|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: WZ
Posty: 173
Motocykl: SD09
Przebieg: 39999
![]() Online: 3 tygodni 1 godz 17 min 18 s
|
![]()
Szukam co jakiś czas info o nadchodzących modelach NAT i kompresor pojawia się w plotkach cyklicznie chyba od 2019. Przyczyną są patenty dotyczące kompresora zgłaszane przez Hondę na bazie kolejnych modeli NAT.
Od patentu do przemysłu droga daleka, wszystko tak naprawdę zależy od rynku. Jeśli UE wymusi kolejne normy spalin, może okazać się że bez kompresora czy innego rodzaju sprężania nie obejdzie się, podobnie jak ma się to w samochodach. Tylko z drugiej strony wtedy może okazać się, że dla mikrej Europy nie ma sensu wprowadzać nowego modelu, i Afra z Europy zniknie...
__________________
M5Q Pony->ETZ150->ETZ251->ETZ250->...->CB750->CB1300SA->CRF1100D2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 664
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 11 godz 38 min 8 s
|
![]()
Moim zdaniem bezpośredni wtrysk daje dużo lepszą responsywność silnik-elektronika.Na pewno wyeliminuje to szarpania i inne delikatne przypadłości 1100. Kompresor też byłby fajny ze względu na znaczne podniesienie parametrów silnika. Radary i aktywny tempomat też by się przydał.
Niestety 1100 jest chyba najsłabsza w segmencie i musi gonić jakoś konkurencję ,a jak nie będzie innowacji to sprzedaż spadnie. Płacąc tyle kasy za moto , klienci będą wymagali coraz więcej np. Multistrada V4 Rally. Ducati nawet desmo wyjęło z silnika coby było łatwiej, taniej i przyjemniej. Regulacja luzów zaworowych co 60KKm.
__________________
END of TRANSMISSION |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 39 min 45 s
|
![]()
kompresor to bardzo dobre rozwiązanie, pozwala na pozostawienie odprężonego silnika, co daje bardzo dobre efekty dla przebiegu momentu obrotowego oraz przyrostu mocy. Wystarczy niewielkie doładowanie i można bez problemu wycisnąć 130KM przy zachowaniu norm emisji spalin oraz wysokiej kultury pracy silnia tak jak jest to w obecnych modelach.
Konkurencja idzie w maksymalne żyłowanie silników bo to się opłaca zarówno na etapie produkcji (koszty) a przede wszystkim interes będzie w przyszłości (znaczne skrócenie życia produktu). Ostatnio edytowane przez mdxmd : 17.09.2023 o 13:31 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
NAT 2023 w obu wersjach - przełomowe zmiany ;-) | Danny | CRF 1000 L | 28 | 28.08.2022 21:45 |
NAT 2022 w obu wersjach - nowy/stary model | M5Q | CRF 1000 L | 26 | 01.06.2022 10:44 |
Uzbekistan - czy cmentarzysko statków nadal istnieje? | chemik | Przygotowania do wyjazdów | 16 | 05.08.2018 16:53 |