|
![]() |
#1 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Zakupiona druga pompa ABS za dwie stówki w idealnym stanie z..... Focusa Mk3 1.0
![]() Doszedłem do wniosku że wymienię cały silnik (pompa u mnie była "naprawiana" przez kowali ![]() ![]() jest dokładnie ten sam jak silnik pompy ATE MK61 z m.in. Focusa (to ta co kupiłem): ![]() Ta pompa występuje tez w innych autach, ale na ogół jest droższa (m.in. BMW czy VW). Modulator, elektronika oczywiście się różnią. Silnik w wersji zakuwanej a nie przykręcanej jest z tego co ustaliłem taki sam. Dodatkowo, nie wiem na ile to prawda, ale silniki z aut po 2010 miały coś poprawione bo awaria ABSu np w focusach jest raczej rzadka (sam mam FF Mk3 z przebiegiem prawie 300kkm i oglądałem pompę - nie była ruszana). To oczywiście może urban legend. Zobaczymy co z tego dalej wyniknie ![]() Niestety po "naprawie" silnik był zakuwany młotkiem i jak dubel napisał - jest b.mało materiału aby powtórnie to zakuwać. Poza tym nie chciałbym traktować tego młotkiem. Dlatego dorobię alu albo stalowe łapy, nawiercę i nagwintuję otwory pod m4 i mam nadzieję że uda się to skręcić. Dodatkowym plusem byłoby to że gdyby coś nie wyszło z silnikiem lub kiedyś ponownie szczotki by przypomniały o sobie to demontaż/montaż silnika będzie niejako plug and play. Coś w ten deseń ale na pewno nie tak ładnie (zdjęcie poglądowe): ![]() I dwa pytania przy okazji do obytych w temacie GSów. To moja pompa paliwa - z uwagi na metalowy pierścień rozumiem że jest ona po akcji serwisowej? Mam taki wpis z ASO w 2010 ale wolałbym się upewnić: ![]() Pod prawym boczkiem przy zbiorniku, obok klaksonu mam takie oto dwa gniazdka: ![]() Ktoś wie do czego służą? Pozdrawiam zimny |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 968
Motocykl: RD03
![]() Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 6 godz 44 min 56 s
|
![]() Cytat:
Kibicuję naprawie poniewaaż ABS się przydaje , a naprawa nie jest widać mocno skomplikowana i droga. |
|
![]() |
![]() |