Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.08.2015, 23:03   #1
consigliero
Ajde Jano
 
consigliero's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Rataje Słupskie
Posty: 6,509
Motocykl: Raczej nie będę miał AT
Galeria: Zdjęcia
consigliero jest na dystyngowanej drodze
Online: 9 miesiące 2 tygodni 2 dni 20 godz 25 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał puszek Zobacz post
Automat w aucie , do tego benzynowym to porażka na zjazdach...Nic to nie hamuje i trza deptać hamulec w górach.

Reduktor, najniższy bieg, w miarę duża benzyna i jakoś idzie w dół bez specjalnej porażki . Hamulca nie deptam bo mam taki guzik

https://youtu.be/ltdwNK4ySck
__________________
BMW Club Praha 001
1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
consigliero jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.08.2015, 07:49   #2
puszek
 
puszek's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,756
Motocykl: RD07a
puszek jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 12 godz 32 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał consigliero Zobacz post
Reduktor, najniższy bieg, w miarę duża benzyna i jakoś idzie w dół bez specjalnej porażki . Hamulca nie deptam bo mam taki guzik

https://youtu.be/ltdwNK4ySck
Mówiąc o stromym zjeździe miałem na myśli nie drogę pod dom wycieczkowy tylko zjazd z Góry. To podjazd Borysa na Borżawie tylko w drugą stronę. Ci co byli to znaja...
https://www.youtube.com/watch?v=lIm-eISlqiQ
puszek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.08.2015, 07:52   #3
Ziarko


Zarejestrowany: Nov 2011
Posty: 1,594
Motocykl: nie mam
Ziarko jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 13 godz 39 min 49 s
Domyślnie

Puszek, mam automat i żaden problem, by z pozycji D przełączyć w jeden z innych trybów, który będzie lepiej dopasowany do warunków.

A na stromym zjeździe w manualu też trzeba wciskać już hamulec, bo sam silnik nie da rady tak hamować.

Potem się okazuje, że gdy pojazd ma automat i sekwencję, to ludzie jak w aparatach fotograficznych - tyle opcji, wymaganych ręcznych nastawień a 90% zdjęć robią w trybie auto.

Ostatnio edytowane przez Ziarko : 27.08.2015 o 07:55
Ziarko jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.08.2015, 08:35   #4
Mhv
Michał
 
Mhv's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Siedlce-Warszawa
Posty: 2,220
Motocykl: RD07a
Przebieg: do neg.
Mhv jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 20 godz 17 min 48 s
Domyślnie

I co z tego że jest sekwencja? Ale jest inne sprzęgło. Wiadomo, że na manualu i w dyzlu hamowanie silnikiem jest o niebo lepsze..Do tego dodajmy jeszcze zazwyczaj wolniejszą jedynkę dla dyzla.
Automat z kolei ma wiele swoich zalet. Do szybkościówek automat - przeprawa manual, ale bywa różnie.
Dla tzw. większości i tak automat w TA (True Adventure) podejdzie i będą zadowoleni.
Mhv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.08.2015, 17:49   #5
luk2asz
 
luk2asz's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: KrK
Posty: 1,388
Motocykl: CRF1100
luk2asz jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 1 dzień 9 godz 9 min 20 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał puszek Zobacz post
Mówiąc o stromym zjeździe miałem na myśli nie drogę pod dom wycieczkowy tylko zjazd z Góry. To podjazd Borysa na Borżawie tylko w drugą stronę. Ci co byli to znaja...
https://www.youtube.com/watch?v=lIm-eISlqiQ
Ale nie mieszajmy "klasycznego automata" z DCT. DCT to nic innego jak dwie skrzynie biegów manulane, połączone dwoma sprzęgłami z silnikiem, jedna skrzynia ma biegi parzyste, druga nie parzyste. Jedna się kręci, druga czeka na zmianę i tak na zmianę. Tylko elektronika zmienia biegi, więc wbija się jedynkę i jedzie na dół. W klasycznym "kinetycznym" czy jak się to nazywa też można zblokować bieg i w dół ale takiej skrzynie w moto to nie widziałem.
luk2asz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.08.2015, 17:52   #6
puszek
 
puszek's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,756
Motocykl: RD07a
puszek jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 12 godz 32 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał luk2asz Zobacz post
Ale nie mieszajmy "klasycznego automata" z DCT. DCT to nic innego jak dwie skrzynie biegów manulane, połączone dwoma sprzęgłami z silnikiem, jedna skrzynia ma biegi parzyste, druga nie parzyste. Jedna się kręci, druga czeka na zmianę i tak na zmianę. Tylko elektronika zmienia biegi, więc wbija się jedynkę i jedzie na dół. W klasycznym "kinetycznym" czy jak się to nazywa też można zblokować bieg i w dół ale takiej skrzynie w moto to nie widziałem.
To bylo nie do motocykli tylko do 4x4 watek bardzo zyje na boki :-)))
puszek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.08.2015, 18:01   #7
luk2asz
 
luk2asz's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: KrK
Posty: 1,388
Motocykl: CRF1100
luk2asz jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 1 dzień 9 godz 9 min 20 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał puszek Zobacz post
To bylo nie do motocykli tylko do 4x4 watek bardzo zyje na boki :-)))
Może być w samochodach. Dzisiaj mało kto pcha automaty do nowych samochodów, każde DSG itp to już nie automaty tylko sterowane automatycznie manuale, nawet do samochodów z momentem obrotowym ponad 300nm. Rozumiem, że to temat uniwersalny ale wywodzący się od nowej afry, a ta wywodzi się od starej Afry, to 4x4 mówimy o starych terenowcach. A tam to rzeczywiście automat klasyk ale one dają rade nawet na pionie :-)
luk2asz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.08.2015, 19:10   #8
jorge
Autobanned.
 
jorge's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Wawa
Posty: 5,231
Motocykl: Tesco
Przebieg: 45 555
jorge jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 14 godz 6 min 38 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał luk2asz Zobacz post
Może być w samochodach. Dzisiaj mało kto pcha automaty do nowych samochodów, każde DSG itp to już nie automaty tylko sterowane automatycznie manuale, nawet do samochodów z momentem obrotowym ponad 300nm. Rozumiem, że to temat uniwersalny ale wywodzący się od nowej afry, a ta wywodzi się od starej Afry, to 4x4 mówimy o starych terenowcach. A tam to rzeczywiście automat klasyk ale one dają rade nawet na pionie :-)
A czym jest automat wg Ciebie?
__________________
Chromolę Afrykę wolę ...Hobbysta Afrykański.
jorge jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.09.2015, 00:14   #9
luk2asz
 
luk2asz's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: KrK
Posty: 1,388
Motocykl: CRF1100
luk2asz jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 1 dzień 9 godz 9 min 20 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał jorge Zobacz post
A czym jest automat wg Ciebie?
Oczywiście mówiąc "automat", mówimy tu o zastąpieniu manualnej zmiany wykonywanej rękami człowieka przez "coś" co robi to za nas. "Automat" - mam na myśli typowe skrzynie z przekładnią hydrokinetyczną nie mającej tradycyjnego sprzęgła. Kolokwialnie mówiąc to skrzynia, np. w starych "amerykańcach", która po odjęciu gazu nie hamuje silnikiem , wręcz przeciwnie "daje" na luz. Istnieje oczywiście możliwość wbicia konkretnego biegu (z reguły 1-3) i hamowania nim.
DSG (nazwa z grupy VW, w Audi S-Tronic, Porsche PDk itd.) to dwie manualne skrzynie połączone z silnikiem dwoma sprzęgłami - takie normalne. Sterowanie tymi sprzęgłami odbywa się przez siłowniki, które otrzymują impuls z komputera. Można to robić manualnie lub automatycznie. I tu wbijasz bieg jaki ci pasuje ( w granicach obrotów) i możesz użtkować jak manuala.
Reasumując - masz rację jak o to pytasz i to automat i to automat. Ale w światku motoryzacyjnym "automat" to jest to pierwsze co pisałem, a pozostałe to albo dwu sprzęgłowe albo bezstopniowe lub jak np. w grupie PSA, manualna skrzynia sterowana automatycznie - brak ped. sprzęgła ale fizycznie sprzęgło (tarcza, docisk ) istnieje, za zmianę odpowiada sterownik.

Dość mądrzenia się :-) bo to temat o nowej Afryce.

Ktoś pisał po co w Afryce automat. Jest wybór, ktoś chce manuala, to ma. Ktoś automat, też ma. Dla "polaczków" nikt w Hondzie nie zmieni strategii marketingowej . Nasz rynek jest niczym w porównaniu z pozostałą częścią Europy, a dla Azjatów to się tuk tuki produkuje i tam nikt nie narzeka.
Ja tam se najpierw oglądnę, przejadę i pomyślę czy wymienić z Tereski co ponoć odpada pompa wody, tylko nie wiem czy warto, bo moja ma osłonę pompy za 5 euro i jest bezpieczna
luk2asz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.