![]() |
|
Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Piekny Maryjan, silnik z TLa jest pierwotnym później zastosowanym w Suzuki DL1000 który miałem przez ostatnie 1,5 sezonu i poznałem aż za dobrze.
Ten silnik ma zasadnicze wady: 1. Układ wtryskowy który bez Powercommandera podczas dłuższej jazdy wolno lubi sobie tak strzelić że aż masz wrażenie że rozsadziło airbox. Z powercommanderem i odpowiednio strojąc da się to zminimalizować ale nie wyeliminować. Ogólnie kultura pracy z dupy dosyć. 2. Wibracje od kosza sprzęgłowego. Są takie przy 3 do 4 tys rpm że telepie całą maszyna. Recepta to przeróbka u Michała Szramy w wawie. 3. Odklejające się magnesy w magneto - vide przeróbka magneta o ile magnesy są całe i jeszcze nie narobiły bajzlu w piecu. A były przypadki znane demolki.. 4. Pije oliwę jak każdy ale jak na mój gust to jakoś dużo trochę. 5. Spalanie - 6,5 do 8. I nie ma opcji na mniej. Plusy - ma moc od dołu, 3 lub 4 tys wystarcza i odjazd. Ma charakter i ciekawa pracę bo rozrząd częściowo na kołach zębatych. Kręci sie i jest zwawy. Ma dużo pary a powyżej 6 tys rpm ciągnie jak zły. Jak siadłem z litrowego DLa na Viadro to byłem rozczarowany. Porobiłem wszystkie jego przypadłości, pojeździłem ale do samego końca mi ten motocykl nie pasował ciężkim prowadzeniem, wysokim środkiem ciężkości i spalaniem. Wróciłem do 650 w końcu której silnik to grzechotka ale bez takich wad, jest lżejszą i jeździ mi się przyjemniej, bardziej osiołkowato ale bez wysiłku. Uwaga - silnik w DLu jest skastrowany na 98 koni (protoplasta z TL miał coś ok 120). Nie wiem jak w Navigatorze ale chyba też. Cagiva dawała swój zapłon więc może mapy są lepiej zrobione. W DLu silnik aby spełnić normy miał bardzo zubożona mieszankę w okolicach 3 do 4 tys. I stąd te jego prychania itp. Cagiva - nie wiem, są inne zapłony, wtryski może też, należałoby sprawdzić. W Cagivie fajnie puścili wydechy góra i motocykl cały taki zgrabny. Podsumowując, jakbyś się na to decydował to zapoznaj się dobrze z silnikiem. Można widzieć w nim zaletę bo Japonia ale to akurat taki przypadek nieoczywisty. Jak coś służę wiedzą jaka nabyłem. Wszystko co powyżej zostało wyeliminowane w nowym dl1000 po 2014 i tam jest już OK. Cagiva o ile się orientuję to problem z częściami może być. Jest też taka wersja gran Canyon 900 bodajże z silnikiem ducati jak tu kolega zbys pokazal. I ja to bym wolał bo jak już iść w egzotykę to po całości ![]() Z racji że bardzo lubię Włochy, kupię sobie kiedyś włoski motocykl. Miałem kilkanaście japońskich w sumie, spróbuję jednego jak Matjas ![]() Pozdrawiam Zimny |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Piaseczno
Posty: 97
Motocykl: XL600 RM 87, BMW R100R 93
![]() Online: 1 tydzień 4 dni 18 godz 45 min 18 s
|
![]()
Zimny - dzięki za rozjaśnienie sytuacji co do Navi 1000, faktycznie - w teorii taki zestaw to miód i orzeszki (akceptowalna waga, 98 KM, wąska sylwetka, atrakcyjna stylistyka i niewygórowana cena), ale biorąc pod uwagę wszystkie Twoje uwagi i fakt, że najmłodsze egzemplarze mają co najmniej po 15 lat, może to być wątpliwa okazja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
trampkarz emeryt
![]() |
![]()
Maryjan, żeby było jasne - silnik z DL1000 to nie jest z założenia lipa tylko trzeba znać jego cechy i wady. 100 tys km nie robi na nim wrażenia a znany jest przypadek pt. 305 tys mil. Także to bardzo trwała jednostka.
Napisałem żebyś miał świadomość że to nie jest perełka. Ja ogarnąłem wszystkie przypadłości i wszystko działało tak jak powinno. Ale trochę to było frustrujące - miałem przy tym bardzo zadbany ogólnie egzemplarz z przebiegiem 60 tys. Należałoby sprawdzić jaki w Navi siedzi układ zapłonowy i wtryskowy, czy jest to silnik TLa (sprzęgło chyba na linkę) czy już rozwinięcie z DL1000 (sprzęgło hydraulika). Piece ciut się różniły. Sama Cagiva wygląda tak jak mówisz na papierze bardzo fajnie. Aha, mój DL kosztował kilkanaście tys. I za tą kwotę już bym go nie kupił. Ale taka Cagiva poniżej np 10tys może być ciekawa opcja. Tylko trzeba zebrać dużo wiedzy... Żeby nie było lipy później i zaskoczeń. Pozdrawiam Zimny Ostatnio edytowane przez zimny : 16.04.2020 o 18:45 |
![]() |
![]() |