![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 517
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 91000
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 23 godz 12 min 0
|
![]()
Cześć.
Jaki olej do lag wlewacie do waszych NAT 1100 (nie ES)? Właśnie się przygotowuję do wymiany i nie wiem co wybrać. Możecie coś polecić ? FUCHS SILKOLENE RSF 10 ... ktoś na nim jeździ ? Motorex 10W? Motul 10W? Coś innego? Są w ogóle jakieś wyczuwalne różnice pomiędzy nimi? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,274
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 godz 14 min 21 s
|
![]()
Sprawdź najpierw parametry oleju jaki masz mieć
10W Motorex to nie to samo co RSF 10... U siebie na serwisach głównie RSF używam i bardzo sobie chwalę ten olej. Motorex jest też ok, ale nie patrz na oznaczenia tylko na specyfikację oleju.
__________________
Ramires "A friend is an enemy who hasn't attacked yet" - Phuthedi.M |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 517
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 91000
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 23 godz 12 min 0
|
![]() Cytat:
Niestety.... Service Manual mówi tylko to: Pour the specified amount of recommended fork fluid . RECOMMENDED FORK FLUID: Fork Fluid (viscosity: 1OW) FORK FLUID CAPACITY: 708 ± 2.5 cm3 (23.9 ± 0.1 US oz, 24.9 ± 0.1 Imp oz) Możesz podać jakieś konkretniejsze dane ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]()
jakich dokladniejszych danych potrzebujesz? na grupie FB CRF1000/1100 byla ostatnio dyskusja jakiej firmy olej lac wiec sie zapytalem czy o plynie hamulcowym tez tak dyskutuja. jest napisane: 10W. nalej syntetyka cywilizowanej marki i wystarczy. zawsze mozesz nalac olej z nalepka Honda - w ASO nie leja nic innego.
__________________
buziaki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 517
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 91000
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 23 godz 12 min 0
|
![]()
Specyfikacja oleju. Tych danych o których pisał ramires.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() |
![]()
Honda ich nigdzie nie podaje wiec o co sie oprzec i po co? to jest bardzo prosty zawias. Honda pisze: 10W + ilosc + wysokosc lustra.
__________________
buziaki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 517
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 91000
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 23 godz 12 min 0
|
![]()
To że nie podaje zauważyłem ...
Właśnie dlatego pytam.. o doświadczenia innych. Silkolene np... nie podaje klasy oleju. Podaje tylko RSF 10 i ISO 46 które jest czym ? https://olejefuchs.pl/iso-vg-46/ Po co ? .. po to żeby świadomie rozumieć co się robi a nie opierać się na bezmyślnym powtarzaniu czegoś po kimś bez wcześniejszej weryfikacji. Tzw myślenie samodzielne. Po to właśnie dociekam... o co chodzi w dobraniu właściwego oleju do moich lag. btw: MOTUL FORK OIL EXPERT MEDIUM 10W. viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 35.9 mm2/s Silkolene RSF 10 ISO-vg-46 lepkość kinematyczna oleju w temperaturze 40°C wynosi 46 mm2/s Natomiast Silkolene RSF 7,5 wg. ISO VG 32 40°C to: 28,8 - 35,2 [mm2/s]. Więc chyba tak jak napisał Ramires... "10W Motorex to nie to samo co RSF 10" Motul W10 wg SAE to coś jak Silkolene 7,5 wg ISO VG Choć AI podpowiada że to porównanie nie jest do końca trafione: Norma ISO 32 i SAE 10W to oznaczenia lepkości olejów, ale odnoszą się do różnych systemów klasyfikacji. ISO 32 określa lepkość oleju w temperaturze 40°C, podczas gdy SAE 10W opisuje lepkość oleju silnikowego, szczególnie w niskich temperaturach. W pewnych przypadkach, olej SAE 10W może być porównywalny z ISO 32, ale nie są to bezpośrednio zamienne oznaczenia, pisze Machinery Lubrication. Pytanie jaką normą posługuje się Honda ? Może ktoś trafił na taką informację ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() |
![]()
Ja tam się nie znam i leje tak jak pisze Honda10W ale wg SAE do VFR. Po 50kkm spełnia to co ma spełniać w Viadrze też tak było więc nara
![]()
__________________
kto smaruje ten jedzie |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() |
![]()
Otóż leją - ja leję. W zależności od użytkownika używam kombinacji. Generalnie oznaczenia wg. SAE, to grupy lepkościowe od-do. Różni producenci z tym samym oznaczeniem produkują różniące się parametry (w zadanej klasyfikacji). W produktach tej samej firmy też mamy różnice bo pomiędzy syntetykiem, pół i minerałem jest czasami duża różnica index-u lepkościowego, co jest istotne przy użytkowaniu w szerokim zakresie temperatur zewnętrznych i tylko wtedy, czyli w praktyce mniej ważne. Natomiast bardzo ważne jest, żeby olej dobrze (jak najlepiej) smarował, nie pienił się i miał jak najdłuższy interwał wymiany. W praktyce zależy to (jak zwykle) od producenta bo nie łatwo jest utrzymać taki reżim technologiczny, dlatego producent jest bardzo ważny. Na koniec : nowszej generacji zaworowania z regulacją zewnętrzną pozwalają łatwo dostroić zawieszenie, dlatego można stosować nieco cięższe oleje, które z natury mają lepszą smarność.
P.S. Przy użytkowaniu szosowym olej dobrego producenta powinien być zmieniany co 15kkm, a nie jak się uszczelniacze wysrają. W terenie liczy się w moto-godzinach. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() |
![]()
proponuje zalozyc przy garazu male laboratorium i testowac. paliwo przed tankowaniem rowniez. a no i zarowki. codziennie. jak w betoniarni czy urobek trzyma zadana klase
![]()
__________________
buziaki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Jaki olej do lag i uszczelniacze do DL1000 AL8? | zimny | Suzuki | 10 | 10.01.2024 08:32 |
Jaki olej do Crosstourera z DCT? | tyran | Honda - inna niż AT & NAT | 13 | 12.12.2017 21:18 |
Jaki olej do XTZ 750 '90 | LuckyOne | Regularne czynności serwisowe | 1 | 15.03.2015 09:57 |
Olej do scottoiler'a - jaki? | hans | Wszystko dla Afryki | 20 | 19.11.2012 12:49 |