![]() |
Jaki wlewacie olej do lag w crf1100l ?
Cześć.
Jaki olej do lag wlewacie do waszych NAT 1100 (nie ES)? Właśnie się przygotowuję do wymiany i nie wiem co wybrać. Możecie coś polecić ? FUCHS SILKOLENE RSF 10 ... ktoś na nim jeździ ? Motorex 10W? Motul 10W? Coś innego? Są w ogóle jakieś wyczuwalne różnice pomiędzy nimi? |
Sprawdź najpierw parametry oleju jaki masz mieć
10W Motorex to nie to samo co RSF 10... U siebie na serwisach głównie RSF używam i bardzo sobie chwalę ten olej. Motorex jest też ok, ale nie patrz na oznaczenia tylko na specyfikację oleju. |
Cytat:
Niestety.... Service Manual mówi tylko to: Pour the specified amount of recommended fork fluid . RECOMMENDED FORK FLUID: Fork Fluid (viscosity: 1OW) FORK FLUID CAPACITY: 708 ± 2.5 cm3 (23.9 ± 0.1 US oz, 24.9 ± 0.1 Imp oz) Możesz podać jakieś konkretniejsze dane ? |
Cytat:
|
Specyfikacja oleju. Tych danych o których pisał ramires.
|
1 Załącznik(ów)
Cytat:
|
Cytat:
Właśnie dlatego pytam.. o doświadczenia innych. Silkolene np... nie podaje klasy oleju. Podaje tylko RSF 10 i ISO 46 które jest czym ? https://olejefuchs.pl/iso-vg-46/ Po co ? .. po to żeby świadomie rozumieć co się robi a nie opierać się na bezmyślnym powtarzaniu czegoś po kimś bez wcześniejszej weryfikacji. Tzw myślenie samodzielne. Po to właśnie dociekam... o co chodzi w dobraniu właściwego oleju do moich lag. btw: MOTUL FORK OIL EXPERT MEDIUM 10W. viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 35.9 mm2/s Silkolene RSF 10 ISO-vg-46 lepkość kinematyczna oleju w temperaturze 40°C wynosi 46 mm2/s Natomiast Silkolene RSF 7,5 wg. ISO VG 32 40°C to: 28,8 - 35,2 [mm2/s]. Więc chyba tak jak napisał Ramires... "10W Motorex to nie to samo co RSF 10" Motul W10 wg SAE to coś jak Silkolene 7,5 wg ISO VG Choć AI podpowiada że to porównanie nie jest do końca trafione: Norma ISO 32 i SAE 10W to oznaczenia lepkości olejów, ale odnoszą się do różnych systemów klasyfikacji. ISO 32 określa lepkość oleju w temperaturze 40°C, podczas gdy SAE 10W opisuje lepkość oleju silnikowego, szczególnie w niskich temperaturach. W pewnych przypadkach, olej SAE 10W może być porównywalny z ISO 32, ale nie są to bezpośrednio zamienne oznaczenia, pisze Machinery Lubrication. Pytanie jaką normą posługuje się Honda ? Może ktoś trafił na taką informację ? |
Ja tam się nie znam i leje tak jak pisze Honda10W ale wg SAE do VFR. Po 50kkm spełnia to co ma spełniać w Viadrze też tak było więc nara :)
|
Cytat:
P.S. Przy użytkowaniu szosowym olej dobrego producenta powinien być zmieniany co 15kkm, a nie jak się uszczelniacze wysrają. W terenie liczy się w moto-godzinach. |
proponuje zalozyc przy garazu male laboratorium i testowac. paliwo przed tankowaniem rowniez. a no i zarowki. codziennie. jak w betoniarni czy urobek trzyma zadana klase :Thumbs_Up:
|
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:59. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.