|
![]() |
#1 | |
Ajde Jano
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Rataje Słupskie
Posty: 6,509
Motocykl: Raczej nie będę miał AT
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 9 miesiące 2 tygodni 2 dni 20 godz 25 min 0
|
![]() Cytat:
Reduktor, najniższy bieg, w miarę duża benzyna i jakoś idzie w dół bez specjalnej porażki . Hamulca nie deptam bo mam taki guzik https://youtu.be/ltdwNK4ySck
__________________
BMW Club Praha 001 1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem. 2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,756
Motocykl: RD07a
![]() Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 12 godz 32 min 46 s
|
![]() Cytat:
https://www.youtube.com/watch?v=lIm-eISlqiQ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2011
Posty: 1,594
Motocykl: nie mam
![]() Online: 1 tydzień 6 dni 13 godz 39 min 49 s
|
![]()
Puszek, mam automat i żaden problem, by z pozycji D przełączyć w jeden z innych trybów, który będzie lepiej dopasowany do warunków.
A na stromym zjeździe w manualu też trzeba wciskać już hamulec, bo sam silnik nie da rady tak hamować. Potem się okazuje, że gdy pojazd ma automat i sekwencję, to ludzie jak w aparatach fotograficznych - tyle opcji, wymaganych ręcznych nastawień a 90% zdjęć robią w trybie auto. Ostatnio edytowane przez Ziarko : 27.08.2015 o 07:55 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Michał
![]() |
![]()
I co z tego że jest sekwencja? Ale jest inne sprzęgło. Wiadomo, że na manualu i w dyzlu hamowanie silnikiem jest o niebo lepsze..Do tego dodajmy jeszcze zazwyczaj wolniejszą jedynkę dla dyzla.
Automat z kolei ma wiele swoich zalet. Do szybkościówek automat - przeprawa manual, ale bywa różnie. Dla tzw. większości i tak automat w TA (True Adventure) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() |
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,756
Motocykl: RD07a
![]() Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 12 godz 32 min 46 s
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() |
![]()
Może być w samochodach. Dzisiaj mało kto pcha automaty do nowych samochodów, każde DSG itp to już nie automaty tylko sterowane automatycznie manuale, nawet do samochodów z momentem obrotowym ponad 300nm. Rozumiem, że to temat uniwersalny ale wywodzący się od nowej afry, a ta wywodzi się od starej Afry, to 4x4 mówimy o starych terenowcach. A tam to rzeczywiście automat klasyk ale one dają rade nawet na pionie :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Autobanned.
![]() |
![]() Cytat:
__________________
Chromolę Afrykę wolę ...Hobbysta Afrykański.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() |
![]()
Oczywiście mówiąc "automat", mówimy tu o zastąpieniu manualnej zmiany wykonywanej rękami człowieka przez "coś" co robi to za nas. "Automat" - mam na myśli typowe skrzynie z przekładnią hydrokinetyczną nie mającej tradycyjnego sprzęgła. Kolokwialnie mówiąc to skrzynia, np. w starych "amerykańcach", która po odjęciu gazu nie hamuje silnikiem , wręcz przeciwnie "daje" na luz. Istnieje oczywiście możliwość wbicia konkretnego biegu (z reguły 1-3) i hamowania nim.
DSG (nazwa z grupy VW, w Audi S-Tronic, Porsche PDk itd.) to dwie manualne skrzynie połączone z silnikiem dwoma sprzęgłami - takie normalne. Sterowanie tymi sprzęgłami odbywa się przez siłowniki, które otrzymują impuls z komputera. Można to robić manualnie lub automatycznie. I tu wbijasz bieg jaki ci pasuje ( w granicach obrotów) i możesz użtkować jak manuala. Reasumując - masz rację jak o to pytasz i to automat i to automat. Ale w światku motoryzacyjnym "automat" to jest to pierwsze co pisałem, a pozostałe to albo dwu sprzęgłowe albo bezstopniowe lub jak np. w grupie PSA, manualna skrzynia sterowana automatycznie - brak ped. sprzęgła ale fizycznie sprzęgło (tarcza, docisk ) istnieje, za zmianę odpowiada sterownik. Dość mądrzenia się :-) bo to temat o nowej Afryce. Ktoś pisał po co w Afryce automat. Jest wybór, ktoś chce manuala, to ma. Ktoś automat, też ma. Dla "polaczków" nikt w Hondzie nie zmieni strategii marketingowej . Nasz rynek jest niczym w porównaniu z pozostałą częścią Europy, a dla Azjatów to się tuk tuki produkuje i tam nikt nie narzeka. Ja tam se najpierw oglądnę, przejadę i pomyślę czy wymienić z Tereski co ponoć odpada pompa wody, tylko nie wiem czy warto, bo moja ma osłonę pompy za 5 euro i jest bezpieczna ![]() |
![]() |
![]() |