Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16.04.2020, 13:22   #1
Piękny Maryjan
 
Piękny Maryjan's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Piaseczno
Posty: 97
Motocykl: XL600 RM 87, BMW R100R 93
Piękny Maryjan jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 18 godz 43 min 54 s
Domyślnie

A co sądzicie na temat takiego mariażu- włoszczyzna z wkładką mięsną z japońskiej wołowiny - mianowicie Cagiva Navigator 1000 (silnik z Suzuki TL, ciut skastrowany)?

Ma ktoś? Widział? Zna kogoś kto widział?
Piękny Maryjan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.04.2020, 13:54   #2
zbys
 
zbys's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Podkarpacie/
Posty: 274
Motocykl: RD03
Przebieg: 89500
zbys jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 1 dzień 16 godz 34 min 26 s
Domyślnie

Miałem oryginalną wersję navigatora czyli grand canyon z silnikiem 900 Ducati, jeździło fajnie, fajne materiały plastiki, z silnikiem Suzuki pewnie nawet w miarę bezawaryjne , choć mi ten silnik nie przypadł do gustu a miałem z pełną mocą tlr1000.
Wielkościowe to tak pomiędzy tramkiem 600 a Afryką jak dobrze pamiętam.
IMAG0635.jpg

Ostatnio edytowane przez zbys : 16.04.2020 o 14:02
zbys jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.04.2020, 14:26   #3
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,855
Motocykl: R1200GS K25
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 19 godz 33 min 25 s
Domyślnie

Piekny Maryjan, silnik z TLa jest pierwotnym później zastosowanym w Suzuki DL1000 który miałem przez ostatnie 1,5 sezonu i poznałem aż za dobrze.

Ten silnik ma zasadnicze wady:
1. Układ wtryskowy który bez Powercommandera podczas dłuższej jazdy wolno lubi sobie tak strzelić że aż masz wrażenie że rozsadziło airbox. Z powercommanderem i odpowiednio strojąc da się to zminimalizować ale nie wyeliminować. Ogólnie kultura pracy z dupy dosyć.
2. Wibracje od kosza sprzęgłowego. Są takie przy 3 do 4 tys rpm że telepie całą maszyna. Recepta to przeróbka u Michała Szramy w wawie.
3. Odklejające się magnesy w magneto - vide przeróbka magneta o ile magnesy są całe i jeszcze nie narobiły bajzlu w piecu. A były przypadki znane demolki..
4. Pije oliwę jak każdy ale jak na mój gust to jakoś dużo trochę.
5. Spalanie - 6,5 do 8. I nie ma opcji na mniej.

Plusy - ma moc od dołu, 3 lub 4 tys wystarcza i odjazd. Ma charakter i ciekawa pracę bo rozrząd częściowo na kołach zębatych. Kręci sie i jest zwawy. Ma dużo pary a powyżej 6 tys rpm ciągnie jak zły. Jak siadłem z litrowego DLa na Viadro to byłem rozczarowany.

Porobiłem wszystkie jego przypadłości, pojeździłem ale do samego końca mi ten motocykl nie pasował ciężkim prowadzeniem, wysokim środkiem ciężkości i spalaniem. Wróciłem do 650 w końcu której silnik to grzechotka ale bez takich wad, jest lżejszą i jeździ mi się przyjemniej, bardziej osiołkowato ale bez wysiłku.

Uwaga - silnik w DLu jest skastrowany na 98 koni (protoplasta z TL miał coś ok 120). Nie wiem jak w Navigatorze ale chyba też. Cagiva dawała swój zapłon więc może mapy są lepiej zrobione. W DLu silnik aby spełnić normy miał bardzo zubożona mieszankę w okolicach 3 do 4 tys. I stąd te jego prychania itp. Cagiva - nie wiem, są inne zapłony, wtryski może też, należałoby sprawdzić.

W Cagivie fajnie puścili wydechy góra i motocykl cały taki zgrabny.

Podsumowując, jakbyś się na to decydował to zapoznaj się dobrze z silnikiem. Można widzieć w nim zaletę bo Japonia ale to akurat taki przypadek nieoczywisty. Jak coś służę wiedzą jaka nabyłem. Wszystko co powyżej zostało wyeliminowane w nowym dl1000 po 2014 i tam jest już OK.

Cagiva o ile się orientuję to problem z częściami może być. Jest też taka wersja gran Canyon 900 bodajże z silnikiem ducati jak tu kolega zbys pokazal. I ja to bym wolał bo jak już iść w egzotykę to po całości generalnie gran Canyon i Navigator to ciekawe konstrukcje które miały potencjał. Sam bym się przysiadl, ale raczej do wersji z piecem Ducata.

Z racji że bardzo lubię Włochy, kupię sobie kiedyś włoski motocykl. Miałem kilkanaście japońskich w sumie, spróbuję jednego jak Matjas skuter nie daje pełnego obrazu.

Pozdrawiam
Zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.04.2020, 14:57   #4
Piękny Maryjan
 
Piękny Maryjan's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Piaseczno
Posty: 97
Motocykl: XL600 RM 87, BMW R100R 93
Piękny Maryjan jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 18 godz 43 min 54 s
Domyślnie

Zimny - dzięki za rozjaśnienie sytuacji co do Navi 1000, faktycznie - w teorii taki zestaw to miód i orzeszki (akceptowalna waga, 98 KM, wąska sylwetka, atrakcyjna stylistyka i niewygórowana cena), ale biorąc pod uwagę wszystkie Twoje uwagi i fakt, że najmłodsze egzemplarze mają co najmniej po 15 lat, może to być wątpliwa okazja.
Piękny Maryjan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.04.2020, 16:12   #5
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,855
Motocykl: R1200GS K25
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 19 godz 33 min 25 s
Domyślnie

Maryjan, żeby było jasne - silnik z DL1000 to nie jest z założenia lipa tylko trzeba znać jego cechy i wady. 100 tys km nie robi na nim wrażenia a znany jest przypadek pt. 305 tys mil. Także to bardzo trwała jednostka.

Napisałem żebyś miał świadomość że to nie jest perełka. Ja ogarnąłem wszystkie przypadłości i wszystko działało tak jak powinno. Ale trochę to było frustrujące - miałem przy tym bardzo zadbany ogólnie egzemplarz z przebiegiem 60 tys.

Należałoby sprawdzić jaki w Navi siedzi układ zapłonowy i wtryskowy, czy jest to silnik TLa (sprzęgło chyba na linkę) czy już rozwinięcie z DL1000 (sprzęgło hydraulika). Piece ciut się różniły.

Sama Cagiva wygląda tak jak mówisz na papierze bardzo fajnie. Aha, mój DL kosztował kilkanaście tys. I za tą kwotę już bym go nie kupił. Ale taka Cagiva poniżej np 10tys może być ciekawa opcja. Tylko trzeba zebrać dużo wiedzy... Żeby nie było lipy później i zaskoczeń.

Pozdrawiam
Zimny

Ostatnio edytowane przez zimny : 16.04.2020 o 18:45
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.04.2020, 11:06   #6
Marcin-BB

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Bielsko Biała
Posty: 1,688
Motocykl: TA 600/rd03
Przebieg: 48ooo
Marcin-BB jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 40 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zbys Zobacz post
Miałem oryginalną wersję navigatora czyli grand canyon z silnikiem 900 Ducati, jeździło fajnie, fajne materiały plastiki, z silnikiem Suzuki pewnie nawet w miarę bezawaryjne , choć mi ten silnik nie przypadł do gustu ....
Zbyś możesz coś więcej powiedzieć o silniku i obsłudze tego motocykla- chodzi mi o wersję z silnikiem Ducati SS?
Od dłuższego czasu rozważam taki wynalazek i obserwuję pewną aukcje na e-bayu. Gran Canyon z przebiegiem 16 tyś km, od I właściciela w cenie trampka 650.
Marcin-BB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.04.2020, 11:41   #7
zbys
 
zbys's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Podkarpacie/
Posty: 274
Motocykl: RD03
Przebieg: 89500
zbys jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 1 dzień 16 godz 34 min 26 s
Domyślnie

Cagivą bardzo fajnie się jeździ, mocy w porównaniu do afri nie brakuje idzie jak zła, zawias to taka liga tramka 700, czyli na szutry i asfalt w sam raz, silnik trochę inny niż w ss ma inne głowice z tego co pamiętam, co do serwisu to nie ma tragedi trzeba tylko poznać włoską mysl, moim zdaniem demontaż montaż plastików i ogólny dostęp do zaworów nie jest zły, nie tak prosty i szybki jak w afri ale i nie pojebany jak w tramku 700.
Moja cagiva jak dobrze pamiętam miała ponad 50tys na blacie i nie było widać zuzycia, oleju nie brała...
zbys jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.04.2020, 15:52   #8
herni
 
herni's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Stalowa Wola/ MIELEC
Posty: 1,135
Motocykl: TransAlp+Multistrada + Cagiva Elefant
Przebieg: hohoho
Galeria: Zdjęcia
herni jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 22 godz 22 min 51 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Marcin-BB Zobacz post
Zbyś możesz coś więcej powiedzieć o silniku i obsłudze tego motocykla- chodzi mi o wersję z silnikiem Ducati SS?
Od dłuższego czasu rozważam taki wynalazek i obserwuję pewną aukcje na e-bayu. Gran Canyon z przebiegiem 16 tyś km, od I właściciela w cenie trampka 650.
Wszystkie Canyony ,które są sprzedawane w PL sa nawet tańsze od Transalpa.
Pamiętaj ,ze serwis podstawowy Cagivy z silnikiem Ducati to wydatek około minimum 2 tys.zł który wykonujesz co 20 tys. lub 2 lata.
herni jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.04.2020, 17:25   #9
Marcin-BB

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Bielsko Biała
Posty: 1,688
Motocykl: TA 600/rd03
Przebieg: 48ooo
Marcin-BB jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 40 s
Domyślnie

A co wchodzi w skład takiego serwisu po 16 (20) tyś km - czy to trzeba robić niezależnie od kilometrów, także po jakimś okresie- jak przy wymianie paska rozrządu w aucie?
Marcin-BB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.04.2020, 17:54   #10
zbys
 
zbys's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Podkarpacie/
Posty: 274
Motocykl: RD03
Przebieg: 89500
zbys jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 1 dzień 16 godz 34 min 26 s
Domyślnie

Głównie chodzi o paski 20tys, lub 2lata, plus ustawienie luzów zaworowych, paski nie są drogie 200-400zł, łożyska w rolkach zamieniki za parę zł, jak trzeba będzie to płytki zaworowe po 40-60zł.
Trochę czytania+ytube i można taki serwis samemu robić..
zbys jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.