o wężownicach w miskach olejowych, o drucie oporowym i inne patenty rodem z PRL-u. Tylko co z tego , skoro nie będe 10 konnym skutere jeździł na parowniku do 100 konnego silnika!  Ja pytam o gotowe rozwiązania stosowane seryjnie na przykład we Włoszech czy Chinach, sprawdzone i przystosowane.   Czy wielozawór stosowany w instalacjach skuterowych jest taki jak w instalacjach samochodowych , czy pełni również rolę parownika? Czy przytoczony przeze mnie reduktor lovato obsłuży gaz idący bez parownika bezpośrednio z wielozaworu samochodowego ? 
				__________________ Enduro i ADV | 
|   |   | 
|  02.04.2011, 02:19 | #8 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2008 Miasto: Złocieniec 
					Posty: 322
				 Motocykl: 2xRD07   Online: 3 tygodni 17 godz 32 min 14 s |   
			
			Patrząc na patent z podanego link-u to tam nie ma żadnego wielozaworu jest tylko wstępny reduktor który obniża cisnienie z butli do 0.5psi i zwykly ręczny kurek na wyjściu z reduktora.To Lovato jest właśnie przystosowane typowo do pobierania gazu prosto z butli.
		 | 
|   |   | 
|  02.04.2011, 23:19 | #9 | 
| mistrzu  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 1,962
				 Motocykl: RD03 Przebieg: ? Galeria: Zdjęcia   Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 21 min 48 s |   
			
			Więc to złote pokrętło na butli to ręczny zawór. A wstępny reduktor to ten na butli, rozwiązanie jak z kuchenki turystycznej, i dalej do reduktora lovato? Ciągle sugeruje się instalacjami samochodowymi gdzie mam wielozawór z zaworem elektrycznym i ręcznym.  Tu zawór jest bezpośrednio na butli..   Czy widział ktoś schemat instalacji lpg do skutera? Skoro jest to robione seryjni ei ponoć popularne w niektórych krajach... bariera językowa chyba mi nie pozwala znaleźć. 
				__________________ Enduro i ADV | 
|   |   | 
|  03.04.2011, 20:47 | #10 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 1,206
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 19 godz 24 min 36 s |   
			
			
Mam znajomych gazowników. Jest spore prawdopodobieństwo, że w tygodniu u nich będę. Jak nie zapomnę - pogadam.
		 
				__________________   | 
|   |   | 
|  | 
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| skuter Piaggio 125 X8 | Pils | Inne - dyskusja ogólna | 3 | 27.02.2012 10:38 |