Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary Wczoraj, 06:03   #31
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,084
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 14 godz 34 min 32 s
Domyślnie

No widzisz, każdy ma swoje sposoby, ja tylko hipolem ( choć w sumie z 1500-2000 km na psikadłach testowych) felga się czasem ciutek przybrudzi jak przesadzę z ilością.
Na łańcuchu dobijam do 70tys km.
No i ciekawostka, ostatnie cztery smarowania zrobiłem imitując działanie olejarki czyli puszczałem strużkę kręcąc kołem i mam wrażenie że łańcuch jest mniej dokładnie nasmarowany niż gdy robię to pędzelkiem po ogniwkach z obu stron.
W trasie na szybko by się nie brudzić można i posprejować, trochę praktyczniejsze.
Ale w garażu hipol wygrywa.
No i litr wystarcza nawet na 200 smarowań co daje przebieg ok 60-80tyskm.
Ile wyjdzie koszt sprejów?

W temacie mocowania osłony, na ile ten kołek rozporowy jest pewny?
Szybki montaż ale czy faktycznie nie odfrunie i nie wybije komuś szyby w samochodzie lub w kasku?
Gdyby już to wolał bym mocowanie na ośkę.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 08:28   #32
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,207
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 10 miesiące 1 tydzień 1 dzień 4 godz 59 min 11 s
Domyślnie

Jak jeszcze jeździłem na Afryce, to w ogóle nie sparowałem łańcucha. Jest głośniejszy, ale jeździk normalnie.
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.
fassi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 17:26   #33
MrWaski
 
MrWaski's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,300
MrWaski jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 3 dni 11 godz 22 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Ale w garażu hipol wygrywa
Hipol jest gęsty i nie wniknie pod rolkę tak łatwo. Spreje mają tę zaletę, że są rozcieńczone szybko parującymi rozpuszczalnikami, co ułatwia wnikanie tam gdzie trzeba, a po odparowaniu, smar gęstnieje i dłużej tam pozostanie.
Tak samo gęste są oleje w olejarkach... co nakapie na łańcuch, to zanim wniknie siła odśrodkowa wywali na felgę...

Ciekawe dlaczego nigdy nie instalowano olejarek fabrycznie?

Nie mówcie o ekologii, bo tzw. zieloni mają to gdzieś. Jakby nie, to już dawno zabroniliby olejarek. Ale po co, skoro cały ten zielony ład to biznes, a ten zakaz nie przysporzyłby im kasy.
Co innego CO2 - wszyscy płacimy zielonym w rachunkach za prąd! Żeby Ziemia nie spłonęła, a nam żyło się "lepiej"...
__________________
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Ostatnio edytowane przez MrWaski : Wczoraj o 18:08
MrWaski jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 17:37   #34
magneto
 
magneto's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Olsztyn (Wa-Ma)
Posty: 295
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: mój 3,5
magneto jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 9 godz 45 min 55 s
Domyślnie

Tak mi się pomyślało... Jak ktoś narzeka na kropelki na feldze, to niech zajrzy pod osłonę zębatki zdawczej...
Co do dostawania się smarowidła do sworzni i tulejek - to chyba tylko w łańcuchach bez O/X/Z-ringów, albo z roz*ebanymi (np. od nieodpowiednich smarowideł). Do przemyślenia...
__________________
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
magneto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Wczoraj, 17:56   #35
MrWaski
 
MrWaski's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,300
MrWaski jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 3 dni 11 godz 22 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał magneto Zobacz post
Co do dostawania się smarowidła do sworzni i tulejek - to chyba tylko w łańcuchach bez O/X/Z-ringów, albo z roz*ebanymi (np. od nieodpowiednich smarowideł). Do przemyślenia...
Oringi zabezpieczają smar w sworzniach. Między tulejką a rolką już nie! Chyba nieuważnie oglądnąłeś filmiki które wrzuciłem.
Zobacz ten fragment: https://youtu.be/9PfyEVc0baI?t=33
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg smarowanie rolek.jpg (41.9 KB, 70 wyświetleń)
__________________
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
MrWaski jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 06:24   #36
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,084
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 14 godz 34 min 32 s
Domyślnie

Wszystko pięknie jak jest nowe , oringi/xringi trzymają smar , ale nowe stosunkowo szybko zmienia się na używane a potem na stare.
Wtedy nie ma już tam za wiele ani smaru ani szczelności.
Smarowanie wtedy ma bardziej na celu zwilżenie oringów by się nie przegrzewały ocierając na sucho i cała tajemna wiedza.
Sprej jest rzadki i wnika , to fakt ale też mało co go tam zostaje po odparowaniu.
Hipolem nasączam w garażu wcieram w rolki oringi i tak sobie "wsiąka" do następnej jazdy , spokojnie sobie wniknie.Potem wycieram po bokach nadmiar i zostaje tylko to co ma zostać.
Felga i boczek od dołu generalnie czyste czasem jakieś parę kropek.
Inna sprawa paćkanie na szybko w trasie bez czekania bo trzeba jechać , wtedy i spreje nie zdążą.
Także moja filozofia to praktyka i testy drogowe plus 70tyskm i od ok 30 tyskm się dalej nie rozciąga ( poprzedni łańcuch tylko psikałem , fakt słabszej jakości był ale wytrzymał tylko 20tyskm) , filmiki mnie mało ruszają bo zawsze będą w jakimś zamyśle kręcącego. Czyli można pokazać że hipol jest be a sprej cudowny a można tak nakręcić że będzie odwrotnie.
Ja nakręciłem swoje kilometry i mój "filmik" na moim łańcuchu mi działa
Każdy robi jak uważa.
Taki przykład , kolega wiadrem leciał w Kotlinę Kłodzką , no cisnęli trochę, odległość taka że bez smarowania powinien właściwie dać radę.
Był zwolennikiem psikania no i okazało się że po powrocie łańcuch do śmieci bo oringi się stopiły od tarcia i temperatury. Przypadek , zależność czy prawidłowość? Nie wiem.
Ot taka ciekawostka, wnioski każdy swoje wyciąga.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 23:02   #37
MrWaski
 
MrWaski's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,300
MrWaski jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 3 dni 11 godz 22 min 26 s
Domyślnie

Koledze w nowiutkim DL1000 po pół roku wyleciało 90% oringów. Co się okazało - czyścił łańcuch naftą i "specjalną" szczotką do łańcuchów. Nafta wiadomo, nie wolno, vide instrukcja - bardzo penetruje i rozpuszcza zamknięty oringami smar, szczotka nawet nie druciana jest zbyt sztywna i ostra (mam taką ale nie używam do oringów).
Raz na jakiś czas sprawdzam moje oringi czy siedzą na miejscu. Po 20 kkm nadal są wszystkie.
Poza tym, nie chcę nic sugerować, ale do jazdy terenowej w błocie i piachu, oringi się nie nadają. W normalnej eksploatacji mają wytrzymać do końca żywota łańcucha.

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Hipolem nasączam w garażu wcieram w rolki oringi i tak sobie "wsiąka" do następnej jazdy , spokojnie sobie wniknie.Potem wycieram po bokach nadmiar i zostaje tylko to co ma zostać.
Całkiem nieźle. Ma to szansę powodzenia. Jednak wolę się szrpnąć na jakiś S100.
Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Inna sprawa paćkanie na szybko w trasie bez czekania bo trzeba jechać , wtedy i spreje nie zdążą.
W trasie paćkam sprayem po jeździe, wieczorem. Do rana rozpuszczalnik odparuje. Ba, już po godzinie widać, że popsikana powierzchnia jest sucha (nie tłusta - tam dodają jakiś teflon czy cuś takiego).

.
.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg mycie łańcucha 1000015453.jpg (296.1 KB, 0 wyświetleń)
__________________
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
MrWaski jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
felga tył cube Hamulce, kola, opony 7 11.08.2008 09:22


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.