![]() |
#11 |
![]() |
![]()
Szanuję Twoje podejście, choć nie rozumiem (podejścia nie wywodu), bo zjawiska o których piszesz będą marginalne w przypadku zbiornika paliwa jaki jest w motocyklu/samochodzie.
Na niekorzyść teorii którą dajesz jako alternatywę - czyli tankowania 98 jest fakt, że jej mało schodzi na stacjach, przez co już w zbiornikach na stacji ulega degradacji. Sumując - co kto lubi, ale ja bym nie panikował.
__________________
www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
![]() |
![]()
Generalnie to E10 widziałem dotychczas tylko we Francji, kilka razy w Niemczech i gdzieś w Beneluxie. 98 była zawsze na tych stacjach E5 z moich obserwacji, dlatego pisałem, że wolę dopłacić do 98.
Edit: no nie wiem czy marginalne jak ci się w zbiorniku 8l wytrąci 10% alkoholu z wodą i pójdzie na tych 800ml silnik. O tym pisze ryzyko w E10 jest znacząco większe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2010
Posty: 523
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 miesiąc 1 godz 2 min 11 s
|
![]()
Skuter WFM M-52 OSA i w nim silnik miał taka śrubę spustową mieszanki z komory korbowej o której tu:
![]()
__________________
Kto prędko daje, ten dwa razy daje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
gsm: 512242193
![]() Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,101
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 5 dni 16 godz 51 min 21 s
|
![]()
nie potrzebna panika żółtej e94 nie ma już dawno i każdy przyjął ze bezołowiowa jest ok tylko dolej dodatku z ołowiem.
a tu nagle ktoś spanikował ze bedzie wiecej alko w paliwie cały speedway na czystym metanolu jeździ i nie panikują a wy 10% się martwicie jest 100% ekologiczny |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Łódź
Posty: 1,766
Motocykl: TA,RD04
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 4 dni 17 godz 16 min 38 s
|
![]()
A podejrzewam że spalanie masz mniejsze w Niemczech bo spokojniej jeździsz.
I nie odbieraj tego jako atak tylko jako przyjacielską dyskusję |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() ![]() W Niemczech na authobahnie zawsze wolniej ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Olsztyn (Wa-Ma)
Posty: 262
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: mój 3,5
![]() Online: 1 tydzień 1 dzień 20 godz 47 min 50 s
|
![]()
Nie to, że spanikował, ale kumpel, o którym pisałem, we wszystkich dostępnych źródłach znalazł info, że jego silnik (Mitsubishi GDI 1,8) nie może na tym paliwie pracować (w sensie, że po jakimś czasie pada pompa wysokiego ciśnienia - wtrysk bezpośredni benzyny). Stąd moje pytanie, jak to z motocyklami będzie.
Żużel - już w latach 1970-tych wszelkie Javy na metanolu jeździły. I to nie ekologia, tylko potrzeba uzyskania mocy/ momentu. Wysokie stopnie sprężania i żadna benzyna nie wyrabiała. Yamaha gdzieś w latach 70-80-tych robiła "cywilny" motocykl na czysty metanol (oczywiście dla Brazylii). Jednak to były / są konstrukcje specjalnie przystosowane do tego paliwa. Więc jak to będzie z tymi "normalnymi" ![]()
__________________
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej... RUSSIAN GO HOME ! ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() |
![]()
Zylek - w pierwszym poście całkiem mądrze napisałeś o zjawisku, które będzie dotyczyło promili (tysięcznych części) paliwa. Przy czym obiektywnie zaznaczyłeś, że zjawisko o ile wogóle zajdzie, to będzie miało miejsce w długim czasookresie i ściśle określonych warunkach.
W kolejnym poście piszesz, o 8 litrowym zbiorniku w którym po zatankowaniu masz 800 ml wódki na dnie pod paliwem. Kurde - zdecyduj się. Bo pierwsze to była dobra analiza przeciw E10, a drugie brzmi trochę jak sen wariata. Do tego nie odniosłeś się do dłuższego czasu przechowywania 98 na stacjach (w sumie się nie dziwię, bo nie ma kontrargumentów) Argument, że w DE spalasz mniej do mnie nie przemawia. Byłem tam parę razy i choćby płynność jazdy jest zupełnie inna.
__________________
www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
![]() |
![]()
magneto GDI nie rekomendowano także do pracy na LPG, całkiem możliwe, że z podobnych powodów.
Normalne silniki benzynowe sobie poradzą. ps: żyjemy w globalnej wiosce - poradź kumplowi żeby się zapytał na jakimś brazylijskim forum, czy tam ktoś jeździ GDI i jak sobie z tym radzą od 1993 roku.
__________________
www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Fazi przez Zet
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 5,919
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 8 miesiące 4 tygodni 1 dzień 20 godz 48 min 50 s
|
![]()
O ile kiedyś dodatek ołowiu załatwiał sprawę, o tyle bioetanol rozpuszcza wiele materiałów jak bronz, mosiądz, cynk i uszczelki. Youngtimery (niektóre) i starsze (wiele) trzeba przebudować i wymienić wszystko co reaguje z bioetanolem. Nawet bak.
https://www-oldtimer--tv-com.transla..._x_tr_pto=wapp
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kanister na paliwo. | chemik | Inne tematy | 45 | 22.09.2019 13:37 |
Kapiące paliwo | xralf | Uklad paliwowy i wydechowy | 22 | 11.04.2015 20:58 |
Cieknące paliwo. | bicio | Uklad paliwowy i wydechowy | 8 | 17.04.2010 02:03 |
Dodatkowe paliwo | endurance | Wszystko dla Afryki | 8 | 21.02.2010 09:40 |
Jak oszczedzac paliwo... | sambor1965 | Kwestie różne, ale podróżne. | 9 | 29.01.2010 19:21 |