View Full Version : Plastyczna rama
Kupiłem NATa całkiem niedawno, wiedziałem, że temat ramy to generalnie jest słabość NAT, ale jak tak zacząłęm więcej czytać to się zaczynam zastanawiać jak tym jeździć i chyba się robię przewrażliwiony. Gdzieś czytam, że parkingowa wywrotka rama pogięta, przejazd przez dziure rama pogięta, to wy tym w terenie jeździcie? Teraz będę jeździł zes*any, że jakąkolwiek dziure zrobie to rama pogięta :mad: A więc jak to w praktyce wygląda? Czy faktycznie trzeba na kazdym kroku uważać? Czy jak się przejadę po terenie, to jakaś hopka delikatna, to jakieś dziura, jak mi się moto położy przy zerowej prędkości na bok bo się nie podeprę nogą to będzie ok?
Faktycznie przewrażliwiony jesteś. Nie czytaj tych głupot.
Toni Bou nie ma tych dylematów
ZXXZZy_U_3Y
Ale to jego motocykl na codzień czy tylko do filmu mu dali?
dzieju jak by motocykl nie przeżył to nazwisko gościa tyle znaczy ze by tego nie ukrywał i by zaraz o tym było głośno
madafakinges
01.03.2024, 11:20
Kupiłem NATa całkiem niedawno, wiedziałem, że temat ramy to generalnie jest słabość NAT, ale jak tak zacząłęm więcej czytać to się zaczynam zastanawiać jak tym jeździć i chyba się robię przewrażliwiony. Gdzieś czytam, że parkingowa wywrotka rama pogięta, przejazd przez dziure rama pogięta, to wy tym w terenie jeździcie? Teraz będę jeździł zes*any, że jakąkolwiek dziure zrobie to rama pogięta :mad: A więc jak to w praktyce wygląda? Czy faktycznie trzeba na kazdym kroku uważać? Czy jak się przejadę po terenie, to jakaś hopka delikatna, to jakieś dziura, jak mi się moto położy przy zerowej prędkości na bok bo się nie podeprę nogą to będzie ok?
:haha2:
Nie słuchaj głupot. Ludzie świat przejechali na NAT bezproblemowo. Wywal gmole heeda załóż OM, swmotech itp. i ciesz się jazdą.
PS. moja pierwsza Afra zrobiłem 40tyś a lekko nie miała, to jak piszesz to by miałą ramę w ósemkę pogiętą.
:haha2:
Nie słuchaj głupot. Ludzie świat przejechali na NAT bezproblemowo. Wywal gmole heeda załóż OM, swmotech itp. i ciesz się jazdą.
PS. moja pierwsza Afra zrobiłem 40tyś a lekko nie miała, to jak piszesz to by miałą ramę w ósemkę pogiętą.
Dzięki wielkie, bo już ostatniio jak jeździłem mając w głowie te wszystkie komentarze to się zacząłęm zastanawiać jak ja tym w teren pojde? Gmoli heeda nawet nie mam, a właśnie szukam OM. Btw - ciut nie w temacie ale jak już o gmolach - mówiąć OM masz na mysli te (podstawowe) nie -> https://www.fullgarage.pl/gmole-outback-motortek-honda-africa-twin-crf1100l-adventure-sports/ ?
Nie wiem czy pasują do modelu 2024, puściłem maila.
Ja tam Toni Bou definitywnie nie jestem :rolleyes:, ale mam gmole Heeda i parę razy leżałem w offie i jakoś szkód nie ma.
raczej Outback Motortek
Fp1Tg47bc2U
reszte znajdziesz sam :D
Onufry22
01.03.2024, 12:46
Kupiłem NATa całkiem niedawno, wiedziałem, że temat ramy to generalnie jest słabość NAT, ale jak tak zacząłęm więcej czytać to się zaczynam zastanawiać jak tym jeździć i chyba się robię przewrażliwiony. Gdzieś czytam, że parkingowa wywrotka rama pogięta, przejazd przez dziure rama pogięta, to wy tym w terenie jeździcie? Teraz będę jeździł zes*any, że jakąkolwiek dziure zrobie to rama pogięta :mad: A więc jak to w praktyce wygląda? Czy faktycznie trzeba na kazdym kroku uważać? Czy jak się przejadę po terenie, to jakaś hopka delikatna, to jakieś dziura, jak mi się moto położy przy zerowej prędkości na bok bo się nie podeprę nogą to będzie ok?
Jak czytam Twój wpis to mam wrażenie, że odnosisz się do mojego wpisu na FB z grupy o Afryce.
Z doświadczeń moich klientów, a mam w bazie trochę motocykli ubezpieczonych w ramach ryzyka AC:) Zaczynając oczywiście od Afryki, przez BMW, HD, Triumph, Ducatii, Benelli, KTM, Suzuki, Yamahę oraz jeszcze kilka innych.
Przez to mam pojęcie jak wyglądają koszty napraw motocykli.
Powiem szczerze, że nie miałem klienta, który miałby problem z ramą w innym motocyklu niż crf1100. (Celowo w tych statystykach pomijam Tenerę, bo tam mocowanie tłumika, które kwalifikuje ramę do wymiany to można ręką zgiąć:)) Już w tym roku mam jedną pękniętą ramę, a w zeszłym roku miałem chyba 5. Generalnie wszyscy, którzy mieli uszkodzone ramy stwierdzili, że faktycznie jakieś miękkie te ramy, bo uderzenia są nie wielkie.
Według mnie jest coś na rzeczy, ale to każdy może sam sprawdzić sprawdzając czy nie ma wybrzuszenia między chłodnicami.
Oczywiście nie ma co się tym przejmować, bo jak zaczniemy się przejmować to po co jeździć:)
W razie czego masz AC to będzie całka lub przełożą rame...
Jak czytam Twój wpis to mam wrażenie, że odnosisz się do mojego wpisu na FB z grupy o Afryce.
Z doświadczeń moich klientów, a mam w bazie trochę motocykli ubezpieczonych w ramach ryzyka AC:) Zaczynając oczywiście od Afryki, przez BMW, HD, Triumph, Ducatii, Benelli, KTM, Suzuki, Yamahę oraz jeszcze kilka innych.
Przez to mam pojęcie jak wyglądają koszty napraw motocykli.
Powiem szczerze, że nie miałem klienta, który miałby problem z ramą w innym motocyklu niż crf1100. (Celowo w tych statystykach pomijam Tenerę, bo tam mocowanie tłumika, które kwalifikuje ramę do wymiany to można ręką zgiąć:)) Już w tym roku mam jedną pękniętą ramę, a w zeszłym roku miałem chyba 5. Generalnie wszyscy, którzy mieli uszkodzone ramy stwierdzili, że faktycznie jakieś miękkie te ramy, bo uderzenia są nie wielkie.
Według mnie jest coś na rzeczy, ale to każdy może sam sprawdzić sprawdzając czy nie ma wybrzuszenia między chłodnicami.
Oczywiście nie ma co się tym przejmować, bo jak zaczniemy się przejmować to po co jeździć:)
W razie czego masz AC to będzie całka lub przełożą rame...
Hej, nie wiem czy to było konkretnie na fb, bo tam jestem tylko na jednej grupie i to takiej lokalnej dla Krakowa (i to w sumie grupa adventure, a nie konkretnie afrykowa)
Ja nie zaprzeczam, że z tą ramą jest coś nie tak, ja się tylko zastanawiam co realnie może wpłynąć na to, że się pognie. Bo być może, zakładając jak chce moją Afrikę wykorzystywać i mając troche szczęcia, że nie wydarzy się coś nieprzyjemnego (stłuczka, ślizg na asfalcie) to być może praktycznie nie ma szans, żeby ją uszkodzić podczas jazdy, a ja zwyczajnie jestem przewrażliwiony.
Od bocznego wiatru to ona się raczej nie powygina :)
Ja bym się nie przejmował tylko jeździł ile wlezie i cieszył się nową zabawką. Sam mam inną Hondę co też się rama potrafi "wklęsnąć" przy podnóżku. Póki co leżałem nią kilkanaście razy i nie trafiłem w odpowiedni punkt, więc to nie jest wcale takie proste, żeby ramę pogiąć.
Have fun.
Have fun.
I to jest najlepsze podsumowanie tego tematu :Thumbs_Up:
lukasz_vip
04.03.2024, 08:39
Ogólnie ramy w CRF są słabe. Wiaodmo nie gną się od jeżdżenia ale po niektórych paciakach potrafią się wgiąć w szczególności w okolicy podnożka:
https://www.africatwinforum.com/threads/bent-frame.44263/
Często siedzę na licytacjach z ubezpieczalni i jest tego sporo. Niby ładna afryka bez dużych uszkodzeń ale mają wbite całki ze względu na ramę. Albo jest buła z przodu albo wgięta stopka koło łancucha.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.