Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Mała Afryka - CRF 250/300 Rally i L > Dział ogólny

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13.07.2023, 10:36   #1
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 25 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał muszel72 Zobacz post
Ja to zrobiłem przy pomocy podnośnika na którym stał motong
Pytanie co wniosła ta wymiana sprężyny? Jest lepiej czy po prostu inaczej ale dalej nie tak jak powinno być? Kolega Wichura z forum dzięki takim zabiegom w krzaki dobrze poleciał.

Niestety Lka ma zawieszenie albo do wymiany w całości albo do przyzwyczajenia się. Jak skręcisz sprężynę z tyłu to przód zacznie nurkować ...

W sumie jest jeszcze trzeci wariant można zredukować masę do 65 kg powiedzmy lub podpytać płeć piękną czy też mają problem z zawieszeniem przy takiej masie ciała?
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2023, 11:00   #2
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,846
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 12 godz 53 min 49 s
Domyślnie

Wniosła bardzo wiele choć nie sprawiła, że czysetka jest hard enduro. Wymienia się ją głównie wtedy kiedy kierownik jest cięższy niż 75 kg
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2023, 11:17   #3
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 25 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał muszel72 Zobacz post
Wniosła bardzo wiele choć nie sprawiła, że czysetka jest hard enduro. Wymienia się ją głównie wtedy kiedy kierownik jest cięższy niż 75 kg
A gdybyś uchylił rąbka tajemnicy i rozwinął choć odrobinę 'bardzo wiele'?

Przynajmniej 90% (mogę się mylić) męskiej populacji powinno sprężynę wymienić. "Hard enduro" zostawiamy w spokoju.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2023, 11:27   #4
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,846
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 12 godz 53 min 49 s
Domyślnie

Wystarczy prześledzić ten wątek od początku i już wszystko wiadomo. Przy okazji można dowiedzieć się wielu innych kwestii zamiast za chwilę pytać ponownie o to co już było. Bez złośliwości oczywiście ale mi się nie chce.
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2023, 11:38   #5
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 25 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał muszel72 Zobacz post
Wystarczy prześledzić ten wątek od początku i już wszystko wiadomo. Przy okazji można dowiedzieć się wielu innych kwestii zamiast za chwilę pytać ponownie o to co już było. Bez złośliwości oczywiście ale mi się nie chce.
Ten wątek nie odpowiada na pytanie jakie są Twoje wrażenia z użytkowania motocykla zmodyfikowanego w sposób opisany wyżej. Śledzę go od początku i prawdę mówiąc merytorycznie o zawieszeniu jest mało lub informacje niewiele wnoszą.

Szkoda że Ci się nie chce ... Takie informacje są najcenniejsze bo z pierwszej ręki bez bełkotu marketingowego.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.09.2024, 13:54   #6
JKB
o?o::...


Zarejestrowany: Sep 2024
Miasto: 3city
Posty: 5
Motocykl: CRF 300L
JKB jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 godz 13 min 41 s
Domyślnie

uff.. przeczytałem cały wątek. A w zasadzie wszedłem tu tylko w poszukiwaniu info o tylnym zawiasie.

Cytat:
Napisał janina Zobacz post
...Śledzę go od początku i prawdę mówiąc merytorycznie o zawieszeniu jest mało lub informacje niewiele wnoszą.

Szkoda że Ci się nie chce ... Takie informacje są najcenniejsze bo z pierwszej ręki bez bełkotu marketingowego.
IMHO tu by się przydał osobny wątek dotyczący zawiasów, bo to jest pierwsza rzecz, którą trzeba pomotać po nabyciu małej CRFy. Fajnie by te wszystkie wasze doświadczenia zebrać w jedna kupę.

Teraz takie pytanko do tych, co motali tylny zawias. Zastanawiam się nad samą sprężyną progresywną od HP, czy to ma w ogóle sens w zestawieniu z tym fabrycznym amorem. Czy nie lepiej dołożyć i kupić całego jakiegoś najtańszego YSSa i mieć spokój.
Dla kontekstu, swoje ważę, ze szpejem i bagażem to pewnie jakieś 100-110kg będzie. Jeśli chodzi o off to używam moto zgodnie z przeznaczeniem. Czyli bez wyczynowych akcji, ale też nie na wycieczki na ryby. Tzn nie latam po torach MX ale z drugiej strony od prawdziwego dual sporta oczekuje, że po wjechaniu na single tracka nie katapultuje mnie od razu przez kierownicę po kilku pierwszych nierównościach.

Każda rada na wagę złota. Budżet ok 2-2,5k cebulionów. Komplet sprężyn HP przód/tył czy kompletny zawias tył?
JKB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.09.2024, 19:36   #7
muszel72
 
muszel72's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: GDA
Posty: 2,846
Motocykl: ATAS 1000, 300 Rally, BMW r1100s, Kymco xciting 400
Przebieg: 50000
muszel72 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 12 godz 53 min 49 s
Domyślnie

Jeśli ok 110 kg to wymiana samej sprężyny nie wystarczy. Ja tak zrobiłem ale jeżdżę na lekko i bez bagażu a ważę 96 i to jest granica.
Do przejechania Sardyni czy też Korsyki w poprzek po bezdrożach wystarczy ale to jest raczej szwędanie niż wyczyn.
muszel72 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.09.2024, 09:39   #8
janina
 
janina's Avatar


Zarejestrowany: May 2022
Miasto: Malbork
Posty: 33
Motocykl: crf300l
janina jest na dystyngowanej drodze
Online: 11 godz 25 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał JKB Zobacz post
uff.. przeczytałem cały wątek. A w zasadzie wszedłem tu tylko w poszukiwaniu info o tylnym zawiasie.
[...]
Każda rada na wagę złota. Budżet ok 2-2,5k cebulionów. Komplet sprężyn HP przód/tył czy kompletny zawias tył?
Jak ma być dobrze to amortyzator tył + sprężyna(y) przód. Jak ma być dobrze z tyłu to amortyzator. Jak ma być tak sobie to nic nie musisz robić.

Wymiana sprężyny z tyłu wnosi tyle, że dobrze można polecieć w krzaki jak kolega wichura. Szkoda cebulionów.
janina jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2023, 19:19   #9
wihura


Zarejestrowany: Jun 2022
Miasto: Rzeszów
Posty: 33
Motocykl: szwenduro
wihura jest na dystyngowanej drodze
Online: 18 godz 12 min 24 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał janina Zobacz post
Pytanie co wniosła ta wymiana sprężyny? Jest lepiej czy po prostu inaczej ale dalej nie tak jak powinno być? Kolega Wichura z forum dzięki takim zabiegom w krzaki dobrze poleciał.
Z mojego pkt widzenia, główna zaleta wymiany tylko sprężyny - dzięki niej zaczyna pracować .... przedni zawias. Normalnie na stocku jak naciskasz siedzenie aby skompresować zawieszenie to siada tylko tył - przód praktycznie nie pracuje. Ze sprężyną, przy nacisku, zarówno przód jak i tył nurkuje równomiernie. Dzięki temu jazda po asfalcie zaczyna wyglądać diametralnie inaczej, motocykl lepiej się prowadzi. Inna sprawa jazda w offie - tutaj nie wiele to pomaga, a in minus, sprężyna mocno wybija jeśli nastąpi dobicie tyłu. Niestety tak czy siak trzeba jeździć wolniej i ostrożniej, zwłaszcza na sekcjach z dużymi muldami.

Ja planuje mimo wszystko wymienić cały tył.
wihura jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.07.2023, 13:50   #10
Danny
Moderator
 
Danny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2019
Miasto: Trójmiasto
Posty: 1,432
Motocykl: CRF1000D, CRF300L
Przebieg: 65k+25k
Danny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 22 godz 26 min 58 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał wihura Zobacz post
Ja planuje mimo wszystko wymienić cały tył.
Na co? Miałeś okazję spróbować czegoś innego niż stock i progres HyperPro?

Za chwilę powinienem mieć możliwość bezpośredniego porównania sprężyny HyperPro z amorem YSS MZ456, kolega będzie wymieniał, ja też się zastanawiam ale najpierw chcę to zestawić w terenie z moim setupem.
__________________
"Jeżeli ktoś ci mówi że jesteś koniem to za pierwszym razem możesz się obrazić, za drugim razem dać w gębę, ale za trzecim razem już kup sobie siodło."
Danny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Modyfikacje Husqvarna 701 7Greg Husqvarna 701 513 Wczoraj 20:43
Modyfikacje przy DCT mdxmd NAT - Warsztat 30 03.04.2019 10:02


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.