![]() |
|
Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
Zarejestrowany: May 2013
Posty: 4
Motocykl: RD03
![]() Online: 1 godz 35 min 42 s
|
![]()
Oglądałem na YT TRK502X po przebiegu ponad 80k i trasie z Włoch przez bliski wschód do zdaje się himalajów. Właściciel narzekał na autoryzowane serwisy po drodze... wielka fuszerka. Ale samo moto dało radę.
Te luzy zaworowe co kilka tysięcy to może być uciążliwość. Waga motocykla też nie jest atrakcyjna. Inne modele w sumie dobrze, że się pojawiają... Nie śledziłem segmentu adv od kilku lat. No i każda opinia coś wnosi póki co. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
gsm: 512242193
![]() Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,400
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 1 dzień 13 godz 55 min 51 s
|
![]() Cytat:
Zakładam ze priorytet jest zakup nowego do firmy czy prywatnie ? Chodzi o łatwość finasowania ? Nie zapominajmy ze dojdą wydatki ubezpieczanie, serwis, ciuchy kask buty bajarki jak nawigacje intercomy mogą pojawić sie potem i to moze sie nie zamknac w 1/3 ceny motocykla extra
__________________
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
![]() |
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Zarejestrowany: Jan 2017
Miasto: Warszawa
Posty: 391
Motocykl: Tenere 700
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 1 godz 6 min 48 s
|
![]() Cytat:
Nikt obecnie nie wierzy, że "testy" motocykli przeprowadzane przez dziennikarzy gazet motoryzacyjnych są obiektywne. Nad każdym nawet chińskim g... rozpływają się w zachwytach. Inna sprawa, że przy ocenie własnego (zwłaszcza kontrowersyjnego) wyboru działa prosty mechanizm psychologiczny, który w znacznej mierze zmienia możliwość trafności ocen, albo chęć ujawnienia prawdy (przecież nie przyznam się, że za taką kasę kupiłem gówno, które wszyscy odradzali, bo świadczyłoby to, że jestem idiotą!). Ja też naoglądałem się na YT jak świetnie jeździ się w terenie dużym GS-em. Ba, nawet laska o wzroście 150cm podnosi prawie bez wysiłku po kolei 5 GS-ów (bo przecież opiera się na cylindrze). W praktyce wyglądało to dokładnie odwrotnie - w terenie walka z masą i strach o siebie i motocykl. A jak upadł, to nie opierał się na cylindrze, tylko cylinder chował się w piaszczystej koleinie i we dwóch ledwo go podnieśliśmy ![]() Stara prawda: "nowe to lepsze" też straciła już na aktualności. Ostatnio miałem motocykle z lat: 2019, 2020, 2021, 2022. Wszystkie (!) zepsuły się na gwarancji! Jednym z nich była Vespa, która zastąpiła starą 13-letnią. Stara, gdyby nie wypadek, jeździłaby pewnie do dziś bezawaryjnie. A nowa - zepsuła się 3 razy. Ale ma co drugą część "made in China"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,318
![]() Online: 2 miesiące 3 tygodni 4 dni 2 godz 10 min 43 s
|
![]()
__________________
Romet R125 vel Debeściak Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 17 godz 2 min 9 s
|
![]()
vooge 300ds
https://photos.app.goo.gl/mbRYL1iHXxLnyNa46 są jakieś granice absurdu link do instrukcji , przy każdej wymianie oleju co 2000km inspekcja luzu zaworowego https://issuu.com/grupa-bmb/docs/vog...arta_gwarancyj dla porównania serwis olejowy jest 6x częściej niż XRV a luzy zaworowe jedyne 12x częściej, nie wiem czy kontrola tych luzów jest w cenie wymiany oleju ale wątpię. Jakby to przełożyć na kasę to regulacja luzów w XRV wyniesie ok 450zł a w tym drugim liczę, że średnio 250zł / przegląd = 3000zł ! haha ale tanio nie ma co. Oczywiście nie wiemy czy ta instrukcja woga jest aktualna bo podobno zmienia się kilka razy w roku a może to zależy od dealera nie wiem. Jeżeli chodzi o Benelli to nie jest źle duży serwis co 25.000km https://motosmotos.ru/files/benelli_...2x_2023-en.pdf Miałem okazję pojeździć TRK702 i oranoleptycznie jest to fajny sprzęt, jak będzie z trwałością czas pokaże. Po zakupie warto go poskręcać zaraz po fabryce. Ogólnie rzecz ujmując to prawo w kwestii gwaranajci jest ułomne bo producent może wymagać serwisu co 1km i nic z tym nie zrobisz.... widziały gały co brały a jak nie czytały to ... kto się przyzna, że przeczytał instrukcję przed zakupem ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok
Posty: 5,515
Motocykl: NAT, EXC 450, K-750
![]() Online: 1 rok 2 tygodni 3 dni 16 godz 42 min 33 s
|
![]()
Honda xr650r miała wymianę oleju i regulację zaworów co 1000 km
Cytat:
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Słońce do 31.10.23
![]() Zarejestrowany: Jul 2022
Miasto: Podlasie/Tajlandia
Posty: 444
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 27000
![]() Online: 1 tydzień 1 dzień 14 godz 33 min 41 s
|
![]()
To ja się wypowiem również, jako żyjący na zewnątrz euro-kołchozu.
TRK nie mam, ale na jazdę próbną wziąłem zaraz po sprzedaniu mojej CRF. Wrażenia z jazdy są takie, że jedzie. Nie ma co porównywać zbierania sie motocykla z silnikiem 500, do motocykla z silnikiem 1000. Nie oznacza to jednak, że 500 stanowi jakiś problem, jeździ się zupełnie przyjemnie. Że nie jest to Honda, oczywiście, że nie jest i Hondy nie udaje, dlatego kosztuje 3x mniej. Klocki hamulcowe do TRK kosztują kilkanaście zł, lampa tylna tez jakieś śmieszne kwoty, serwis pełny w granicach 150zł. To z mojej strony jako motocyklisty. Teraz ze strony użytkownika dróg. Mieszkam w części Tajlandii, która jeszcze jest Tajlandią, takie Tajskie Bieszczady. Dużo plenerowych, kręconych tras, fajne miejsca, blisko Malezja, regionalne klimaty i oryginalne jedzenie. W sezonie suchym po lokalnych drogach śmigają całe tabuny motocykli ADV z wpiętymi w kufry flagami z całego świata. Lat temu kilka, były to w większości BMW a w 20% AT. W tej chwili są to w większości TRK a w 20% BMW. AT już nie widziałem, nie wiem jak długo. Są to przeważnie grupy zorganizowane, gdzie przylatuje cała ekipa i tutaj mają podstawione motocykle oraz ułożoną trasę, noclegi, jedzenie, itd... Nie obstawiam, że firmy organizujące takie wyjazdy strzelają sobie w stopę i używają TRK, bo taniej. Raczej słabe to pocieszenie 'taniej' jeśli taka grupa będzie więcej stać na poboczu i czekać na serwis, zamiast zwiedzać. Informacja i opinie szybko pójdą w świat. Coś się więc dzieje takiego, że firmy pozbyły się mega wypasionych ADV i podstawiają TRK. Przy wykupie takiego wyjazdu wiesz jaki motocykl dostaniesz, klient nasz pan, widocznie motocyklistom fakt ujeżdżania TRK przez dwa-trzy tygodnie w tropikach, nie przeszkadza. Gdzieś w necie wpadła mi informacja, że TRK w UE sprzedaje się więcej niż ADV BMW i HONDA razem wziętych. Cały świat patrzy tylko na cenę ? Nic więcej się nie liczy? Gdyby TRK był takim odpadem jak piszecie, rynek powinien to zweryfikować. Absolutnie nie bronię TRK i nie zrównuję go cenowo, technologicznie lub jakościowo do motocykli HONDA lub BMW. Mówię tylko, co widzę i co obiektywnie myślę. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 17 godz 2 min 9 s
|
![]() Cytat:
Postaram się ściągnąć znajomego na dokładniejsze oględziny, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() |
![]() Cytat:
A co do luzów i ogólnie słabej jakości obecnych konstrukcji: na politechnice uczyli mnie, że silnik musi coś palić - albo benzynę albo zawory. A w euro5 z benzyną cienko jest.
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tags |
africa twin , benelli , trk702x , xrv750 |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Benelli SRT | Ronin78 | Inne - dyskusja ogólna | 0 | 18.04.2021 22:03 |
Benelli Trk 800 | Ronin78 | Inne - dyskusja ogólna | 11 | 14.10.2020 11:24 |
Benelli TRK 502 X | mdxmd | Inne - dyskusja ogólna | 5 | 04.01.2020 20:41 |