Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Honda - inna niż AT & NAT

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05.05.2025, 22:30   #1
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 511
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 77000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 18 godz 17 min 9 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał El Czariusz Zobacz post
Znam się na motocyklach jak mało kto, więc podpowiadam, co ja bym wziął.
Ano ja wziąłbym DR-kę.
I ona z czasem będzie dla Ciebie za duża ale i na to przyjdzie czas. Wtedy również niezawodnie podpowiem, co powinieneś wziąć.
Jeśli myślisz o XR650R.... bardzo mi się podoba.
Rozważałem ją ... i była by bardzo OK....
Łyknął bym brak rozrusznika i zmianę oleju co 1000km... jednak problem to paliwożerność....i niestety tam gdzie mam ochotę pojechać raczej nie można kupić oleju silnikowego do motocykli i raczej dostępny jest tylko diesel.
"Essence" tylko ewentualnie od kogoś kto ma agregat... a nie chciał bym na to liczyć. Nie mniej jednak XR650R była by przynajmniej na ten pustynny odcinek 800km najlepsza... gdyby oczywiście spalała tyle co CRF250/300.

Tak w ogóle to pojawiły na naszym olx ogłoszenia od dilerów Hondy na CRF450RX z homologacją... i wiem też ,że można kupić w PL nową Yamahę WR450 z homologacją.

Nie wiem jak to jest robione ale chyba dealer doposaża motocykl w oświetlenie, lusterka itd.. i załatwia homologację na tą konkretną sztukę.
Cena jest odpowiednio wyższa .. no i masz nowe moto do rejestracji.

DRka jest chyba najbardziej uniwersalna choć ciężka... i jest do ogarnięcia.
Dostępne na rynku XR*R .. to często sprzęty po 3 remontach z jakąś tam już historią...upalane po lasach i górach .. a ja nie chcę rozbierać silnika i szykować od nowa aby być pewnym co mam.


Tak czy inaczej ... dowiedziałem się tutaj o XR650L to czego nie wiedziałem wcześniej.. za co dziękuję.
Choć wolę motocykle marki Honda to brak nikasilu i problemy z przegrzewaniem , (plus problemy inne o których wiedziałem wcześniej) przekreślają jak dla mnie XR*L.
syncronizator jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.05.2025, 10:45   #2
El Czariusz
 
El Czariusz's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2025
Miasto: Przystanek Oliwa
Posty: 189
Motocykl: Wrublin
El Czariusz jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 18 godz 59 min 28 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał syncronizator Zobacz post
Jeśli myślisz o XR650R.... bardzo mi się podoba...
Konkretnie myślę o modelu DR650SE a więc nie o hondzie.

Twój plan - kupić nową i później ją sprzedać na globusie PL bardzo dobry. Na DR-ce będziesz miał większy zasięg, jest tańsza w zakupie i eksploatacji, moto jest tylko nieznacznie cięższe od porównywanej hondy.
Nie wiem, jaki jest Twój poziom techniczny ale tu leżą ogromne rezerwy, z czasem kompensujące pewne niedostatki motocykla. Potencjalną różnicę w cenie warto zatem zainwestować w poprawę techniki jazdy.

Naoglądałem się starej szkoły motocrossu w PL i zasada była taka. Słabsi technicznie odchodzili do enduro. Zaraz tu się kilku moich kolegów uśmieje, bo im się wydaje, że umieją jeździć aja przecież w ogóle
To amatorzy, jedni lepsi, drudzy gorsi ale amatorzy. Wbrew pozorom miałbym większy potencjał do nauki właściwej techniki, bo nie mam żadnych (złych) nawyków, jeno za stary już jestem. Ty fajnie i daleko jeździsz. Ja bym wybrał DR.
El Czariusz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.05.2025, 12:20   #3
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 511
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 77000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 18 godz 17 min 9 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał El Czariusz Zobacz post
Twój plan - kupić nową i później ją sprzedać na globusie PL bardzo dobry.
DR.
O sprzedaży nie myślałem. Muszę najpierw kupić

Cytat:
Napisał El Czariusz Zobacz post
Na DR-ce będziesz miał większy zasięg, jest tańsza w zakupie i eksploatacji, moto jest tylko nieznacznie cięższe od porównywanej hondy.
Nie wiem, jaki jest Twój poziom techniczny ale tu leżą ogromne rezerwy, z czasem kompensujące pewne niedostatki motocykla.
Potencjalną różnicę w cenie warto zatem zainwestować w poprawę techniki jazdy.

Myślę, że będę musiał się trochę pouczyć.
Jednak, ja też nie czerpię przyjemności w trakcie realizacji moich przygód z jako takiej jazdy w off-ie. Raczej czerpię przyjemność z oglądanej przyrody i celem jest móc wyciągnąć samodzielnie sprzęt z piachu czy rowu... a nie żeby tam specjalnie wjeżdżać aby się potaplać.
Chcę moc wjechać i wyjechać i tylko jeśli jest tam coś do zobaczenia.

Wręcz uważam, że jazda w grubym offie będąc samotnie w odległym plenerze w innym kraju o odmiennej kulturze, może zdyskwalifikować mnie z jazdy i narazić na duże straty.. np pozostawienie/strata motocykla.
Chodzi o to abym mógł zwinnie przejechać dany odcinek na którym akurat jest off.
Tak właśnie było na plaży w okolicach Bandar-e Abbas w Iranie, że położyłem zakopaną NAT na plaży aby ją obrócić i podczas podnoszenia naciągnąłem staw łokciowy który bolał mnie potem jeszcze przez 2 lata. Choć nie raz podnosiłem swoją NAT .. to akurat tym razem .. głęboki piach , zapadające się stopy i usłyszałem krótki dźwięk rozdzieranego prześcieradła.
Musiałem iść i prosić o pomoc... jak nigdy .. tym razem nie udało mi się podnieść NAT samodzielnie.

Cytat:
Napisał El Czariusz Zobacz post
Naoglądałem się starej szkoły motocrossu w PL i zasada była taka. Słabsi technicznie odchodzili do enduro. Zaraz tu się kilku moich kolegów uśmieje, bo im się wydaje, że umieją jeździć aja przecież w ogóleTo amatorzy, jedni lepsi, drudzy gorsi ale amatorzy. Wbrew pozorom miałbym większy potencjał do nauki właściwej techniki, bo nie mam żadnych (złych) nawyków, jeno za stary już jestem. Ty fajnie i daleko jeździsz. Ja bym wybrał DR.
Motocross jako taki puki co mnie nie interesuje..ale dojazd do odległej górskiej wioski np w Pakistanie już tak.

Wczoraj wracając z pracy minąłem się z kimś na DRce... malutki to sprzęt w porównaniu z NAT. Fimiki na YT pokazują co można zrobić aby ująć trochę wagi z DRki.
Dzięki za porady.
syncronizator jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.05.2025, 12:40   #4
Emek
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
 
Emek's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Aug 2015
Miasto: Scyzortown
Posty: 11,289
Motocykl: No Afrika anymore
Emek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 7 miesiące 2 tygodni 5 dni 19 godz 16 min 39 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał syncronizator Zobacz post
Raczej czerpię przyjemność z oglądanej przyrody i celem jest móc wyciągnąć samodzielnie sprzęt z piachu czy rowu... a nie żeby tam specjalnie wjeżdżać aby się potaplać.
Chcę moc wjechać i wyjechać i tylko jeśli jest tam coś do zobaczenia.
DR z dużym baniakiem to nie jest jakieś super lekkie moto. Obecnie mam 701 i uważam że zdecydowanie lżej to z dziury wydłubać niż DRkę. Może z racji baniaka pod kanapą.
A na plaże nad Zatoka Perska to się Afryką nie wjeżdża samemu . Moja też tam leżakowała ale byliśmy we trójkę więc było zdecydowanie łatwiej. Najlepiej pożyczyć od kogoś DRkę już zrobioną jak należy i sprawdzić w terenie samemu. Suche dane o masie niewiele mówią. Dlaczego skreślasz CRF300?
Emek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.05.2025, 15:28   #5
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 511
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 77000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 18 godz 17 min 9 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Emek Zobacz post
Dlaczego skreślasz CRF300?
Wiesz ... trochę za bardzo powszechna jest.
Jakoś się na niej nie widzę w dalekiej trasie (choć wiem że można) .
Gdyby to była CRF450 którą można odblokować do 40koni .... to może ...ale brak na rynku nawet używanych.(chociaż akurat teraz są 2szt)
Poza tym ..zawsze to jakaś przygoda kupić w USA nowy dość egzotyczny w europie DR... a i potem pojeździć nim po USA to też przygoda.
Moi znajomi mieszkają 130km od parku Yellowstone.
Zapraszają w odwiedziny ... ta kombinacja daje ciekawy zestaw wakacyjny.
Trzeba tylko wszytko zgrać w czasie i odpowiednim sezonie,
syncronizator jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.05.2025, 17:26   #6
Emek
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
 
Emek's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Aug 2015
Miasto: Scyzortown
Posty: 11,289
Motocykl: No Afrika anymore
Emek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 7 miesiące 2 tygodni 5 dni 19 godz 16 min 39 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał syncronizator Zobacz post
Wiesz ... trochę za bardzo powszechna jest.
Jakoś się na niej nie widzę w dalekiej trasie (choć wiem że można) .
Gdyby to była CRF450 którą można odblokować do 40koni .... to może ...ale brak na rynku nawet używanych.(chociaż akurat teraz są 2szt)
Poza tym ..zawsze to jakaś przygoda kupić w USA nowy dość egzotyczny w europie DR... a i potem pojeździć nim po USA to też przygoda.
Moi znajomi mieszkają 130km od parku Yellowstone.
Zapraszają w odwiedziny ... ta kombinacja daje ciekawy zestaw wakacyjny.
Trzeba tylko wszytko zgrać w czasie i odpowiednim sezonie,
Znam kogoś kto ma 450L na sprzedaż. Jak nowa. Jakby co.
Emek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.05.2025, 12:42   #7
El Czariusz
 
El Czariusz's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2025
Miasto: Przystanek Oliwa
Posty: 189
Motocykl: Wrublin
El Czariusz jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 18 godz 59 min 28 s
Domyślnie

Syncronizator, zakończę tym, że bardzo odpowiada mi Twoje podejście do zagadnienia i taki sposób eksploracji. Stąd właśnie taka moja sugestia. Większy zasięg, to w istocie więcej czasu na trudniej dostępny teren z banalnego powodu.
Zatem dojedziesz dalej tam, gdzie honda nie dojedzie i nie musi być to konkretny off tylko piękna, np. górska droga bez stacji paliw.
El Czariusz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.