![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,785
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
![]()
Światła mijania i drogowe chyba nigdy nie swiecą się razem? Dla mnie to działa dobrze, nie ma tam zadnego zwarcia w swiatłach.
Mozesz dla pewności w poszukiwaniu jakiegoś zwarcia: odpiąć aku, odłączyć jedną klemę aku i włączyć do instalacji amperomierz. Powinno być 0 poboru pradu, jak przekręcisz stacyjkę, bez zapalonych świateł to powinien być minimalny pobór prądu, ale nadal prawie 0. Potem właczaj odbiorniki i sprawdzaj co się dzieje. Jak zarowka się zapala i ma 50W to oczekujesz poboru około 4A. Jak nie zobaczysz żadnej kosmicznej wartości na mierniku to dla mnie powinno być OK z układem elektrycznym i jedyny problem to byłoby zbyt słabe ładowanie. Ale tego już szukasz miedzy magnetem-regulatorem-akumulatorem. Sent from my SM-J600FN using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
Zdalnie ciezko bedzie pomoc.
Jak dla mnie to ten regler nie jest pewny... napiecie ladowania 12.5 V na swiatłach mijania nie pozwala doładowywac aku w ogole |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 385
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 tydzień 5 dni 7 godz 47 min 36 s
|
![]()
Sprawdzaj po kolei. Zwarcie któregoś z uzwojeń alternatora trudno zmierzyć bez precyzyjnego omomierza, ale pomiar napięcia poszczególnych uzwojeń podczas pracy pod obciążeniem jest bardzo łatwe i miarodajne. Jeżeli napięcia będą prawie równe szukaj dalej. Jeżeli napięcie za regulatorem będzie większe o więcej niż 1V niż na stykach akumulatora wina leży w instalacji za regulatorem.
Nie wiem ile prądu pobiera układ zapłonowy (myślę że nie więcej niż 6-10 amper) ale jeżeli prąd wychodzący z regulatora przy wyłączonych światłach będzie większy niż 15-20A winne będzie zwarcie w instalacji. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 385
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 tydzień 5 dni 7 godz 47 min 36 s
|
![]()
I jeszcze tabela z danymi oporności pomiędzy przewodami regulatora.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
ładowanie usb | ofca234 | Wszystko dla Afryki | 10 | 07.12.2017 14:09 |
Rd03 słabe ładowanie | Widmo80 | Układ elektryczny i zapłonowy | 21 | 13.10.2017 21:24 |
Niskie ładowanie. | Zet Johny | Układ elektryczny i zapłonowy | 29 | 01.08.2014 13:10 |
odpalanie moto na zalaczonych swiatłach. | solo1972 | Układ elektryczny i zapłonowy | 17 | 07.06.2011 12:48 |
Obroty a ładowanie | Michal | Układ elektryczny i zapłonowy | 17 | 03.11.2010 23:35 |