Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Mała Afryka - CRF 250/300 Rally i L > Dział ogólny

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.11.2021, 19:54   #1
Emek
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
 
Emek's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Aug 2015
Miasto: Scyzortown
Posty: 11,289
Motocykl: No Afrika anymore
Emek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 7 miesiące 2 tygodni 5 dni 19 godz 18 min 34 s
Domyślnie

Warzywko coś robił z tyłem. Moto wygląda jak pokraka ze strasznie wysoką dupą więc sądzę że to była droga kolegi ze śrubokrętem. Może sie opinią podzieli. Po mojemu to nie jest moto do latania wyczynowo w terenie i w tym celu trzeba zrobić zawias przód/tył a to i tak uja da. Do takiego zastosowania to rama jest za słaba i niezbyt sztywna.

Do normalnej jazdy w terenie zmiana zawiasu będzie pewnie bardzo dobra a i do wypraw sie przyda bo pozwoli na regulacje i dostosowanie do jazdy z tobołami i tu zmianę zawiasu popieram w 100%.

Wtedy mamy moto do zabawy w terenie bez hardkoru i wyprawówkę.

Rrolek , w dosiadzie niezbyt bo byle bump, dostajesz kopa w dupę i lądujesz na kierze lub w krzakach.

W mojej ocenie jak ktoś chce to dualować i nie cierpieć to bym poszedł drogą kolegi @Horizon.
Emek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.11.2021, 14:49   #2
Danny
Moderator
 
Danny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2019
Miasto: Trójmiasto
Posty: 1,432
Motocykl: CRF1000D, CRF300L
Przebieg: 65k+25k
Danny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 18 godz 5 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Emek Zobacz post
Warzywko coś robił z tyłem. Moto wygląda jak pokraka ze strasznie wysoką dupą więc sądzę że to była droga kolegi ze śrubokrętem. Może sie opinią podzieli.
Zrobiłem jedyną rzecz którą można tam poprawić czyli ścisnąłem na maksa sprężynę. Nie bawiłem się w mierzenie SAGów przed i po bo wiem jak to wyglądało w NAT i uznałem że w CRF300L nie ma to sensu bo i tak poprawnych wartości na OEM sprężynie nie osiągnę. Była to dokładnie droga młotka, śrubokręta i WD40. Z tego co pamiętam udało mi się dołożyć jakieś.4 pełne obroty nakrętki co dało około 1cm gwintu. Tył poszedł wyraźnie do góry, moto dużo bardziej pochyla się postawione na kosie, było niezłe zdziwko przy pierwszym odstawieniu po tankowaniu. Zrobiłem to przy kilkuset km więc nie miałem okazji jakoś specjalnie skupić się na porównaniu zachowania motka przed i po. Nie mogę powiedzieć że tył stał się.jakoś specjalnie twardszy ale na pewno w ogólnym odczuciu jest teraz nieco stabilniej w prowadzeniu na nierównościach, moto mniej uskakuje i bardziej idzie jak po szynach - Amerykańce powiedzieliby że "bike feels more planted". Różnicy w postaci bardziej niekontrolowanego odbijania nie zanotowałem ale też nie jeżdżę hard enduro a tam gdzie jeżdżę staram się jeździć aktywnie i minimalizować masę resorowaną. Różnic przy hamowaniu nie odczułem, ani na asfalcie ani na miękkim, nie mam poczucia że tak podniesiony tył jakoś bardziej myszkuje przy hamowaniu. Z zalet zatem "planted" i mniejsze prawdopodobieństwo dobicia jak go obładuję szpejem. Wadę w postaci pochylenia na kosie da się przeżyć albo zniwelować przykręcając pod nią jakąś kostkę z gównolitu. Estetykę wywaliłem z równania bo się na niej nie znam
Danny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.11.2021, 16:56   #3
midro


Zarejestrowany: Jan 2019
Posty: 193
Motocykl: Dr650Re
midro jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 16 godz 52 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał warzyfko Zobacz post
Zrobiłem jedyną rzecz którą można tam poprawić czyli ścisnąłem na maksa sprężynę. Nie bawiłem się w mierzenie SAGów przed i po bo wiem jak to wyglądało w NAT i uznałem że w CRF300L nie ma to sensu bo i tak poprawnych wartości na OEM sprężynie nie osiągnę. Była to dokładnie droga młotka, śrubokręta i WD40. Z tego co pamiętam udało mi się dołożyć jakieś.4 pełne obroty nakrętki co dało około 1cm gwintu. Tył poszedł wyraźnie do góry, moto dużo bardziej pochyla się postawione na kosie, było niezłe zdziwko przy pierwszym odstawieniu po tankowaniu. Zrobiłem to przy kilkuset km więc nie miałem okazji jakoś specjalnie skupić się na porównaniu zachowania motka przed i po. Nie mogę powiedzieć że tył stał się.jakoś specjalnie twardszy ale na pewno w ogólnym odczuciu jest teraz nieco stabilniej w prowadzeniu na nierównościach, moto mniej uskakuje i bardziej idzie jak po szynach - Amerykańce powiedzieliby że "bike feels more planted". Różnicy w postaci bardziej niekontrolowanego odbijania nie zanotowałem ale też nie jeżdżę hard enduro a tam gdzie jeżdżę staram się jeździć aktywnie i minimalizować masę resorowaną. Różnic przy hamowaniu nie odczułem, ani na asfalcie ani na miękkim, nie mam poczucia że tak podniesiony tył jakoś bardziej myszkuje przy hamowaniu. Z zalet zatem "planted" i mniejsze prawdopodobieństwo dobicia jak go obładuję szpejem. Wadę w postaci pochylenia na kosie da się przeżyć albo zniwelować przykręcając pod nią jakąś kostkę z gównolitu. Estetykę wywaliłem z równania bo się na niej nie znam
U mnie w moto tył też trochę wyżej stoi, nie chciałem zbytnio ingerować w oryginalną nóżkę boczną więc zrobiłem poszerzenie i podwyższenie zarazem z kawałka rurki PVC do pitnej wody. Kawałek rurki, opalarka i na gorąco naciągnąłem na końcówkę nóżki, a następnie podwinąłem na płasko rurkę pod nóżkę. Siedzi ciasno, robi robotę, bezinwazyjnie. https://content.invisioncic.com/l283...b7c2ab1b8f.jpg
midro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
2021 CRF250L & CRF250 Rally Danny Dział ogólny 65 06.02.2025 18:58
XXVI WiR Rally 2021 dalej zwany podlasiakiem sluza Imprezy forum AT i zloty ogólne 205 20.11.2021 06:34
XXVI WiR Rally 2021 - koszulki jendrus Imprezy forum AT i zloty ogólne 65 27.10.2021 07:26
Endurorally 2021 Onufry22 Dział Producentów i Dostawców 91 16.09.2021 12:36
Honda crf 250 Rally Twardsza tylna sprężyna amortyzatora Viruus Warsztat 8 11.12.2019 13:56


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.