![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
księgowy...
![]() |
![]()
Don pedro chyba jesteś trochę przewrażliwiony, albo uważasz że Cię wszyscy tu w bola robią. Popatrz na wykres Podosa parę postów wyżej, ta górka to jest wykres mocy silnika/liczbę obrotów. Nie musisz kręcić do 7tyś obr. ale zmiana biegu przy 5tyś.obr.+/-500 wyjdzie Twojemu moto na zdrowie
![]() pozdr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: EL
Posty: 106
Motocykl: RD04
Przebieg: 4równik
![]() Online: 1 tydzień 9 godz 54 min 28 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
To są naleciałości z jeżdzenia samochodem. Należy się ich pozbyć zanim wsiądziesz na moto. moto musi mieć obroty i tyle
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: EL
Posty: 106
Motocykl: RD04
Przebieg: 4równik
![]() Online: 1 tydzień 9 godz 54 min 28 s
|
![]()
Poproszę o wskazanie różnicy w zasadzie działania samochodowego silnika czterosuwowego o zapłonie iskrowym oraz motocyklowego silnika czterosuwowego o zapłonie iskrowym. W oparciu o prawa fizyki.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]() Cytat:
![]() Różnica jest taka, że afryka ma dwa cylindry i inne przeniesienie napędu niż auto. Czy mam rozwijać myśl, czy już wiemy o co chodzi..? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
|
![]()
Do tego co już koledzy napisali dodam, że w silniku samochodowym występuje ciężkie koło zamachowe umożliwiające płynna pracę silnika przy niskich obrotach. Chyba nie muszę tu przytaczać praw fizyki.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
księgowy...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: EL
Posty: 106
Motocykl: RD04
Przebieg: 4równik
![]() Online: 1 tydzień 9 godz 54 min 28 s
|
![]()
Zaraz, zaraz. Mnie chodzi o to, że efektywnie przyspieszam już przy obrotach zbliżonych do tych, przy których silnik Afri generuje największy moment obrotowy. Uważam że to dobrze. Proponujecie mi natomiast, żebym podniósł obroty o 1-2tys. rpm, czyli wygenerował nadwyżkę mocy (zgodnie z wykresem), której motocykl nie potrzebuje. Nadwyżka mocy, której uzyskanie wymaga spalenia większej porcji paliwa, może w tym przypadku zostać zamieniona tylko na ciepło, a więc strata.
Moc to praca wykonana w czasie. Jeżeli w tym samym czasie chcę wykonać większą pracę (obciążony motocykl, trudny teren+większe opory, podjazd pod górę) lub tę samą pracę chcę wykonać w krótszym czasie (np. gdybym chciał sprawdzić czy Afri idzie do setki w książkowe 6s z kawałkiem) to muszę zwiększyć moc=zwiększyć obroty, kosztem oczywiście paliwa. Ale przy normalnej, efektywnej, ekonomicznej jeździe po płaskim solo i bez bagażu nie jest to potrzebne. Ostatnio edytowane przez don_Pedro : 05.12.2009 o 22:58 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
W AT nie ma czegoś takiego jak nadwyżka mocy
![]() Jeden jeździ dynamiczniej, drugi spokojniej. 3000 rpm to powinno być absolutne minimum po zmianie biegu na wyższy, według mnie. A na piątce to 3500rpm i min 75/80kmh. Na niższych biegach ok można pozamulać, ale spalanie nie bedzie mniejszego bo co z tego że niższe obroty, ale wieksze podcisnienie w gaźnikach, Wychodzi na jedno. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Administrator
![]() |
![]()
Rambo podał właściwe wartości minimalne.
3000tysobr dla Afryki to minimum, owszem można i od 2000 przyspieszać tylko trzeba to robić bardzo delikatnie....tylko po co? Konkretniejsze odkręcanie z niskich obr powoduje wybijanie panewek,większe obciążenia na przeniesieniu napedu. Don _Pedro , uczepiłeś się pewnych założeń poniekąd słusznych ale nie bieżesz zupełnie poprawki na warunki techniczne pracy różnych silników. Albo nie masz doświadczenia albo wystarczającej wiedzy. Twoje założenia będą działały w samochodzie nieżaleznie od ilości cylindrów. Ale w motocyklach jest trochę inaczej. Czy dla ciebie obr max silnika samochodowego np 6000 mają sie tak samo jak motocyklowego 9000-14000 ? Owszem przebieg momentu daje wskazówkę do wykorzystania silnika jednak trzeba brać poprawkę. Przykładowo silnik 4 cylindrowy zakres użytkowy rozpocznie od 2000obr ale V-ka wymaga min 3000obr..... a wynika to z konstrukcji , płynności i sposobu oddawania mocy. Skoro się upierasz przy swoich teoriach to sobie tak rób , zauważ jednak że np. przyśpieszając na zbyt wysokim biegu np na V mając za niskie obr spalanie będzie większe niż np na IV z trochę wyższymi obr. Nie wiem jakie masz doświadczenie motoryzacyjne, ale po tym co piszesz widocznie niekompletne, uzupełnij je a potem pisz. Koledzy ci grzecznie wyjasniali ale Ty starasz się zawracać Wisłę kijem. Jak będziesz sprzedawał sprzęta to napisz że jeździłeś nim na przyniskich obr to cenna informacja o ewentualnym stanie silnika.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 06.12.2009 o 10:48 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Dziwny odglos przy hamowaniu silnikiem! | Tolecki | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 12 | 07.11.2011 23:13 |