Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 19.06.2010, 21:47   #11
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,831
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 1 godz 33 min 27 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał TENKU Zobacz post
Witam ponownie,

1.bardzo zainteresowała mnie dyskusja na temat mojego regulatora.

2.Również co do pomiarów prądu mam pewne spostrzeżenia. Zakładając, że w instalacji mamy stały poziom napięcia, wszystkie odbiorniki niezależnie od predkości obrotowej silnika pobierają tyle samo mocy, wszystkie oprócz układu zapłonowego. Mam tutaj na myśli nie CDI, ale głównie cewkę WN. Energia potrzebna do wytworzenia pojedynczego wyładowania jest taka sama, tak więc zwiększając obroty zwiększa się częstotliwość zapłonów, czyli również średni prąd płynacy przez cewkę WN. Osobiście nie mierzyłem tych wartości, ale impulsowo może to być nawet 6-12A. Przynajmniej tak było w moim poldku, do którego kiedyś zakładałem zapłon elektroniczny. Wszystko zależy od ilości cewek, cylindrów itd....

3.Zastanawia mnie również wynik 14A pomiaru prądu płynącego prze jedno z uzwojeń prądnicy przy 5000obr/min. Fizycznie nie jest to możliwe. Prądnica w afryce ma 360W. Po bardzo prostym działaniu 14A*14,5V*3uzwojenia = 600W. Coś tu chyba nie gra?
Prawdopodobnie jest to wartość RMS (impulsowa), a nie pomiar AV. Średnia wartość prądu będzie oscylować prawdopodobnie w przedziale 0,5-0,6 RMS.

4.Jeszcze jedna niewielka sugestia. Jeżeli ktoś nie chce robić pomiarów prądu, bądź temperatury radiatora, to wystarczy sprawdzić różnicę temperatur żółtych przewodów fazowych wychodzących z prądnicy podczas pracy na moim i oryginalnym regulatorze. Przegrzane izolacje i nadtopione wtyczki to główna "zaleta" oryginałów.

pozdrawiam
Przepraszam, że trochę podzieliłem na tematy - będzie łatwiej.

1.Mnie dyskusja o czarodziejskim regulatorze interesuje jak wiesz od początku

2.Układ zapłonowy jak wiesz pracuje z dużą częstotliwością i rozkładanie tego na jakieś pojedyncze impulsy nie ma sensu. Jest to obciążenie stałe (pomijam stan nasycenia rdzenia cewek zapłonowych itp zjawiska)

3.Drugie zastrzeżenie trochę mnie dziwi biorąc pod uwagę, że jesteś fachowcem / elektronikiem (które określenie wolisz)
Na fazie przed regulatorem jest napięcie zmienne i płynie prąd zmienny.
Skąd twoje 14,5V po tej stronie to wybacz - nie wiem?

4.W trzecim temacie wraca jak mantra macanie czy coś jest ciepłe!?
Zostawmy jako dżentelmeni w spokoju temperaturę radiatora (wydaje mi się przy okazji, że całkiem większego i wydatniejszego od oryginału) i przewodów.

Wracając do tematu.
Analizowanie tego pomiaru zaczyna nam się "doktoryzować" Nie ważne jaki mamy miernik jaka klasa, RMS czy AV. Może to być suszarka do włosów (aby miała kawałek skali) ponieważ pomiar nie jest istotny w pewnym sensie.
Robimy porównanie na tym samym sprzęcie z tym samym obciążeniem tylko z innymi regulatorami. Po włączeniu świateł na 1000obr/min "suszarka" pokazuje 8A po zwiększeniu obrotów na 5000 "suszarka" ma pokazywać dalej 8A (nowy regler) Co innego na starym pokazuje 8A, a po zwiększeniu do 5000 wzrasta do 16A bo nadwyżka jest zwierana do masy.

Jeszcze raz prośba do kolegów. Czekamy na pomiary.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przerobienie regulatora motomik79 Układ elektryczny i zapłonowy 14 04.05.2009 11:12


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.