Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > BMW

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.03.2022, 10:16   #1
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,823
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 7 godz 17 min 28 s
Domyślnie

Zakupiona druga pompa ABS za dwie stówki w idealnym stanie z..... Focusa Mk3 1.0 czekam aż przyślą.

Doszedłem do wniosku że wymienię cały silnik (pompa u mnie była "naprawiana" przez kowali i trudno powiedzieć co zrobili ze szczotkami..) i tu info, na razie bazowane na wiedzy zdobytej od człowieka z UK który z powodzeniem przeprowadził taką operację kilkukrotnie. Silnik z pompy w GSie o następujących oznaczeniach - tu foto mojej (rocznik po 2007, iABS / ABS 2gen):



jest dokładnie ten sam jak silnik pompy ATE MK61 z m.in. Focusa (to ta co kupiłem):



Ta pompa występuje tez w innych autach, ale na ogół jest droższa (m.in. BMW czy VW). Modulator, elektronika oczywiście się różnią. Silnik w wersji zakuwanej a nie przykręcanej jest z tego co ustaliłem taki sam. Dodatkowo, nie wiem na ile to prawda, ale silniki z aut po 2010 miały coś poprawione bo awaria ABSu np w focusach jest raczej rzadka (sam mam FF Mk3 z przebiegiem prawie 300kkm i oglądałem pompę - nie była ruszana). To oczywiście może urban legend. Zobaczymy co z tego dalej wyniknie

Niestety po "naprawie" silnik był zakuwany młotkiem i jak dubel napisał - jest b.mało materiału aby powtórnie to zakuwać. Poza tym nie chciałbym traktować tego młotkiem. Dlatego dorobię alu albo stalowe łapy, nawiercę i nagwintuję otwory pod m4 i mam nadzieję że uda się to skręcić. Dodatkowym plusem byłoby to że gdyby coś nie wyszło z silnikiem lub kiedyś ponownie szczotki by przypomniały o sobie to demontaż/montaż silnika będzie niejako plug and play. Coś w ten deseń ale na pewno nie tak ładnie (zdjęcie poglądowe):




I dwa pytania przy okazji do obytych w temacie GSów.

To moja pompa paliwa - z uwagi na metalowy pierścień rozumiem że jest ona po akcji serwisowej? Mam taki wpis z ASO w 2010 ale wolałbym się upewnić:



Pod prawym boczkiem przy zbiorniku, obok klaksonu mam takie oto dwa gniazdka:



Ktoś wie do czego służą?

Pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.03.2022, 12:20   #2
Cezarus


Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 968
Motocykl: RD03
Cezarus jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zimny Zobacz post
Zakupiona druga pompa ABS za dwie stówki w idealnym stanie z..... Focusa Mk3 1.0 czekam aż przyślą.

Doszedłem do wniosku że wymienię cały silnik (pompa u mnie była "naprawiana" przez kowali i trudno powiedzieć co zrobili ze szczotkami..) i tu info, na razie bazowane na wiedzy zdobytej od człowieka z UK który z powodzeniem przeprowadził taką operację kilkukrotnie. Silnik z pompy w GSie o następujących oznaczeniach - tu foto mojej (rocznik po 2007, iABS / ABS 2gen):



jest dokładnie ten sam jak silnik pompy ATE MK61 z m.in. Focusa (to ta co kupiłem):



Ta pompa występuje tez w innych autach, ale na ogół jest droższa (m.in. BMW czy VW). Modulator, elektronika oczywiście się różnią. Silnik w wersji zakuwanej a nie przykręcanej jest z tego co ustaliłem taki sam. Dodatkowo, nie wiem na ile to prawda, ale silniki z aut po 2010 miały coś poprawione bo awaria ABSu np w focusach jest raczej rzadka (sam mam FF Mk3 z przebiegiem prawie 300kkm i oglądałem pompę - nie była ruszana). To oczywiście może urban legend. Zobaczymy co z tego dalej wyniknie

Niestety po "naprawie" silnik był zakuwany młotkiem i jak dubel napisał - jest b.mało materiału aby powtórnie to zakuwać. Poza tym nie chciałbym traktować tego młotkiem. Dlatego dorobię alu albo stalowe łapy, nawiercę i nagwintuję otwory pod m4 i mam nadzieję że uda się to skręcić. Dodatkowym plusem byłoby to że gdyby coś nie wyszło z silnikiem lub kiedyś ponownie szczotki by przypomniały o sobie to demontaż/montaż silnika będzie niejako plug and play. Coś w ten deseń ale na pewno nie tak ładnie (zdjęcie poglądowe):




I dwa pytania przy okazji do obytych w temacie GSów.

To moja pompa paliwa - z uwagi na metalowy pierścień rozumiem że jest ona po akcji serwisowej? Mam taki wpis z ASO w 2010 ale wolałbym się upewnić:



Pod prawym boczkiem przy zbiorniku, obok klaksonu mam takie oto dwa gniazdka:



Ktoś wie do czego służą?

Pozdrawiam
zimny
Dekiel pompy masz po akcji serwisowej , a do tego masz naowy typ sterownika pompy , który jest już bezawaryjny (ten w czarnym kolorze , oryginalnie w twoim był z nielakierowanego aluminium).

Kibicuję naprawie poniewaaż ABS się przydaje , a naprawa nie jest widać mocno skomplikowana i droga.
Cezarus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.