Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05.11.2019, 17:43   #1
MrWaski
 
MrWaski's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,345
MrWaski jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 4 dni 8 godz 30 min 33 s
Domyślnie

Lepiej żeby bardziej zużywała się zębatka niż wałek. Myślę, że twardość tych elementów odpowiednio dobrali.
MrWaski jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.11.2019, 20:34   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,614
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 34 min 36 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał MrWaski Zobacz post
Lepiej żeby bardziej zużywała się zębatka niż wałek. Myślę, że twardość tych elementów odpowiednio dobrali.
ja myślę zupełnie przeciwnie, zębatka lipa połączenie było nasmarowane i takie zużycie po tym przebiegu to dramat. Nic bardziej nie niszczy wieloklinu jak nadmierny luz lub złe spasowanie elementów (niewłaściwe kąty powierzchni styku)

Zamawiam OEM i zobaczymy, poprzednio demontowana po przebiegu ok 35.000km nie miała takiego luzu a było sucho i rdza.

przy okazji szukania numeru zębatki trafiłem na coś niezwykle ciekawego, nie można wymienić samego łożyska wałka zdawczego!!! gdyż jest ono zespolone z samym wałkiem... żeby było jaśniej gdy padnie łożysko musimy zaopatrzyć się w cały wałek! to po uszczelniaczu z pierścieniem kolejna niespodzianka. Wałek trochę zdrożał obecnie 1450zł


i znowu zrobiło mi się smutno także mamy kumulację nie dość, że niewiele się nie zmieniło z wałkiem i zębatką to dostaliśmy trudno wymienny uszczelniacz oraz wałek z łożyskiem czyli "wałek na całej linii" pozostaje wiara w jakość i nadzieja, że będzie dobrze.

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 05.11.2019 o 21:46
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.11.2019, 21:54   #3
kylo
 
kylo's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 637
Motocykl: CRF1000
kylo jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 19 godz 38 min 57 s
Domyślnie

Pogoń tą skośnooką Mariusz i wracaj do GSa
kylo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.11.2019, 08:10   #4
Mallory
 
Mallory's Avatar


Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,538
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 4 dni 6 godz 33 min 12 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał MrWaski Zobacz post
Lepiej żeby bardziej zużywała się zębatka niż wałek. Myślę, że twardość tych elementów odpowiednio dobrali.
Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
ja myślę zupełnie przeciwnie, zębatka lipa połączenie było nasmarowane i takie zużycie po tym przebiegu to dramat. Nic bardziej nie niszczy wieloklinu jak nadmierny luz lub złe spasowanie elementów (niewłaściwe kąty powierzchni styku)

Zamawiam OEM i zobaczymy, poprzednio demontowana po przebiegu ok 35.000km nie miała takiego luzu a było sucho i rdza.

przy okazji szukania numeru zębatki trafiłem na coś niezwykle ciekawego, nie można wymienić samego łożyska wałka zdawczego!!! gdyż jest ono zespolone z samym wałkiem... żeby było jaśniej gdy padnie łożysko musimy zaopatrzyć się w cały wałek! to po uszczelniaczu z pierścieniem kolejna niespodzianka. Wałek trochę zdrożał obecnie 1450zł


i znowu zrobiło mi się smutno także mamy kumulację nie dość, że niewiele się nie zmieniło z wałkiem i zębatką to dostaliśmy trudno wymienny uszczelniacz oraz wałek z łożyskiem czyli "wałek na całej linii" pozostaje wiara w jakość i nadzieja, że będzie dobrze.
Problem wałka, żeby się nic a nic nie zużywał, o ile jeszcze jest w stanie dobrym stanie, jest rozwiązany w starej AT - łatwe do znalezienie na forum.
Podobnie ma się sprawa z zębatkami i ich twardością.

Problem łożyska wałka istnieje w każdym motocyklu z napędem łańcuchowym. O ile w małych i słabszych motorach, które przebiegów dużych nie robią problem łożyska jest śladowy, to w NAT, trzeba uważać bardzo na za mocny naciąg łańcucha, żeby łożyska nie zabić obciążaniem na długich przelotach bardzo obładowanym moto.

A to, że wałek w NAT zintegrowany z łożyskiem to ciekawe, ciekawe...
__________________
<br>
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.11.2019, 22:19   #5
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,860
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 12 godz 25 min 39 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mallory Zobacz post
A to, że wałek w NAT zintegrowany z łożyskiem to ciekawe, ciekawe...
Wydaje mi się, że łożysko jest wciskane na prasie? Na rysunku widać równą linię na osadzeniu. Trzeba by to mieć w łapkach.
Wałek sprzęgłowy skrzyni biegów Polonez, Fiat i podobne... zachodnie.
Łożysko jest wciskane na prasie z talerzową sprężyną i zabezpieczone pierścieniem osadczym. Taki montaż daje dobrą stabilizacje wałka.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg w1.JPG (20.0 KB, 219 wyświetleń)
Typ pliku: jpg w2.JPG (19.5 KB, 220 wyświetleń)
Typ pliku: jpg w3.JPG (20.9 KB, 20 wyświetleń)
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-)
Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć!
Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.11.2019, 00:36   #6
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,614
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 34 min 36 s
Domyślnie

zastanawiam się aby dorobić 2szt. podkładki 0.5mm z teflonu skasują one luz boczny zębatki przy jednoczesnym uszczelnieniu wieloklinu ze smarem, teflon nie powinien się wytrzeć i teoretycznie powinno działać .
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Patent na wałek zdawczy?? Wójcik Wszystko dla Afryki 62 08.03.2016 02:13


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.