|
|
|
|
#1 |
|
Administrator
![]() |
Ponad 40 lat spalam w cylindrach paliwa płynne i gazowe i mimo przebiegu liczonego w mln km nadal nie znajduję logiki w stwierdzeniu "Staraj się także unikać częstej jazdy na rezerwie. Może wówczas dojść do zassania drobin brudu przez pompę paliwa."
Pompa zasysa z samego dołu więc jeśli cokolwiek się tam odłoży zostanie zassane w pierwszej kolejności , np po paru dniach stania. Jeśli przyjmiemy że w zbiorniku pływa określona ilość cząstek brudu to i tak po wypaleniu zbiornika dokładnie taka ilość trafi do filtra czy to od razu czy po wypaleniu paliwa. Całkowicie nie ma znaczenia czy będziemy jeździć na pełnym zbiorniku czy na 1/4. Dlatego uważam że powyższe stwierdzenie o unikaniu jazdy z małym stanem paliwa jest wyssane z palca przez kogoś wiele lat temu i powielane z automatu. Co do filtra powietrza. Trafiłem kiedyś na filtr zrobiony z jakiegoś innego papieru który zapchał się po 2tyskm Dodatkowym czynnikiem mającym na niego wpływ jest zimowy postój a konkretnie np w dużej wilgotności. Potwierdzony przypadek to zawilgocenie papieru filtra i wiosną filtr po 1.5tyskm odmówił współpracy.
__________________
AT03 |
|
|
|
|
|
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 848
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 18 godz 15 min 46 s
|
Cytat:
Układ paliwowy motocykli zwykle jest kompinacją zasilania opadowego (kranik) z zewnętrzną pompą paliwa. Więc pompa jest zawsze zalana. Jeszcze jedno, jazda z niskim stanem paliwa (długotrwała) w warunkach zimowych może doprowadzać do wykraplania wilgoci z powietrza, a to już może wpływać na pracę układu. Więc zalecenie nie jest wyssane z palca, tylko ma zastosowanie generalnie w samochodach. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,628
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 10 godz 46 min 13 s
|
czy przy serwisie mogły być ruszona śruby by-pass w przepustnicach ? możliwe też, że padła Ci któraś fajka lub została uszkodzona przy wyciąganiu. Zawsze przy serwisie zaworów trzeba je mierzyć przed montażem. Jak nic nie znajdziesz w układzie zapłonowym i paliwowym to można umyć przepustnice a zwłaszcza regulator wolnych obrotów oraz przelot przez śruby by-pass ale ich nie ruszać !!! ustawienie tych śrub jest b.precyzyjne a budowa kanałów sprzyja gromadzeniu zanieczyszczeń. Przy reg. zaworów zawsze warto to przemyć mając wszystko na wierzchu.
|
|
|
|
|
|
#4 |
![]() |
Osobiście nie słyszałem by przy tym przebiegu trzeba było robić korektę zaworów w NAT ale może…
Raczej stawiałbym na zalany jakiś syf. |
|
|
|