Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02.11.2009, 02:14   #1
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie MANUAL - grubsze przewody fazowe w RD07

Uznałem, że jednym z powodów uszkodzeń w instalacji, są zbyt cieńkie przewody fazowe od kostki do prądnicy - (3 x żółte).
Wymieniłem dziś całą wiązkę...
Pierwszy Test - po 20 minutach pracy silnika - regulator jak zwykle gorący (mam prawdopodobnie uszkodzony), ale żółte przwody- tylko delikatnie letnie.
MANUAL:
001 zdejmij boczek.jpg

002 wykręć śruby baku.jpg

003 dekielek do spr pkt.jpg

004 dekielek do spr pkt.jpg

005 dekielek do spr pkt.jpg

006 dekiel odkr pompy i śrub.jpg

007 dekiel odkręcenie śrub.jpg

008 dekiel odkręcenie śrub.jpg

009 zdejmowanie dekla.jpg

10 zdjęty dekiel.jpg

11 ustawienie zębatki.jpg

12 podwieś dekiel.jpg

13 widok przypalonych cewek.jpg

14 rozpięcie obejm wiązki.jpg

15 rozpięcie obejm wiązki za pompą.jpg

16 rozpięcie obejm wiązki koło kranika.jpg

17 rozpięcie obejm wiązki koło kranika.jpg

18 rozpięcie obejm pod lewym boczkiem.jpg

19 zaznacz położenie cewek.jpg

20 odkręć zabezpieczenie przewodów.jpg

0021 przerwa na browar.jpg

21 zdejmij cewkę.jpg

22 widok przewodów fazowych cewki.jpg

23 widok łączenia przewodów z uzwojeniem.jpg

24 oznacz przewody.jpg

24,1 oznaczenie przewodów.jpg

25 oznacz przewody.jpg

26 wyjęta cewka z wiązką.jpg

27 odgięcie mocowania wiązki przy cewce.jpg

28 zbliżenie łączenia przewodów z uzwojeniem.jpg

29 grzanie lutownicy.jpg

30 czekam aż się zagrzeje.jpg

31 odlutowanie przewodu od uzwojenia.jpg

32 przygotowanie połączeń z komut..jpg

33 przygotowanie przewodów.jpg

33,1 porównanie przewodów.jpg

34 pierwszy połączony.jpg

35 zbliżenie połączenia przy cewce.jpg

36 gotowe połączenie przewodów z uzwojeniem.jpg

37 przejściówka uszczelniająca.jpg

39 montaż zacisku przewodów przy cewce.jpg

40 montaż przelotek uszczelniających.jpg

41 najpierw zębatka.jpg

42 przykręcznie dekla 1.jpg

43 obejma na przelotce.jpg

44 obejmy na przelotkach wiązek.jpg

45 zacisk na wiązkach przy ramie.jpg

46 przeprowadzone przewody pod boczek.jpg

47 widok węża zabezpieczającego.jpg

48 przygotowanie styków do podłączenia regulatora.jpg

49 podłączenie do regulatora.jpg

50 test ładowania.JPG

Ostatnio edytowane przez RAFWRO : 02.11.2009 o 02:21
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2009, 07:33   #2
klanol
:O
 
klanol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
klanol jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 21 godz 22 s
Domyślnie

super, tylko trochę opisy mało widoczne, ale da radę. proponuję polutować przewody na stałe zostawiając dolutowane oryginalne kostki na zapas. w razie awarii na odludziu wytnę stary regulator i podepną nowy na szybko w oryginalne złączki. jak będę robił treż podeślę fotki. sprawdź czy pojedyńcze złączki na przewodach fazowych są wystarczające i czy się nie grzeją (włącz światła drogowe podczas testu). też mam zamiar wymienić przewody ale bez zdejmowania dekla, czyli od sinika do regulatora. jaki przewód dałeś 2,5mm ?
__________________
:O

Ostatnio edytowane przez klanol : 02.11.2009 o 07:44
klanol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2009, 10:36   #3
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

RAFWRO BRAVO

Wnoszę o dodanie funkcji "pomogłem" w profilu użytkowników, wzorem profili na kilku innych forach. 1 punkt należy się RAFWRO
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2009, 14:29   #4
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał klanol Zobacz post
super, tylko trochę opisy mało widoczne, ale da radę.

ODP:
- po kliknięciu obrazy się powiększają (nie chciałem zawalać serwera)

sprawdź czy pojedyńcze złączki na przewodach fazowych są wystarczające i czy się nie grzeją (włącz światła drogowe podczas testu).

ODP;
Ok tak zrobie po wymianie regulatora

też mam zamiar wymienić przewody ale bez zdejmowania dekla, czyli od sinika do regulatora. jaki przewód dałeś 2,5mm ?
Nowy przewód to 1,5 mm (oczywiście wewnątrz)
Z izolacją (zewnętrzna) to będzie nieco ponad 2,5mm.
To maksymalna średnica jaką można upchnąć w przelotkach bez zbędnego ścisku.
Ponadto to taki sam przekrój jak oryginału wiżaki wychodzącej z regulatora.
Uznałem, że nie ma co przesadzać.
Wymienię regulator i wtedy podzielę się spostrzeżeniami.
(szukam używanego zamiennika od innych moto)
Rafał
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2009, 17:29   #5
klanol
:O
 
klanol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
klanol jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 21 godz 22 s
Domyślnie

a tak z ciekawosci - jakiej średnicy są oryginalne przewody?
__________________
:O
klanol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2009, 20:07   #6
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał klanol Zobacz post
a tak z ciekawosci - jakiej średnicy są oryginalne przewody?
Wyglądają na 1mm.
całe były przegrzane i zaśniedziałe..Pewnie stało się to gdy stopiła się kostka.
To jeszcze bardziej powiększyło ich oporność i kółko się zamyka, bo grzały się przez to jeszcze bardziej.

Może potymalnie będzie dać 2mm, powinny się zmieścić w przelotkach ale trzeba będzie dać nową izlację wiązki.

Efekty całej pracy będzie najlepiej widać gdy wymienię regulator i przejadę z dyżymi obrotami jednostajnie kilkaset kilometrów.

Rafał
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.11.2009, 21:06   #7
klanol
:O
 
klanol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
klanol jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 21 godz 22 s
Domyślnie

jeżeli jeszcze ci się grzeje regulator to zajrzyj do kostki przy styczniku. dobrym rozwiązaniem jest zmostkowanie przewodów przechodzących przez ów kostkę, to drugie felerne miejsce instalacji. ja w ogóle polutowałem te przewody i dolutowałem osobny do ładowania akumulatora (przez kostkę z bezpiecznikiem 30A).
__________________
:O
klanol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.11.2009, 12:29   #8
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał klanol Zobacz post
jeżeli jeszcze ci się grzeje regulator to zajrzyj do kostki przy styczniku. dobrym rozwiązaniem jest zmostkowanie przewodów przechodzących przez ów kostkę, to drugie felerne miejsce instalacji. ja w ogóle polutowałem te przewody i dolutowałem osobny do ładowania akumulatora (przez kostkę z bezpiecznikiem 30A).
Dzieki, ale tą kostkę sprawdzam regularnie i jest ok.
Styki czyste i temperatura kostki w normie. Po wymianie przewodów właściwie temperatura pokojowa..
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.03.2011, 19:44   #9
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
Domyślnie

Również ciemny kolor uzwojeń mam. Nie spalił mi się regler, ale zawczasu wymieniałem kostkę, która zaczynała się topić. Jakieś 25kkm temu.

PS: Na pewno jest wśród nas taki Rychu od przewodów izolowanych. Powiedzcie proszę czy zwykły kabelek w sklepie za 1,5pln za metr ma izolację, która może pracować w oleju silnikowym? Pani za ladą nie wie.
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!

wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.03.2011, 20:02   #10
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Ja kupiłem swoje w dziale elektrycznym w leruła merlę i działają.
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Service manual do gsx 750e rocznik 81-83 Mecia Inne tematy 10 20.03.2011 21:31
Manual do rd03, może w pdfie? Olek Wszystko dla Afryki 4 25.05.2010 03:22


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.