Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03.12.2009, 13:34   #1
don_Pedro
 
don_Pedro's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: EL
Posty: 106
Motocykl: RD04
Przebieg: 4równik
don_Pedro jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 9 godz 54 min 28 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał podos Zobacz post
2. 3 tys obrotów to absolutne minimum. Lepiej trzymać 4 -4,5tyś
Aaa, teraz rozumiem w czym trójki i czwórki są lepsze:
Max moment obrotowy:
RD03: 55Nm przy 3000 obr/min
RD04: 57Nm przy 3500 obr/min
RD07: 61Nm przy 6000 obr/min
don_Pedro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.12.2009, 15:22   #2
zbyszek_africa
księgowy...
 
zbyszek_africa's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Radom
Posty: 1,500
Motocykl: KTM LC8 990 Adv.S 08' E-bike CUBE Fox full
zbyszek_africa jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 6 godz 14 min 0
Domyślnie

Yakuzsa ten dżwięk to od alternatora (prądnicy) pracuje w oleju (jest pod lewym deklem), w Afryce to szczególnie słychać na wolnych obrotach. Nie przejmuj się tym wcale, ona tak ma
Cała reszta to prześmiewcy, no chyba jakbyś jej wiaderko kompresji zaaplikował, to by wtedy lepiej gadała

pozdr.
zbyszek_africa jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.12.2009, 15:24   #3
yakuzsa
 
yakuzsa's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Siedlce okolice
Posty: 83
Motocykl: Iz49, K750,XT350,MZ,SHL,WSK
yakuzsa jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 31 min 49 s
Domyślnie

http://mp3upload.ca/download/22043/voice1203_000.mp3

zbyszek, odrazu ten dzien mi sie nagle wydal piękniejszy a następnym razem moze ktos inny skoczy po wiaderko fazy

Ostatnio edytowane przez yakuzsa : 03.12.2009 o 15:27
yakuzsa jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.12.2009, 16:45   #4
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

A kierownice to ty prostą masz..?
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.12.2009, 17:40   #5
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał don_Pedro Zobacz post
Aaa, teraz rozumiem w czym trójki i czwórki są lepsze:
Max moment obrotowy:
RD03: 55Nm przy 3000 obr/min
RD04: 57Nm przy 3500 obr/min
RD07: 61Nm przy 6000 obr/min
Ale to są wartości maksymalne. Jak już chcesz porównywać to podaj wartości dla takich samych obrotów.

Edit:
Z tego co podałeś to można co najwyżej wywnioskować że RD03 dostaje zadyszki powyżej 3000 rpm
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."

Ostatnio edytowane przez Lepi : 03.12.2009 o 17:43 Powód: Edit
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.12.2009, 17:08   #6
don_Pedro
 
don_Pedro's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: EL
Posty: 106
Motocykl: RD04
Przebieg: 4równik
don_Pedro jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 9 godz 54 min 28 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Ale to są wartości maksymalne. Jak już chcesz porównywać to podaj wartości dla takich samych obrotów.
Trudno chyba będzie zdobyć wykresy dla wszystkich trzech modeli, zresztą przypuszczam, że różnice w krzywych momentu będą niewielkie, pewnie w RD03 i RD04 pierwszy "garb" na wykresie jest ciut wyższy.
Zastanowiło mnie natomiast, dlaczego należy utrzymywać obroty w granicach 4-4,5rpm? Ja przyspieszam w przedziale 3-3,5tys., więc zmieniam bieg na wyższy gdzieś przy 3,5tys. i uważam że wystarczy. Nie mam oporów przed wbiciem piątki przy 65km/h.
don_Pedro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.12.2009, 13:24   #7
zbyszek_africa
księgowy...
 
zbyszek_africa's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Radom
Posty: 1,500
Motocykl: KTM LC8 990 Adv.S 08' E-bike CUBE Fox full
zbyszek_africa jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 6 godz 14 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał don_Pedro Zobacz post
.... Ja przyspieszam w przedziale 3-3,5tys., więc zmieniam bieg na wyższy gdzieś przy 3,5tys. i uważam że wystarczy. Nie mam oporów przed wbiciem piątki przy 65km/h.
Tak też można, ale po co? Nie katowana, mało pali? BZDURA ! Łańcuch to pikuś, ale po niedługim czasie obejżyj wałek zdawczy
zbyszek_africa jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.12.2009, 21:01   #8
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,003
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 5 dni 14 godz 56 min 41 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał don_Pedro Zobacz post
Aaa, teraz rozumiem w czym trójki i czwórki są lepsze:
Max moment obrotowy:
RD03: 55Nm przy 3000 obr/min
RD04: 57Nm przy 3500 obr/min
RD07: 61Nm przy 6000 obr/min
Przy okazji ma ktoś pod ręką wykresy przebiegu momentu i mocy?
Z wykresu będzie wynikać co może dany silnik, sam szczyt momentu czy mocy jest tylko techniczną informacją do porównań silników.
Prosty przykład:
max moment w mojej Vectrze przypada na 4600obr, wydawało by sie że silnik musi byc kręcony bo ma go wysoko.
Ale 80% momentu jest już dostepne w zakresie 2000-5000 co przekłada się na dobry ciąg od 1200 do 6000obr( max silnika to 6800) co daje przyśpieszanie na V biegu od 50km/h do 230km/h.
Także same cyferki w danych techn. nie mówia wszystkiego o charakterze i możliwościach silnika, dopiero wykres to określa.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.12.2009, 21:17   #9
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Przepraszam, ale moja RD07 ma 62,5 Nm
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Dziwny odglos przy hamowaniu silnikiem! Tolecki Silnik, sprzęgło, skrzynia 12 07.11.2011 23:13


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.