Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02.06.2020, 18:29   #1
GregoryS


Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Zabrze
Posty: 1,105
Motocykl: ATAS 2019
Przebieg: 11000
GregoryS jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s
Domyślnie

No to skoro yeop juz wie :P To teraz ja ja bede niedoogarnietym żoltodziobem
Oczywiscie posialem gdzies instrukcje z ATAS, ale luz, czytam ten watek - widze ze w oryginalnej instrukcji pisza o luzie 35-45 mm. Ok, ide do afry, mierze - ooo jest za duzo. No to naciagam na zloty srodek - jakies 40 mm. Pierwsza pajezdka i niby ok, ale jakos inaczej, zdecydowanie inaczej "brzmi". Jakbym slyszal lozyska ?
Dzisiaj zabralem sie za czyszczenie, umylem w koncu oslone lancucha pokryta dokumentnie kurzem zmieszanym ze smarowidlem lancucha. Oo.. i moim oczom ukazuje sie naklejka - z obrazkiem o luzie lancucha majacym miec 50 mm No brawo ja...

Tak ze ATAS - nie 35-45 tylko 50 mm wg naklejki na oslonie.

I pytanie niedoogarnietego motocyklisty - przy luzie juz rzedu 35-40 mm lancuch podciagniety do gory paluchem opiera sie o slizgacz na wahaczu. Czyli te 50 mm mierze miedzy "przycisniety do wahacza" i "luzny zwis" ?
GregoryS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.06.2020, 19:55   #2
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,092
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 18 godz 42 min 6 s
Domyślnie

Za ciasno nadwyręży łożyska , za luźno wytelepie łańcuch.
Nie wiem jak sobie radzicie w NAT ale w AT nie tylko trójce zawsze ustawiam tak by pod obciążeniem jednej osoby ( lub gdy jestem sam opieram się na siedzeniu ile mogę i ręką sięgam pod wahacz) można było dotknąć łańcuchem do końca ślizgu wahacza. Wtedy jest dla jednej optymalnie a jak wsiądzie druga to też nie będzie źle.
I nie interesuje mnie naklejka gdyż mam swoje sprawdzone napięcie.
__________________
AT03
Dzieju jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.06.2020, 11:13   #3
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,855
Motocykl: R1200GS K25
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 19 godz 50 min 5 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Za ciasno nadwyręży łożyska , za luźno wytelepie łańcuch.
Nie wiem jak sobie radzicie w NAT ale w AT nie tylko trójce zawsze ustawiam tak by pod obciążeniem jednej osoby ( lub gdy jestem sam opieram się na siedzeniu ile mogę i ręką sięgam pod wahacz) można było dotknąć łańcuchem do końca ślizgu wahacza. Wtedy jest dla jednej optymalnie a jak wsiądzie druga to też nie będzie źle.
I nie interesuje mnie naklejka gdyż mam swoje sprawdzone napięcie.
Kiedyś na początku mojej drogi ATomek nauczył mnie dokładnie takiej metody w pierwszej Afryce mojej. Zawsze tak sprawdzałem i było w sam raz - i solo i z pasażerką. W Trampkach się to tak samo sprawdzało pewnie z uwagi na zbliżone geometrie i zakresy pracy. Także polecam!

W DLu niestety wygląda to inaczej i tam raczej miarka i ok 25-30mm. Plus taki że nie wielka różnica między łańcuchem na centralce a pod 2 osobami - taka geometria motocykla.
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Szpila debila RysiekO Silnik, sprzęgło, skrzynia 14 24.03.2016 14:53


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.