|
|
|
|
#1 |
![]() |
Nie planowałem tej zimy zaglądać do zaworów, aktualnie 80.000km a ostatnią inspekcję robiłem przy 49.000km.
Coś mnie podkusiło, pomyślałem zima długa to się pobawię... a tu zonk, jeden z zaworów dolotowych poza tolerancją, wałek rozrządu do wyjęcia... kurła nie tak miało być. Ale okazało się w praniu, że mam farta, bo po zdemontowaniu napinacza łańcucha i odkręceniu mocowań wałka można go odchylić na tyle żeby wyciągnąć 3 szklanki, w których chcę zrobić korektę luzu, tej ostatniej od strony łańcucha nie da się wyjąć bez demontażu wałka, na szczęście ona jest w porządku. Na wydechowych na razie nie mierzyłem nawet bo to nie ma sensu jeśli rozkręcam wałek. Honda nieźle sobie liczy za te płytki do regulacji 46,74PLN szt. 31.000km temu luz na ssących był niemal idealny a teraz jak widać, więc ja bym był sceptyczny co do wydłużania interwałów inspekcji.
__________________
Było minęło: Malaguti Phantom '07, Yamaha XJ6N '09, CRF 1000 DCT '18 Jest: XL750 Transalp '25 |
|
|
|
|
|
#2 |
![]() |
Zatem skoro puknęło mi 50 kkm to czas się brać za zawory. Czy dostępność płytek jest na już?
|
|
|
|
|
|
#3 |
![]() |
Wczoraj robiłem zamówienie, więc jutro dostanę e-mail jeśli będzie problem z dostępnością, dam znać.
__________________
Było minęło: Malaguti Phantom '07, Yamaha XJ6N '09, CRF 1000 DCT '18 Jest: XL750 Transalp '25 |
|
|
|
|
|
#4 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,629
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 11 godz 10 min 40 s
|
Cytat:
0.16 +/- 0.03 co daje 0.13 - 0.19, nie zrobisz wszystkich na 0.16 to nie realne przy regulacji płytkowej i bezcelowe zupełnie. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
![]() |
Cytat:
Te 0,20 lekko wchodziło ale 0,21 już nie weszło. Dzięki za porady, zapamiętam na przyszłość
__________________
Było minęło: Malaguti Phantom '07, Yamaha XJ6N '09, CRF 1000 DCT '18 Jest: XL750 Transalp '25 |
|
|
|
|
|
|
#6 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,629
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 11 godz 10 min 40 s
|
Skoro już jesteśmy przy pedantyzmie mechanicznym.
Przy tak minimalnych rozbieżnościach warto zwrócić uwagę jak przy danym pomiarze jest dociskany wałek przez inne zawory np. przy pomiarze 1 cylindra zawory ssące krzywki ssących 2 cylindra unoszą ten wałek do góry więc kasuje się luz do 0 na górnych panewkach wałka rozrządu, i biorąc pod uwagę, że podczas pracy silnika będzie tam jeszcze ok 0,02mm filmu olejowego to o tyle luz się zmniejszy na zaworach ssących 1 cylindra. idąc dalej to przy większym przebiegu często w płytkach regulacyjnych zawory odciskają sobie niewielkie zagłębienie które zafałszowuje obliczenia. Liczysz, że wyjdzie Ci luz 0.14 a wychodzi 0.12. Czasem wystarczy po prostu wymienić podkładki na nowe i po akcji. Tak jest z regulacją płytkową przy śrubach można już się pobawić w dokładniejsze ustawienie, chociaż też są chochliki przy pomiarze (np dołeczki w trzonku zaworu). W CRF jest o tyle fajnie, że można zmierzyć pomiędzy krzywką z łożyskiem co daje wiarygodny wynik. |
|
|
|
![]() |
|
|
Podobne wątki
|
||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
| dekiel zaworow nx650 | szynszyll | Inne - dyskusja ogólna | 8 | 23.02.2017 13:01 |