Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > BMW

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21.02.2022, 23:31   #1
Szpicerlok
 
Szpicerlok's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2018
Miasto: Górny Śląsk
Posty: 70
Motocykl: RD03
Szpicerlok jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 9 godz 34 min 22 s
Domyślnie

1. Wymiana płynu hamulcowego w integralach ze wspomaganiem elektrycznym, najlepiej co roku, koszt żaden pół litra płynu dot 4, max 1,5 h roboty (8 obwodów do odpowietrzenia i przelania płynu) - gwarancja żywotności (mam k25 z 2005 i działa).
2. Wymiana poliftów - bez wspomagania, tak jak zwykle hamulce, lejesz od góry, pompujesz, itd.
3. Wszystkie ABS w BMW począwszy od 1100 są czułe na spadek napięcia i zbyt mały prąd - problem z uzbrojeniem. Ładowanie nie zawiele da jeśli prąd jest zbyt mały z uwagi na zużycie Aku.
4. Ważna czystość i odległość czujników ABS (z tyłu masz zanurzony w PG i jak ma np drobiny opiłków to świruje.
5. Widziałem, że piszesz też na BMW forum - jak masz problem skontaktuj się z Zbyszkiem Gołowiczem, jak chcesz dam numer.

Przy zachowaniu odpowiedniego serwisu, który w większości można zrobić samemu i kosztuje niewiele, jest to sprzęt iditoodporny i pancerny. Silnik bardziej z samochodu niż z Moto, ramy nie ma (silnik ją spełnia) a zawieszenie jest naprawdę dobre, generalnie z zasady działania to też bardziej pokrewne samochodom .
Przebiegi spokojnie w setkach km do zrobienia.

Pozdro
Maciek
Szpicerlok jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.02.2022, 10:19   #2
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,821
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 7 godz 11 min 42 s
Domyślnie

Chłopy Na wstępie serdeczne dzięki za tak liczny odzew Z ciekawości w tym samym czasie napisałem na forum BMW motocykle, i poza namiarem od samego Zbyszka G. który podał potencjalną przyczynę i tel do siebie + jednym pytaniem miałem odzew pt. skoro dostałeś namiar gdzie masz się zgłosić to po co drążysz temat.

Cóż, wychodzi na to że spokojnie można sobie zostać na FAT bo i namiary do Zbyszka od Was mogę dostać i chęć do podzielenia się wiedzą jest

Do Z.G. zadzwonię jak sprawdzę kilka podstawowych spraw i podłączę pod komputer. Nie zwykłem specjalistom zawracać głowy pierdołami.

Co do BMW - czasem, mam wrażenie, właśnie przez brak wiedzy wydaje się że to maszyny wysoce skomplikowane i kilku ludzi w kraju ma kompetencje żeby się wogóle do tego dotykać. A ja mimo że część rzeczy zlecam, lubię wiedzieć po prostu.

A ja własnie podchodziłem do tego nawet przy zakupie jak do normalnego motocykla o samochodowym rodowodzie, jak słusznie mówicie. Cały układ napędowy i zawieszenia właśnie bardziej przypomina rozwiązania stosowane w autach.

Mój mechanik powiedział własnie że w tym wypuście odpowietrzenie się robi jak kolega wyżej pisał, normalnie przez zaciski. Ma pod opieką starsze GSy i tam faktycznie jest inaczej zupełnie. Serwisuje je od okolic 40kkm a obecnie mają po ponad 200kkm i nie ma z nimi problemów.

Na razie mam komplet wiedzy co tam sprawdzić, plus mechanika deklarującego rękojmię i sprawdzenie jak pojeżdżę. Dam znać i naprawdę - dzięki
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.