05.09.2019, 21:44 | #11 |
Zarejestrowany: Feb 2016
Posty: 381
Motocykl: CRF 1000
Online: 1 tydzień 2 dni 5 godz 8 min 9 s
|
Firmy które pytałem o taką obręcz oferują mi sprzedaż w okolicach tysiąca złotych. Do tego dojdzie koszt przeplecenia i centrowania koła, trochę sporo... Czy ktoś z forumowiczów jest w stanie wskazać miejsce gdzie kupię obręcz Excel lub jakiś zamiennik w ludzkich pieniądzach? A może na jakimś allegro jest coś co by pasowało na mój oplot, może nie szerokość 2.15 tylko coś węższego np 1.85? Zauważę jakąś różnicę w prowadzeniu przy węższej obręczy?
|
05.09.2019, 22:16 | #12 |
Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Śliwice
Posty: 35
Motocykl: RD07a
Przebieg: za mały
Online: 3 dni 2 godz 22 min 53 s
|
Nówki obręcze Excela 21x2.15 36H wszędzie chodzą w mniej więcej takich pieniądzach, pełne koła ~1800zł. Zamienników na 36 szprych jest jak na lekarstwo, jedyne co znalazłem to http://www.cross-center.com/en/rims/...m-36-hole.html. Niby ciut taniej, ale jak chcesz czarną to trzeba dopłacić, plus przesyłka ze Szwecji to w sumie wyjdzie tyle co za Excela w polskim sklepie.
|
06.09.2019, 12:11 | #13 |
Zarejestrowany: Feb 2016
Posty: 381
Motocykl: CRF 1000
Online: 1 tydzień 2 dni 5 godz 8 min 9 s
|
Ok. Dzięki za odpowiedź. Jeszcze jedno pytanie. Oryginalna obręcz ma szerokość 2,15 czy można sobie bez większych konsekwencji założyć obręcz 1,6 lub 1,85? Widzę, że najwięcej jest obręczy 1,6. Niby na każdą zakłada się oponę 90/90-21 więc na czym polega różnica? Może pytania są infantylne, ale pomimo tego, że przez ostatnie dwadzieścia parę lat miałem mnóstwo motocykli nigdy nie musiałem zmieniać obręczy i stąd braki w tym temacie.
|
06.09.2019, 18:34 | #14 |
Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Śliwice
Posty: 35
Motocykl: RD07a
Przebieg: za mały
Online: 3 dni 2 godz 22 min 53 s
|
Może ten artykuł troszkę pomoże: https://motogumy.pl/Opony_motocyklowe_rozmiar.aspx Co prawda jest o rozmiarach opon a nie felg, ale jest też wyjaśnione jak szerokość felgi wpływa na kształt opony. Co nieco o wpływie szerokości koła na sterowność motocykla jest też tutaj: https://itstillruns.com/effect-wide-...g-5750698.html.
Jednak lepiej żeby wypowiedział się ktoś bardziej zorientowany w temacie, ja zdecydowanie za mało wiem i nie chcę wprowadzić w błąd. |
07.09.2019, 19:24 | #15 |
Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,425
Motocykl: Husqvarna 701 Enduro
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 15 godz 23 min 25 s
|
Zeus, piszesz, że chcesz głównie po asfalcie latać, a jednocześnie kombinujesz z węższą obręczą.
Im węższa obręcz tym profil opony ułoży się w większy "balon" i pogorszy się trakcja na asfalcie. Może zamiast szukać nowej obręczy i przeplatać koło po prostu poszukaj oryginalnej (triumph'owskiej) używki na allegro, olx i ebay? |
07.09.2019, 20:49 | #16 |
Do tego na węższej obręczy mniejsza powierzchnia styku i gorsze hamowanie. Przy ostrym przeciwskręcie możliwy uślizg koła. Wiem co piszę ST ma obręcz 1.85 i oponę dedykowaną.
|
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Barwy kolory dobór lakieru | och | Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki | 24 | 09.11.2017 11:27 |
halogeny led dobór - prośba | MAKS_38 | Inne tematy | 6 | 09.06.2016 17:14 |
Dobór lakieru | lewy | Inne tematy | 15 | 28.07.2015 14:09 |
Luz na tylnym kole | STRUś | Rama, zawieszenia, napęd | 28 | 09.08.2011 12:30 |
Prostowanie obręczy | suchy | Hamulce, kola, opony | 5 | 24.11.2009 17:19 |