|
|
|
|
#1 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: mazury
Posty: 32
Motocykl: CRF 1000 Dct
Online: 4 dni 19 godz 14 min 52 s
|
Nie podaje paliwa prawy wtryskiwacz ,najpierw z rana przełożyłem prawy z lewym ,nic to nie zmieniło i było jak wcześniej .Teraz wymyśliłem że wyjme wtryski z listwą pospinam trytkami żeby sie nie rozpadło jak ruszy pompa i zrobie próbe na kartkę papieru .Potwierdza sie ,prawy wtrysk zero paliwa ,lewy ok . Sprawdziłem też przewody pomiędzy wtyczkami ,jeden leci do ECU drugi to masa ,jest ok .Co dalej ?Wymiana sterownika ? ,rozjechała sie mapa ?
|
|
|
|
|
|
#2 | |
![]() |
Cytat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: mazury
Posty: 32
Motocykl: CRF 1000 Dct
Online: 4 dni 19 godz 14 min 52 s
|
No pisałem wyżej ,że zamieniłem wtryskiwacze rano i tak zostawiłem ,czyli ten który był z lewej i nie podawał paliwa jest teraz z prawej i przy próbach na kartkę papieru ładnie podaje .Czyli wtryskiwacze sprawne . Ja mam Honde 2018 ,wtryski zasilają dwa przewody ,po kluczyku pojawia sie stała masa i z ecu leci sterowanie ,dobrałem sie do wtyczki ecu i wtyczki tego niedziałającego wtrysku z lewej .Na tyle ile ja moge coś sprawdzić to przejście między pinami jest,czyli zakładam że to nie wina uszkodzonych kabli ,jest też do masy jak zapłon załączony .Nie wiem ,moje umiejętności tu się kończą.
|
|
|
|
|
|
#4 |
![]() |
Aha, nie zrozumiałem dokładnie twojej wypowiedzi, sorry. Jeśli obydwa wtryskiwacze sprawne i zasilanie sprawne to moja wiedza także się kończy i szukałbym w tym momencie ecu z kluczykiem na podmiankę.
|
|
|
|
|
|
#5 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,637
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 16 godz 12 min 35 s
|
dziwne, że FI nie świeci, podłącz go pod jakiś interfejs.
Czy był zdejmowany wałek rozrządu, pokrywa zaworów ? czy moto był odpalany jakimś urządzeniem rozruchowym ? wygląda to na uszkodzony sterownik, bo wydaje się niemożliwe aby sterownik nie uruchamiał wtryskiwacza bez wyrzucenia tego w błędach skoro jak piszesz elektrycznie wszystko jest sprawne. Możliwe, że wykryłeś jakąś lukę w sofcie
|
|
|
|
|
|
#6 | |
![]() Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: mazury
Posty: 32
Motocykl: CRF 1000 Dct
Online: 4 dni 19 godz 14 min 52 s
|
Cytat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 674
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 3 dni 14 min 10 s
|
A tak to możliwe że sterownik sprawdza obwód danego urządzenia np. wtryskiwacz. Jeżeli dostaje jak w tym przypadku masę to stwierdza że jest wszystko OK.
Oczywiście na tym samym wyjściu sterującym znajduje się układ wykonawczy który steruje pracą wtryskiwacza i on może być uszkodzony. Zazwyczaj jest to tranzystor mosfet lub jakiś specjalizowany układ scalony. Możesz spróbować odpiąć moduł sterujący wcześniej sprawdzając na których pinach jest masa i wyjścia sterujące wtryskiwaczami i zmierzyć rezystancję miedzy masą a tymi wyjściami. Jeżeli będzie jakaś duża różnica może to wskazywać na uszkodzenie któregoś z wyjść.
__________________
END of TRANSMISSION |
|
|
|