![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
![]()
Lepi,
Dzięki za uwagi, zupełnie nie jestem od prądnic wiec musiałem trochę poczytać i tak sie do-umieć - co nie znaczy wiem teraz wszystko. Kilku spraw nie bylem pewien (np. jak zachowuje sie prądnica bez obiążenia), teraz mi się rozjaśniło. Co do faz to miałem takie podejrzenie (że regler może nie wytrzymać przy zaniku jednego z napięć),ale już mi przeszła chęć do dyskusji w międzyczasie, wiec tematu nie poruszałem. Nie pomaga mu pewnie też zmiana rezystacji-czy może impedancji na złączach wtyczki podczas pracy - napięcie ma do 200Hz - a ile razy na sekunde pogarsza sie kontakt wtyczki to nikt nie wie, Kable to problem też to tak widzę, co więcej nie da się ich wymienić na całym odcinku (zalane wchodzą do regulatora), z drugiej strony jak najbardziej - ich grzanie pomaga trochę regulatorowi - ale też powoduje jego awarię przy przegraniu wtyków = urata/pogorszenie kontaktu (też kiepskich - słabo trzymają). Ogólnie poza polutowaniem i obciążaniem ukladu chyba nic wiecej na prosto nie da się zrobić. To co mnie ciekawi to tylko to dlaczego w innych moto jest ok. Nie wierzę że sprawa rozbija się o średnicę kabla i kiepskie wtyczki (ale może tak być). Trochę miałem do czynienia z napędami prądu stałego - wysokoprądowymi. I takie sprawy jak średnica, materiał, czy sposób plecenia kabla a nawet zmiana powierzchni styku złącz (bardzo ważne) mają tam dramatyczne znaczenie - szczególnie dla sprawności (i temperatury = trwałości). Ale w każdym razie jeszcze raz dzięki, trochę się poduczyłem i upewniłem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
|
![]() Cytat:
Dawno temu, elementy półprzewodnikowe były drogie. Zwłaszcza te dużej mocy. Popatrz kiedy powstał projekt Afryki. Używano zatem elementów o bardzo małym marginesie (zapasie) mocy. Każde pogorszenie warunków pracy jest zabójcze. A że w Afryce instalacja jest częściej narażona na brud, wodę itd to nic dziwnego, że częściej pada. W kacie regulator mam w najniższym możliwym miejscu. Kostka do niego jest zaraz pod spustem oleju więc jest zawsze tłusta. Jest jednak hermetyczna. To wszystko maczam często w wodzie, czasem nawet słonej. Piszę to po to aby pomysły przenoszenia regulatora, chłodzenie go wiatrakami i inne uznać za niecelowe. Polutować, zaizolować taśmą samowulkanizującą, koszulka termokurczliwa na to, jeździc na światłach niczym się nie przejmować ![]() Pozdrawiam.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() |
![]() Cytat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
![]()
Częstotliwość napięcia zmiennego na tych 3 żółtych kabelkach wynosi u mnie od 20 do 200 Hz.
Lepi, Bo jeszcze mi chodziło po głowie wpakowanie porządnego mostka 3 fazowego przed regulator /taki 400V 30A np./. Spadek napięcia nie powinien przeszkadzać regulatorowi, ale za to może mu robić to że dostanie "prawie" wyprostowane napięcię. Co myślisz? Pomysł jest stąd, że strasznie "brzydkie" są napięcia na fazach z prądnicy. Zmieniają się bardzo - napięcie, wypełnienie, składowa stała i częstotliwość. ![]() Ostatnio edytowane przez Dzieju : 07.02.2013 o 07:56 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,602
Motocykl: 690 Enduro
![]() Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
|
![]() Cytat:
W regulatorze są elementy nieliniowe i naprawdę nie przeszkadza im "brzydkie" napięcie.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przypalona wtyczka | hero | Układ elektryczny i zapłonowy | 53 | 26.07.2021 22:01 |
Czarny kabelek z reglera | sambor1965 | Układ elektryczny i zapłonowy | 8 | 30.09.2010 13:14 |
Wtyczka do pompy potrzebna | sambor1965 | Uklad paliwowy i wydechowy | 2 | 21.09.2010 23:11 |
okablowanie reglera | Vooytas | Układ elektryczny i zapłonowy | 3 | 30.06.2008 20:36 |