Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Yamaha

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05.08.2021, 18:45   #1
kurol
 
kurol's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2018
Miasto: Kraków
Posty: 255
Motocykl: Yamaha ttr600 Bmw gs1150 Tenere 700 Bmw Gs1200LC Adv Bmw 1200 RT
kurol jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 22 godz 8 min 14 s
Domyślnie

W T7 regulacja jest odwrotnie niz w innych tego typu zawieszeniach ?
Bylem do tej pory przekonany ze w upside down regulacja kompresji jest u gory a odbicia u dolu.
kurol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.08.2021, 15:14   #2
midro


Zarejestrowany: Jan 2019
Posty: 193
Motocykl: Dr650Re
midro jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 16 godz 52 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał kurol Zobacz post
W T7 regulacja jest odwrotnie niz w innych tego typu zawieszeniach ?
Bylem do tej pory przekonany ze w upside down regulacja kompresji jest u gory a odbicia u dolu.
Regulacja "compression damping" jest u dołu lagi, a "rebound damping" jest u góry lagi, to ja to rozumiem tak, że u dołu reguluje się ściskanie-dobicie sprężyn, a u góry reguluje się rozprężanie-odbicie sprężyn.
midro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.08.2021, 14:35   #3
przemo77390


Zarejestrowany: Jan 2015
Miasto: Warszawa
Posty: 1,927
Motocykl: inne moto
przemo77390 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 2 dni 13 godz 3 min 55 s
Domyślnie

Wstawiał ktoś sprężyny tył i przód progresywne?
przemo77390 jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.08.2021, 16:27   #4
midro


Zarejestrowany: Jan 2019
Posty: 193
Motocykl: Dr650Re
midro jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 16 godz 52 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał przemo77390 Zobacz post
Wstawiał ktoś sprężyny tył i przód progresywne?
Ja zamontowałem liniowe przód 6.6 N/mm, tył 95 N/mm.
Też się zastanawiałem jakie zamontować, trochę szukałem informacji w necie i przekonało mnie zdanie, opinie fachowców co się na tym znają. Z tego co wyczytałem to system zawieszenia tylnego jest tak zaprojektowany, że jest progresywny sam w sobie i nie ma potrzeby aby dublować to sprężyną progresywną. Oczywiście można zamontować progresywną ale do jazdy w terenie zdaniem ekspertów z Tractive Suspension from the Nederland lepiej nadaje się sprężyna liniowa. Jeżeli chodzi o przód to nie mam uzasadnienia. Poniżej źródło...
https://www.rally-raidproducts.co.uk...ROGRESSIVE.pdf
midro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.08.2021, 07:20   #5
przemo77390


Zarejestrowany: Jan 2015
Miasto: Warszawa
Posty: 1,927
Motocykl: inne moto
przemo77390 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 2 dni 13 godz 3 min 55 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał midro Zobacz post
Ja zamontowałem liniowe przód 6.6 N/mm, tył 95 N/mm.
Też się zastanawiałem jakie zamontować, trochę szukałem informacji w necie i przekonało mnie zdanie, opinie fachowców co się na tym znają. Z tego co wyczytałem to system zawieszenia tylnego jest tak zaprojektowany, że jest progresywny sam w sobie i nie ma potrzeby aby dublować to sprężyną progresywną. Oczywiście można zamontować progresywną ale do jazdy w terenie zdaniem ekspertów z Tractive Suspension from the Nederland lepiej nadaje się sprężyna liniowa. Jeżeli chodzi o przód to nie mam uzasadnienia. Poniżej źródło...
https://www.rally-raidproducts.co.uk...ROGRESSIVE.pdf
Dzięki - czyli trzeba szukac linear 3 steps harder than stock. One person weight 80 - 100kg with
luggage

Ps. Gdzie kupowałeś
przemo77390 jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.08.2021, 14:54   #6
midro


Zarejestrowany: Jan 2019
Posty: 193
Motocykl: Dr650Re
midro jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 16 godz 52 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał przemo77390 Zobacz post
Dzięki - czyli trzeba szukac linear 3 steps harder than stock. One person weight 80 - 100kg with
luggage

Ps. Gdzie kupowałeś
Sprężyna którą wymieniasz powyżej to 90 N/mm. [wymoderowano] Kupiłem ją ponad rok temu, bo planowałem wymienić tylko sprężynę tylną i w obawie co by tył nie był zbyt twardy względem przodu zakupiłem właśnie 90N/mm. Pojeździłem rok i doszedłem do wniosku, że praca zawieszenia przedniego mnie nie satysfakcjonuje, więc zamontowałem mocniejsze sprężyny przednie i przy okazji wymieniłem tylną sprężynę na lekko twardszą. Przy mojej wadze w butach, kasku, kurtce itd. około 105-107 kg na tyle "Preload" mam na 0 klik. Czyli mam rezerwę 24 klik na dodatkowy balast(sprężyna 95N/mm). Ze sprężyną 90N/mm preload miałem na 8 klik. Także, myślę że 90-tka byłaby idealna dla kogoś o 10 kilogramów lżejszego.
Sprężyny kupowałem tutaj.https://www.off-the-road.de/en/home/

Ostatnio edytowane przez sudden : 24.08.2021 o 20:16 Powód: moderacja treści niezgodnej z zasadami
midro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.08.2021, 18:40   #7
przemo77390


Zarejestrowany: Jan 2015
Miasto: Warszawa
Posty: 1,927
Motocykl: inne moto
przemo77390 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 2 dni 13 godz 3 min 55 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał midro Zobacz post
Sprężyna którą wymieniasz powyżej to 90 N/mm. [wymoderowano] Kupiłem ją ponad rok temu, bo planowałem wymienić tylko sprężynę tylną i w obawie co by tył nie był zbyt twardy względem przodu zakupiłem właśnie 90N/mm. Pojeździłem rok i doszedłem do wniosku, że praca zawieszenia przedniego mnie nie satysfakcjonuje, więc zamontowałem mocniejsze sprężyny przednie i przy okazji wymieniłem tylną sprężynę na lekko twardszą. Przy mojej wadze w butach, kasku, kurtce itd. około 105-107 kg na tyle "Preload" mam na 0 klik. Czyli mam rezerwę 24 klik na dodatkowy balast(sprężyna 95N/mm). Ze sprężyną 90N/mm preload miałem na 8 klik. Także, myślę że 90-tka byłaby idealna dla kogoś o 10 kilogramów lżejszego.
Sprężyny kupowałem tutaj.https://www.off-the-road.de/en/home/
Dzieki. Z ciekawosci za chcesz pozbyc sie tych 90? Ktorą brales bo tam troche sprezyn jest (biala, czarna)
Czyli do 90 na tyle musialbym dokupic 6.3 na przod.

Ostatnio edytowane przez sudden : 24.08.2021 o 20:17 Powód: moderacja treści w cytacie, niezgodnej z zasadami
przemo77390 jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.08.2021, 15:11   #8
lukasz_vip
 
lukasz_vip's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Lubliniec
Posty: 2,442
Motocykl: KTM LC8 950 ADVENTURE
lukasz_vip jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 tydzień 3 dni 14 godz 56 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał kurol Zobacz post
W T7 regulacja jest odwrotnie niz w innych tego typu zawieszeniach ?
Bylem do tej pory przekonany ze w upside down regulacja kompresji jest u gory a odbicia u dolu.
W LC8 USD regulacja rebound (odbicie) jest u góry a na dole compresion (dobicie).
lukasz_vip jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Olej w wentylkach przedniego zawieszenia materna Rama, zawieszenia, napęd 2 04.07.2015 13:14
Stabilizator przedniego zawieszenia konieczny? borut Rama, zawieszenia, napęd 4 28.06.2011 17:42
Zasada działania Gaznika typu CV (tłumaczenie) Diobeu Uklad paliwowy i wydechowy 0 02.04.2009 07:47


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.