Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04.11.2024, 11:18   #1
s2x


Zarejestrowany: Jan 2023
Posty: 11
Motocykl: RD03
s2x jest na dystyngowanej drodze
Online: 14 godz 46 min 18 s
Domyślnie

Dzień dobry.
"Odgrzeję" trochę temat

A ja nie mogę jednoznacznie rozwikłać innej kwestii (nikt mi nie odpowiedział na proste pytanie, nie znalazłem nigdzie na to odpowiedzi).
Czy jest różnica (a jeśli tak to jaka) w układzie ładowania motocykla, który ma aku kwasowe a w tym który ma Li-ion

Pytam bo:
- przewertowałem sporo schematów instalacji motocykli z obydwoma rozwiązaniami i nigdzie się nie dopatrzyłem różnic w układach ładowania. Czyli jest normalny alternator, regulator napięcia, wyjścia do instalacji itd. Brak jakiś dodatkowych zabezpieczeń, modułów, elektronicznych sterowników czy tym podobnych elementów.
- w sporej części motocykli z fabrycznymi akumulatorami Li-Ion, w instrukcjach obsługi jest zapis, że "zaleca się" Li-Ion, ale można zamontować akumulator kwasowy.
- w starszych motocyklach (nawet 15/20 letnich) widziałem wielokrotnie pomontowane baterie Li-Ion tylko dlatego, że ktoś miał nazwijmy to fanaberię i chciał spróbować czy da radę.....i świetnie dawało radę.
Więc.... tak mnie to zastanawia....
s2x jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.11.2024, 17:03   #2
rrolek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: a raczej wieś
Posty: 1,554
Motocykl: z lekkim adhd
rrolek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 dzień 9 godz 31 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał s2x Zobacz post
......wdziałem wielokrotnie pomontowane baterie Li-Ion tylko dlatego, że ktoś miał nazwijmy to fanaberię i chciał spróbować czy da radę.....i świetnie dawało radę.
Więc.... tak mnie to zastanawia....
Fanaberia fanaberią, ale różnica masy jest (i w lekkich liściach nawet wyczuwalna).
Ale świetnie to daje radę jak jest ciepło. Przy zerze już wolniej kręci zimnym silnikiem, przy -5 całkiem słabo, przy -10 jeno już tylko kopniak. Dodam, że owszem, na zimę leje oliwe zimową (5w40 vs 15w60 latem) i mam świadomość, że gęstnieje. W drugim singlu zwykły Pb daje radę i w -15.
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie.
rrolek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
1 kask - kilka nazw bouli Kaski 3 30.04.2015 17:47
Kilka wskazówek - kilka dni w Alpach flippy Przygotowania do wyjazdów 4 22.08.2014 23:28


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.