|   | 
 | |||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  | 
|  28.12.2021, 21:26 | #1 | 
|  |  Triumph Tiger 800 XCX 
			
			Drodzy użytkownicy, właściciele i znawcy takiego sprzętu jak Triumph Tiger 800 XCX  (nie X C) Od dawna chodzi mi po głowie, przeczytałem ile znalazłem i oglądałem o nim prawie wszystko. Ma bardzo dobre opinie i parametry a dalej u nas mało popularny-nie będę pisał osiągów itp. Bardziej zależy mi na  jeździe  w terenie i bezdrożach . Czy warto wydać 25-30 tyś .
		 | 
|   |   | 
|  29.12.2021, 09:55 | #2 | 
|  Zarejestrowany: Dec 2008 Miasto: Krakow 
					Posty: 216
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 3 miesiące 1 dzień 6 godz 8 min 3 s |   
			
			Z perspektywy użytkownika Tigera 800XC oraz Yamahy WR250R muszę napisać, że Tiger do jazdy w terenie nie nadaje się zupełnie.  Moim zdaniem szkoda kasy oraz ładnego i porządnego motocykla. XCX i XC różnią w zasadzie elektroniką sterowania silnikiem i ABS-em. Seryjne przednie zawieszenie Tigera jest zbyt twarde nawet do jazdy po wyboistych szutrach. Komfort jest tylko na równych drogach. Pozdrawiam | 
|   |   | 
|  29.12.2021, 10:47 | #3 | 
|  Zarejestrowany: Jun 2017 
					Posty: 792
				 Motocykl: ...............   Online: 2 miesiące 1 tydzień 4 dni 3 godz 15 min 51 s |   
			
			Tak się nadaje do jazdy po bezdrożach jak każdy ciężki motocykl. Zawieszenie można poprawić ale dalej to klockiem pozostanie. Nie wiem w jak ciężkim terenie chcesz śmigać. Kilka razy władujesz się w błoto albo położysz sprzęt to sam ocenisz czy Ci się podoba. Mój kolega Triumfem co prawda XC przejechał i Tukana i Touratech'a i dał radę. | 
|   |   | 
|  29.12.2021, 11:40 | #4 | 
| trampkarz emeryt  |   
			
			Mocno swego czasu rozważałem Tigera 800, tego z początku produkcji. Ale doszedłęm do wniosku że na nic mi własności terenowe bo ja z jazdy po terenie ciężkim klockiem wyleczyłem się dawno temu. Na asfalt to zapewne ciekawe i mocne moto.  A z ciekawości skoro mamy użytkownika 800tki - jak wygląda spalanie? Naczytałem się że wciąga od 6 do 8L czyli sporo. Pozdrawiam zimny | 
|   |   | 
|  29.12.2021, 13:02 | #5 | |
|  Zarejestrowany: Jun 2017 
					Posty: 792
				 Motocykl: ...............   Online: 2 miesiące 1 tydzień 4 dni 3 godz 15 min 51 s |   Cytat: 
 Ja zazwyczaj jeżdżę w komputerze na opcji "zasięg" ale nigdy nie widziałem średniego spalania poniżej 6,5l/100km. Pewnie do 8l/100km się zamknie  Naprawdę jest czym jechać. | |
|   |   | 
|  29.12.2021, 14:55 | #6 | 
|  |   
			
			Dzięki za odzew. Wygląda to u mnie tak że obecną Afryką xrv mam czwarty sezon i poprzednią  xrv też miałem cztery lata. Bardzo mi  leży do dziś,nawinołem trochę kilometrów i nie unikam Ukraińskich połonin czy ciężkiego terenu-wręcz go szukam. Poprostu chcę sobie odmienić motocykl. Tylko jednego się boję - żeby Tiger nie był gorszy od Afryki 🤔
		 | 
|   |   | 
|  29.12.2021, 12:20 | #7 | 
|  Zarejestrowany: Dec 2008 Miasto: Krakow 
					Posty: 216
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 3 miesiące 1 dzień 6 godz 8 min 3 s |   
			
			Dokładnie spalania nigdy nie liczyłem. W tej chwili wskaźnik na kokpicie pokazuje 5.2 l/100km, nie przypominam sobie aby pokazywał więcej niż 6 l/100 km ani mniej niż 5 l/100km.  Byłem na dłuższej wycieczce razem z F850R - spalanie było bardzo podobne. Mam świadomość, że wprawny kierownik będzie w stanie znacznie podwyższyć spalanie. Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez Kuba_74 : 29.12.2021 o 12:20 Powód: poprawki | 
|   |   | 
|  29.12.2021, 14:38 | #8 | 
|  Zarejestrowany: Jul 2015 Miasto: Sieraków 
					Posty: 59
				 Motocykl: CRF1100 Przebieg: rosnący   Online: 2 tygodni 4 dni 17 godz 47 min 56 s |   
			
			Bardzo fajny, mocny i elastyczny sprzęt, ujeżdżam 800XC. Moto średnio-słabe w teren, ale pewnie i goldasem sprawny kierownik poradzi.  Spalanie najwięcej mi wyszło 6,8 l (ale z kuframi i powyżej 140 km/h), normalnie w granicach 6 litrów się mieści, wir w zbiorniku powyżej 140 km/h. Ładnie gada z LeoVincem na oryginalnym tłumiku - porażka, jak skuter. 800 XCX za 30 tysi to godnego nie dostaniesz. 
				__________________  W życiu piękne są tylko chwile ! | 
|   |   | 
|  29.12.2021, 19:46 | #9 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2008 
					Posty: 678
				 Motocykl: Black Man Wheel 800 gs   Online: 2 miesiące 4 dni 11 godz 45 min 7 s |   
			
			A ja kupiłem gs 800 i jestem zadowolony. Jak zawsze po sezonie sprzedawałem moto bo coś nie pasowało,- tak gs 800 zostaje (pewnie do momentu kupna crf 1000). Tigera 800 xc kupił w zeszłym tygodniu kumpel ale nie testowałem.  Wydaje mi się że 3 cylindry nie robią "taś taś" w terenie jak stara AT z niskich obrotów. Zresztą gs też nie, ale zrywanie trakcji na razie ograniczyłem dużą zębatką na tył. GS wyższy od XC, a XC=CRF tak z odczuć siedząc na wszystkich. 
				__________________ dakar noir | 
|   |   | 
|  30.12.2021, 10:42 | #10 | 
|  Zarejestrowany: Jan 2014 Miasto: Biała Podlaska 
					Posty: 34
				 Motocykl: NAT   Online: 3 dni 15 godz 53 min 33 s |   
			
			Zajebisty motocykl!!! Mam spore doświadczenia w turystycznych enduro, ciężko byłoby mi zliczyć wszystkie moje motocykle, miałem kilka Triumphów w tym także 800 XC i 800 XCX. Różnica między nimi jest dość spora i nie chodzi tylko o elektronikę jak ktoś wcześniej napisał, te motocykle mają przede wszystkim inne zawieszenie. Czy da się tym jeździć w terenie, oczywiście, tak jak innymi podobnie wagowo motocyklami z 21 calowym kołem z przodu.  Porównując ze sobą motocykle, którymi jeździłem najwięcej, tzn. KTM 1290 SA, Triumph Tiger 1200, BMW R1200GS k51, NAT, i Tigera 800 XCX... na wyprawę dookoła świata wybrałbym XCX. | 
|   |   | 
|  | 
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Triumph Tiger 900 | JarekO | Inne - dyskusja ogólna | 33 | 31.05.2020 17:35 |