Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04.09.2025, 23:34   #31
marecki999
 
marecki999's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Węgorzewo
Posty: 438
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 40
marecki999 jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 tygodni 50 min 54 s
Domyślnie

Nie w afryce ,tu jest ok ,ale podobny objaw jak opisujesz miałem w burgman400.
Wymiana tłoczków, gumek, zestawy naprawcze pompy,nowe przewody ,litry płynu - a i tak po przejechaniu kilku km i kilkukrotnym zahamowaniu zacisk lapał/trzymał . Tarcza grzała się jak diabli... brakło już pomysłu to kupiłem, ot tak ,jakąś używaną pompę hamulca od młodszego modelu - wyglądała dobrze. Nic specjalnie nie czyściłem.
Zamontowałem- zaczęło działać jak trzeba.
Może i tu przyczyna leży w samej pompie hamulca
__________________
MAZURY CUD NATURY
marecki999 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.09.2025, 09:07   #32
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 503
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 5 godz 50 min 27 s
Domyślnie

Pompa też podlega serwisowaniu. Tłoczki, jak nie mają wżerów nie trzeba wymieniać.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.09.2025, 09:50   #33
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 15,389
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 4 dni 12 godz 50 min 38 s
Domyślnie

pełna zgoda - pompa nie pada bo ma /niemal zawsze/ czysto ale wieczne jest tylko wieczne pióro.

często dość zdrowe a nie nowe pompy zdychają przy odpowietrzaniu hebli ponieważ pracują wówczas DALEKO poza swoim nominalnym skokiem i może dochodzić do uszkadzania uszczelek, zwłaszcza zewnętrznej - tu znowu, odpowietrzanie od dołu/tyłu bądź podciśnieniowe ma swoje zalety.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.09.2025, 09:53   #34
Brzeszczot
 
Brzeszczot's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2019
Miasto: Leśna Dzicz
Posty: 686
Motocykl: KTM R
Przebieg: jest
Brzeszczot jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 19 godz 38 min 31 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jarczoq Zobacz post
W tylnym zacisku (podobnie,jak w przednim) hamowanie wspomagające realizowane jest za pomocą tylko jednego tłoczka w zacisku, który ma swój odpowietrznik. Patent powielany od lat 70-tych (RCB1000).
What ? A mógł byś to w tej crf 1100 rozrysować? To z tym tłoczkiem i odpowietrznikiem

Wysłane z mojego 23117RA68G przy użyciu Tapatalka
Brzeszczot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.09.2025, 21:08   #35
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 503
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 5 godz 50 min 27 s
Domyślnie

Zasada jest zawsze ta sama. Co mam rysować? Przednia pompa zasila zaciski przednie poprzez rozgałęźnik (pomijam pompę ABS) i jeden z tłoczków (środkowy) tylnego zacisku. Natomiast pedał zasila analogicznie tył i po jednym z trzech tłoczków przednich zacisków. W niektórych modelach Onda dokłada zespolony z przednim lewym zaciskiem reduktor siły hamowania.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.09.2025, 22:28   #36
Artek
Kuleje
 
Artek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 3,102
Motocykl: Tmax 500+e-rewer.
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 18 godz 52 min 15 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jarczoq Zobacz post
1.Obracanie nic nie da. To należy wymienić.
2.Żadna warstwa ochronna się nie zdarła, bo te tłoczki są z nierdzewki litej. To jest typowy nalot. Bywały onegdaj tłoczki chromowane, ale to historia.
Manewru z gumką nauczył mnie mechanik motocyklowy i u mnie zawsze działa.

Widać wszystkie tłoczki nissina, które wychodzą z fabryki mają taki złoty nalot. https://gmoto.pl/tloczek-zacisku-ham...in,571487.html
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 16:47   #37
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 503
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 5 godz 50 min 27 s
Domyślnie

Taak - są pozłacane. Nikiel ma złotawy odcień w stosunku do chromu.
Za komuny stosowało się takie patenty (jak nie było). Teraz wymieniamy.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 09:49   #38
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 537
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 91000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 15 godz 35 min 38 s
Domyślnie

OK ... tak więc znalazłem trochę czasu i odpowietrzyłem hamulec sposobem "od tyłu".
BTW ...polecam strzykawkę z Castoramy 100mll do szprycowania mięsa... ma dość dużą średnicę wyjściową i da się nałożyć szczelnie rurkę.
Odkręciłem potem zacisk aby przyobserwować to czy tłoczek wraca.
Tak więc każde naciśnięcie hamulca wysuwa tłoczek o około 1mm.
Zaczynam od wciśnięcia tłoczka w cylinder... aby wystartować z punku zero.

Pierwsze naciśnięcie dźwigni hamulca tłoczek wysuwa się i wraca około 0,23mm.
2 naciśnięcie dźwigni hamulca tłoczek wysuwa się i wraca
3 naciśnięcie dźwigni hamulca tłoczek wysuwa się i wraca
4 naciśnięcie dźwigni hamulca tłoczek wysuwa się i nie wraca
5 naciśnięcie dźwigni hamulca tłoczek wysuwa się i wraca
6 naciśnięcie dźwigni hamulca tłoczek wysuwa się i nie wraca
7 naciśnięcie dźwigni hamulca tłoczek wysuwa się i wraca
8 naciśnięcie dźwigni hamulca tłoczek wysuwa się i wraca
9 naciśnięcie dźwigni hamulca tłoczek wysuwa się i wraca
kilka razy sprawdzałem i są zawsze 2 te same miejsca w których tłoczek nie wraca.

Wcześniej nie wiedziałem że cofanie się tłoczka jest oparte o sprężystość gumki.
W moim przypadku gumka ślizga się po tłoczku na etapie wypychania tłoczka w tych dwóch wyślizganych miejscach i potem nie może już wrócić bo jest w pozycji pionowej (nie napięła się).

Obecnie ... wiedząc, że gumka to nie tylko uszczelniacz, wyobrażam sobie że producent obliczył i badał siły oraz tarcie występujące w procesie cofania tłoczka.
Myślę również że chropowatość tłoczka i gumki (oraz sprężystość gumki) jest również nie przypadkowa i jest znana producentowi... musi się mieścić w pewnej tolerancji aby to wszystko się cofało i nie ślizgało.

Mam nowe gumki OEM więc tu raczej nie ma problemu.
Mając na uwadze ,że każde naciśnięcie pompy wysuwa tłoczek tyle samo ...a sama pompa zawsze pracuje w tym samym zakresie dla każdego naciśnięcia..
oraz widząc, że tylko w dwóch miejscach tłoczek nie cofa się i widząc że mam 2 wytarcia na tłoczku... domniemam ,że :
-przewody są OK
-pompa i odpowietrzenie jest OK,
-mam do wymiany tłoczek który jest wyślizgany w dwóch miejscach a jego chropowatość została zmieniona po przez długotrwałe działanie...

Tłoczek mogę kupić ... 260zł OEM....więc tragedii nie ma bo jest tylko jeden.
Mogę ten uszkodzony tłoczek dla testu przelecieć papierem 2000 aby zmienić jego chropowatość ... ale to jest test na czuja .. uda się albo nie.. bo nie wiem jaką uzyskam chropowatość.
Nie mam aparatury do określenia właściwej chropowatości i nie wiadomo co wyjdzie po zeszlifowaniu.
syncronizator jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 09:57   #39
Artek
Kuleje
 
Artek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 3,102
Motocykl: Tmax 500+e-rewer.
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 18 godz 52 min 15 s
Domyślnie

Zerknij na GMOTO i dobierz tłoczek nissina po wymiarze.
https://gmoto.pl/tloczki-zacisku,144...eMGOH-cip1O1PL
Albo zmierz swój i napisz/zadzwoń do nich. Pomogą.
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 10:32   #40
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 537
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 91000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 15 godz 35 min 38 s
Domyślnie

Czyli że mają oryginalne tłoczki Nissana ?
No faktycznie mają.
syncronizator jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Zapowietrzajacy sie hamulec tylny. goral KTM 13 09.04.2024 19:46
Hamulec postojowy jako hamulec tylny bez ABS nocny Hamulce, kola, opony 1 12.08.2022 14:24
Siłowniczek o małym polu pracy: 3-8cm wysięgu; hamulec tylny? Mateusz93 Inne - dyskusja ogólna 11 14.11.2019 23:10


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.