![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
1. Jak jest w połowie po zagrzaniu jest ok. Olej mocno powiększa objętość więc te skoki są normalne. Mierzysz na włożonym i nie wkręconym bagnecie prawda?
2. Afryka jest mocno zimnokrwista i przy normalnej jeździe 1/3 skali to nic dziwnego. Moooooze to sugerować podwieszony termostat ale nie bierz sobie tego do głowy - jeśli wskazówka podnosi się w ciągu 5 minut jazdy od uruchomienia to jest ok. 3. Kranik może zostać otwarty. Przewaga czwórki była taka że kraniki były dwa - prawy zamknięty był żelazna rezerwa przetrwania ![]() Pamiętaj by NIE jeździć na rezerwie ![]() ![]() Poza tym w ryj masz bo bez zdjęć. I po drugie w ryj bo do powitalni. Poza tym witaj ![]() ![]()
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Zarejestrowany: Aug 2025
Posty: 5
Motocykl: RD07
![]() Online: 50 min 33 s
|
![]()
Mierzyłem na wkręconym po rozgrzaniu i było poniżej połowy.
Co wskazówki temp. podnosi się minimalne bardzo. Aczkolwiek też nie "pałowałem" jakoś mocno moto no i temp. zewnętrzna też nie była zbyt duża jak wracałem... Na rezerwie nie mam zamiaru jeździć aczkolwiek wszystko może się zdarzyć ![]() Jutro uzupełnię co trzeba ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() |
![]()
Wszystkie motory jak i puszki zalewam na pełny stan na zimnym silniku (chyba że instrukcja mówi co innego), stan oleju może się różnić nawet jeśli moto zawsze jest w pionie ale nie jest w poziomie.
__________________
kto smaruje ten jedzie |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
NIE wkręcać bagnetu do mierzenia!
![]() Dawno temu też mnie takie olejowe zmiany stanu stresowały. Z latami mi to przeszło... Rada moja - zmierz sobie olej na centralce, w konkrentym miejscu. Pojeździj i sprawdź dokładnie w tym samym miejscu, tak samo stawiając moto. Takie wątpliwości często są przez błąd pomiarowy. Choć w Afri to i tak jest prosto. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Turcja - kilka pytań | Navaja | Przygotowania do wyjazdów | 33 | 09.02.2023 14:03 |
Kilka pytań o RD03 88r. | Widmo80 | Regularne czynności serwisowe | 38 | 02.04.2021 14:34 |
Kazachstan - kilka pytań... | chemik | Kwestie różne, ale podróżne. | 5 | 13.09.2016 11:36 |
Kilka pytań - Maroko | Pawel_z_Jasla | Przygotowania do wyjazdów | 9 | 24.12.2011 08:21 |