View Full Version : Wady i zalety Big Twins od KTM-a 1090/1190/1290
U mnie w 990 jak zagotowałem na torze płyn, to później często blokował się tylni hebel praktycznie po kilku wciśnięciach-na asfaltach przestałem uzywać tyłu, trzeba było odpowietrzyć i puszczał. Nie naprawiałem, sprzedałem maszynę
aadamuss
16.07.2022, 09:17
U mnie na torze to płyn chłodniczy strzelał pod moto bo coś z jakimiś nakrętkami głowicy było nie tak :-)
Ktoś tu sprzedawał takie moto z bardzo dobrym opisem co zostało zrobione/poprawione i lista była bardzo długa.
Frajda z jazdy była duża ale awaryjność jeszcze większa, moto sprzedałem przy przebiegu około 17 tys. km.
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
U mnie na torze to płyn chłodniczy strzelał pod moto bo coś z jakimiś nakrętkami głowicy było nie tak :-)
Ktoś tu sprzedawał takie moto z bardzo dobrym opisem co zostało zrobione/poprawione i lista była bardzo długa.
Frajda z jazdy była duża ale awaryjność jeszcze większa, moto sprzedałem przy przebiegu około 17 tys. km.
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
Na tą awarie w 950 była akcja serwisowa , błąd został poprawiony od 2005 roku.
radiolog
16.07.2022, 09:57
Mam 1290 R, jeszcze w życiu nie zagotowałam płynu mimo zaliczenia alp i innych górskich tras, hamuje głównie silnikiem używając qs i przednim heblem, tylny tylko do dohamowania i stabilizacji w zakręcie , no ale ja się pewnie ostro pałować i hamować to tylko układ ceramiczny zdzierży, a tu chyba takiego nie ma
strobus1
16.07.2022, 11:02
Grubość tarczy też ma znaczenie. Im cieńsza tym chłodzenie gorsze. Hamulec zamienia energię kinetyczną w ciepło.
Telefoniczna konsultacja z servisem potwierdza ze temat gotowania jest im znany ?.
Zalecaja zjazd do serwisu bo pompe abs trzeba podpiac pod komputer i dpowietrzac ?.
Czyli problem jakis jest, nie byla to turystyczna przejazdzka, ale tez nie bylo to mega pałowanie.
Hebel wysiadl na samej koncowce przejazdzki.
Patrzac na tylny zacisk to jest on skromny przynajmniej w budowie malo powierzchi do odprowadzenia ciepła nie pomaga mu zapewne tlumnik i rura wydechowa ktore ostro dmuchaja goracym powietrzem.
Temperatura ok 37* tez pewnie pomogla.
A jak daje goracym rura i tlumnik to przekonalem sie jezdzac tu na zdrapke.
Bo w chałupie to czlek zubirany pomyka .
To szukam tego płyn ATE
A więc po testach Amora skrętu , z regulacją jest o niebo lepiej jak na oryginalnym , lecz po wymianie oleju na 10w w orginalne nie widać różnicy , tak że wróciłem do oryginału bo regulowany miałem wypożyczony dla porównania. Nie ma sensu kupować akcesoryjnych wymiana oleju jest banalnie prosta . Pacjent to 1290 adventure R
Zrobiłem, przetestowałem w weekend i potwierdzam że działa o niebo lepiej. :Thumbs_Up:
radiolog
25.07.2022, 17:15
Amerykański wynalazek
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220725/e72a481f1fb27348cb661fa614fdfcc3.jpg
https://youtu.be/KcEK-Yu7pLM
Nasze przepisy nie dopuszczają migających świateł stop.
Zrobiłem, przetestowałem w weekend i potwierdzam że działa o niebo lepiej. :Thumbs_Up:
Jak wy się dostajecie do tych zasranych śrubek?
Poległem przy próbie wykręcenia tego amora :/
radiolog
25.07.2022, 18:00
A migające w trakcie awaryjnego hamowania?
W BMW i KTM szybko migające światło hamulca przy ostrym hamowaniu jest chyba standardowe.
Wiele rzeczy, jak halogeny bez homologacji nie są dopuszczone, a niektórzy je tutaj montują.
Te nie migają za każdym razem, jak użyjesz hamulca poniżej zaprogramowanego czasu, jadąc np w korku, działają normalnie i jednostajnie.
Wszystkie parametry są programowalne jak i wyłączenie układu , bez rozpinania i demontażu , spokojnie można przejść badanie techniczne.
Montaż bajecznie prosty są już pasujące do fabrycznych wtyczki
Nie znam się, nie oceniam. Stwierdzam fakt.
radiolog
25.07.2022, 18:25
Ale jaki fakt
Jak wy się dostajecie do tych zasranych śrubek?
Poległem przy próbie wykręcenia tego amora :/
Ale o co chodzi?
Brzeszczot
25.07.2022, 18:30
Jak wy się dostajecie do tych zasranych śrubek?
Poległem przy próbie wykręcenia tego amora :/Jeżeli masz problem z demontażem , to raczej nie powinieneś wymieniać samodzielnie oleju w amortyzatorze -:)
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
Jeżeli masz problem z demontażem , to raczej nie powinieneś wymieniać samodzielnie oleju w amortyzatorze -:)
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
Nie jest to wykluczone. Tak czy inaczej nie byłem w stanie zmieścić się tam z narzędziem, żeby odkręcić amor, ale ja jestem leniwy i szybko się zniechęcam. Dobra, w sumie to niepotrzebnie poruszyłem temat bez wcześniejszych dokładnych oględzin. Panowie wybaczą. Radiolog, już nie zakłócam tematu stopu ;)
Brzeszczot
25.07.2022, 19:12
Nie jest to wykluczone. Tak czy inaczej nie byłem w stanie zmieścić się tam z narzędziem, żeby odkręcić amor, ale ja jestem leniwy i szybko się zniechęcam. Dobra, w sumie to niepotrzebnie poruszyłem temat bez wcześniejszych dokładnych oględzin. Panowie wybaczą. Radiolog, już nie zakłócam tematu stopu ;)Weź czteropak i przyjedź do mnie jak jesteś leniwy ,ogarniemy temat
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
radiolog
25.07.2022, 19:19
Nie jest to wykluczone. Tak czy inaczej nie byłem w stanie zmieścić się tam z narzędziem, żeby odkręcić amor, ale ja jestem leniwy i szybko się zniechęcam. Dobra, w sumie to niepotrzebnie poruszyłem temat bez wcześniejszych dokładnych oględzin. Panowie wybaczą. Radiolog, już nie zakłócam tematu stopu ;)
Nic nie zakłócasz, zawsze jak coś próbuje zmienić podpieram się YT, w większości przypadków już ktoś to zrobił
A migające w trakcie awaryjnego hamowania?
W BMW i KTM szybko migające światło hamulca przy ostrym hamowaniu jest chyba standardowe.
Wiele rzeczy, jak halogeny bez homologacji nie są dopuszczone, a niektórzy je tutaj montują.
Te nie migają za każdym razem, jak użyjesz hamulca poniżej zaprogramowanego czasu, jadąc np w korku, działają normalnie i jednostajnie.
Wszystkie parametry są programowalne jak i wyłączenie układu , bez rozpinania i demontażu , spokojnie można przejść badanie techniczne.
Montaż bajecznie prosty są już pasujące do fabrycznych wtyczki
W R1250GS jest tak jak piszesz, że światło hamulca przy gwalltownych hamowaniach pulsuje . BMW dostało homologację w Niemczech więc jest to chyba zgodne z przepisami EU.
W ATAS jak kumpel hamuje ostro to kierunki mijają jak na awaryjnych, fajne to to bo z daleka widać że coś się dzieje.. chociaż u niego to miga raz na 5 minut jazdy.. :p Dziwne bo ATAS przecież nie jedzie..:p
Lucky Luke
26.07.2022, 12:44
Dziwne bo ATAS przecież nie jedzie..:p
Nie jedzie bo ciągle hamuje , a kto hamuje ten przegrywa :D
Nie hamuje tylko kierunki migają ostrzegając przed nurkowaniem. :haha2:
radiolog
01.08.2022, 12:44
Poniżej widać, że migające światła stop mają homologację i są dopuszczone do ruchu w Polsce, co prawda w trybie awaryjnym, ale są
https://youtu.be/Mk5_EGU0MEs?t=181
Jak wy się dostajecie do tych zasranych śrubek?
Poległem przy próbie wykręcenia tego amora :/
Albercik- wykręcenie tegoż amora jest proste...może pomyliłeś śrubki? -chodzi Ci o te środkowe ?
rzuciłem się i nabyłem Hyperpro z dynamiczną regulacją i...różnica na plus jest bardzo wyczuwalna
pzdr
Brzeszczot
01.08.2022, 16:45
Albercik- wykręcenie tegoż amora jest proste...może pomyliłeś śrubki? -chodzi Ci o te środkowe ?
rzuciłem się i nabyłem Hyperpro z dynamiczną regulacją i...różnica na plus jest bardzo wyczuwalna
pzdrBardzo chętnie przytulę stary w rozsądnej cenie -:)
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
sorry- nie zauważyłem - choć nie wiem ile to ta przystępna cena ale...dzwoń w pon połpedniu 602441127
Niewątpliwą zaletą KTM jest to że czasami zawozi mnie w takie miejsca. Fota popełniona wczoraj , bez filtrów i obróbki.
118691
KTM nadal jeździ i ma się dobrze ;)
lukasz_vip
12.09.2022, 08:04
Ładny widok :)
radiolog
12.09.2022, 14:36
Niewątpliwą zaletą KTM jest to że czasami zawozi mnie w takie miejsca. Fota popełniona wczoraj , bez filtrów i obróbki.
118691
KTM nadal jeździ i ma się dobrze ;)
Jak Iphone to obrabia bez zgody i wiedzy użytkownika hehe
prawie bez filtrów ale i tak ładnie :D
greenman
12.09.2022, 15:16
Piękne zdjęcie! Gdzie takie widoki?
niesamowite, że google lens twierdzi, że to GreenValley widok z Trollstiegen.
teraz spowiadaj się Dubelku czy komputry mają rację :D
jeśli tak to już trochę naprawdę ryje beret.
To nie jabłko tylko One P9 Pro, widok to Aursjøvegen :) coś cię te komputerki kłamią ;)118755
118759
118760
118761
118762
Parę innych zdjęć z tego dnia ....jak się przyjrzysz znajdziesz tam również moje moto
118763
Edit. Trollstigen wygląda tak
118764
W dniu dzisiejszym mój KTM zdechł na prostej drodze.
Objawy przerywana praca i cisza, za uja nie odpali.
Zero narzędzi, ale jakoś wężyki na pompie paliwa sciągłem, leci ok.
Nie zajara, dalej cisza. Assistance zawezwany, nudy czekanie.
To grzebanie dalej.
Eureka szybko złączka na wężyku za pompą paliwa częsciowo rozłączona mokra. Udało się spiąć, odpalił ale popierdala paliwo ze złączki, aż strach, wszystko leci na kolektor wydechu. Po kilku km. jednak assistance, zjazd do chaułpy. Nie byłem daleko a niedawno bez jęknięcia pyknął ponad 5000km.
Do sedna.
Orientujecie się czy w tej złączce jest jakiś zawór zwrotny, czy można ją wyjebać i skręcić węże bez niej.
Nic nie było przy niej grzebane rozłączyła sie i siurcy samoistnie.
Telefonicznie serwis podejrzewa ze kamol w nia jebnął , wg mnie nie ma szans tam dolecieć bo głęboko schowana.
Sama nie ma szans się rozpiąć, musiała być nie wciśnieta do końca lub uszkodzona. Zaczęło z niej lecieć bo wcisnoles na siłę i zapewne uszkodziłem oring. Nie ma zaworu zwrotnego możesz skręcić nastale lub też zastosować inne szybko złącze lub naprawić posiadane
Te plastikowe szybkozłączki do paliwa to jest w dalszej perspektywie proszenie się o kłopoty :/
W dobrych złączach bywałych zawory z kulka ze paliwo nie ucieka grawitacyjnie po odłączeniu.
Te plastikowe szybkozłączki do paliwa to jest w dalszej perspektywie proszenie się o kłopoty :/
W dobrych złączach bywałych zawory z kulka ze paliwo nie ucieka grawitacyjnie po odłączeniu.
Ten zawór działa dokładnie tak, prawidłowo zamontowany zawór nie ma szans się rozpiąć choć by i całe stado kamieni go zaatakowało.
Nie ma. Ale jak jakiś kowal go rozpinał wcześniej to mogło coś pęknąć. I się najpewniej nie zrosło :)
Nie ma. Ale jak jakiś kowal go rozpinał wcześniej to mogło coś pęknąć. I się najpewniej nie zrosło :)
Tak jak mówisz lub też nie był wciśnięty do końca przez co zabezpieczenie nie wskoczyło na swoje miejsce...choć wszystko się może zdarzyć , ten kto naprawia po "ludziach" (np.mechanikach wyuczonych na YT z telefonem w ręku) w cyrku się nie śmieje ....
W moto grzebał tylko serwis KTM, na przeglądzie, więc tylko tam było rozpinane.
Tydzień temu przy lataniu w koło komina było czuć paliwo, zwaliłem to na przejeżdżającą puszkę, jedynie zastanawiało mnie nadmierne zniknięcie większej ilosci paliwa, no ale cóż wziął ile chciał.
Musiało się stopniowo rozpinać i wyciekać , jak się w końcu rozpieło całkiem, to ma zaworek zwrotny i nie leci nic, blokuje przepływ. Sladu po wycieku nie było bo temperatura na silniku i odparowało, dobrze, że nie zrobiło bum bo leci tam prosto na kolektor.
Na razie ogarnięte nowym oringiem.
Nie ma wewnątrz wystarczającego sfazowania krawędzi i ciasno to spasowane pierwszy oring uszkodziłem.
Sam zamek ok, ma sprytny zderzaczek jak złączka docisnięta do końca to zwalnia blokadę i zatrzaskuje samo.
Wymiar oringu 8/1,8.
Docelowo wywalam to ustrojstwo, dziś nie miałem odpowiednich szpejów.
radiolog
29.09.2022, 16:28
A który serwis?
Bo u mnie standardowo poodkręcały się gmole i jedna śrubka nawet gdzieś wypadła.
teraz wiem, ze po sewisie sam muszę na kleju dokręcać
radiolog
05.10.2022, 19:50
No to nie dobrze, na szczęście po ostatnim przeglądzie po Rumunii KTM pomyka jak dziki, zwłaszcza , ze tu ograniczenia prędkości traktują bardzo umownie.
Za to po 2 dniach czekania, nagroda odpowiednia .
Bravo Ty! ;) Bylo w jakimś wątku że Ktoś na NAT "odpuścił" a 1290 podołał..;)
Dopadła mnie jakaś czarna seria.
Gdzie w Krakowie lub moze u kogos :) w okolicy mogę zdiagnozować KTM, poza serwisem.
Albo, inaczej gdzie i w co trzeba by się zaopatrzyć aby samemu ogarniać niespodzianki.
Dwa dni temu wyswietlił mi się napis SERVICE,
niby nic moto szło normalnie, dziś chce odpalić, uruchamia pompe, przepustnice ale rozrusznika już nie.
Wyswietla jakieś czary brak paliwa, a jest pełny bak.
Odpaliłem z odwrotną kolejnością pierwszy przycisk rozrusznik drugi zapłon.
Idzie normalnie.
Odpięcie aku pomogło, czy na chwilę to sie okaże dzis Słowacja.
Jakiegoś szpeja do diagnostyki jednak chciałbym miec.
Czemu bronisz się przed ogarnietym serwisem?
Nie lubię niepotrzebnie wydawać kasy.
Moto nałapało błedów jak rozpieło złączke paliwa i heblowałem rozrusznikiem, aku ledwo zipał.
Cuda sie wtedy wyswietlały, łącznie z załączaniem swiateł drogowych ?
Parę dni póżniej też dziwne komunikaty, aku naładowany.
Na szczęście pomogło rozpięcie aku.
W niedziele była Słowacja, odpukać wszystko OK.
Nie lubię niepotrzebnie wydawać kasy.
Moto nałapało błedów jak rozpieło złączke paliwa i heblowałem rozrusznikiem, aku ledwo zipał.
Cuda sie wtedy wyswietlały, łącznie z załączaniem swiateł drogowych ?
Parę dni póżniej też dziwne komunikaty, aku naładowany.
Na szczęście pomogło rozpięcie aku.
W niedziele była Słowacja, odpukać wszystko OK.
W dzisiejszych czasach rozpięcie Aku jest tak skuteczne jak zasięgnięcie opinie zdrowotnych u szamana. Zadziwiające jest to jak ludzi stać na fajne , drogie Moto i skąpią na normalny serwis do niego ... Później historię z krypty jaki to KTM awaryjny i gówno i w ogóle ... :mur:
... Później historię z krypty jaki to KTM awaryjny i gówno i w ogóle ... :mur:
Świeta słowa..;) Albo u kumpla przy piątkowej flaszce Victorii w garazu serwisujo a potem płaczo, że się zje..ł! :p
Sami motają co tylko się da, a polecają serwis do jakiejś bzdury ? :)
Problem błedów w KTM istnieje nie od dzis.
a w garażu pijemy Vistule bo kopie jak KTM.
mamy jeszcze z pod lady, bo brzozowej kolońskiej już brak :)
No comment.
Sami motają co tylko się da, a polecają serwis do jakiejś bzdury ? :)
Motaja bo mają wiedzę , sprzęt i pojęcie co robią
Problem błedów w KTM istnieje nie od dzis.
Widzisz w moim on nie występuje, w poprzednim co miałem też nie występował
No comment.
:Thumbs_Up:
Tak samo u mnie w 1050 nic się nie działo (oprócz wieszająćego się pływaka baku-ale to samemu naprawić 30minut) u kumple w 1190 też tak samo a objechał Bankany i dużo dalekich wypraw.
Za to w CRF po umyciu myjką wywaliło błąd ABS i nikt nie wie OCB.
pawel_sz
13.10.2022, 10:15
A z innej beczki to jak obecnie wygląda sytuacja z 890 adv ?. Mało wiarygodnych informacji od użytkowników.
p.
A z innej beczki to jak obecnie wygląda sytuacja z 890 adv ?. Mało wiarygodnych informacji od użytkowników.
p.
Super piec ten 890. Mam w Nordenie. Mega oszczędny, elastyczność super. Mocy dość do wszystkiego jak dla mnie. Jezeli ADV prowadzi sie podobnie jak Norden to tez extra.
radiolog
04.11.2022, 11:03
https://fb.watch/gADaLOfzdX/
Dlatego nigdy tak nie tankuję
https://fb.watch/gADaLOfzdX/
Dlatego nigdy tak nie tankuję
Jak sądzę przelewem poszło...
Też nigdy nie mogę zakumać dlaczego większość motocyklistów tak tankuje. Że dupy nie chce się zdjąć. Zawsze zsiadałem i zsiadam, moto na central i sobie leję. Zresztą i tak muszę odbiąć mini- tankbaga którego permanentnie wożę.
Nie raz na lokalnym shellu widziałem jak tankowali w ten sposób, do tego nawet nie gasili motocykla.
Jak czytam o tych niezdiagnozowanych usterkach, wariacjach kompów itp w NAT czy tutaj - to mam wrażenie że niegdysiejsze legendy o takich głupotach w BMW już się nieco zdezaktualizowały. Inni producenci dogonili już bawarską markę :) A BMW, przez to że ich dużo i długo na rynku to po prostu dość mocno rozpracowane jest.
Co nie zmienia faktu że duże KTMy fajne są i kropka. Nie dla mnie ale fajne :Thumbs_Up:
Lucky Luke
04.11.2022, 13:52
Gamoń nie potrafi zatankować , lało się po silniku i wydechu ostro. Mam nadzieję, że ugasili go szybko.
Brzeszczot
04.11.2022, 16:19
[QUOTE=zimny;796973]Jak sądzę przelewem poszło...
Też nigdy nie mogę zakumać dlaczego większość motocyklistów tak tankuje. Że dupy nie chce się zdjąć.
Nie raz na lokalnym shellu widziałem jak tankowali w ten sposób, do tego nawet nie gasili motocykla.
Ja tak robię ,a o co chodzi?
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
Ja tak robię ,a o co chodzi?
O to w sumie że mi się to nie podoba :D
Chyba to mało bezpiecznie, w sytuacji jak na filmiku.
Brzeszczot
04.11.2022, 16:49
Z tym nie gaszeniem motocykla przy tankowaniu to trochę przesadziłeś , korek wlewu ciężko się otwiera kluczykiem który jest w stacyjce , poprzedni wpis to był sarkazm 😁
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
Jak sądzę przelewem poszło...
:
Nie ma takiej szansy, wężyk przelewu wychodzi poniżej linii silnika i nie ma szansę się spotkać kolektorem wydechowym. Albo przelał bo pistolet był chujowy, lub miał go w powietrzu i blokada nie odbiła. Benzyna musiała lecieć po baku , owiewkach itp.
Z tym nie gaszeniem motocykla przy tankowaniu to trochę przesadziłeś , korek wlewu ciężko się otwiera kluczykiem który jest w stacyjce , poprzedni wpis to był sarkazm ��
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
No tak, poniosło mnie :hehehe: o ja gupek :D
Więc tak, gaszą ale nadal nie zsiadają :)
Co do przelewu to dubel masz rację. Mi ostatnio pistolet nie odbił i poza tym że przelewem pod Moto to i po baku i owiewkach pochlapało :mur: no ale nie tyyyle co na filmie.
Nie na wszystkich ale ja spotkałem się z wyłączeniem pompy dopóki nie zsiądę z motora.
A z ciekawości bo kiedyś mnie interesował model 1050... To jest tak samo narwane jak 990? Pali też jak 990 tzn od 6.5 w górę?
O ile się orientuję to taka trochę bardziej budżetowa wersja 1090, tak? Do zastosowania bardziej jak GS niż 990adv, czy tak?
Sorry jak laicko ale ja niekumaty w tych maszynach.
Nie na wszystkich ale ja spotkałem się z wyłączeniem pompy dopóki nie zsiądę z motora.W Niemczech to nawet kask trzeba zdjąć. Przynajmniej znaczki gdzieniegdzie się widuje.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
A z ciekawości bo kiedyś mnie interesował model 1050... To jest tak samo narwane jak 990? Pali też jak 990 tzn od 6.5 w górę?
O ile się orientuję to taka trochę bardziej budżetowa wersja 1090, tak? Do zastosowania bardziej jak GS niż 990adv, czy tak?
Sorry jak laicko ale ja niekumaty w tych maszynach.
Narwany?
Łagodny jak baranek. Jednak jak się odwinie to leci jak rakieta.
Serio, to motocykl do tańca i do różańca.
Spalanie średnio 5l. Tragedii nie ma.
Ciągnie z dołu A to wielka zaleta, jak dla mnie.
990 to bardziej chyba wyczynowy A 1050 turystyczny i wygląda świetnie :)
Brzeszczot
04.11.2022, 22:33
Nie na wszystkich ale ja spotkałem się z wyłączeniem pompy dopóki nie zsiądę z motora.Chyba dla bezpieczeństwa , żebyś nie spier.... bez płacenia
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
Mario, dzięki za opinię nt 1050. Zawsze mi się całkiem podobał tylko nigdy się nie poskładało na ten kierunek. Skończyłem na niemieckim wynalazku.
Tak właśnie czytałem że silnik w 1050 został inaczej, bardziej przyjaźnie i turystycznie zestrojony niż w tych z końcówką xx90.
Pozdrawiam
Zimny
Jeśli masz więcej pytań to śmiało..
Wszystko o czym wiem to opowiem.
Pozdrówki.
Miałem dwa sezony 1050 i przesiadłem się na crf. Do tej pory żałuje. Motor palił to samo. Jechał jak by miał z 50% więcej mocy. Ba Leo vince brzmiał obłędnie. Hamulce brzytwy. Zawias lepszy jednak w crf ale to przez regulacje. 1050 idzie tak samo jak 1190 ale do 5tys obrotów. Później jest różnica. Nie szarpie łańcuchem na niskich obrotach. Ma świetny niski i średni zakres obrotów. Bardzo polecam ten motocykl.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Miałem dwa sezony 1050 i przesiadłem się na crf. Do tej pory żałuje.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Chyba zostaniesz zbanowany :D
Chyba dla bezpieczeństwa , żebyś nie spier.... bez płacenia
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
Wiesz jak to ja... :D
Chyba zostaniesz zbanowany :D
Nie no mam jeszcze RD-07 i to jest kochany motocykl.
CRF nie dla mnie widocznie. KTM lepszy
Nie no mam jeszcze RD-07 i to jest kochany motocykl.
CRF nie dla mnie widocznie. KTM lepszy
To Cię ratuje :).
deftones
11.11.2022, 18:23
A jak w serwisie 1050? W 990 adv pół motocykla musiałem rozbierać żeby olej wymienić. I zawory co 15 tys. km.
wymiana oleju to blachostka, zawory co 30tys a wymiana filtra powietrza to niestety zbiornik do gory choc majac wprawe to 5 minut roboty
radiolog
11.11.2022, 20:03
Od jutra testy w letnich rękawiczkach
W 990 adv pół motocykla musiałem rozbierać żeby olej wymienić.
Jest na to sposób? Tajemnicza rurka;)
radiolog
21.11.2022, 18:12
Serwis zawieszenia po 33 kkm, przetarte paewki , a anodzie na oko do warstwy aluminium zostały kolejne 30 kkm, czyli przy 60 kkm trzeba pomyśleć o nowych rurach.
Przy okazji nowy napęd, w wersji bezobsługowej ( albo raczej minimalistycznej obsługi), zobaczymy.
Brzeszczot
21.11.2022, 19:19
Ten cybant od polewaczki , sztos -:)
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
Idzie to w dobrym kierunku, Ursus na filmie:
https://youtu.be/j0gabBH7C5Y?t=17 :-)
Brzeszczot
01.12.2022, 12:33
Idzie to w dobrym kierunku, Ursus na filmie:
https://youtu.be/j0gabBH7C5Y?t=17 :-)Dla KTM to wyzwanie ,dla miejscowych dzieci to droga do szkoły ,dla właściciela Ursusa czwartek -:)
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
Brzeszczot :Thumbs_Up:
BTW - zamiast pomóc z tym drewnem człowiekowi starszemu to wziął i sp..... ;)
Hej
Czy ma ktoś 1090 lub 1190 R w okolicach Wawy ?
Chodzi za mną bigtwin , ale mam znaczny niedobór wzrostu :D chciałbym się przysiąść/pomacać z bliska.
Pytanie czy jest jakaś znacząca róznica w wielkości 1090/1190 - pytam praktyków bo dane z netu już zgrałem na dyskietki :D
W grę tez wchodzi 790
Hej
Czy ma ktoś 1090 lub 1190 R w okolicach Wawy ?
Chodzi za mną bigtwin , ale mam znaczny niedobór wzrostu :D chciałbym się przysiąść/pomacać z bliska.
Pytanie czy jest jakaś znacząca róznica w wielkości 1090/1190 - pytam praktyków bo dane z netu już zgrałem na dyskietki :D
W grę tez wchodzi 790
Nie pamiętam ile masz wzrostu ale wiem że 1190 i 1090 to ta sama wysokość. Znam dwie bardzo niskie osoby co tym latają, jedna z nich jest na forum :)
bender42
23.01.2023, 17:23
Nie pamiętam ile masz wzrostu ale wiem że 1190 i 1090 to ta sama wysokość. Znam dwie bardzo niskie osoby co tym latają, jedna z nich jest na forum :)
Wysokość może i ta sama ale chyba zawias inaczej chodzi. Mam 1190 ale kilka lat temu robiłem przymiarkę do kumpla 1090. Jako pokurcz i wtedy dość szczupły (173 i 68 wagi) na 1090 czułem się inaczej. Tak jakby głębiej pod tyłkiem siadał. Nogi dotykały ziemi.
Koledzy podrzucili kilka pomysłów na obniżenie - dzięki bardzo :)
Np coś o czym nie wiedziałem :
https://www.mizu-shop.de/en/motorbike-parts/chassis-technology/lowering-kits/?modelAttributeFilter%5Boxhersteller%5D=KTM&modelAttributeFilter%5Boxhubraum%5D=1001-1250&modelAttributeFilter%5Boxmodell%5D=1090+Adventure+ %2F+R&modelAttributeFilter%5Boxbaujahr%5D=
Póki co faworytem pozostaje 1090 ale jak to będzie się zobaczy
Przysiadz sie do obu, 1090 to wykastrowane i okrojone 1190 ;)
ŁukaszBIA
12.02.2023, 18:45
Taka sprawa Pany:
Ciagnie mnie do 1190, mimo że jestem mega zadowolony z super tenere, rozważam zmianę. Miałem przez sezon LC8 990 na gaźnikach i to zdecydowanie nie był sprzęt dla mnie. Co prawda zawiecha 265 ale promień skrętu wozu drabiniastego bardzo zniechęciły mnie do tej maszyny. A przynajmniej tak myślałem... teraz szukam dziury w całym bo brakuje mi chyba tych emocji na moto. Czego spodziewać się po 1190 w porównaniu do 990? Jakieś znaczące wady, oprócz zjadania opon czy napędów?
Taka sprawa Pany:
Ciagnie mnie do 1190, mimo że jestem mega zadowolony z super tenere, rozważam zmianę. Miałem przez sezon LC8 990 na gaźnikach i to zdecydowanie nie był sprzęt dla mnie. Co prawda zawiecha 265 ale promień skrętu wozu drabiniastego bardzo zniechęciły mnie do tej maszyny. A przynajmniej tak myślałem... teraz szukam dziury w całym bo brakuje mi chyba tych emocji na moto. Czego spodziewać się po 1190 w porównaniu do 990? Jakieś znaczące wady, oprócz zjadania opon czy napędów?
Hmm1190 jest trochę bardziej "ucywilizowany" a za razem 50% mocniejszy. Ma lepsze osiągi , hamulce, jest odrobinę mniej gleboodporny, ma mapy zapłonu, ESP z żyroskopem, jest mniej 0-1. Musisz spróbować bo motocykl na pewno nie dla wszystkich
ŁukaszBIA
12.02.2023, 20:34
Zrobiłem kółko sprzętem kumpla i zrywał trakcję na 3 biegu... Są emocje i tego mi trochę brakuje. To jedyne wrażenie jakie zapamiętałem. Chyba trzeba więcej czasu w siodle żeby sprawdzić i się przekonać.
Zrobiłem kółko sprzętem kumpla i zrywał trakcję na 3 biegu... Są emocje i tego mi trochę brakuje. To jedyne wrażenie jakie zapamiętałem. Chyba trzeba więcej czasu w siodle żeby sprawdzić i się przekonać.
Jak masz wyciete sady lambda to z gazu na 3 idzie na kolo :lc8: :D
Jest pare rzeczy ktore mozna by mu zarzucic ale braku emocji nikt sie nie odwazy :D Przesiadalem sie bezposrednio z 1190 na 990 i powiem ze myslalem ze cos sie popsulo :haha2:
Jak masz wyciete sady lambda to z gazu na 3 idzie na kolo :lc8: :D
Jest pare rzeczy ktore mozna by mu zarzucic ale braku emocji nikt sie nie odwazy :D Przesiadalem sie bezposrednio z 1190 na 990 i powiem ze myslalem ze cos sie popsulo :haha2:
:Thumbs_Up::haha2:
ŁukaszBIA
13.02.2023, 17:41
Jeszcze pytanie o różnice między 1190adv i advR: czy oprócz rozmiaru kół jest jakaś znacząca różnica w zawieszeniu?
R'ka nie ma półaktywnego zawiasu
R'ka nie ma półaktywnego zawiasu
:Thumbs_Up:
Trochę okrojony SAS
Dla jednych to plus dla drugich minus. Można pomyśleć że w standardowym zawieszeniu mniej się spier... ale w tym pół aktywnym kumpel jak to serwisował to mówił że tam tylko olej ze specjalnymi cząsteczkami które działają z elektromagnesem się leje i ot cała filozofia. Panewki i uszczelniacze tak samo.Czyli koło nie zostało wymyślone na nowo a koszt tego oleum podobno też nie powala.Nie chcę teraz rzucać sumami bo to dawno zasłyszane było.
Dla jednych to plus dla drugich minus. Można pomyśleć że w standardowym zawieszeniu mniej się spier... ale w tym pół aktywnym kumpel jak to serwisował to mówił że tam tylko olej ze specjalnymi cząsteczkami które działają z elektromagnesem się leje i ot cała filozofia. Panewki i uszczelniacze tak samo.Czyli koło nie zostało wymyślone na nowo a koszt tego oleum podobno też nie powala.Nie chcę teraz rzucać sumami bo to dawno zasłyszane było.
SAS czyli ekologiczne gowno odpowiednik EGR w autach :)
Apropo zawieszenia to tak dzialanie tego elektornicznego to nie jest kosmiczna technologia, elektromagnes zbiera opilki z oleju tym samym zmniejszajac mozliwosci przeplywu oleju miedzy komorami.
Panowie, pytanie z cyklu "jakie opony na wschód" ;)
Czy do 1190r polecacie jakiś konkretny akumulator czy wszystko jeden pies?
Panowie, pytanie z cyklu "jakie opony na wschód" ;)
Czy do 1190r polecacie jakiś konkretny akumulator czy wszystko jeden pies?
Raczej dobry agm , 1190 to kawał pieca i potrzebuje prądu do uruchomienia. To że zwykłego kwasiaka tam nie wolno to pewnie wiesz
Brzeszczot
04.03.2023, 19:23
Panowie, pytanie z cyklu "jakie opony na wschód" ;)
Czy do 1190r polecacie jakiś konkretny akumulator czy wszystko jeden pies?Rozejrzyj się też za rozrusznikiem od 1290 , bo w 1190 mikrus jakiś jest włożony
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
Panowie, olej jakiej gęstości wlaliście do amortyzatora skrętu przy wymianie?
Panowie, olej jakiej gęstości wlaliście do amortyzatora skrętu przy wymianie?
Mi sprawdza się dobrze 10w
A no to ok. Wlałem 15w i zastanawiałem się czy jeszcze nie za rzadki. Jakoś po szimie 7Grega na moim moto mam blokadę psychiczną przed testowaniem czy przypadkiem znowu się nie pojawi przy 180 :dizzy:
Dzięki Dubel :)
Macie jakiś sprawdzony patent na wibrującą wpadającą w rezonans płyte/osłone silnika.
Brzęczy niemiłosiernie w pewnym zakresie obrotów.Wszystko dokręcone na max. Dobiło mnie totalnie na Transfagarskiej i Transalpinie w sobote.
Jak przy każdej płycie: błoto.
A jak po suchym to nożna wykleić np grubą papą albo wcisnąć jakiś kawałek pianki (sprawdza się PE)
Macie jakiś sprawdzony patent na wibrującą wpadającą w rezonans płyte/osłone silnika.
Brzęczy niemiłosiernie w pewnym zakresie obrotów.Wszystko dokręcone na max. Dobiło mnie totalnie na Transfagarskiej i Transalpinie w sobote.
Ja u siebie między płyta a jej mocowaniami mam "podkładkę" z 5mm naturalnego korka
Błoto albo poskładana tektura powpychana między miskę a silnik. Uszy dziękują.
A no to ok. Wlałem 15w i zastanawiałem się czy jeszcze nie za rzadki. Jakoś po szimie 7Grega na moim moto mam blokadę psychiczną przed testowaniem czy przypadkiem znowu się nie pojawi przy 180 :dizzy:
Dzięki Dubel :)
Albercik zainwestuj w Hyperpro(regulowany)- będziesz miał raz na zawsze po kłopocie
pzdr,
Albercik zainwestuj w Hyperpro(regulowany)- będziesz miał raz na zawsze po kłopocie
pzdr,
Pomyślę o tym jak w końcu zacznę robić więcej niż 1000km w sezonie :haha2:
radiolog
27.10.2023, 10:38
A już nadchodzi nowe,czas na wymianę .
https://www.facebook.com/reel/314184901166655/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
A już nadchodzi nowe,czas na wymianę .
https://www.facebook.com/reel/314184901166655/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
Mi jakos na chwile obecna nie widzi sie to strasznie, zbyt ''gs-owaty''
A już nadchodzi nowe,czas na wymianę .
https://www.facebook.com/reel/314184901166655/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6vWygląda świetnie!
D
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
Miałem 990 Adventure White, 2 X 990 Adventure R, 990
Super Duke i dzisiaj kupił się 1090 Adventure R 2019r :D
Zobaczymy co to warte :D
Gratulacje. Ładny motocykl.
Piękna sztuka...cały czas mam ten model na myśli ;) .
Niech służy dzielnie :)
Piękna sztuka...cały czas mam ten model na myśli ;) .
Niech służy dzielnie :)
Dziękuję. Póki co to zdjęcia z dnia zaliczkowania motocykla. Pojechałem z żoną obejrzeć w sobotę przed Wigilią i cyk. Wpadł.
W piątek firma przywozi motocykl do domu. Wrzucę zdjęcia jak przyjedzie.
No musiałeś być grzeczny - taki Mikołaj to ja rozumiem:)
madafakinges
28.12.2023, 10:52
Miałem 990 Adventure White, 2 X 990 Adventure R, 990
Super Duke i dzisiaj kupił się 1090 Adventure R 2019r :D
Zobaczymy co to warte :D
chodzi mi po głowie taki 1090r
gratulacje.
lukasz_vip
28.12.2023, 11:49
Ładna jak nówka ze sklepu... nigdy nie miałem okazji się przymierzyć do serii 1X90.
Z 1090 nie jest łatwo a co za tym idzie tanio.
Plusem jest to że są egzemplarze z salonu PL z tym że te z końcówki sprzedaży to wydatek rzędu 45 tys i więcej.
Z ciekawości zapytam, co was przekonuje do 1090 za miast 1190?
Z ciekawości zapytam, co was przekonuje do 1090 za miast 1190?
Rozglądałem się za 1190 ADV R.
Wybór podał tylko z tego względu że 1090 trafił się w perfect stanie i w miarę młody. Do końca serwis. Sprawdzone. Przebieg 45 tysięcy km.
1190 były dosyć sfatygowane i starsze. Gdyby był 1190 w takim stanie jak kupiłem 1090 to kupił bym właśnie 1190. Tylko na co mi taka moc.
W 990 R miałem pod dostatkiem a tutaj 10 koników więcej. Tak więc chyba będzie dobrze.
Rozglądałem się za 1190 ADV R.
Wybór podał tylko z tego względu że 1090 trafił się w perfect stanie i w miarę młody. Do końca serwis. Sprawdzone. Przebieg 45 tysięcy km.
1190 były dosyć sfatygowane i starsze. Gdyby był 1190 w takim stanie jak kupiłem 1090 to kupił bym właśnie 1190. Tylko na co mi taka moc.
W 990 R miałem pod dostatkiem a tutaj 10 koników więcej. Tak więc chyba będzie dobrze.
Rozumiem i nie krytykuje w żaden sposób. Pytam z czystej ciekawosci. 1090 to wersja bieda zrobiona z 1190, w 2017 podzielili 1190 na dwa modele , flagowca 1290 i 1090. 1190 różni się nie tylko mocą ale i wyposażeniem.
Nie taka bieda. Zawias ma ponoć lepszy a i sterowanie wtryskiem też jest lepsze niż w 1190. Jest też poręczniejszy. Subiektywnie oczywiście bo tysięcy godzin na tym nie spędziłem.
I jak dla mnie 150 KM w 1190 to za dużo szczególnie w wersji ADV R.
Słyszałem też opinię że w kwestii wykonania takie 1090 jest lepszej jakości niż np.790/890.
Ale to słyszałem.
Rozglądałem się za 1190 ADV R.
Wybór podał tylko z tego względu że 1090 trafił się w perfect stanie i w miarę młody. Do końca serwis. Sprawdzone. Przebieg 45 tysięcy km.
.
Wziąłeś tego z OLX sprowadzony z DE ??
Rozumiem i nie krytykuje w żaden sposób. Pytam z czystej ciekawosci. 1090 to wersja bieda zrobiona z 1190, w 2017 podzielili 1190 na dwa modele , flagowca 1290 i 1090. 1190 różni się nie tylko mocą ale i wyposażeniem.
Ano to prawda że to wersja uboga 1190 ADV R. 1190 mało zadbanych akurat na ten czas. 1290 nie stać mnie i pojawił się 1090 :)
Mam jeszcze nowe opony po innym motocyklu, wydech Leo Vince Tytanowy i kompletny napęd to jutro wrzucę. Jakoś sobie zrekompensuje okrojone wyposażenie :beer2:
Chociaż czy ono takie okrojoneâŚ
I jak dla mnie 150 KM w 1190 to za dużo szczególnie w wersji ADV R.
Słyszałem też opinię że w kwestii wykonania takie 1090 jest lepszej jakości niż np.790/890.
Ale to słyszałem.
Wziąłeś tego z OLX sprowadzony z DE ??
Tak, tego z OLX.
BIG Bikes Gostyń
Dobra cena była i jak serwisowany w KTM to wtedy idzie łatwo sprawdzić , bo KTM ma centralną bazę :)
Obserwowałem go tez trochę :)
Dobra cena była i jak serwisowany w KTM to wtedy idzie łatwo sprawdzić , bo KTM ma centralną bazę :)
Obserwowałem go tez trochę :)
Tak, cena ok. Jeszcze zeszli tysiąc i przywiozą. No i na fakturę to kolejny plus bo podatek odpada.
Znajomi kupują u Nich motocykle i zadowoleni. Opinie też dobre mają w internecie.
Serwisowany do końca w KTM.
Gratulacje, nich służy.
Z 1190ADV R mam same super wspomnienia i doświadczenia.
madafakinges
28.12.2023, 15:22
Dla mnie 1090r po prostu jest ładniejsze od 1190. Jednak KTM z roku na rok zawsze coś poprawiał a 1090r są po prostu świeższe.
Dla mnie 1090r po prostu jest ładniejsze od 1190. Jednak KTM z roku na rok zawsze coś poprawiał a 1090r są po prostu świeższe.
Chyba tylko kwestia malowania, plastiki to chyba to samo
madafakinges
28.12.2023, 15:43
i pomarańczowa rama to +100 do zajebistości
i pomarańczowa rama to +100 do zajebistości
Nono :):)
Chyba wszystkie R mają pomarańczową ramę
i pomarańczowa rama to +100 do zajebistości
:D
Dokładnie. Pomarańcz musi być :D
Jakoś mam słabość do tej głupiej marki :D
Podoba mi się ta prostota.
Pierwszą R-ką zrobiłem 48 tysięcy km całkowicie bezawaryjnie. To ta gdzie świeci mi się gęba przy motocyklu. Kupiłem go od producenta mebli z pod Poznania. Motocykl miał przejechane 1800km. Czyli nowy. Panu nie spodobała się narowistość. Zmieniłem tylko wysprzęglik na Oberona. Drugą R-kę sprzedałem szybko bo kasa była potrzebna na inne fanaberię. Była na forum sprzedawana rok temu. Wersję 990 white najfajniej wspominam. Dlatego pokusiłem się o kolejne większe dziecko ze stajni :D
Duke fajny ale na ulicę a jednak do szutrów ciągnie od zawsze.
Póki co będzie piąty katełem :lc8:
ŁukaszBIA
28.12.2023, 16:42
To i ja się pochwalę. Co prawda to najmniejszy LC8 bo 1050 ale właśnie takiego szukałem. 95KM, najmniej wysilony, na moje potrzeby w zupełności wystarczy. Początkowo miało być 1190 tylko tak naprawdę jestem za cienki na tą maszynę:bow:
To i ja się pochwalę. Co prawda to najmniejszy LC8 bo 1050 ale właśnie takiego szukałem. 95KM, najmniej wysilony ale mi wystarczy. Początkowo miało być tylko 1190 ale tak naprawdę jestem za cienki na tą maszynę:bow:
Super
To i ja się pochwalę. Co prawda to najmniejszy LC8 bo 1050 ale właśnie takiego szukałem. 95KM, najmniej wysilony ale mi wystarczy. Początkowo miało być tylko 1190 ale tak naprawdę jestem za cienki na tą maszynę:bow:
No i pięknie :lc8::kumbaya::beer2:
Wracając do tematu mam pytanie do kolegów.
Jak miałem modele 990 to przy zmianie oryginalnych puszek na Akrpa motocykl potrafił czasami zgasnąć przy zmianie biegów. Zawsze zmieniałem wydechy przy okazji serwisu u Marka Kujałowicza. Aktualizował mapę i problem z gaśnięciem na akcesoryjnych wydechach był rozwiązany. W 1090 ADV R planuje włożyć w weekend Leo Vince Slip On Tytan. Też będę musiał aktualizować mapy? Tak z ciekawości pytam i doświadczeń :)
Wracając do tematu mam pytanie do kolegów.
Jak miałem modele 990 to przy zmianie oryginalnych puszek na Akrpa motocykl potrafił czasami zgasnąć przy zmianie biegów. Zawsze zmieniałem wydechy przy okazji serwisu u Marka Kujałowicza. Aktualizował mapę i problem z gaśnięciem na akcesoryjnych wydechach był rozwiązany. W 1090 ADV R planuje włożyć w weekend Leo Vince Slip On Tytan. Też będę musiał aktualizować mapy? Tak z ciekawości pytam i doświadczeń :)
Ja w swoim 1290 jak założyłem leo Vince to sam się dostroił i nic się nie dzieje
Ja w swoim 1290 jak założyłem leo Vince to sam się dostroił i nic się nie dzieje
Dziękuję za odpowiedź :) W takim razie zakładam na spokojnie w sobotę.
Jak wyżej nie ma tych problemów co 990 z mapami
Dla mnie 1090r po prostu jest ładniejsze od 1190. Jednak KTM z roku na rok zawsze coś poprawiał a 1090r są po prostu świeższe.
Przecież to jest to samo, te same plastiki tylko inna okleina...
Jak wyżej nie ma tych problemów co 990 z mapami
:beer2:
madafakinges
28.12.2023, 22:01
130867przecież to jest to samo, te same plastiki tylko inna okleina...
Tak 1090r jest ładniejsze.
130867
Tak 1090r jest ładniejsze.
Ok :Thumbs_Up:
Jak wyżej nie ma tych problemów co 990 z mapami
Także potwierdzam, w 1190adv R nie ma problemów z mapami.
No i dojechał. Naprawdę jestem pod wrażeniem jak jest zadany i jak był serwisowany. Jak w zegarku. Teraz jeszcze Leo założyć, olej dla świętego, napęd bo akurat mam i opony z dętkami UHD. Taka fanaberia.
I tak oddam na serwis do Marka Kujałowicza żeby przejrzał i zobaczył co można zbędnego wyrzucić :D
Ps.
Jedyna wada to lekko zmatowiała osłona baku od torby. Ale to zamówiłem nowe już :vis:
Nie lubię rys :D
Z niską szybą wygląda najlepiej.
lukasz_vip
29.12.2023, 20:37
Widać, że mocno zadbany. Musiał latać tylko w koło komina w łądną pogodę.
Fee, opony jakieś takie szosowe ;) Aż nie przystoi temu modelowi :p
irekafrica
30.12.2023, 08:16
Ładny sprzęt,na żywo pewnie wygląda jeszcze lepiej -gratulacje.
Z niską szybą wygląda najlepiej.
Nie zgadzam się. Miałem 1050 z niską szybą. Na drodze jechało się lepije jak ją odkręciłem;) To gówno kierowało strugę powietrza idealnie w ryj:)
Nie zgadzam się. Miałem 1050 z niską szybą. Na drodze jechało się lepije jak ją odkręciłem;) To gówno kierowało strugę powietrza idealnie w ryj:)
:Thumbs_Up::Thumbs_Up::Thumbs_Up:
Wyglada faktycznie fajnie ale jest totalnie niefunkcjonalne w trasie
Fee, opony jakieś takie szosowe ;) Aż nie przystoi temu modelowi :p
Spokojnie wszystko naszykowane do wymiany :D
Końcówka tłumika założona. Świetnie gada :)
Opony sprawdzone i odkąd się pojawiły to ich używam. Szutry raczej 70% będą stanowiły w jedzie tym motocyklem. Na pewno złej jakości drogi.
Ładny sprzęt,na żywo pewnie wygląda jeszcze lepiej -gratulacje.
Dziękuję :beer2:
Dla porównania moja 11
Skończyłem serwis, najtrudniejszy moto jaki mialemhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20231230/7d8f741ba074874a5fe975a4e8757957.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231230/3a51e05d67d16db5f23d98dd765ff77e.jpg
Dla porównania moja 11
Skończyłem serwis, najtrudniejszy moto jaki mialemhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20231230/7d8f741ba074874a5fe975a4e8757957.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231230/3a51e05d67d16db5f23d98dd765ff77e.jpg
Piękny :drif: :beer2:
ŁukaszBIA
30.12.2023, 17:19
@tuzmen
W jakim sensie najtrudniejszy?
@tuzmen
W jakim sensie najtrudniejszy?
Podpinam się pod pytanie
Grzebałem już kilkunastu sprzętach ale ten jest najmniej przemyślany pod kątem serwisu.
Przykład: prozaiczne dolanie płynu chłodnicy to zdjęcie baku a to odkręcenie pięciu elementów obudowy razy ileś tam srobek. A najpiękniejsze to do zdjęcia zębatki zdawczej trzeba odkręcić wachacz. Zdejmowanie tylnego koła tak samo porąbane jak w moim dziobaku więc już się przyzwyczaiłem. Wiązka kabli nad tylną głowicą ciężko wyjąć pokrywę. Trzeba pamiętać o odkręcenie świec przy regulacji zaworów. Plus to fajna blokada wału dla gmp ale minus za nie do konca przemyślana serwisowke.
Miałem profilaktycznie wymienić rozrusznik na ten z cbr ale jak popatrzyłem gdzie on jest to dałem spokój. Ogólnie ciasnota wewnątrz kratownicowej ramy mocno komplikuje pracę
A to normalnie :)
Idzie się przyzwyczaić.
madafakinges
31.12.2023, 10:59
To nie robiłeś regulacji zaworów w crf1000
Nie robiłem też varadero 1000 ale podobno masakra.
Moze zwyczajnie syndrom "pierwszego razu" , teraz będzie łatwiej
Nie robiłem też varadero 1000 ale podobno masakra.
Moze zwyczajnie syndrom "pierwszego razu" , teraz będzie łatwiej
Tydzień temu robiłem m.i.n.zawory w Varadero1000, żadna masakra, normalny serwis:)
Odnośnie zaworów to za punkt odniesienia weźcie GSa 1200 do 2010 na śrubkach :)
Muszę przyznać że wiele rozumiem ale wyjmowanie wahacza do zmiany zdawczej to już grubo. Choć jak tak inaczej na to spojrzeć - przynajmniej łożyska wahacza jest okazja przejrzeć, przesmarować :)
Ładne te wasze pomarańcze, nie są to raczej maszyny dla mnie raczej ale ładne :Thumbs_Up:
Raczej spoko i nie jest tak źle :D
https://youtu.be/170f20fH3Mw?si=xiW6h67zq-eER-ff
Odnośnie zaworów to za punkt odniesienia weźcie GSa 1200 do 2010 na śrubkach :)
Muszę przyznać że wiele rozumiem ale wyjmowanie wahacza do zmiany zdawczej to już grubo. Choć jak tak inaczej na to spojrzeć - przynajmniej łożyska wahacza jest okazja przejrzeć, przesmarować :)
Ładne te wasze pomarańcze, nie są to raczej maszyny dla mnie raczej ale ładne :Thumbs_Up:
Nie wiem czy były jakieś różnice w rocznikach, ale miałem 1190 ponad 8 lat i prawie 100tys km, nigdy nie zdejmowałem w nim wahacza do wymiany zębatki zdawczej.
Nie wiem czy były jakieś różnice w rocznikach, ale miałem 1190 ponad 8 lat i prawie 100tys km, nigdy nie zdejmowałem w nim wahacza do wymiany zębatki zdawczej.
Ja tez nie, zebatka 17Z wychodzi bez ceregieli 16Z tym bardziej wiec nie rozumiem tej fazy z wachaczem :confused:
Moze moto bite, cos przesuniete , nie mam pojecia. Ja mam 1190R jak wyszlo z fabryki i przy wymianie napedu wachacza nie dotykam
Ja tez nie, zebatka 17Z wychodzi bez ceregieli 16Z tym bardziej wiec nie rozumiem tej fazy z wachaczem :confused:
Moze moto bite, cos przesuniete , nie mam pojecia. Ja mam 1190R jak wyszlo z fabryki i przy wymianie napedu wachacza nie dotykam
Dokładnie. Wczoraj także wymieniałem cały kompletny napęd i bez jakiś dziwnych rzeczy jak odkręcanie wahacza.
Grzebałem już kilkunastu sprzętach ale ten jest najmniej przemyślany pod kątem serwisu.
Przykład: prozaiczne dolanie płynu chłodnicy to zdjęcie baku a to odkręcenie pięciu elementów obudowy razy ileś tam srobek. A najpiękniejsze to do zdjęcia zębatki zdawczej trzeba odkręcić wachacz. Zdejmowanie tylnego koła tak samo porąbane jak w moim dziobaku więc już się przyzwyczaiłem. Wiązka kabli nad tylną głowicą ciężko wyjąć pokrywę. Trzeba pamiętać o odkręcenie świec przy regulacji zaworów. Plus to fajna blokada wału dla gmp ale minus za nie do konca przemyślana serwisowke.
Miałem profilaktycznie wymienić rozrusznik na ten z cbr ale jak popatrzyłem gdzie on jest to dałem spokój. Ogólnie ciasnota wewnątrz kratownicowej ramy mocno komplikuje pracę
Tuzmen, fakt czasami trzeba pokombinować tu i ówdzie, ale ogólnie to nie ma tragedii. Napisz proszę co to za patent z tym rozrusznikiem od CBRy i czy po wymianie kończą sie problemy z kręceniem w temperaturach poniżej 5 stopni?
No ja nie tragizuje tylko porównałem zabawę z nim z innymi sprzętami i wychodzi ze Valki mają trochę trudniej bo ciaśniej. Ale jakby dali jeden cm tu i dwa tam to by nie było tych problemów a sam sprzęt niczym by się nie różnił. Ogólnie to ta 11 podoba mi się okrotnie pod każdym względem.
Odnośnie rozrusznika ja mam typ sm17 a więc ten mały i słaby. Ale pasuje do niego sm13 bo od roku 15 go tam wsadzili. Okazuje się że sm13 to występuje w pierdylionie motocykli nie tylko w 1290 gdzie na allegro latają po 500zl. Taki sam jest w cbr 600 f2 i f3 za 50zl bo chodź sm13 to popularna konstrukcja to różni się mocowaniami w zależności kto tam to montował. Cbr ma to samo mocowanie
No ja nie tragizuje tylko porównałem zabawę z nim z innymi sprzętami i wychodzi ze Valki mają trochę trudniej bo ciaśniej. Ale jakby dali jeden cm tu i dwa tam to by nie było tych problemów a sam sprzęt niczym by się nie różnił. Ogólnie to ta 11 podoba mi się okrotnie pod każdym względem.
Odnośnie rozrusznika ja mam typ sm17 a więc ten mały i słaby. Ale pasuje do niego sm13 bo od roku 15 go tam wsadzili. Okazuje się że sm13 to występuje w pierdylionie motocykli nie tylko w 1290 gdzie na allegro latają po 500zl. Taki sam jest w cbr 600 f2 i f3 za 50zl bo chodź sm13 to popularna konstrukcja to różni się mocowaniami w zależności kto tam to montował. Cbr ma to samo mocowanie
:Thumbs_Up:
No ja nie tragizuje tylko porównałem zabawę z nim z innymi sprzętami i wychodzi ze Valki mają trochę trudniej bo ciaśniej. Ale jakby dali jeden cm tu i dwa tam to by nie było tych problemów a sam sprzęt niczym by się nie różnił. Ogólnie to ta 11 podoba mi się okrotnie pod każdym względem.
Odnośnie rozrusznika ja mam typ sm17 a więc ten mały i słaby. Ale pasuje do niego sm13 bo od roku 15 go tam wsadzili. Okazuje się że sm13 to występuje w pierdylionie motocykli nie tylko w 1290 gdzie na allegro latają po 500zl. Taki sam jest w cbr 600 f2 i f3 za 50zl bo chodź sm13 to popularna konstrukcja to różni się mocowaniami w zależności kto tam to montował. Cbr ma to samo mocowanie
Dzięki za info.
Również dzięki za objaśnienia. Mam obraz już co i jak.
W DL1000 mimo że V i do tego L-Twin 90 stopni to nie ma problemów dużych z dostępami a konstrukcja nader dopracowana i przemyślana z jednym ale...
...w moim obecnym do wymiany żarówki mijania trzeba wyjąć kokpit z zegarami :mur:;) może i jest to proste ale jednak. Nie chciałbym tego robić warunkach polowych w deszczu nocą.
Za to w 11 drogocenne zegary są przykręcone na 3 inbusy. 30 sek roboty dla kogoś z inbusem. Zastanawiam się czy nie potraktować ich wiertłem 😜
Jeden z kolegów pytał mnie czy przypadkiem jak kupowałem swojego 1090 ADV R, nie oglądałem czasem 1190 ADV R z poniższego linku.
https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/ktm-adventure-1190-r-adv-1190r-2016-motoport-czestochowa-ID6G6exg.html
A więc tak, motocykl po szkodzie. Zdjęcia motocykla z zakupu i jak był uszkodzony.
Uszkodzona lewa owiewka, prawa owiewka, przedni błotnik, gmole, osłona wydechu i na koniec rodzynek. Pęknięta rama przy główce ramy. A kto wie czy tarcze proste i czy nie wyjdą jakieś kwiatki w dalszym użytkowaniu. Normalnie w PL każde gówno się sprzeda gdzie na zachodzie utylizacja albo na części.
Aha, brak książki serwisowej itd itp.
Chyba że zajadą 10k na ramę i z 5k dodatkowo na plastiki i zaprawki na kołach to może ok.
Za 15k kupił bym na dawce.
Jeśli info zamieściłem w niewłaściwym temacie to proszę o przeniesienie lub wyrozumiałość :D
Czyli jak ktoś by sobie chciał kupić albo chciał jechać to niech nie jedzie.
Jednego w Kielcach oglądałem Gilowi. Import z US ale wygladał bardzo przyzwoicie. Mam foty jakby co z tym że nie wiem czy jeszcze aktualny.
madafakinges
05.01.2024, 15:20
Nowa rama 10tyś.zł
Jeszcze 2-3lata temu były po 6tyś.
Nowa rama 10tyś.zł
Jeszcze 2-3lata temu były po 6tyś.
Cenią się :)
lukasz_vip
05.01.2024, 15:27
A czy to prawda, że w KTM można podobno zamówić ramę z nabity VIN i tabliczką?
A czy to prawda, że w KTM można podobno zamówić ramę z nabity VIN i tabliczką?
Nie mam pojęcia ale dowiem się jak będę w serwisie niebawem.
Te ramy to chyba z papieru. Każdy ktm jaki widziałem z kolizją przodu wygina albo górna albo dolna rurkę przy główce
A czy to prawda, że w KTM można podobno zamówić ramę z nabity VIN i tabliczką?
Możesz kupić ramę oryginał z obecnymi numerami jakie masz to z autopsji.
Za to w 11 drogocenne zegary są przykręcone na 3 inbusy. 30 sek roboty dla kogoś z inbusem. Zastanawiam się czy nie potraktować ich wiertłem ��
Taka ciekawostka.
Kupiłem w zeszłym roku kitajski TPMS. W komplecie dostałem imbusa do zamocowania wyświetlacza. Jakież było moje zdziwienie, że moimi standardowymi kluczami imbusowymi nie mogłem tego dokręcić ani odkręcić. Nr 4 latał luźno, a nr 5 nie wchodził. Wziąłem suwmiarkę i zmierzyłem ichniejszego imbusa 4,7.
Hm... o so chozzi?! Wygląda na to, że jest to niezłe zabezpieczenie na "kogoś z inbusem". :Thumbs_Up:
Tylko gdzie takie śrubki kupić?!
PS
Dla sprytnego złodziejaszka jest rozwiązanie. Wbić któregoś zbliżonego wymiarem torxa i da radę. Nie raz tak odkręcałem obrobione ampułkowe...
PPS
Znalazłem wytłumaczenie. Po prostu użyli hamerykańskiego calowego imbusa 3/16.
Jednego w Kielcach oglądałem Gilowi. Import z US ale wygladał bardzo przyzwoicie. Mam foty jakby co z tym że nie wiem czy jeszcze aktualny.
O tym piszesz ??
https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/ktm-lc-8-adventure-r-yoshimura-faktura-vat-23-cena-brutto-ID6FSCno.html?_gl=1*18qvmlo*_ga*MjM2NDE2MTYyLjE2OT YzNTA4OTg.*_ga_1MNBX75RRH*MTcwNDUyNzMyMC4zMS4xLjE3 MDQ1Mjc5NzkuMC4wLjA.
Jak coś podeślij do mnie
Daj numer tela. Puszczę watsapp
lukasz_vip
06.01.2024, 13:33
Te ramy to chyba z papieru. Każdy ktm jaki widziałem z kolizją przodu wygina albo górna albo dolna rurkę przy główceNie z papieru a lagi 48mm USD przy strzale z przodu krzywią ramy. Nie ma opcji, że rama nie strzeli jak przyłożysz siłę na końcu tak grubej lagi. Gdzieś się musi skompresować siła. Jak były klasyczne lagi to się tylko rura nośna gieła zazwyczaj. A w przypadku USD leci rama. Czasami nie widać gołym okiem, że rama poleciała a na pewno się skrzywiła.
Sent from my 2107113SG using Tapatalk
Z papieru to ramę ma CRF 1000.
Jak ma już być na pomarańczowo to niech będzie :vis:
Dobrze że żona wyrozumiała :D
:Thumbs_Up: Ale ta opona to za mała i za szeroka jest. :D
madafakinges
11.01.2024, 14:13
Uuuu czuć piniądz....:Thumbs_Up:
Kij tam z kasą, to tylko cyferki na nic nie wartym papierze :D
Zajebiste są. Haan?
Hmm??? Co to Hann?
lukasz_vip
12.01.2024, 08:38
Haan wheels:
https://www.haanwheels.com/
Haan wheels:
https://www.haanwheels.com/
Dzięki :Thumbs_Up:
Nie wiedziałem :(
Joł, nie wiem czy się nie powtarzam z pytaniem ale czy na kozie 1190 lub podobnych występowanie dużych drgań na kierownicy przy mocnym przyspieszaniu ponad 160km/h to norma? Pacjent 1190advR koło 21" conti trial attack czyli gładkie 😁
Słyszałem o tym problemie ale myślałem że to przez kostki
Joł, nie wiem czy się nie powtarzam z pytaniem ale czy na kozie 1190 lub podobnych występowanie dużych drgań na kierownicy przy mocnym przyspieszaniu ponad 160km/h to norma? Pacjent 1190advR koło 21" conti trial attack czyli gładkie 😁
Słyszałem o tym problemie ale myślałem że to przez kostki
Nic takiego nie zaobserwowałem u siebie w 1290.
ŁukaszBIA
26.02.2024, 20:10
Moja LC8 950 regularnie drgała powyżej 150, jeździłem na TKC80.
Joł, nie wiem czy się nie powtarzam z pytaniem ale czy na kozie 1190 lub podobnych występowanie dużych drgań na kierownicy przy mocnym przyspieszaniu ponad 160km/h to norma? Pacjent 1190advR koło 21" conti trial attack czyli gładkie 😁
Słyszałem o tym problemie ale myślałem że to przez kostki
Nie mam takich problemów , szukanie rozwiązania zaczynał bym od opony. Miałem kiedyś pirelke 90 at która strasznie skakała 60-80 i szarpała kierownica
załóż czujnik zegarowy i sprawdź bicie promieniowe na kole
załóż czujnik zegarowy i sprawdź bicie promieniowe na koleSprawdzone jest bicie boczne, może nie jakieś wielkie ale jednak poza norma.
W planie wymiana obręczy na odlewane 17 lub 19 cali. Plus amor skrętu olej na 20w lub 30w
ŁukaszBIA
13.03.2024, 15:04
Po postoju zimowym pojawiła mi się w 1050 informacja 'general failure'. Wiem że bez podpięcia do kompa to wróżenie z fusów ale czy może mieć to związek z wymianą akumulatora na nowy?
KTM normalnie jeździ,ma moc, zmienia tryby pracy silnika itd
Raczej nie, robiles cos przy moto po za wymiana aku?
Komunikat ten moze byc aktywowany od doslownie wszytkiego co jest rozpiete a powinno byc podlaczone, lacznie z sygnalem dzwiekowym
ŁukaszBIA
13.03.2024, 15:14
Nic nie robiłem. Zauważyłem tylko że wyświetlacz nie wskazuje temperatury oleju. Możliwe że czujnik się rozłączył i stąd ten komunikat?
Widziałem takie komunikaty na forach w przypadku ulamanego przewodu od czujnika temp zarówno oleju jak i powietrza. To może być to
ŁukaszBIA
13.03.2024, 15:35
Widziałem takie komunikaty na forach w przypadku ulamanego przewodu od czujnika temp zarówno oleju jak i powietrza. To może być to
Dzięki za podpowiedź. Czy ten czujnik od razu po uruchomieniu pokazuje temperaturę? Zrobiłem kółko, jakieś 5km i nic nie wskazywał.
Dzięki za podpowiedź. Czy ten czujnik od razu po uruchomieniu pokazuje temperaturę? Zrobiłem kółko, jakieś 5km i nic nie wskazywał.
Tak pokazuje od razu, myślę że masz już przyczynę
Taki komunikat pojawił się też jak się ujebał kabelek od klaksonu.😁
ŁukaszBIA
13.03.2024, 16:41
Kup KTMa mówili, będzie fajnie mówili :) złe dobrego początki mam nadzieję.
Rafal_zywiec
13.03.2024, 16:45
Generalnie ten komunikat to pokaże się nawet jak jest słabo naładowany akumulator :) Lekki spadek napięcia i wywala błąd. Przerabiałem w zeszłym roku u siebie, kupiłem moto i na drugi dzień wywaliło przy odpalaniu taki komunikat. Wystarczyło podładować aku i spokój ;)
Brakuje trochę konsekwencji w działaniu, bo system pokazuje np. upaloną żarówkę światła mijania i inne urządzenia, natomiast są takie które zgrupowano pod "General" 😀
Brakuje trochę konsekwencji w działaniu, bo system pokazuje np. upaloną żarówkę światła mijania i inne urządzenia, natomiast są takie które zgrupowano pod "General" 😀
Jak pokazuje niesprawne światła mijania to z automatu samoczynnie włącza drogowe, miałem ciekawa wymianę spojrzeń z tego powodu w tunelu z policją :lol8:
Nic nie robiłem. Zauważyłem tylko że wyświetlacz nie wskazuje temperatury oleju. Możliwe że czujnik się rozłączył i stąd ten komunikat?
A czy była wcześniej wyświetlana?
Bo z tego co wiem to standardowo w 1050 nie ma takiego wskazania.
Naładuj akumulator lub wymień na nowy.
ŁukaszBIA
13.03.2024, 21:28
Opcja na wyświetlaczu jest. Czy wyświetlała wcześniej, nie pamiętam. To świeży nabytek i tak na prawdę pierwszy raz dziś jeździłem po zimie.
Opcja na wyświetlaczu jest. Czy wyświetlała wcześniej, nie pamiętam. To świeży nabytek i tak na prawdę pierwszy raz dziś jeździłem po zimie.
Opcja na wyświetlaczu jest ale czujnika nie ma.
Zazwyczaj za problemy z błędami odpowiada słaby akumulator.
Podładuj jeśli nowy a długo stał nieużywany.
Opcja na wyświetlaczu jest ale czujnika nie ma.
Zazwyczaj za problemy z błędami odpowiada słaby akumulator.
Podładuj jeśli nowy a długo stał nieużywany.
Az tak okroili 1050 ? :dizzy:
Mario dobrze mówi. Opcja jest ale czujnika brak a tym samym brak wskazań temperatury oleju.
W 1090 adv R też nie pokazuje temperatury.
Tutaj też jest wątek
https://www.advrider.com/f/threads/18-1090r-my-oil-temp-gauge-doesnt-work.1358395/
Na zdjęciu wycinek z instrukcji obsługi 1090. Brak funkcji :)
No widać oszczędzają na pierdolach.
To samo kierunki w 1190 Ledy a w 1090 żarówki
ŁukaszBIA
14.03.2024, 11:12
Mario dobrze mówi. Opcja jest ale czujnika brak a tym samym brak wskazań temperatury oleju.
W 1090 adv R też nie pokazuje temperatury.
No bez jaj, na to bym nie wpadł. Na razie aku idzie pod cteka i zobaczymy co dalej..
Az tak okroili 1050 ? :dizzy:
Jak kupowałem mojego to też napalałem się:) na wskazania temp. oleju ale po czterech latach jeżdżenia nie zauważam jego braku.
Rafal_zywiec
14.03.2024, 16:36
Jak kupowałem mojego to też napalałem się:) na wskazania temp. oleju ale po czterech latach jeżdżenia nie zauważam jego braku.
Bo tak naprawdę fajnie że jest (u mnie w 1190) ale praktycznie nie używam, raz za czas spojrzę jak mnie w tyłek na światłach mocno pali od silnika ile tak naprawdę stopni jest na piecu :lol8:
To jest bardzo fajny wskaźnik jak silnik jest jeszcze nie do grzany zanim dasz ostro w palnik.
Sama ciecz w chłodnicy szybko dochodzi do normalnej temp. a olej zdecydowanie wolniej
To jest bardzo fajny wskaźnik jak silnik jest jeszcze nie do grzany zanim dasz ostro w palnik.
Sama ciecz w chłodnicy szybko dochodzi do normalnej temp. a olej zdecydowanie wolniej
Dokładnie, temperaturę oleju mam w ulubionych na pierwszym ekranie
Z ciekawości, do ilu stopni dochodzi?
Z ciekawości, do ilu stopni dochodzi?
Najwięcej miałem 116 chyba
Rafal_zywiec
15.03.2024, 16:46
Eee tam.. Ja na razie obchodzę się po macoszemu ze swoim, nie dziduje bo się obawiam mocy :lol8: Więc u mnie olej ma czas żeby się spokojnie rozgrzać. Przesiadka z TDM 850 na 1190 to spory przeskok jak dla mnie :haha2:
Eee tam.. Ja na razie obchodzę się po macoszemu ze swoim, nie dziduje bo się obawiam mocy :lol8: Więc u mnie olej ma czas żeby się spokojnie rozgrzać. Przesiadka z TDM 850 na 1190 to spory przeskok jak dla mnie :haha2:
:lc8::lc8::lc8: wrzucasz 3?:D:p;)
ŁukaszBIA
15.03.2024, 22:12
Opcja na wyświetlaczu jest ale czujnika nie ma.
Zazwyczaj za problemy z błędami odpowiada słaby akumulator.
Podładuj jeśli nowy a długo stał nieużywany.
Wracając... aku po stacyjce pokazywał 12,1V. Naładowałem ale błąd nie zniknął, pewnie nie obejdzie się bez wtyczki i diagnostyki.
Jeszcze jedna rzecz, gdzieś zasłyszałem że trzeba odłączyć aku na jakieś 15-20 min a potem uruchomić motocykl i zostawić pracujący bez dotykania żeby 'się poustawiał'... słyszeliście o czymś takim?
Wracając... aku po stacyjce pokazywał 12,1V. Naładowałem ale błąd nie zniknął, pewnie nie obejdzie się bez wtyczki i diagnostyki.
Jeszcze jedna rzecz, gdzieś zasłyszałem że trzeba odłączyć aku na jakieś 15-20 min a potem uruchomić motocykl i zostawić pracujący bez dotykania żeby 'się poustawiał'... słyszeliście o czymś takim?
opowiesci z mchu i paproci ;)
Jesli usuniesz przyczyne blad zniknie po paru sekundach nawet bez wylaczania moto. Kabel, dongle i telefon z apka wystarczy do diagnozy.
ŁukaszBIA
24.03.2024, 19:24
Szybkie pytanie odnośnie serwisu olejowego. Czy przy każdej wymianie oleju należy zmieniać te dwa metalowe sitka? Wrzucam fotkę poglądową
Wypłukać, wysuszyć, nie wymieniać.
Dokładnie jak wyżej.
Ja założyłem jeszcze filtr wielorazowy oleju bo trafiałem czasem zdeformowany papierowy przy wymianie.
ŁukaszBIA
24.03.2024, 19:45
A oringi wymieniacie? Zdaje się że jest tam kilka.
Dzięki za podpowiedzi btw.
Jeśli nie ma uszkodzeń jest miekki to nie wymieniam, ten oring tam nie pracuje tylko robi za uszczelkę. Jak używasz motocykla przy niskich temperaturach to warto rozważyć filtr wielorazowy.
W tych sitkach masz magnesy, oczyść je przed montażem.
Siltka co 3 wymiany papierowych.
Siltka co 3 wymiany papierowych.
Jesli sa calale to czemu je wymieniac?
Tak chlopaki zawsze mowiły. Że co 3 wymiana wszystkie filtry.
Rozumiem, tylko zastanawiam się jaki to ma sens i co ma na celu.
Chłopaki na mieście mówili, że nie da się ciągnikiem gumy spalić... :D
Jakie ma techniczne uzasadnienie wymiana całych, metalowych, czystych sitek na nowe?
ŁukaszBIA
28.03.2024, 16:43
opowiesci z mchu i paproci ;)
Jesli usuniesz przyczyne blad zniknie po paru sekundach nawet bez wylaczania moto. Kabel, dongle i telefon z apka wystarczy do diagnozy.
Dubel, polecisz jakąś apkę do diagnostyki?
Dubel, polecisz jakąś apkę do diagnostyki?
Zdecydowanie TuneECU
Właśnie działam z swoja turboswiną i przypomniał mi się temat wymiany sitek. Moje są z fabryki, całe i zdrowe i zakładam je spowrotem. Do tego filtr oleju też mam stalowy niewymienny, który przepuszcza mniej zanieczyszczeń niż papier :)
133587
133588
133589
133590
Ten filtr stalowy to się jakoś myje?
Jakiej marki ten filtr?
Ten filtr stalowy to się jakoś myje?
Jakiej marki ten filtr?
https://tripleclampmoto.eu/products/scotts-stainless-steel-micronic-reusable-oil-filter-for-ktm-790-890-950-990-1050-1090-1190-1290
Dokładnie ten, myje zmywaczem do hamulców
Rafal_zywiec
17.04.2024, 20:51
https://tripleclampmoto.eu/products/scotts-stainless-steel-micronic-reusable-oil-filter-for-ktm-790-890-950-990-1050-1090-1190-1290
Dokładnie ten, myje zmywaczem do hamulców
Fajne to to.. Chyba następnym razem sam zakupie coś takiego :Thumbs_Up:
A ogólnie pytanko mam wszedłem zapytać czy poleci ktoś sensowny uchwyt do 1190 na TT Ridera 550? :rolleyes:
Fajne to to.. Chyba następnym razem sam zakupie coś takiego :Thumbs_Up:
A ogólnie pytanko mam wszedłem zapytać czy poleci ktoś sensowny uchwyt do 1190 na TT Ridera 550? :rolleyes:
133698
Producent TT
https://touratech-usa.com/Store/GPS-Mounting-Bracket-Above-Gauges-KTM-1190-Adventure-R
Jakby ktoś zastanawiał się czy koła szprychowe z 1190 (19 i 17 cali) pasują bez przeróbek do 1050..
133900
Śmiesznie się zgrało bo ja robię operacje odwrotną, z 21 i 18 wkładam odlewane 19 i 17.
Problem z prowadzeniem przy dużych prędkościach znikł, moto jeździ super. Prawdopodobnie przyczyną były balonowe opony conti trail2
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240425/d7a37af8fcb5ec89e6eb1e607cb0d484.jpg
Ciekawe..
Ja zauważyłem, że niestabilność prowadzenia wywołuje kufer centralny ale jest to odczuwalne tylko jak puszczę kierownicę.
Poza tym jedzie jak po sznurku.
Jakby co moje odlewane mam na sprzedaż.
Ja latam z kufrem i prędzej sprzedam moto niż moja givi maxi'e. Tj. nie będzie mi ktm mówił czy mogę używać kufra czy nie 😜
U mnie na tych kołach, z kufrem i na kostkach przy 120km/h jedzie jak po sznurku. Żadnych dziwnych objawów. Poza hałasem…
120 to nie problem. Ale około 150 to miałem wrażenie że przednia opona się slizga
radiolog
27.04.2024, 08:14
Największy problem w R to okolice 200, bardzo nieprzyjemne wezykowanie , zwłaszcza jak zrobi się to dynamicznie i koło przednie się zbytnio odciąży
Mam pytanie.
Cały czas jeździłem na TKC80 lub Anakee Wild. Tak więc doświadczenie małe w oponach. Do rzeczy.
Za miesiąc chciałbym trochę pojeździć po Austrii, Czechach i Słowenii.
Jakie kupić opony? Motocykl 1090 Adv R.
Myślałem o Anakee Adventure. Co myślicie?
Czy olać i jechać na tych które mam założone? Trochę głośne ale planuje zrobić do 6kk km i nie wiem…
Mam pytanie.
Cały czas jeździłem na TKC80 lub Anakee Wild. Tak więc doświadczenie małe w oponach. Do rzeczy.
Za miesiąc chciałbym trochę pojeździć po Austrii, Czechach i Słowenii.
Jakie kupić opony? Motocykl 1090 Adv R.
Myślałem o Anakee Adventure. Co myślicie?
Czy olać i jechać na tych które mam założone? Trochę głośne ale planuje zrobić do 6kk km i nie wiem…
Kostka ci się tam przyda raczej średnio.
Kostka ci się tam przyda raczej średnio.
Na asfalty to Pirelli Scorpion Trial II
lukasz_vip
09.05.2024, 11:23
Wildy zjedziesz na asfalcie przy takim nalocie. Chyba, że będziesz mega delikatnie latał...
Na asfalty to Pirelli Scorpion Trial II
Zamówiłem w Skyseba właśnie ten model opon.
Pewnie tak zostanie już na nich bo na moje potrzeby one zrobią to samo co Anakee Wild czyli delikatne szutry.
Najgorzej z dużego enduro robić Crossa :)
......Najgorzej z dużego enduro robić Crossa :)
Człek całe życie leczy się z jednych złudzeń by popaść w inne. Zaraz ci poradzą że na taki wypad to lepsze jakie fjr1300 czy coś.
Człek całe życie leczy się z jednych złudzeń by popaść w inne. Zaraz ci poradzą że na taki wypad to lepsze jakie fjr1300 czy coś.
Przypomniałem sobie że miałem je w GS-sie od Navaja i nawet na szutrach dawały radę a tam zawias gorszy niż w KTM. Będzie dobrze :)
Scorpiony bdb wybór na przełęcze suche czy tam mokre.
radiolog
11.05.2024, 22:37
Ostatnio byłem na teście najnowszej AT AS z DCT, no i po wyszło że największą zaletą KTM 1290 jest to , że Honda tak w ogóle nie jeździ . Ja ze skrzynią dct absolutnie się nie dogadujec
Zamówiłem w Skyseba właśnie ten model opon.
Pewnie tak zostanie już na nich bo na moje potrzeby one zrobią to samo co Anakee Wild czyli delikatne szutry.
Najgorzej z dużego enduro robić Crossa :)
Ja w czwartek zakładam Trial III, zobaczymy czy różnica tylko w cenie.
Ja w czwartek zakładam Trial III, zobaczymy czy różnica tylko w cenie.
O, nie wiedziałem, że wyszedł odświeżony model. Jak trochę pojeździsz skrobnij kilka zdań czy warto dopłacać do nowego modelu czy lepiej pozostać przy dwójce.
madafakinges
13.05.2024, 19:00
Ja w czwartek zakładam Trial III, zobaczymy czy różnica tylko w cenie.
Dawaj znać bo tylna mi się kończy i zastanawiam się czy brać II czy III
Choć szczerze nie wiem w czym.mialbyby być lepsze bo II to dla mnie ideał
Opony założone i jest super :)
Dawaj znać bo tylna mi się kończy i zastanawiam się czy brać II czy III
Choć szczerze nie wiem w czym.mialbyby być lepsze bo II to dla mnie ideał
Za tydzień planuje wyjazd na jakieś południe, to będę wiedział coś więcej, tylko tak jak napisałeś, wszystko też mi pasowało w II, więc w sumie nie wiem co miałoby być lepiej lub inaczej.
radiolog
17.05.2024, 12:50
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240517/e75bf9cdf66a0eb856b7e2da15267003.jpg
Ja założyłem takie.
Dzisiaj zakończyłem test w kolejności ATAS 2024 dct, GS 1300, 1290 SAS 2024, jak jeszcze myślałem że może zmienię mojego 1290 SAR na cos innego to dzisiaj nie mam wątpliwości że następny będzie 1390 SAS
Meridian dobry jest, viadro po błotku leśnym jechało.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240517/e75bf9cdf66a0eb856b7e2da15267003.jpg
Ja założyłem takie.
Dzisiaj zakończyłem test w kolejności ATAS 2024 dct, GS 1300, 1290 SAS 2024, jak jeszcze myślałem że może zmienię mojego 1290 SAR na cos innego to dzisiaj nie mam wątpliwości że następny będzie 1390 SAS
Co nie spasowało w BMW? Myślę dużo o nim :dizzy:
radiolog
19.05.2024, 13:54
Co nie spasowało w BMW? Myślę dużo o nim :dizzy:
Bo GS to już nie GS, chociaż pewne rzeczy się nie zmienia, np bujniecie w prawą stronę na wolnych obrotach, odczuwanie wału , dopiero jak po 6 latach wróciłem do wału to go czuć , głównie w podskakiwaniu tyłu .
Za to w sb był zlocik KTM, a takie maszyny wpuszczają na koronę zapory 😉https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240519/2a8298ee5bd20589f9e9b9438dc626fd.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240519/040ee6e76d212b8373a053449f632855.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240519/44f56c4e84743d6d59df053a066ebe15.jpg
:umowa:Bo GS to już nie GS, chociaż pewne rzeczy się nie zmienia, np bujniecie w prawą stronę na wolnych obrotach, odczuwanie wału , dopiero jak po 6 latach wróciłem do wału to go czuć , głównie w podskakiwaniu tyłu .
Za to w sb był zlocik KTM, a takie maszyny wpuszczają na koronę zapory 😉https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240519/2a8298ee5bd20589f9e9b9438dc626fd.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240519/040ee6e76d212b8373a053449f632855.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240519/44f56c4e84743d6d59df053a066ebe15.jpg
I dlaczego mnie tam nie było :drif:
Jak wyjdzie nowość to pewnie się skuszę. Tyle że ciężki będzie wybór. Od w sumie dawna tylko KTM. Bmw rozważałem ale za tyle kasy… A w Pandemii szkoda mi było 75kk a teraz szukam czegoś za 110kk. Dramat z tymi cenami. Pozostanie czekać na KTM i nowego GS po nowym roku. Pewnie się pojawią bo już będą to stare modele :D
Dziś na parkingu przy A4 spotkałem jednego KTM-a wracającego ze zlotu.
Też wracałem z innego zlotu.
Ja założyłem takie.
Dzisiaj zakończyłem test w kolejności ATAS 2024 dct, GS 1300, 1290 SAS 2024, jak jeszcze myślałem że może zmienię mojego 1290 SAR na cos innego to dzisiaj nie mam wątpliwości że następny będzie 1390 SAS
Sprawdź jeszcze Multistrady, z miarę nowych, dużych Adv podobnych moto mi tylko Ducati zamieszało trochę w głowie. niestety cenowo kosmos.
Tiger tez jest fajny. Koledzy kochają Africe. Desert x tez ciekawy.
Tiger tez jest fajny. Koledzy kochają Africe. Desert x tez ciekawy.
Zgadza się. Duże tigery to bardzo fajne motocykle, żona ma 900 i tez jest super, ale to nie ten charakter.
Nie ten co Gs? :D
Heh, wiem ze dużego tigera wszyscy porównują do GS bo też ma napęd wałem, wg mnie to jedyne co go łączy. Dla mnie GS to GS i ma swój charakter.
A we wcześniejszej wypowiedzi twierdze, ze tiger to bardzo fajne moto, ale to nie charakter ktm, dla ktmiarza podobnych emocji dostarczyć może ducati.
, ale to nie charakter ktm, dla ktmiarza podobnych emocji dostarczyć może ducati.
Oj coś w tym jest :D
Tylko które, bo Desert X to będzie mułem przy 1190/1290. Chyba że Multi V4.
Wracałem ostatnio po 22:00 z Wiednia i trochę lipne te światła w 1090. Halogenów nie mam.
W internecie widziałem taką lampę jak na zdjęciu. Co myślicie o tym? Kto to robi i gdzie kupić? Warto kupić czy lepiej dodatkowe oświetlenie czyli dwa halogeny na bok motocykla?
Nie wiem jak ta lampa a i ogólnie ja świeżak w temacie jestem ale któregoś dnia po nocy kawałek jechałem jak zapodałem długie i halogeny w 890 to ja takich swiateł w nowej Octavii nie mam .
Halogeny jakieś Chińczyki zakładał poprzedni właściciel
Babel nie widzę zbyt dokładnie ale chyba mam takie Ledy jak Ty i one faktycznie robią dzień w nocy. Kupione na alliexpres za jakieś nieduże pieniądze.
U mnie takie robią robotę.
lukasz_vip
24.05.2024, 12:53
mam te mocniejsze L6X w LC8 i robią bardzo dobrą robotę :)
Ta lampa to Rade Garage i to wersja do LC8 950 i 990. Świeci słabo. Teraz mają nowy model LED i ten podbno w końcu dobrze świeci ale też tylko do 950 i 990. Do model 1x90 nie mają żadnych lamp.
https://www.radegarage.com/
mam te mocniejsze L6X w LC8 i robią bardzo dobrą robotę :)
Mam L6X też . Ostatnio kumpel jechał przede mną i nie reagował ze na niego trąbię/mrugam długimi w dzień.
Jak mignałem Halogenami od razu zareagował :D
Faktycznie, nie dopatrzyłem i moje też są x6.
Ok. Kupiłem halogeny takie jak mówiliście.
We wtorek powinny dojść.
Dawaj znać bo tylna mi się kończy i zastanawiam się czy brać II czy III
Choć szczerze nie wiem w czym.mialbyby być lepsze bo II to dla mnie ideał
Cześć
Na trial III przelatane ok 5000km, tak samo jak w poprzedniku nie mam uwag, opona klei super, sporo przelatane po mokrym w zakrętach i też klei bez problemów. Nie wiem czy są różnice w porównaniu do trial II, ale polecam.
Latam na II kach, chyba już trzeci komplet wrzuciłem, potwierdzam są mega. Na czarnym i szutry wiadomo.. nawet w piachu nie wiem jak ale jakoś robiły na Litwie..
radiolog
15.06.2024, 12:59
Podstawową wadą modelu 1290 jest stator, upalił się już drugi raz, średnio co 25 tys km mnie to spotyka
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240615/0329b5c464e0a4ecdd7eab920097ade9.jpg
Nie ładuje, albo podładowuje czasami do max 12v. Do serwisu dojechałem na 11v, na szczęście był niedaleko a awaria zauważona pod domem. Wczoraj było wszystko ok
Podstawową wadą modelu 1290 jest stator, upalił się już drugi raz, średnio co 25 tys km mnie to spotyka
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240615/0329b5c464e0a4ecdd7eab920097ade9.jpg
Nie ładuje, albo podładowuje czasami do max 12v. Do serwisu dojechałem na 11v, na szczęście był niedaleko a awaria zauważona pod domem. Wczoraj było wszystko ok
Czyli można przyjąć, że raz na dwa lub trzy lata trzeba będzie wydać 350€ :D Ewentualnie wozić go ze sobą w zapasie.
Nie przejmuj się, mi mówią że w Enfildzie będę wymieniał silnik co 10 tyś km :D
radiolog
15.06.2024, 14:50
A teraz wszyscy piszą, że oryginał to gówno i trzeba przewijać na grubszy drut. Ciekawe
A teraz wszyscy piszą, że oryginał to gówno i trzeba przewijać na grubszy drut. Ciekawe
Mam dwoch kumpli na 1290 i nikt statora nie ruszal a przebiegi w okolicach 50 tys
Na dziesięciolecie od wyjazdu z fabryki turboswinia dostaje gruntowny przegląd/serwis.
Ma nalatane 51tys a klocki hamulcowe wyglądają tak
141489
141490
W porównaniu z nowym
141491
Zrobią drugie tyle??:cool:
Musi jeździsz bez zahamowań :D
W sumie nie dziwota, ruchu tam u cię nie ma a i stare pierdoły pewnie inne.
Musi jeździsz bez zahamowań :D
W sumie nie dziwota, ruchu tam u cię nie ma a i stare pierdoły pewnie inne.
Kto hamuje ten przegrywa ;)
Moto używane jest raczej w trasy, styl jazdy też ma znaczenie do tego lubię hamować silnikiem i takie efekty.
radiolog
16.03.2025, 11:02
Kto hamuje ten przegrywa ;)
Moto używane jest raczej w trasy, styl jazdy też ma znaczenie do tego lubię hamować silnikiem i takie efekty.
Miałem podobny przebieg na klockach, bo fakt hamowanie silnikiem jest zacne.
Natomiast przez to ,że małe zużycie klocków było, to serwisant tylko zaglądał czy są okładziny, no i przy wymianie tłoczki z jednej strony z przodu były przytarte.
Hamowanie to przetwarzanie na ciepło cennej energii wytworzonej przez silnik z drogiego paliwa. Czyli ekonomicznie czynność nieuzasadniona :)
Jak widać Dubel szanuje paliwo i nie używa w nadmiarze hamulców :)
Robię podobnie i autkiem mi wyszło 107tyskm choć ponad 110 spokojnie bym dojechał.
Walki
141839
141840
Ciekaw jestem co powiecie
Walki
141839
141840
Ciekaw jestem co powiecie
Normalne ślady zużycia, jakby tak wyglądały w feralnych to byłaby bajka.
Normalne ślady zużycia, jakby tak wyglądały w feralnych to byłaby bajka.
Też tak uważam , pod paznokciem nic kompletnie nie czuć , na zdjęciach wygląda to gorzej niż w real. Są najzwyczajniej lekko zmatowione w miejscu pracy.
Co ciekawe po 25 tys wydechy wszystkie w normie, a ssące bardzo ciasno , blisko granicy podparcia.
radiolog
29.03.2025, 11:47
Ja bym powiedział że przy tym samym przebiegu w Afryce nie byłoby nawet śladu hehe
Brzeszczot
29.03.2025, 17:06
Walki
141839
141840
Ciekaw jestem co powiecie Wygląda przyzwoicie ,lecz przy takich pracach przydałoby się umyć silnik. Nawet odrobina piasku może porysować jakiś element https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250329/3a77b4347cbd4a86de48f00d2ebac080.jpg
Wysłane z mojego 23117RA68G przy użyciu Tapatalka
madafakinges
29.03.2025, 18:59
Walki
141839
141840
Ciekaw jestem co powiecie
Jako internetowy ekspert, który nie widziałem ich na oczy muszę stwierdzić, że to szrot, a Ty robisz wszystko źle.
Jako internetowy ekspert, który nie widziałem ich na oczy muszę stwierdzić, że to szrot, a Ty robisz wszystko źle.
Miod na moje serce :p
;)
madafakinges
27.04.2025, 18:03
Ma ktoś na forum 1050s albo 1090s ?
Ja mam 1090
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Turbo swinia oprócz konkretnego szczegółowego serwisu dostała nowe szaty na 10 urodzin :cool:
142563
:Thumbs_Up: Szprychy zardzewiały ?:)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.