![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Autobanned.
![]() |
![]()
Czarnuchy mam w domu prostownik ino samochodowy, chcę kupić coś specjalnie do moto i rozważam coś takiego:
- Yamaha YEC 8 - Oxford - AccuGuard - OPTIMATE 3 Ma ktoś coś takowego - zwłaszcza ten Yamaha ? Pytanie nr 2: czy wyjmujecie / odpinacie klemy do ładowania - w aucie zawsze tak robię i myślę, że w moto to też wskazane. Jakoś nie wyobrażam sobie ładowania via gniazdo zapalniczki ![]() 900
__________________
Chromolę Afrykę wolę ...Hobbysta Afrykański.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Common Rejli
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,714
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 40 min 21 s
|
![]()
Co do ładowarek to brać i się nie zastanawiać
http://www.allegro.pl/item861702141_..._warszawa.html Używamy tego od lat na serwisie, ja mam taką u siebie. Tania, polska, dobra. Nie iskrzy, ma zabezpieczenia przed odwrotnym założeniem klem. Podtrzymywanie, dioda - chyba w tej cenie sprawdzonego szpeja nie dostaniecie nigdzie.
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki ![]() NIE SPRZEDAM! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Autobanned.
![]() |
![]() Cytat:
![]()
__________________
Chromolę Afrykę wolę ...Hobbysta Afrykański.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 984
Motocykl: ETV 1000
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 tygodni 6 dni 8 godz 43 min 51 s
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawka
Posty: 1,483
Motocykl: RD07a
Przebieg: 66666
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 21 godz 47 min 41 s
|
![]()
Jak chcesz opimata to właśnie mam do odstąpienia jeden nowy. Znalazłem swój stary a dwa mi niespecjalnie potrzebne.
__________________
felkowski sikanie z wiatrem to chodzenie na łatwizne |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Administrator
![]() |
![]() Cytat:
Jaka jest różnica w przepływie prądu z akumulatora do zapalniczki względem przepływu od zapalniczki do akumulatora ?, mówię tu o bezpośrednim połaczeniu. Dla mnie nie ma, dlatego zrobiłem sobie kable z wtyczką co by wpuścić prąd do akumulatora w razie potrzeby no i żeby się do niego nie dokopywać. Używam prostownika samochodowego , aku z Afryki pobiera sobie ok 0.8 A.
__________________
AT03 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
|
![]()
Zawsze ładuje przez gniazdo zapalniczki. Nic nie odłączam. W trakcie ładowania nie jest wskazane włączanie zapłonu (przekręcanie kluczyka). Nic się nie dzieje złego ale u mnie np w głośniczku alarmu słychać wtedy tętnienie napięcia ładowania, takie buczenie.
Jeśli ktoś nie potrzebuje prądu podtrzymania to do normalnego ładowania przez kilka/kilkanaście godzin można użyć prostownika samochodowego. Zaraz pewnie ktoś się odezwie, że to za duży prąd, choć nigdy go nie zmierzył ![]()
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Autobanned.
![]() |
![]()
W poprzedniej mojej padawie używałem samochodowego i szlag trafił aku po nie całym roku - więc nie wiem czy to dobry pomysł - pewnie zależy od aku. Dodam, że bateria to Exaid czy jakoś tam, ładowany max 2 - 3 h. niskim prądem, ładowarka automatycznie rozłączająca się, samochodowa. Produkt skandynawski (niby się znają na rzeczy
![]() ![]()
__________________
Chromolę Afrykę wolę ...Hobbysta Afrykański.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
|
![]() Cytat:
Zwykła, najprostsza ładowarka, jest źródłem napięciowym, czyli ładuje stałym napięciem przez cały czas. Dokładnie tak jak alternator. I taka może być samochodowa. Prąd jaki popłynie, zależny jest od pojemności akumulatora. A więc można podłączyć samochodową do motocyklowego. Albo prościej każda ładowarkę do każdego akumulatora o tym samym napięciu pracy. W ładowarkach z regulacją prądu ładowania (inteligentnych) napięcie nie jest stałe tylko regulowane automatycznie, żeby osiągnąć założony przez producenta prąd ładowania w trakcie cyklu. Takiej ładowarki lepiej nie podłączać pod inny akumulator niż dedykowany do tej ładowarki. Może ona bowiem wymuszać większy prąd (przez zwiększenie napięcia ładowania) niż lubi to nasze aku. Inaczej mówiąc ładowarką o stałym napięciu możemy ładować akumulatory o różnej pojemności lecz tym samym napięciu znamionowym a ładowarką o stałym prądzie możemy ładować akumulatory o tej samej pojemności pojemności i różnych napięciach pracy. Automatyczne ładowarki mają różne tryby pracy często sterowane mikroprocesorem. Te muszą być dobrane do konkretnego aku. Temat można by rozwijać w nieskończoność. Najprościej i najskuteczniej ładować zwykłym prostownikiem. Dokładnie tak ma aku w motocyklu. Nie ma tam żadnych regulacji ładowania. Tylko regulator napięcia i aku ładowane jest non stop. Np 30 dni po 12 godzin ![]()
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
pytanie o gmole.... | hans | Wszystko dla Afryki | 39 | 07.06.2010 16:43 |