Zaloguj się

View Full Version : Modyfikacje CRF 300


Strony : 1 2 [3]

wujaszek_misza
20.08.2023, 12:08
Czesc, czy mozecie podpowiedziec, czy bagaznik na tyl dedykowany CRF250L bedzie pasowal do CRF300L? Czy mocowania sa w tych samych miejscach? Czy nic tam nie bedzie obcierac, udezac…?

dziabka
20.08.2023, 22:42
Niestety nie pasuje.

wujaszek_misza
21.08.2023, 15:18
Dzieki

Danny
25.08.2023, 12:21
Poniżej dokumentacja foto skutków jednej z moich 2 gleb na rumuńskim TET. Paciak na prawo, handbar Acerbis X-Factory wyłapał otoczaka wielkości dziecięcej głowy, wygięcie szyny przeniosło siłę na jej stronę wewnętrzną gdzie obejma przesunęła się asymetrycznie a jedna ze śrub mocujących wyszła sobie z otworu zabierając ze sobą trochę materiału. Klamka nietknięta - wpasowała się pod kamień. Asymetrii kierownicy nie stwierdzono. Jeździłem tak jeszcze 6 dni do końca wyprawy. Całość potwierdza tezę że szyny tych Acerbisów są zrobione z gównolitu ale ich cena przekonuje mnie do tkwienia w syndromie sztokholmskim i już zamówiłem kolejną parę a tą będę miał na zapas jak się podobnie zwalę na lewo.

sysiek300
25.08.2023, 17:49
a moze przypadkowo materiał z jakiego wykonali swój produkt "przejął" cała energię upadku i uchronił reszte?

Danny
27.08.2023, 10:39
Wolałbym żeby potrafiły przyjąć tyle co Zety które jechały na drugiej CRF’ce i skatowane kilkukrotnie większą ilością gleb oddały tylko po kawałku listków. No ale ccc - aktualnie po promocjach za Acerbisy dałem 280 PLN, Zety zawsze będą kosztować 2x więcej.

Danny
07.09.2023, 22:38
Co tu tak cicho? Modyfikujecie coś te swoje czysetki? Może chociaż jakaś złota keta?

dzinks
08.09.2023, 08:03
Na razie jeździmy 😎😁

Danny
08.09.2023, 08:34
No ja też, intensywnie, ale zawsze jakoś tak korci jak już wiem że i tak będę miał moto na podnośniku… :)

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230908/c43d4ab97a28ec7b65f21db683f9887d.jpg

dzinks
08.09.2023, 09:42
No widzę że napęd dokończył żywota. Zmiana jakaś w zębach?

Danny
08.09.2023, 11:48
Plus 5. I czerwone :-)

Paczka z Tajlandii leży na cle, powinna dojść w przyszłym tygodniu. Kolega zamówił wydech MotoX V1, dam znać jak to wszystko siądzie.

husa521
08.09.2023, 13:42
Ile km wytrzymał łańcuch ?

Danny
08.09.2023, 14:50
18k. Ale ostatnie 3-4k to straszna lipa, pozapiekane ogniwa, zerwana ori prowadnica (dałem Acerbisa), tarabani jak głupi i gubi naciąg zaraz po ustawieniu. Zobaczymy jak ten złoty a skromny DID.

dzinks
08.09.2023, 15:08
Myślałem też o zmianie pelnego wydechu że względu na kg. Czasami zabieram sakwy miękkie i wtedy, po zmianie wydechu nie bylo by oryginalnej osłony na wydech.

Czy ktoś przerabiał temat? Dodatkowe 2 osobny alu?

Tomasz eS
08.09.2023, 20:25
Myślałem też o zmianie pelnego wydechu że względu na kg. Czasami zabieram sakwy miękkie i wtedy, po zmianie wydechu nie bylo by oryginalnej osłony na wydech.

Czy ktoś przerabiał temat? Dodatkowe 2 osobny alu?

Ja zamontowałem oryginalną osłonę na wydechu MotoX. Łatwa robota.
Są też niezależne osłony na wydech pod sakwy miękkie.

janina
11.09.2023, 14:18
Co tu tak cicho? Modyfikujecie coś te swoje czysetki? Może chociaż jakaś złota keta?

YSS MZ456-415TR na obrazku? Wymieniony? Jak wrażenia?

Danny
12.09.2023, 10:01
YSS MZ456-415TR na obrazku? Wymieniony? Jak wrażenia?

MZ456-405TR, zastanawiam się jeszcze czy montować czy próbować wymienić na 415 bo zamówiłem dokładnie to co ma kolega a dopiero potem zacząłem temat zgłębiać i wyszło że to wersja obniżona o 1 cm.

Wrażenia zatem na razie tylko z krótkiej przejażdżki. Zawias dużo sztywniejszy niż OEM ze sprężyną progresywną Hyperpro (a w porównaniu do ori sprężyny to już w ogóle musi być kosmos). Ładnie wybiera nierówności, moto lepiej się napędza na nierównym podłożu typu tarka. Dla mnie najważniejsza różnica to jazda techniczna - przejechałem się krętym, pochyłym i wyboistym singlem, moto idzie jak po sznurku bo tyłek już tak nie odskakuje dzięki tłumieniu odbicia. Według mnie na technicznych odcinkach lub w kiepskich warunkach (a takie za chwilę przyniesie jesień) będzie dzięki temu dużo bezpieczniej - i to była dla mnie główna motywacja do zakupu. Mam jeszcze hipotezę że po zmianie nie będę musiał aż tak aktywnie pracować sprzęgłem/gazem/kompresją na wybojach bo zawias dużo więcej wybierze - co dobrze wpłynęłoby np. na żywotność napędu. No ale żeby to potwierdzić to muszę na tym zrobić jakieś kilkaset km. Wrócę do tematu niebawem.

A w międzyczasie zaczynam powoli montować to co tam kurierzy nazwozili. Na pierwszy ogień poszła dźwignia zmiany biegów z Aliexpress, potem przy okazji wymiany uszkodzonych handbarów wymieniłem też gripy. Dźwignia siadła super, mogłem przy okazji wyregulować wysokość bo jakoś nigdy nie chciało mi się zdejmować osłony zębatki żeby móc to zrobić, podniosłem ją zatem o jeden ząbek, ramię i końcówka są dodatkowo dłuższe o jakiś 1 cm i w efekcie zmiana biegów w butach MX to teraz sama przyjemność. Gripy jak gripy, w MTB używam i chwalę sobie Odi Rogue, jak się zorientowałem że robią też te gripy do MX to postanowiłem spróbować.

Danny
20.09.2023, 23:25
Dzisiaj znów trochę podłubawszy. Jeśli zastanawiacie się nad zakupem osłony chłodnicy to długo się nie zastanawiajcie bo jeśli przynajmniej raz padliście na prawą stronę to Wasza chłodnica najprawdopodobniej wygląda nie lepiej niż moja.

Zdecydowałem się na produkt Yamoto, wygląda pancernie i raczej będzie dobrze chronić pozostałości :) ale jest kilka drobnych zgrzytów przy montażu.

Pierwszy to obejma którą montuje się na ramę, w moim przypadku jej wewnętrzny element styka się ze zbiornikiem, nie wiem jak to zapracuje przy wibracjach a dodatkowo górna śruba mocująca przy mocniejszym skręceniu obejmy też może wejść w kontakt ze zbiornikiem. Nie wiem o co chodzi, na tajskich filmach z montażu wygląda że jest tam 1-2 mm dystansu, może taka uroda mojej sztuki. Dałem kawałek dętki :)

Drugi to mocowanie dolnej części osłony do samej chłodnicy, razem z osłoną dostarczana jest dłuższa śruba i aluminiowy dystans ok. 12mm ale w moim przypadku odkształcona po dzwonach chłodnica była odsunięta o jakieś 3 cm, trochę poprawiłem szczypcami ale i tak trzeba się było nagimnastykować żeby złapać gwint a na koniec mam wrażenie że większość dystansu zniwelowało odkształcenie się dolnej części osłony przy dokręcaniu. Całość po dokręceniu jest stabilna ale do fabrycznego spasowania to temu wszystkiemu trochę brakuje.

Trzeci to doprowadzenie górnej części osłony do prawego przedniego plastikowego panelu, a raczej brak takiego doprowadzenia. Po montażu zostaje wolne jedno ucho w górnej części tego panelu, wcześniej był on przymocowany plastikowym pinem do plastikowej osłony chłodnicy, trochę to pachnie jakimś pójściem na skróty.

Żeby temu oddać co należne, po skręceniu całość robi bardzo solidne wrażenie i w sumie żałuję że nie kupiłem tego wcześniej.

Skoro już prawa strona motocykla była wyeksponowana to przy okazji zrobiłem szybki serwis układu oddechowego.

A na koniec, w celu zbalansowania czerwieni po obu stronach motocykla, zamontowałem chiński pedał hamulca.

Zawias jedzie. Size does matter. Jednak wymieniam na 415.

matjas
21.09.2023, 06:57
to ile już tam masz nakulane na tej swojej CRF?

ja już sswojej się pozbyłem ale dla Was, dłubaczy, mam taką poradę ostrzeżenie dotyczące tych tjuningowych klamek hamulca i sprzęgła. w ostatni wyjazd przed sprzedażą nie dość, że przyj..bałbym na winklu na mokrym na tych oryginalnych gumach to dodatkowo wykręciła mi się dolna śruba z tej pośredniej osi obrotu na klamce hamulca a górna śruba zaczęła się wysuwać do góry od wibracji - brakowało tylko, żebym tego nie zauważył i byłby klops w najmniej odpowiednim momencie.

polecam te śruby skręcić na loctite na tzw zaś.

Danny
21.09.2023, 09:36
Nieco ponad 18k km w dwa lata. Afra w tym czasie 10k km, muszę popracować nad wyrównaniem tych proporcji.

Thx za hinta z klejem, w Afryce mam tą łamaną klamkę hamulca w zasadzie od nowości i żadna śruba nie odeszła ale dla pewności potraktuję to loctitem przy najbliższym dłubaniu.

Danny
24.09.2023, 22:24
Kochane Bravo, właśnie się zorientowałem że mój nowy amor ma sprężynę nawiniento w lewo podczas gdy poprzedni miał w prawo. Czy mam się radować czy niepokoić?

Pozdrawiam, Daniel

p.s. wino dla skali 🤔

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230924/a12a748ca7093948f4a47cc58ac4b23c.jpg

Dzieju
25.09.2023, 05:50
To zależy w którą stronę najczęściej bierzesz zakręty.

Danny
25.09.2023, 20:55
To zależy w którą stronę najczęściej bierzesz zakręty.

Podobno można poznać dobrego motocyklistę po tym jak skręca w prawo. Może zatem ta nowa sprężyna poprzez przeciwkierunek pozwoli mi stać się lepszym kierowcą? :D

Coś tam dzisiaj pojeździłem po wymianie amora, wstanąwszy skoro świt, na razie na stockowych ustawieniach (nawet SAG'a jeszcze nie regulowałem), odczucia w zasadzie jak już opisałem wcześniej. Tył jest wyraźnie twardszy i całe zawieszenie sprawia teraz wrażenie jeszcze lepiej spasowanego i bardziej "zwartego", praktycznie ustąpiły bujania które teraz sprowadzają się do jednego wahnięcia przy tłumieniu odbicia. Opona jest w zasadzie w stałym kontakcie z podłożem - da się odczuć najdobitniej na szutrowej tarce, przy pokonywaniu głębokich kolein z dużą prędkością, na podjazdach pokonywanych metodą "dwója i gazu od ...". W ramach bonusu, tłumienie odbicia powoduje że mniej energii idzie na dekompresję zawieszenia i moto chętniej wstaje na koło - trochę za dużo luzu miałem dzisiaj w siodle i jedno bryknięcie nieźle mnie zaskoczyło.

Jako że to wszystko naczynia połączone, to teraz pozwalając sobie i motocyklowi na więcej, bardziej dobitnie odczuwam że bieżące opony są w 80% dojechane. Zrobię jeszcze parę stówek i przy okazji ich wymiany wrzucę kolejnego moda, +5 zębów na tył. Patrząc na charakterystykę moto po tej wymianie zawiasu to nie wiem czy nie przeszarżowałem z tą zębatką. Na wszelki wypadek wymieniając napęd zostawię sobie furtkę do zdjęcia z łańcucha dwóch ogniw i powrotu do fabrycznych 40 zębów.

Tykaqwer
27.09.2023, 20:22
Witam, czy moze ktos sprawdzil czy podejdzie caly amor od innego motocykla, np do DR przypasowal stary OHLINS

Jak masz amora wyjetego mozeszpodac jakie to ma rozmiary??


Kochane Bravo, właśnie się zorientowałem że mój nowy amor ma sprężynę nawiniento w lewo podczas gdy poprzedni miał w prawo. Czy mam się radować czy niepokoić?

Pozdrawiam, Daniel

p.s. wino dla skali 🤔

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230924/a12a748ca7093948f4a47cc58ac4b23c.jpg

Danny
28.09.2023, 14:37
Zapomniałem się pochwalić że jakiś czas temu zmodyfikowałem swoją CRF300 o Marathona Single. Polecam. Dzisiaj przed obiadem 130 km testów amora ze startem 100 km od domu. Zdrowe tempo było bo parking 3h gratis :D

Danny
29.09.2023, 10:24
Jak masz amora wyjetego mozeszpodac jakie to ma rozmiary??

No pewka!

Długość montażowa (eye to eye) 410 mm
Otwory montażowe fi 10 mm
Górne mocowanie średnica 30 mm
Tuleja w górnym mocowaniu długość 30 mm
Widełki długość 65 mm, szerokość 30 mm, grubość 5 mm, rozstaw wew. 29 mm, zew. 39 mm

dzinks
09.10.2023, 09:35
Szukam rozwiązania przedłużenia nóżki. Nie chcę poszeżenia + 2cm materiału.

Znalazłem na alliexpress nóżki które mają dziurki i regulujesz sobie w górę lubw dół, ale jakoś to słabo wygląda. Jakby miło się zaraz złamać.

Natomiast idelanym rozwiazaniem jest rally raid, widać że dobrze zrobiony produkt. Ale kwota trochę spora.

Moze ma do sprzedania RR lub może kupił jakiś produkt który spradza się i mógłby polecić. Moto czasmi ma założone sakwy, wieć musi to być trwałe.

matjas
09.10.2023, 10:01
znajdź spawacza i czteropak.

dzinks
09.10.2023, 11:56
znajdź spawacza i czteropak.Też o tym myślałem. Powstrzymuje mnie tylko brak możliwości powrotu do oryginału do sprzedaży, gdy zawieszenie dobrze chciał sprzedać osobno.

husa521
09.10.2023, 12:02
Żadnego spawania, zdejmij nóżkę, jedź do tokarza niech ją przetnie i dotoczy walec z odpowiednim, ciasnym pasowaniem.
W domu składasz to do kupy, ustawiasz odpowiednio tak jak chcesz i sklejasz to na czerwonym loctice i zostawiasz na noc w spokoju moto oparte na nóżce.
O ile dobrze pamiętam ja mam przedłużone około 2.5 cm ale mam jeszcze grubą gumę na nóżce od spodu.
Musisz to ustalić sam wg swoich potrzeb.
Robota czysta, elegancka i równo bez spawania.

Danny
09.10.2023, 21:55
Dzisiaj trochę purpury i trochę złoto a skromnie.

Testy jutro, na razie tylko szybki powrót z warsztatu. Pierwsze wrażenie jakbym owiewkę założył, stówa na liczniku a w kasku cichutko. Tak jak dotychczas nie używałem 1 biegu tak teraz nie mogę się zdecydować czy ruszać z 2 czy z 3. Jestem pozytywnie nastawiony, jeśli nie będzie dobrze to przynajmniej będzie ładnie 🤓

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231009/1d9715210e37f586513d9ec6b7f79658.jpg

przemo77390
10.10.2023, 17:25
Ktos robil moda mapy w MBracing kolo Wawki.

Zamierzam poddac tuningowi mape i wsadzis 45 zebow na tyl. Ponoc zabieg robi pozytywna robote

matjas
10.10.2023, 19:08
Żadnego spawania, zdejmij nóżkę, jedź do tokarza niech ją przetnie i dotoczy walec z odpowiednim, ciasnym pasowaniem.
W domu składasz to do kupy, ustawiasz odpowiednio tak jak chcesz i sklejasz to na czerwonym loctice i zostawiasz na noc w spokoju moto oparte na nóżce.
O ile dobrze pamiętam ja mam przedłużone około 2.5 cm ale mam jeszcze grubą gumę na nóżce od spodu.
Musisz to ustalić sam wg swoich potrzeb.
Robota czysta, elegancka i równo bez spawania.

Równo to jest ten pitok dorobiony bo na tokarce. Jak nie zabielil nożem miejsc po cięciu to jest mniej więcej jak bajka o dwóch palcach
;)

Ważne ze działa

przemo77390
22.10.2023, 12:19
Modul wyjety czas na tuning :)

Z jakiej firmy zebatke tyl 45 zebow i lancuch polecacie.

dzinks
03.11.2023, 13:10
Dzisiaj trochę purpury i trochę złoto a skromnie.

Testy jutro, na razie tylko szybki powrót z warsztatu. Pierwsze wrażenie jakbym owiewkę założył, stówa na liczniku a w kasku cichutko. Tak jak dotychczas nie używałem 1 biegu tak teraz nie mogę się zdecydować czy ruszać z 2 czy z 3. Jestem pozytywnie nastawiony, jeśli nie będzie dobrze to przynajmniej będzie ładnie 🤓

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231009/1d9715210e37f586513d9ec6b7f79658.jpgOpisz proszę wrażenia po Jurze na 45 zębach.

Danny
06.11.2023, 12:02
Opisz proszę wrażenia po Jurze na 45 zębach.

Trochę się pozmieniało po założeniu tej zębatki. Jeśli chodzi o przełożenia to jedynka przestała istnieć (no ew. może posłużyć do wtaczania się gdzieś na listonosza w jakichś chamskich warunkach), 2 sporo więcej jadu (moto idzie na koło z drugiego gazu ale jakoś tak przewidywalnie, na ile potrafię to ocenić bo mam opory przed podnoszeniem przodu wyżej niż 30-40 cm od gleby), 3 duża poprawa i można fajnie używać do technicznych singli i szybkich podjazdów, 4 od dołu robi mi teraz to do czego wcześniej musiałem trzymać moto na wysokich obrotach na trójce, 5 i 6 przelotowe na szuterki przy zabawowych prędkościach, też fajnie się zbierają od dołu.

Jeśli chodzi o prędkości przelotowe to na 6 biegu osiągam teraz 80 km/h przy 6000 obrotów :-| 90 km/h dopiero przy 7000 obrotów więc jest znacząca różnica względem oryginalnego napędu, no ale z takimi prędkościami to moje moto jeździ głównie na przyczepce. Ja staram się na asfalcie nie przekraczać 70 km/h bo powyżej tej prędkości zaczynają mi wyć opony a staram się je chronić przed ząbkowaniem. Myślę że teraz jechanie 100-110 km/h dłużej niż kilka minut to byłaby mordęga dla sprzętu więc trzeba to rozważyć decydując się na taki upgrade.

Generalnie jestem zadowolony, doszło trochę dołu i np. nie mam takiego poczucia że muszę trzymać moto za pysk na wysokich obrotach na trójce żeby móc rozkompresowywać przód z gazu. Łatwiej teraz aktywnie jeździć kontrolując gazem kompresję zawieszenia i dzięki temu płynąć nad wybojami. Przy moim modelu użycia tego sprzętu (powiedzmy że dynamiczne szwenduro) myślę że zmiana w punkt i zostanie ze mną na długie kilometry.

matjas
06.11.2023, 19:37
Na ząbkowanie dodaj powietrza i będzie git :)

Danny
07.11.2023, 09:16
Co racja to racja ale jednak moto lepiej się klei do twardego podłoża jak się trochę luftu upuści więc osobiście po różnych eksperymentach zostawiłem po 1 bar na obu osiach (w sumie nawet mi się nie chce dodawać jak zabieram bagaż bo wtedy i tak jadę ostrożniej i mniej dynamicznie) a na ząbkowanie stosuję mniej zapieprzania i obracanie opon co 2k km.

Emek
07.11.2023, 09:25
To ile ci takie kostki wytrzymują że po 2k km jeszcze je obracasz?

Danny
07.11.2023, 10:36
Tył MC360 mid-soft 3-4k km, przód MC360 mid-hard 6-7k km.

Danny
28.11.2023, 11:38
Przez kilka ostatnich nocy potestowałem trochę założoną niedawno żarówkę Osram Night Breaker 200. Żarówka ma standardowe gabaryty H4, montaż bezproblemowy, świeci dużo jaśniej niż oryginał, oczywiście kształt i materiały odbłyśnika pozostają ograniczeniem i sama zmiana żarówki nie zmieni całej charakterystyki strumienia świetlnego niemniej jednak jeśli ktoś się zastanawia nad dodatkowymi halogenkami do CRF300 to polecam sprawdzić czy sama wymiana żarówki nie zrobi mu potrzebnej roboty.

dzinks
28.11.2023, 14:31
Co racja to racja ale jednak moto lepiej się klei do twardego podłoża jak się trochę luftu upuści więc osobiście po różnych eksperymentach zostawiłem po 1 bar na obu osiach (w sumie nawet mi się nie chce dodawać jak zabieram bagaż bo wtedy i tak jadę ostrożniej i mniej dynamicznie) a na ząbkowanie stosuję mniej zapieprzania i obracanie opon co 2k km.Trzymaki masz?

Danny
28.11.2023, 19:42
Trzymaki masz?

Tylko na tylnym kole.

rembacz
05.12.2023, 09:04
Panowie jaką płytę pod silnik polecacie aby lekka była. Może ten acebis?

Emek
05.12.2023, 09:13
Plasticzaki od Acerbisa są OK.

zaczekaj
05.12.2023, 09:19
Mam acerbisa i jest spoko.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tygrys 74
06.12.2023, 06:08
A jak te plastingowe sprawujo się na telewizorach bo na pienkach pewnie dano radę - skrobie się po głowie bo nic u siebie w ixerce nie mam a silnik po kapitalne to szkoda by było rozlupac.

Emek
06.12.2023, 06:56
Nie potłuczesz, tak że spokojnie.

zaczekaj
06.12.2023, 08:16
A jak te plastingowe sprawujo się na telewizorach bo na pienkach pewnie dano radę - skrobie się po głowie bo nic u siebie w ixerce nie mam a silnik po kapitalne to szkoda by było rozlupac.


W crfie po kamulcach nic się nie połamało, to grube dobre tworzywo. I nie ma takiego dźwięku strasznego jak łupnie w nią kamień. :D


https://youtu.be/_ZKeI2dKJyg?si=XLPxqR_0kth9uLgV


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

rembacz
06.12.2023, 13:03
Dzięki . To może jeszcze kierunki led-owe?

Tygrys 74
08.12.2023, 05:48
Dzięki kol Zaczekaj i Emek za odzew- wątpliwości rozwiane ��

midro
09.02.2024, 10:02
Pytanie. Czy tylny amortyzator Od Crf300Rally jest kompatybilny z Crf300L. Przymierzam się do wymiany całego amora. Upatrzyłem sobie amor Yss Mz456 415TR 07-85. W sklepach internetowych jest napisane, że amor ten jest dedykowany dla wersji Rally. Dla CRF 300L dedykowany amor ma numer Yss Mz456 405TR 18-85. Ten dla wersji L jest o centymetr krótszy, dlatego go nie chce.
Czy są jakieś różnice w amorach Crf300L i Rally?

Danny
09.02.2024, 10:07
Bierz 415TR.

CRF300L na rynkach azjatyckich (ale tylko na nich) ma amortyzator krótszy o 1 cm (405TR) od Rally (415TR) - stąd różnica w ofercie YSS i w opisie przeznaczenia tych amorów.

janina
11.02.2024, 15:08
Pytanie. Czy tylny amortyzator Od Crf300Rally jest kompatybilny z Crf300L. Przymierzam się do wymiany całego amora. Upatrzyłem sobie amor Yss Mz456 415TR 07-85. W sklepach internetowych jest napisane, że amor ten jest dedykowany dla wersji Rally. Dla CRF 300L dedykowany amor ma numer Yss Mz456 405TR 18-85. Ten dla wersji L jest o centymetr krótszy, dlatego go nie chce.
Czy są jakieś różnice w amorach Crf300L i Rally?

Nie wiem gdzie patrzyłeś ale Danny ma rację. https://www.suspension-store.com/Honda-CRF-300-L-ND16-2021-YSS-suspension-shock-absorber-MZ456-415TR Cała oferta YSS dla 300l https://www.suspension-store.com/collection_honda_all_crf_300_l

midro
11.02.2024, 18:27
Dzięki wam za odzew. Zamówiłem 415TR.

Danny
14.02.2024, 23:38
A Wy jakoś normalnie spędzacie walentynki?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240214/4828ad572c170aca6bdc2360d4bacbb4.jpg

dzinks
15.02.2024, 10:56
Hejka


Jak ta wieża jakościowo i jaka różnica światła? Widziałem na FB że koleś produkcje w PL.

Danny
15.02.2024, 11:28
Jak ta wieża jakościowo i jaka różnica światła? Widziałem na FB że koleś produkcje w PL.

Jakościowo super, siedzi sztywniutko, co prawda na razie tylko statyczne testy ale nie wygląda to jakby miało wpadać w jakieś wibracje podczas jazdy. Półka z regulowanym kątem nachylenia, całość powinna spokojnie przyjąć jakąś ciężką nawigację, tablet czy czytnik roadbooków. W komplecie jest zamiennik dolnego mocowania lampy bo to hondowskie jest nieco filigranowe. Na bocznej ściance 2xUSB z wbudowanym woltomierzem - do wyboru albo po zapłonie w oryginalną kostkę przy kloszu albo bezpośrednio do aku. Dwie osobne lampy do świateł mijania/drogowych, odpaliłem to na razie tylko na osiedlu gdzie było trochę zastanego światła ale już widać że jest bardzo duża różnica w stosunku do poprzedniej lampy (a tam miałem wymienioną żarówkę na jasnego Osrama) - przede wszystkim w kształcie wiązki bo jest bardzo szeroka i wreszcie oświetla też pobocze bo oryginalny hondowski odbłyśnik rzucał na drogę jakiś dziwny romb. Światło mocne, fajna zimna biała barwa, na moje potrzeby będzie więcej niż wystarczająco. Spróbuję wyjechać którejś najbliższej nocy do lasu i coś sfocić/nagrać.

dzinks
15.02.2024, 12:26
Dzięki za wstępną opinię. Zastanawiam się jak odporne jest na gałęzie itp które nieraz walą po lampie. U siebie zaomontowałem kratke. Daj znać jak po jeździe w lesie już będziesz

Danny
15.02.2024, 13:24
Dzięki za wstępną opinię. Zastanawiam się jak odporne jest na gałęzie itp które nieraz walą po lampie. U siebie zaomontowałem kratke. Daj znać jak po jeździe w lesie już będziesz

Szyba nie ma wycięć na reflektory, oba są za nią schowane. Najpierw zatem będzie się musiała poddać szyba, dopiero potem będą narażone lampy. Szyba wygląda na trwałą ale być może w ramach grupowego ubezpieczenia :) zrzucimy się z dwoma kolegami na dodatkową (~400 PLN) żeby se leżała w oczekiwaniu na czyjegoś pecha. Jakimś tam tematem może być porysowanie/zmatowienie tej szyby z biegiem czasu i wpływ na jakość oświetlenia ale ja osobiście ten aspekt olewam.

ramires
15.02.2024, 13:34
Szyba nie ma wycięć na reflektory, oba są za nią schowane. Najpierw zatem będzie się musiała poddać szyba, dopiero potem będą narażone lampy. Szyba wygląda na trwałą ale być może w ramach grupowego ubezpieczenia :) zrzucimy się z dwoma kolegami na dodatkową (~400 PLN) żeby se leżała w oczekiwaniu na czyjegoś pecha. Jakimś tam tematem może być porysowanie/zmatowienie tej szyby z biegiem czasu i wpływ na jakość oświetlenia ale ja osobiście ten aspekt olewam.

Poliwęglan spokojnie wypolerujesz tak jak reflektory w samochodach, więc też nie ma co się spinać specjalnie.

Danny
15.02.2024, 13:42
Poliwęglan spokojnie wypolerujesz tak jak reflektory w samochodach, więc też nie ma co się spinać specjalnie.

No więc właśnie, pół godzinki z pastą polerską i będzie po temacie. Szybka jest delikatnie przyciemniona więc żółknięcie z czasem też nie powinno być jakimś specjalnym zagadnieniem. Nowa wygląda naprawdę kozak :Thumbs_Up: Chyba jakoś zaraz kończy mi się badanie techniczne więc będę też miał okazję sprawdzić co na to wszystko diagności. W razie niemca ori lampa leży na półce a powrót do niej to 15 minut + małe piwo.

muszel72
15.02.2024, 13:51
Podjedź na stację w Kolbudach i tam nikt nie będzie Cie pytał o takie bzdety.

jabolos
15.02.2024, 13:55
Szyba przypomina kształtem tą z Tenerki. A wieża fajna. Crf-a wygląda bojowo :Thumbs_Up:

Danny
15.02.2024, 14:05
Podjedź na stację w Kolbudach i tam nikt nie będzie Cie pytał o takie bzdety.

Nie no badanie świateł to chyba akurat każdy diagnosta dumnie przeprowadzi ale spoko, koło CPN'u Stenki na Kowalach też są fajne chłopaki i nie spodziewam się problemów w tym konkretnym aspekcie. Tak czy inaczej, dzięki za namiar!

Danny
18.02.2024, 20:42
Jest dobrze. Na nocny rajd może się nie nadaje (bo samo moto jak najbardziej :lol8:) ale na nocne szwenduro jest w sam raz.

Lampa od drogowych jest dobrze wyregulowana. Przy 7+ tysiącach obrotów horyzont wchodzi pomiędzy linie odcięcia :lol8:

dzinks
18.02.2024, 21:44
Spora różnica od oryginału. Wygląda super.

neuro
23.04.2024, 09:07
Dzień dobry,

Czy ktoś może łaskawie wkleić sprawdzoną stronę autoryzowanego sprzedawcy MotoX? Jest ich trochę w TH niestety.
Czy to może Super-bikers?
Oraz: Ile zapłaciliście haraczu polskim celnikom, bo zakładam, że nie odpuścili przy wartości > 200USD?

P.

Danny
23.04.2024, 09:42
bikerzbits.com

Za przesyłkę o zadeklarowanej wartości ~3500 PLN zapłaciłem 123 PLN cła, 791 PLN VAT i 8,50 PLN opłaty pocztowej (upoważniłem pocztę do występowania w moim imieniu przy formalnościach celnych).

neuro
23.04.2024, 09:47
bikerzbits.com

Za przesyłkę o zadeklarowanej wartości ~3500 PLN zapłaciłem 123 PLN cła, 791 PLN VAT i 8,50 PLN opłaty pocztowej (upoważniłem pocztę do występowania w moim imieniu przy formalnościach celnych).

Dziękuję Danny!
Zamawiam właśnie wydech V4.

Danny
23.04.2024, 09:54
Dziękuję Danny!
Zamawiam właśnie wydech V4.

Super wybór tylko pamiętaj że wszystko ponad V1 kieruje strugę na tylne kierunki i je topi więc jeśli jeszcze nie zmieniłeś na jakieś małe ledy to najprawdopodobniej będziesz musiał to zrobić.

Jak już zamontujesz to daj fotkę jak to siadło.

Danny
23.04.2024, 10:24
Nie no badanie świateł to chyba akurat każdy diagnosta dumnie przeprowadzi ale spoko, koło CPN'u Stenki na Kowalach też są fajne chłopaki i nie spodziewam się problemów w tym konkretnym aspekcie. Tak czy inaczej, dzięki za namiar!

Zdałem! :cool:

neuro
24.04.2024, 08:54
Sexy bagażnik od Rally Raid. Nie psuje linii motka, a spełnia swoją funkcję.

hornet
29.04.2024, 23:57
Sexy bagażnik od Rally Raid. Nie psuje linii motka, a spełnia swoją funkcję.

Cześć, zamawiałeś z Anglii czy znalazłeś na miejscu ?

neuro
04.05.2024, 09:30
Cześć, zamawiałeś z Anglii czy znalazłeś na miejscu ?

Przywieziony z UK razem z zawiasem RR.

neuro
17.05.2024, 11:53
FYI: 550Performance ma już dostępną opcja fleszowania ECU w europejskich modelach CRF300.
Tutaj wideo człowieka, z którym korespondowałem.
Twierdzi, że przesyłka w obie strony (trzeba wysłać do juesej, jeśli nie chce się kupować nowego ECU) trwała ok. 2 tygodni.

https://www.youtube.com/watch?v=0Dh0g1QIY7A


https://www.youtube.com/watch?v=0Dh0g1QIY7A

janina
20.05.2024, 13:45
FYI: 550Performance ma już dostępną opcja fleszowania ECU w europejskich modelach CRF300.
Tutaj wideo człowieka, z którym korespondowałem.
Twierdzi, że przesyłka w obie strony (trzeba wysłać do juesej, jeśli nie chce się kupować nowego ECU) trwała ok. 2 tygodni.
[...]

2 tygodnie w jedną stronę? Cło?

Dobrze, że w końcu jest dostępny soft od 550performance. Sporo aktualizowali ale najważniejsze to "Engine speed limiter set to 11000 RPM". Filmik z testów wygląda obiecująco. Gdyby nie 'ekologia' to możliwe, że CRFa z fabryki tak by wyjeżdżała.

Chłopak z filmu pokazuje też jak zawieszenie RR powinno działać i to jest sztos, miękko ale nie gumowo. :Thumbs_Up:
https://youtu.be/61MEopUr3sU?si=wLHU9bbHWUwhsOnV

neuro
21.05.2024, 22:51
2 tygodnie w jedną stronę? Cło?

W obie strony. Cło pewnie trzeba by doliczyć, choć jest opcja powracającej przesyłki (nie testowałem).
Gdy wróci mój drugi motek, to chyba się skuszę.

P.

neuro
01.06.2024, 16:59
Zamontowałem w końcu MotoX V4 i poszwendałem się nieco po skałkach.
Wizualnie - super, montaż (z demontażem tłumika OEM) jakieś 20 minut.
Wszystko ładnie spasowane, zjazd z masą jakieś 2.5kg.
Pierwsze wrażenia z jazdy: jest niestety nieco głośniej, choć bez tragedii. Bez DBkillera jest baaaaardzo głośno. Wiem, bo go dziś zgubiłem przy którymś ostrzejszym podjeździe. Wracając przez miasto czułem się jak wieśniak :/
Może to subiektywne, ale mam wrażenie, że moto żwawiej/płynniej reaguje na przepustnicę po zmianie.
Wie ktoś może, czy "uniwersalne" dbkillery spasują do puszki MotoX?

Danny
26.06.2024, 12:58
Wjechał nowy set opon, tym razem badam co takiego jest w Dunlopie D606 że kosztuje dwa razy tyle co inne gumy na tył. Założyłem dziwny rozmiar 120/90/18 a do tego na przód wjechał sprawdzony MC360 mid-hard 90/90/21.

Stale też szukam złotego środka w ustawieniach tłumienia odbicia mojego amortyzatora YSS. Poklikałem też ostatnio trochę u kolegi bo nie ruszał od kiedy kupił, ostrzegłem żeby uważał bo tył wytłumiony to i moto chętniej na koło będzie szło, nie minęło więcej niż pół godziny i miał moto na klacie a blachę w trawie :D

Danny
18.07.2024, 23:18
Zmodyfikowałem sobie małą CRF’kę o chiński wyświetlacz CarPlay/AndroidAuto - Carpuride W702. Szczelność IP67 więc w teorii powinien wytrzymać wszystko na co go na tym moto narażę, w komplecie dwa kable zasilające (do wyboru aku lub USB 5V) i mocowanie typu RAM. Działa płynnie, trzyma połączenie, potrafi zaliczyć zwiechę w górach/lesie przy zaniku sygnału GPS no ale to już kwestia aplikacji na telefonie a nie samego urządzenia. Ekran jasny i czytelny w pełnym słońcu, reakcja na dotyk w każdych rękawiczkach. Trzeba wiedzieć co się kupuje, aplikacje CarPlay mają zubożony interfejs i nie zawsze będą wyświetlać wszystko to co na telefonie - w OsmAndzie np. brakuje widgetów ale do zwykłego „jechania po kresce” w zupełności wystarczy. Telefon połączony z CarPlay żre więcej baterii więc jak się chce używać jednego to trzeba mieć jakąś obudowę z dodatkową baterią żeby go schować do kieszeni i przejeździć cały dzień, w moim przypadku dodatkowy telefon do nawigacji zostaje na kierownicy, podłączony non-stop do zasilania USB. Na jakiś czas zostaje, zwłaszcza że można to łatwo przepinać pomiędzy motocyklami.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240718/9adf8202b174e66d8022baca45c5afce.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240718/40da391430ef065947c81e52d3aa3024.jpg

szwenduro
20.07.2024, 10:16
Danny Piekne miejsce jaki to kraj?
Co to za lusterka? Mozesz podac marke i powiedziec czy sie sprawdzaja na drodze?

Danny
20.07.2024, 16:54
Hej, kraj Rumunia a lusterka Zefal Spy, poczytaj sobie o nich tutaj na forum bo zdania są podzielone :) Ja przejeździłem z nimi ponad 20 tys km, większość z tego chyba nie na tym co nazywasz „drogąâ€ - ale je sobie chwalę.

gerard36856
22.07.2024, 17:16
Cześć,
Czy ktoś z Was ma taką CRF300 zwykła w okolicy Elbląga?
Chciałbym tylko usiąść i popatrzeć z bliska.

JKB
18.09.2024, 13:54
uff.. przeczytałem cały wątek. A w zasadzie wszedłem tu tylko w poszukiwaniu info o tylnym zawiasie.

...Śledzę go od początku i prawdę mówiąc merytorycznie o zawieszeniu jest mało lub informacje niewiele wnoszą.

Szkoda że Ci się nie chce ... Takie informacje są najcenniejsze bo z pierwszej ręki bez bełkotu marketingowego.

IMHO tu by się przydał osobny wątek dotyczący zawiasów, bo to jest pierwsza rzecz, którą trzeba pomotać po nabyciu małej CRFy. Fajnie by te wszystkie wasze doświadczenia zebrać w jedna kupę.

Teraz takie pytanko do tych, co motali tylny zawias. Zastanawiam się nad samą sprężyną progresywną od HP, czy to ma w ogóle sens w zestawieniu z tym fabrycznym amorem. Czy nie lepiej dołożyć i kupić całego jakiegoś najtańszego YSSa i mieć spokój.
Dla kontekstu, swoje ważę, ze szpejem i bagażem to pewnie jakieś 100-110kg będzie. Jeśli chodzi o off to używam moto zgodnie z przeznaczeniem. Czyli bez wyczynowych akcji, ale też nie na wycieczki na ryby. Tzn nie latam po torach MX ale z drugiej strony od prawdziwego dual sporta oczekuje, że po wjechaniu na single tracka nie katapultuje mnie od razu przez kierownicę po kilku pierwszych nierównościach.

Każda rada na wagę złota. Budżet ok 2-2,5k cebulionów. Komplet sprężyn HP przód/tył czy kompletny zawias tył?

muszel72
18.09.2024, 19:36
Jeśli ok 110 kg to wymiana samej sprężyny nie wystarczy. Ja tak zrobiłem ale jeżdżę na lekko i bez bagażu a ważę 96 i to jest granica.
Do przejechania Sardyni czy też Korsyki w poprzek po bezdrożach wystarczy ale to jest raczej szwędanie niż wyczyn.

janina
19.09.2024, 09:39
uff.. przeczytałem cały wątek. A w zasadzie wszedłem tu tylko w poszukiwaniu info o tylnym zawiasie.
[...]
Każda rada na wagę złota. Budżet ok 2-2,5k cebulionów. Komplet sprężyn HP przód/tył czy kompletny zawias tył?

Jak ma być dobrze to amortyzator tył + sprężyna(y) przód. Jak ma być dobrze z tyłu to amortyzator. Jak ma być tak sobie to nic nie musisz robić.

Wymiana sprężyny z tyłu wnosi tyle, że dobrze można polecieć w krzaki jak kolega wichura. Szkoda cebulionów.

JKB
26.11.2024, 14:03
Czołem.
Idąc za radą zdecydowałem się na wymianę kompletnego amortyzatora.

Wybór padł na YSS. MZ456-415TR...

Teraz takie pytanko bo próbuje rozszyfrować który dokładnie model i wariant wybrać.
1) na stronie producenta są podane 2 modele MZ456-415TR oraz 456-405TR różnią się długością odpowiednio 415mm i 405mm. Napisane jest że oba pasują do Lki. Czy prawda to? Bo nie chce wtopić. Ktoś wie jaka długość ma OEM? Nie chce obniżać, zależy mi na tej samej wysokości.

2) Warianty w poszczególnych modelach: jak rozszyfrować parametry sprężyny? Niektórzy sprzedawcy piszą o wadze obciążenia (np 85-105kg), a niektórzy podają jedynie parametry sprężyny w N/mm. Wiec nie wiem jak je porównać i czy oferty dotyczą tych samych modeli.
Żeby było zabawniej, producent nie podaje na swojej stronie danych ani w kg ani w N/mm.

Ze strony YSS (https://www.yss.co.th/products/list?vehicleTypes=MOTO&productTypes=&productSubTypes=&series=&brand=152&model=16761&year=2024&cc=&engine=&drive=&vinId=&order=priceAsc&minPrice=0&maxPrice=79000&searchKeyword=) wynika, że poniższe wersje różnią się jedynie sprężyną:
MZ456-415TR-08-85 (https://www.yss.co.th/products/13537?pType&pSubType=MOTO)
MZ456-415TR-09-85 (https://www.yss.co.th/products/13537?pType&pSubType=MOTO)
MZ456-415TR-10-85 (https://www.yss.co.th/products/12518?pType&pSubType=MOTO)
MZ456-415TR-11-85 (https://www.yss.co.th/products/12519?pType&pSubType=MOTO)
Wszystkie sprężyny mają srędnicę 56mm i dł. 260mm więc jedyną zmienną jest twardość. Która będzie pod wagę 100-110?

Czy ktoś z Was tu użytkuje YSSa i jest w stanie mnie pokierować? Bo chyba nie ogarniam tego.

ArEZ
27.11.2024, 22:35
Może to pomoże odkodować oznaczenia YSS
Tu źródło https://www.yss.co.th/services/productCode

midro
28.11.2024, 19:47
Wymieniałem amor ponad rok temu w Crf300l. Wybrałem MZ456-415TR-07-85. Myślę, że ten o długości 405 będzie krótszy od seryjnego. W internetach piszą, że ten mój jest na wagę kierownika w przedziale 86-105 kg. A z tymi nowymi indeksami amorów YSS nie pomogę, bo sam nie wiem o co tam chodzi.

janina
04.12.2024, 11:30
Czołem.
Idąc za radą zdecydowałem się na wymianę kompletnego amortyzatora.

Wybór padł na YSS. MZ456-415TR...

1. Teraz takie pytanko bo próbuje rozszyfrować który dokładnie model i wariant wybrać.
[...]

2) Warianty w poszczególnych modelach: jak rozszyfrować parametry sprężyny? [...]
[...]
Czy ktoś z Was tu użytkuje YSSa i jest w stanie mnie pokierować? Bo chyba nie ogarniam tego.

Tabelka podpowie klik (https://yss-data-for-website.s3.ap-southeast-1.amazonaws.com/download/Master-Catalogue-2024-R02-V11072024.pdf) wiersze od 950 - 956. Smutna wiadomość jest taka, że maksymalny przedział to 95 - 105 kg.

Przykład "CRF 300L MOTARD (95-105 KG.) 20> MLHND168M50 300 MS MZ456-415TR-11"

Gdyby z jakiegoś powodu link nie chciał działać to dostęp do pliku jest tutaj (https://www.yss.co.th/services/download#our-services) w polu 'Category' wybieramy 'CATALOGUE'.

Pozdrawiam

janina
07.01.2025, 10:22
Smutna wiadomość jest taka, że maksymalny przedział to 95 - 105 kg.


Zdaje się, że nieprawdą jest powyższe lub prawdą ale tylko dla katalogu który udało się znaleźć. Na tej stronie (https://www.suspension-store.com/collection_honda_all_crf_300_l) można wybrać nawet 130 kg +. Jak to działa? :mur:

Z ciekawości. Może ktoś kupił i poda symbol?

JKB
29.01.2025, 12:46
Czołem Pany,
dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Tabelka podpowie klik (https://yss-data-for-website.s3.ap-southeast-1.amazonaws.com/download/Master-Catalogue-2024-R02-V11072024.pdf) wiersze od 950 - 956. Smutna wiadomość jest taka, że maksymalny przedział to 95 - 105 kg.

Przykład "CRF 300L MOTARD (95-105 KG.) 20> MLHND168M50 300 MS MZ456-415TR-11"

Gdyby z jakiegoś powodu link nie chciał działać to dostęp do pliku jest tutaj (https://www.yss.co.th/services/download#our-services) w polu 'Category' wybieramy 'CATALOGUE'.

Pozdrawiam

Tabelka wiele wyjaśnia dzieki, czegoś takiego wlasnie szukałem.


Zamówiłem w końcu model:
MZ456-405TR-18-85.

Czyli długość 405mm bo tak podają wszystkie źródła że do L'ki powinien być taki.

Moje odczucia są takie, że wydawało mi się że będzie sztywniejszy. Wg mnie zarówno SAG i subiektywne uczucie miękkości jest dość podobne co w oryginale. Szału nie ma jeśli chodzi o twardość ale to przetestuje dopiero w terenie. No i dupa siada podobnie jak w oryginale, może trzeba było brać ten dłuższy (415mm)

Za to tłumienie odbicia na pierwszy rzut oka jest wyczuwalne. W końcu nie czuje się jak na trampolinie.
Ewentualnie jak po testach stwierdze że sprężyna nadal jest kijowa pod moją wagę (95kg) to będę szukał samej sprężyny...

Danny
29.01.2025, 13:05
Bierz 415TR.

CRF300L na rynkach azjatyckich (ale tylko na nich) ma amortyzator krótszy o 1 cm (405TR) od Rally (415TR) - stąd różnica w ofercie YSS i w opisie przeznaczenia tych amorów.

https://www.omniaracing.net/en/ohlins-shock-absorber-stx46-405mm-honda-crf300l-asia-version-2021-2022-p-262074.html

Tyle w kwestii 405 vs 415mm.

Nie patrz na tłumienia "na pierwszy rzut oka" tylko od razu dokręć o 6-8 kliknięć od fabrycznego położenia, już będzie o niebo lepiej, i od tego poziomu zacznij dopasowywać pod siebie. Przy Twojej wadze jeszcze kilka kliknięć na pewno do tego dołożysz, ja zostałem w tych rejonach ale ważę saute 80kg.

janina
30.01.2025, 11:40
https://www.omniaracing.net/en/ohlins-shock-absorber-stx46-405mm-honda-crf300l-asia-version-2021-2022-p-262074.html

Tyle w kwestii 405 vs 415mm.
[...]

Rozsądnie, azjaci może poza hindusami są raczej niżsi od europejczyków. Na rynek europejski ten sam amortyzator jest dłuższy, choć nie ma rysunku z wymiarami i wygląda tak (https://www.ohlins.eu/en/products/motorcycle/ho-213--7393/).

Danny
04.02.2025, 18:47
Jak po amor toooooo tylko do lidla do lidla… :blues:

https://www.kaufland.pl/product/502403171

JKB
05.03.2025, 11:57
Pany, a z innej beczki: montował ktoś gniazdo USB w Lce? Nie chce go na kierownicy tylko fajnie by było gdzieś w okolicy wyświetlacza. Macie jakieś praktyczne porady gdzie szukać i czy ktoś ma już jakiś model sprawdzony? Na ali i innych chińskich portalach jest tego od zaje#u ale nie chce mi się rzeźbić, wiec może już ktoś przez to przechodził.

sysiek300
05.03.2025, 19:08
dawno temu byłem na grupe fejsbukowej tego motocykla, nie wiem czy posiadasz konto ale w szukajce wpisałem i coś wyskoczyło, to tylko sugestie, nic nie testowałem z tych rzeczy

https://www.facebook.com/groups/416988532691344/search/?q=usb

https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/410959201_943036950762957_3626602121287658241_n.jp g?_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=bd9a62&_nc_ohc=s4f__6rHmaoQ7kNvgFY6uOg&_nc_oc=Adjz-5_14M0nPat2pn6SJYWzw9LYb1-eedFGYcSAnbPVk8cIIQc5qEOM5A1KxyFxZDY&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fktw4-1.fna&_nc_gid=AWHFGHowR7vDRjg5kMuBGT9&oh=00_AYDDKcpu2wozQjDhMaKBaxuGMIn8D3fMt-2NxuQNMwhe5g&oe=67CE5E67

https://pl.aliexpress.com/item/1005005320880852.html?srcSns=sns_Copy&spreadType=socialShare&bizType=ProductDetail&social_params=60968246658&aff_fcid=c8d0e0ae27424816803084a33808f0cf-1741198098787-08055-_EJcZNYM&tt=MG&fbclid=IwY2xjawI1cmJleHRuA2FlbQIxMAABHcoCBHdqKdIEY 06hRKpIgkQXeO4-_ij6OiUjoiU2xvvhY_l5J904f0DUmw_aem_37SJQLAI_QmHrWw lH8iTag&aff_fsk=_EJcZNYM&aff_platform=default&sk=_EJcZNYM&aff_trace_key=c8d0e0ae27424816803084a33808f0cf-1741198098787-08055-_EJcZNYM&shareId=60968246658&businessType=ProductDetail&platform=AE&terminal_id=bcac954e55384e6a96e6c795ae0074ef&afSmartRedirect=y

janina
06.03.2025, 20:25
Pany, a z innej beczki: montował ktoś gniazdo USB w Lce? Nie chce go na kierownicy tylko fajnie by było gdzieś w okolicy wyświetlacza[..]

Dzisiaj rzuciłem okiem na czachę. Do czego masz zamiar to przykręcić?

janina
24.04.2025, 10:18
Napęd 14 x 42.
W sumie z braku 40z na tył wpadła większa zębatka o 2 zęby. Subiektywnie, czuć przyrost momentu, nawet zdecydowanie. Choć teoretycznie to tylko ~5%. Nie odczuwam wpływu na prędkość, generalnie nie cisnę ale do 120 rozpędza się bez problemu. Elastyczność uległa znacznej poprawie a użyteczność 6 biegu jest na poziomie takim jakiego bym oczekiwał od ustawień fabrycznych. Długość łańcucha 108z, kupione 110z więc trzeba było skrócić. Spalania nie obserwuję jakoś szczególnie ale zdaje się że pali nieco mniej choć mogę się mylić. Przy doborze korzystałem ze strony sprocketcalculator.com

Czy ktoś z was stosuje strategię częstszej wymiany przedniej zębatki? Co ile kilometrów?

Klamki.
Wymienione z przypadku a w zasadzie z wypadku. Moja CRFa zeskoczyła z podnośnika serwisowego i klamka sprzęgła się wygięła. Po wymianie pierwsza myśl nie warto ale po kilku rundkach zmieniłem zdanie. Warto, hamulec na 2 palce 'żyleta' i do tego odpowiednio wyregulowana klamka sprzęgła. Bajka. Wymieniłem na Zeta choć pewnie są inne. Gdyby ktoś miał wątpliwości wykonane w Chinach. Jakość najwyższej próby.

Amortyzator.
Drogą eliminacji wybrałem Ohlins. Miał być regulowany, brałem pod uwagę YSS, Hyperpro i ten który kupiłem. Hyperpro odpadł bo regulacja w zasadzie niedostępna po montażu, YSS bo różnica w cenie mnie nie odstaraszała. Pierwsza myśl po montażu 'nie czuję amortyzatora' działa jak powinien. Zainstalowany tak jak przyszedł bez zmiany wstępnego napięcia sprężyny, dobicia i odbicia. Kraj pochodzenia Tajlandia, jakość wykonania świetna. Niestety nie mam innego punktu odniesienia niż amortyzator fabryczny ale poprawa jakość prowadzenia tak dla zobrazowania to skok z 'okręgówki' do mistrzostw na poziomie przynajmniej europejskim. :lol8:

Przez chwilę po wymianie miałem wrażenie, że przód jest całkiem w porządku. Niestety do pierwszej 'ostrzejszej' jazdy kiedy dobiło zawieszenie. Myślę o zmianie, modelu jeszcze nie wybrałem ale przynajmniej regulacja wstępnego napięcia sprężyny by sie przydała. Jest Ohlins i wkłady YSS. Coś jeszcze? RallyRaid nie biorę pod uwagę. Może jakieś sugestie? A może ktoś poleci dobry sklep/serwis zawieszeń na pomorzu lub w okolicy?

Nie dojeżdżam CRFą do pracy, głównie ma mi dawać frajdę jak potrzebuję 'przewietrzyć głowę'. A wietrzę ją w lesie, na polach a okazjonalnie wałach i łąkach wiślanych.

husa521
24.04.2025, 15:42
Mi przednia zębatka wytrzymała 14.000km, łańcuch oem 20.000km

przemo77390
28.04.2025, 11:39
Napęd 14 x 42.
W sumie z braku 40z na tył wpadła większa zębatka o 2 zęby. Subiektywnie, czuć przyrost momentu, nawet zdecydowanie. Choć teoretycznie to tylko ~5%. Nie odczuwam wpływu na prędkość, generalnie nie cisnę ale do 120 rozpędza się bez problemu. Elastyczność uległa znacznej poprawie a użyteczność 6 biegu jest na poziomie takim jakiego bym oczekiwał od ustawień fabrycznych. Długość łańcucha 108z, kupione 110z więc trzeba było skrócić. Spalania nie obserwuję jakoś szczególnie ale zdaje się że pali nieco mniej choć mogę się mylić. Przy doborze korzystałem ze strony sprocketcalculator.com


Z jakiej firmy brałeś zębatki i łańcuch - może u siebie też bym zmienił.

janina
30.04.2025, 10:10
Z jakiej firmy brałeś zębatki i łańcuch - może u siebie też bym zmienił.

Łańcuch RK 520ZXW. Zębatki JT, przód JTF1321.14, tył JTR1301.42. Przynajmniej takie oznaczenia na opakowaniach były.

przemo77390
30.04.2025, 11:00
Łańcuch RK 520ZXW. Zębatki JT, przód JTF1321.1, tył JTR1301.42. Przynajmniej takie oznaczenia na opakowaniach były.

Dzięki. Czy w tym numerze nie brakuje jednej cyfry JTF1321.1?
Te 108Z na nowym łańcuchu jest ok - widzę że jest dostępny z taką ilością wg. Numeru ktory podałeś..

janina
30.04.2025, 11:24
Dzięki. Czy w tym numerze nie brakuje jednej cyfry JTF1321.1?
Te 108Z na nowym łańcuchu jest ok - widzę że jest dostępny z taką ilością wg. Numeru ktory podałeś..

Pewnie że brakuje. 14 miało być, poprawiłem. :D

gkrz67
03.05.2025, 06:57
Kochani, czy te nowości, poprawki w nowym crf300rally są warte dopłaty w stosunku do crf z 2024r, czy to tylko kosmetyka. Głównie chodzi o zawieszenie. Czy lepiej dopłacić i kupić już poprawione, czy kupić starszego, może nawet lekko użytego i poprawić sobie to zawieszenie we własnym zakresie.

damas
03.05.2025, 10:47
Skąd myśl, że cokolwiek poprawili ?
Według moich informacji na temat różnic CRF 300L 2024-2025 pochodzących od pracownika Hondy, który na codzień jeździ 300L
Zmiany w stosunku do rocznika 2024 to:
Lampa przednia led (tylna wciąż halogen)
Kierunkowskazy led
Nowe naklejki

Koniec zmian :D

I teraz niespodzianka w roczniku 2025 Honda wprowadziła drugą sondę lambda za katalizatorem, ekologia znów psuje całą zabawę.
Chciałem kupić 2025 i odpuściłem

dzinks
03.05.2025, 11:37
Szok, nie skończę się zaskakiwać z dokładania kolejnych rzeczy do moto z kategorii eco. Do producenta nic nie mam, ale mam nadzieję że przy obecnych zmianach na świecie wprowadzanie kolejnych euroXX skończy się na dłuższy czas.

pałeł
03.05.2025, 11:58
Skąd myśl, że cokolwiek poprawili ?
Według moich informacji na temat różnic CRF 300L 2024-2025 pochodzących od pracownika Hondy, który na codzień jeździ 300L
Zmiany w stosunku do rocznika 2024 to:
Lampa przednia led (tylna wciąż halogen)
Kierunkowskazy led
Nowe naklejki

Koniec zmian :D

I teraz niespodzianka w roczniku 2025 Honda wprowadziła drugą sondę lambda za katalizatorem, ekologia znów psuje całą zabawę.
Chciałem kupić 2025 i odpuściłem

poważnie ponieważ jest druga sonda to nie kupisz tego motocykla zrobiłeś mi dzien :D
ale ma wrażenie ze chyba nie chwiałeś kupić kup sobie w takim razie z 24 roku i juz.

Artek
03.05.2025, 13:00
Z tego co ja wiem, to wszystkie moto euro5+ dostały drugą sondę lambda za katem.
Ma to na celu kontrolę stanu katalizatora.

gkrz67
03.05.2025, 13:36
Głównie chodzi mi o różnice w zawieszeniu, bo niby coś tam poprawili, ponoć inne siedzenie, wylot ciepłego powietrza. I czy ma ktoś porównanie, czy gra warta świeczki.

damas
03.05.2025, 18:39
poważnie ponieważ jest druga sonda to nie kupisz tego motocykla zrobiłeś mi dzien :P
ale ma wrażenie ze chyba nie chwiałeś kupić kup sobie w takim razie z 24 roku i juz.
Wybacz, ale muszę Cię rozczarować :) faktycznie skrót myślowy mógł wprowadzić Cię w błąd.
Napisałem, że odpuściłem bo chodziła mi po głowie zmiana i zakup modelu 2025
Zdecydowałem, że na razie zostaję z CRF 300L 2022
Chcę się przejechać KTM 390 enduro R bo też go rozważam

Głównie chodzi mi o różnice w zawieszeniu, bo niby coś tam poprawili, ponoć inne siedzenie, wylot ciepłego powietrza. I czy ma ktoś porównanie, czy gra warta świeczki.
Skoro nie poprawili zawieszenia w 300L nie sądzę, żeby zrobili to w wersji Rally

gkrz67
03.05.2025, 19:54
Czad GPT mówi co innego:

W modelu Honda CRF300 Rally na rok 2025 wprowadzono szereg usprawnień w porównaniu do wersji z 2024 roku, koncentrując się na poprawie komfortu jazdy, efektywności chłodzenia oraz nowoczesnym wyposażeniu.

�� Usprawnienia techniczne
Zoptymalizowany układ chłodzenia: Nowy wentylator chłodnicy oraz przeprojektowana osłona boczna skuteczniej kierują gorące powietrze z dala od kierowcy, co zwiększa komfort termiczny podczas jazdy w upalne dni lub w terenie.

Zawieszenie: Zmieniono ustawienia tłumienia zarówno w przednim widelcu Showa 43 mm, jak i w tylnym zawieszeniu Pro-Link, co przekłada się na lepszą kontrolę i komfort jazdy w różnorodnych warunkach terenowych.

�� Nowoczesne wyposażenie
Oświetlenie LED: Model 2025 wyposażono w nowe, kompaktowe kierunkowskazy LED, które uzupełniają charakterystyczny asymetryczny podwójny reflektor LED, poprawiając widoczność i nowoczesny wygląd motocykla.
Gniazdo USB-C: Dodano opcjonalne gniazdo USB-C, umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych podczas jazdy.
��️ Dodatkowe zmiany
Zgodność z normą Euro 5+: Silnik został dostosowany do bardziej rygorystycznych norm emisji spalin Euro 5+, co świadczy o dbałości producenta o środowisko.
1000ps.com

Nowa kolorystyka: CRF300 Rally na 2025 rok dostępna jest w wersji kolorystycznej Extreme Red z niebiesko-białymi grafikami, nadając motocyklowi świeży i dynamiczny wygląd.


Podsumowując, Honda CRF300 Rally 2025 oferuje ulepszenia, które zwiększają komfort, funkcjonalność i zgodność z aktualnymi normami, czyniąc go jeszcze bardziej wszechstronnym motocyklem do jazdy zarówno w terenie, jak i na co dzień.


Pytam, czy warto ? tych co jeździli na 2024/2025
Bo, jak mam kupić z 2024 za 28000 i dołożyć do zawieszenia 3-4 tys. to może lepiej kupić 2025 i mieć młodszego i od razu zrobione oryginalnie.

janina
04.05.2025, 14:36
Czad GPT mówi co innego:

W modelu Honda CRF300 Rally na rok 2025 wprowadzono szereg usprawnień w porównaniu do wersji z 2024 roku, koncentrując się na poprawie komfortu jazdy, efektywności chłodzenia oraz nowoczesnym wyposażeniu.

�� Usprawnienia techniczne
Zoptymalizowany układ chłodzenia: Nowy wentylator chłodnicy oraz przeprojektowana osłona boczna skuteczniej kierują gorące powietrze z dala od kierowcy, co zwiększa komfort termiczny podczas jazdy w upalne dni lub w terenie.

Zawieszenie: Zmieniono ustawienia tłumienia zarówno w przednim widelcu Showa 43 mm, jak i w tylnym zawieszeniu Pro-Link, co przekłada się na lepszą kontrolę i komfort jazdy w różnorodnych warunkach terenowych.

[...]

Co do zmian w układzie chłodzenia. Pewnie mają znaczenia w gorącym klimacie. Nigdy nie czułem dyskomfortu związanego z ciepłem emitowanym przez motocykl. Jest możliwe, że zbyt słabo upalam. Tę zmianę śmiało można pominąć.

Zawieszenie, jeżeli nie zmienili sprężyn to cudów nie należy oczekiwać. Na dojazdy do pracy pewnie będzie lepiej. Czy warto dopłacać do wersji 2025? Na to pytanie każdy znajdzie odpowiedź samodzielnie. Może warto 'objeździć' obydwa?

Jeżeli masz zamiar cisnąć mocniej w terenie i tak nie unikniesz modyfikacji zawieszenia. Podobnie w sytuacji ponadnormatywnej masy kierowcy, będzie słabo.

Ekologia europejska już w wersji przed 2025 skutecznie dusi ten silnik.

janina
18.05.2025, 15:01
[...]

Przez chwilę po wymianie miałem wrażenie, że przód jest całkiem w porządku. Niestety do pierwszej 'ostrzejszej' jazdy kiedy dobiło zawieszenie. Myślę o zmianie, modelu jeszcze nie wybrałem ale przynajmniej regulacja wstępnego napięcia sprężyny by sie przydała. Jest Ohlins i wkłady YSS. Coś jeszcze? RallyRaid nie biorę pod uwagę. Może jakieś sugestie? A może ktoś poleci dobry sklep/serwis zawieszeń na pomorzu lub w okolicy?


Odpowiem sobie. Może ktoś będzie zainteresowany. Jest włoskie rozwiązanie od Andreani (https://moto.andreanigroup.com/en/product-search/?aisf%5Bmoto%5D%5Bmarca%5D=HONDA&aisf%5Bmoto%5D%5Bmodello%5D=CRF+300+L&aisf%5Bmoto%5D%5Banno%5D=2022&aisf%5Bcommon%5D%5Bcategoria_prodotto%5D=cartucce-forcella&aisf%5Bcommon%5D%5Bmarca_prodotto%5D=ANDREANI&aisf%5Bcommon%5D%5Bcodice_descrizione_prodotto%5D=&ai_searcher_search=1). W ofercie mają dwa modele wkładów do 300l Rally (740 eur) i Evo (565 eur).

CRF 300l (https://youtu.be/HrpAe1mDENM?si=19hWLZOe4Sq1nnLY) w pełni zmodyfikowane zawieszenie, przód Andreani Evo.

gkrz67
21.05.2025, 09:26
Dzięki, może się kiedyś przyda, na razie tylko myślę o tym moto, byłem się przymierzyć w salonie czy dostanę nogami, albo choćby nogą :-) No i dostanę, jedną na pewno a dwiema tylko palcami, no może połową stopy.
Zaleta- lekki i w razie co można go przytrzymać. Czekam na cieplejsze dni i zrobię jakąś jazdę próbną.
Moto planuje do szwędania a nie latania w terenie jak rakieta, nie te lata:oldman: i możliwości:hehehe:. Bym powiedział, do zwiedzania. Pozdro.

janina
22.05.2025, 15:04
Z relacji wideo wynika, że do 'kulania się' zawias wystarczy. Poprzednie zawieszenie bez 'dzidowania' też wystarczało. Niemniej temu miłemu człowiekowi 'zdaje się' że jest różnica na +. Przynajmniej między 300 rally 24 i 300l 2025 r. Link (https://www.youtube.com/watch?v=dUkHQnOvegs) do youtube.

gkrz67
23.05.2025, 09:40
Ja z tego filmu to wielkiej różnicy nie widzę. Największa jaką widzę to niebieskie siedzenie w nowej CRF300R.
Tak jak ktoś powiedział, do kulania starczy, a do poważniejszej jazdy i tak trzeba coś zmodyfikować.

przemo77390
26.05.2025, 05:56
Hej,

Właśnie wróciłem z TET Łotwa i jazda zweryfikowała że zachodzi konieczność zamontowania dwóch dosłownie pierdol w mojej CRFce 300L.
Może pytanie o banalne akcesoria ale zawsze lepiej mieć sprawdzone niż sprawdzać - więc co polecacie:
1. Uchwyt do wyciągania motocykla przód (Acerbis czy ....?)
2. Osłona przedniej zębatki (widziałem mego ale droga) - taka którą łatwo oczyszcza błoto.

Pozdr
Przemo

husa521
26.05.2025, 08:29
Mam założoną taką z ali, widać zębatkę, łatwo wyczyścić, dobrze wykonana, dobrze wygląda, solidna. Ma w gratisie osłonę na wałek od zmiany biegów. Przełożyłem jeszcze do niej ten stalowy półksiężyc z tej oryginalnej plastikowej osłony co ma chronić kartery przed zerwaniem łańcucha.
Trochę zabawy jest ze złożeniem tego bo łatwo nie jest ale po zdjęciach jest to wykonalne.

Shift stabilizer Modified parts for cbr300l cbr 300 l cbr300 l CBR 300L CRF300RALLY 2021 2022 2023 accessories

przemo77390
26.05.2025, 10:06
Mam założoną taką z ali, widać zębatkę, łatwo wyczyścić, dobrze wykonana, dobrze wygląda, solidna. Ma w gratisie osłonę na wałek od zmiany biegów. Przełożyłem jeszcze do niej ten stalowy półksiężyc z tej oryginalnej plastikowej osłony co ma chronić kartery przed zerwaniem łańcucha.
Trochę zabawy jest ze złożeniem tego bo łatwo nie jest ale po zdjęciach jest to wykonalne.

Shift stabilizer Modified parts for cbr300l cbr 300 l cbr300 l CBR 300L CRF300RALLY 2021 2022 2023 accessories

Dzięki za info - myślałem też aby wyciąć kawałek tego ori plastiku.

gkrz67
28.05.2025, 21:17
A wie ktoś może czy i gdzie można kupić zębatkę 15 ?

przemo77390
29.05.2025, 08:18
Zrobione po taniości 🤪