Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22.05.2020, 18:56   #1
Kijo
 
Kijo's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2012
Miasto: Gorzów Wlkp.
Posty: 25
Motocykl: ALP4.0/CL350
Przebieg: rośnie
Kijo jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 7 godz 9 min 40 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał przemo77390 Zobacz post
Zeby nie zakladac nowego watku. Co powiecie o Beta 4.0 Alp - ponoc tam siedzi stara japonia czyli silnik od DR350SE
Stary dobry Alp w PL nie znany, albo mało znany. W europie zach. sporo tego jest. Tak jak piszesz siedzi tam stara poczciwa Japonia widelec jest ten sam co w TT 600, reszta to włoszczyzna. Co do silnika to nie trzeba chyba nic pisać jak się pamięta o sprawdzaniu poziomu oleju to nie będzie z nim problemu. Jeśli chodzi o sam motocykl to taki mix trialówki z enduro. Dobrze radzi sobie w terenie, ale do sportowego pałowania po torze to już się nie nadaje zawieszenie szybko sprowadzi Cię na ziemię
Kijo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2020, 22:03   #2
przemo77390


Zarejestrowany: Jan 2015
Miasto: Warszawa
Posty: 1,927
Motocykl: inne moto
przemo77390 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 2 dni 13 godz 6 min 57 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kijo Zobacz post
Stary dobry Alp w PL nie znany, albo mało znany. W europie zach. sporo tego jest. Tak jak piszesz siedzi tam stara poczciwa Japonia widelec jest ten sam co w TT 600, reszta to włoszczyzna. Co do silnika to nie trzeba chyba nic pisać jak się pamięta o sprawdzaniu poziomu oleju to nie będzie z nim problemu. Jeśli chodzi o sam motocykl to taki mix trialówki z enduro. Dobrze radzi sobie w terenie, ale do sportowego pałowania po torze to już się nie nadaje zawieszenie szybko sprowadzi Cię na ziemię
Dzieki
przemo77390 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.09.2020, 17:06   #3
44FG


Zarejestrowany: Dec 2019
Miasto: Warszawa
Posty: 615
Motocykl: CRF1100L AS, Husqvarna 701 Enduro, KTM 890 Adv R
44FG jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 18 godz 55 min 51 s
Domyślnie

Zylek i co kupiłeś? W profilu widzę 701. Zostawiłeś NAT? Myślę dokładnie o takim samym kroku. 690/701 lub jeszcze CRF 450L chodzi mi po głowie. Afra 1100 zostaje na dalsze jeżdżenie ale chcę czegoś co z jednej strony lekkie w terenie (ok 150kg) a z drugiej da radę tym przejechać 300km i nie zwariować. Oczywiście każdy z tych motocykli wymagałby wsadzenia jakiegoś 'dakar kit'-u z wyższą owiewką.
44FG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.09.2020, 19:08   #4
zylek
 
zylek's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Helvetia (BL)
Posty: 478
Motocykl: CRF1000L, H701 E, betinka 300RE, Tryplak 765
Przebieg: 43kkm +
zylek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 10 godz 43 min 18 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał 44FG Zobacz post
Zylek i co kupiłeś? W profilu widzę 701. Zostawiłeś NAT? Myślę dokładnie o takim samym kroku. 690/701 lub jeszcze CRF 450L chodzi mi po głowie. Afra 1100 zostaje na dalsze jeżdżenie ale chcę czegoś co z jednej strony lekkie w terenie (ok 150kg) a z drugiej da radę tym przejechać 300km i nie zwariować. Oczywiście każdy z tych motocykli wymagałby wsadzenia jakiegoś 'dakar kit'-u z wyższą owiewką.
Kupiłem 701. Natka stoi głównie, czasem wyprowadzę na spacer do roboty. Zastanawiam się czy ją sprzedać czy nie.

Do 701 kupiłem aku litowe. Odkręciłem: tylne podnóżki. Przykręciłem: szybę puiga, handbary cycra - super fajne, bo zaciski stelarza handbarów, opierają się o zaciski kierownicy, więc prawdopodobieństwo zgięcia kiery dużo mniejsze niż z barkbusters (udało mi się z barkbusters wygiąć kierę w NAT), osłonę silnika axp Racing - mega super, mimo wysokiej ceny, osłania pompę wody i hamulcową, kiwaczkę i trochę dźwignie hamulca i biegów a nie wazy dużo więcej niż firmowa, no i uchwyty na telefon i Navi. A, zapomniałbym, bo jeszcze osłonę termiczną z enduristanu, po zredukowaniu jej kątówką i pilnikiem, zamontowałem na wydechu pod boczkiem, bo załadowane torby dociskały plastik do wydechu. Dołożyłem też dłuższą osłonę wydechu od Wings, bo już 2 dnia w spodniach wypaliłem dziurę
Po tych zabiegach w pełni zatankowane moto waży 157kg. Do tego dochodzą torby maks 4kg i bagaż.

W terenie niebo a ziemia w porównaniu do Afry. Udało mi się pojeździć w Piemoncie po szutrach i trochę we Francji błotka doświadczyć, generalnie super. Atakuję dużo śmielej podjazdy albo zjazdy, gdzie wcześniej bym się wycofał. Zdołałem też dziabnąć około 550km w 7h, pół na pół autostrada z drogami lokalnymi. Lokalnymi drogami daje sporo frajdy z jazdy, nawet załadowana. Na autostradzie, szyba pomaga ale czuć wiaterek. Do około 120 idzie wytrzymać, wiec ja na razie odpuszczam rally kity, szkoda mi dokładać masy a po ciemnicy nie jeżdżę, wiec na świetle mi średnio zależy. Jak zbiję lampę to może kupię LED akcesoryjny od Husqvarny, albo namyślę się na rally kit w międzyczasie. Ew. kupię jeszcze dodatkowy zbiornik od Radegarage, jak bym chciał jakieś Maroko atakować.

Z minusów, to zaliczyłem wyciek oleju z pękniętej pokrywy zaworów, pewnie przy 60km przebiegu i awarię cylindra sprzęgła przy 650km. Pokrywa miała fabryczną wadę i po rozgrzaniu zaczęła gubić olej. Zalepiłem ją taśmą aluminiową do wentylacji, trzyma do teraz (4500km nalotu). Od tego momentu mam trochę tej taśmy w narzedziówce, na wszelki wypadek, a jak będę jechał do dilera na przegląd to wymienią przy okazji. Nowa pokrywa już czeka.
Cylinder sprzęgła wymienili mi na gwarancji w drodze do Italii, podobno jakiś poprawiony model. Na razie działa, ale jakoś utraciłem w niego wiarę, wiec może w zimie wymienię na oberona. 701 nie jest nawet blisko Japończyków w kwestii niezawodności, ale jak działa to jest genialna!

Ostatnio edytowane przez zylek : 25.09.2020 o 19:59
zylek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.09.2020, 22:43   #5
44FG


Zarejestrowany: Dec 2019
Miasto: Warszawa
Posty: 615
Motocykl: CRF1100L AS, Husqvarna 701 Enduro, KTM 890 Adv R
44FG jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 18 godz 55 min 51 s
Domyślnie

Fajnie. Tak to sobie mniej więcej wyobrażałem. Choć nie sądziłem, że się nadaje aby pojechać nią do Włoch Jeszcze myślę o CRF 450L. Słaby ma ten motor w porównaniu do 690/701 ale po odblokowaniu powinno dawać radę. Na mocy mi specjalnie nie zależy. No i lżejsza o niecałe 20 kg. Myślę o tym także trochę licząc na niezawodność japońską. Z drugiej strony wymiana oleju co 1000km... upierdliwe trochę. Nie wspomnę nawet o chorej cenie nówki.
44FG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.09.2020, 07:44   #6
zylek
 
zylek's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Helvetia (BL)
Posty: 478
Motocykl: CRF1000L, H701 E, betinka 300RE, Tryplak 765
Przebieg: 43kkm +
zylek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 10 godz 43 min 18 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał 44FG Zobacz post
Fajnie. Tak to sobie mniej więcej wyobrażałem. Choć nie sądziłem, że się nadaje aby pojechać nią do Włoch
Ja mam trochę bliżej:-)

Cytat:
Napisał 44FG Zobacz post
Jeszcze myślę o CRF 450L. Słaby ma ten motor w porównaniu do 690/701 ale po odblokowaniu powinno dawać radę. Na mocy mi specjalnie nie zależy. No i lżejsza o niecałe 20 kg.
Bez wymiany komina na bardziej przelotowy chyba 40KM nie przeskoczysz. Jeździłem wersja ze zmienioną mapą na około 36KM i na drodze jak chcesz coś wyprzedzić pod górę, to nie jest to petarda. Moim zdaniem generuje tez więcej wibracji. U mnie wymiana komina na taki bez homologacji, nie wchodzi w grę, bo za częste kontrole i za duże konsekwencje.

Cytat:
Napisał 44FG Zobacz post
Myślę o tym także trochę licząc na niezawodność japońską. Z drugiej strony wymiana oleju co 1000km... upierdliwe trochę. Nie wspomnę nawet o chorej cenie nówki.
Gadałem z mechanikami w warsztacie który robi i hondy, i ktm/husqi. Uważaj, bo crf 450 to konstrukcja Enduro/cross. To nie jest zaprojektowane jak motocykle szosowe. Podobno w CRF tradycyjnie sypia się uszczelnienia pomiędzy układem olejowym a chłodzenia, w efekcie chłodziwo przedostaje się do oleju i tłok staje dęba. Zawory też nie porażają jakością. Twierdził, że on by rozpoławiał prewencyjnie co 20-30kkm jeżeli moto jest używane jako adventure, wymieniał uszczelnienia, tłok i łańcuch jak trzeba. A i podobno trzeba uważać rzeczywiście z wymianami oleju, bo dolewa trochę paliwa do oleju, szczególnie po zmianie mapy.

W 701 tradycyjnie sprzęgło klęka, to już wiem i elektryka się piermandoli, tego jeszcze nie doświadczyłem. Poza sprzęgłem, motor ma być jak dzwon. Podobno widział wiele sztuk z nalotem 60-80kkm które były zdrowe, ale warunek to częstsza zmiana oleju, tak co 3 maks 4kkm, a nie 10kkm jak zaleca KTM. W nowszych wersjach to w sumie jest 1,7l tylko, wiec ma to chyba sens i tak będę robił. Pojawiają się podobno też problemy, ze skrzynią, ale to ma nie być nagminne. Moja sztuka na razie bardzo ładnie chodzi, dużo lepiej niż demo. W demo łapałem często miedzybiegi, tutaj może kilka razy na te 4ry tysie mi się zdarzyło. Jak będę zaglądał pod pokrywę sprzęgła, to wymienię dźwignię selektora biegów na taką z twardzszą sprężyną.
Mam wrażenie, ale na 100% nie jestem ekspertem, że husq/ktm maja lepsze zawieszenie niż crf’ka. Na pewno nie klękają tak mocno przy hamowaniu na czarnym. Za to crf ma więcej skoku.

701 od 690 różni się detalami. Ktm jest chyba taki bardziej narwany, może mapy są delikatnie inne, albo takie sztuki mi się trafiły do testów!? I husqa dla mnie ma trochę bardziej wygodna kanapę. Mi bardziej podobał mi się ktm, ale po przejażdżce na obu wole charakter husqi

Ostatnio edytowane przez zylek : 26.09.2020 o 12:17
zylek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.09.2020, 15:49   #7
44FG


Zarejestrowany: Dec 2019
Miasto: Warszawa
Posty: 615
Motocykl: CRF1100L AS, Husqvarna 701 Enduro, KTM 890 Adv R
44FG jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 18 godz 55 min 51 s
Domyślnie

A jeździłeś na 690 z którego rocznika?
44FG jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Vanucci - polecacie? monah Ciuch Afrykańczyka 20 09.02.2009 10:46
Jaki alarm polecacie??? Stachu Wszystko dla Afryki 12 27.10.2008 21:10


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.