02.09.2019, 07:34 | #91 |
trampkarz emeryt
|
Lata temu po Afryce wróciłem na trampka. Transalpów miałem w sumie z 5, w tym jedną 650.
Czym się różni 650 od 600? Jest jedna kwestia z konstrukcji ramy, przy główce w 650 są wzmocnienia których brak w 600. Inne jest też mocowanie wahacza i kiwaczka, inna geometria. W efekcie 650 nieco lepiej jeździ się z pasażerem. Kiedyś napisałbym znacznie lepiej ale po kilku latach na V-Stromie, żaden trampek - 600 czy 650 nie jest dla mnie dobry do jazdy z pasażerem. Solo, o ile leciwy wygląd nie wadzi to 600 jest prostsza i ma dużo lepszą pozycję do jazdy enduro o czym często wspomina Franz (a on miał tego sprzętu dużo). Ale nie są to kolosalne różnice. 650 pali ok litr więcej i ma więcej momentu na niższych obrotach. Co nie znaczy że jest go dużo - zrozumiałem to jak pojeździłem sobie DR750, co to znaczy moment na kole. Co do kierownicy w trampku - nie ma opcji żeby była sztywna, bo jest w gumowych tulejach mocowana. Jak chodzi sztywno w jeździe to coś z główką ramy nie halo. Ja w swoich trampkach robiłem takie specjalne podkładki żeby ominąć tą gumową amortyzację kiery - znacznie pomagało. Jeździłem na DL650, ostatnio od roku na dużym i ciężkim DL1000. Kolega ma ATAS (bajka tylko wysoka i zbiornik szeroki jakiś) i XRV tesco (RD07a) - przysiadłem się do starej AT i powiem że po latach taka ona się fajna wydawała (ostatni raz na AT siedziałem jakoś w 2013). Taka wygodna i ułożona, lżejsza od DL1000 mimo tej samej masy na papierze. Ale w jej cenie można mieć 2x trampek 600, i to jest ta kwestia. Trampek jest prosty serwisowo, dużo tańszy. Z zawieszeniem z Afryki bardzo fajnie jeździ. Trampka jak się goni ponad 120 to pije olej w ilościach znacznych i jest to normą. Zresztą jak mowa o 20-25 letnich motocyklach to byleby nie brał litra na 1000km Za 6-7 tysięcy polecam jeszcze bardzo nieoczywiste rozwiązanie - XF650 Freewind. Miałem takie coś chwilę i byłem mega zaskoczony. Lagi 43mm, rama sztywna, prowadzenie dużo lepsze od Trampka, zwinny, lekki, mało palił. Do jazdy solo bardzo fajny. Silnik z DR650SE. Jedyne minusy jakie widziałem to: - wygląd - no kiepsko się to prezentuje, - skok zawieszeń coś ok 165-170mm, tył spoko, ale przód na dużych dziurach w terenie prawie mi dobijał, - szarpanina singla na asfalcie (to można polubić albo nie). Maszyna przyspieszała lepiej od trampka i w lekkim terenie jeździło mi się bardzo fajnie. Równolegle kupiłem prawie nowy DL650 i tylko dlatego sprzedałem. Pozdrawiam zimny |
02.09.2019, 08:07 | #92 | |
Cytat:
|
||
02.09.2019, 08:53 | #93 | |
trampkarz emeryt
|
Cytat:
Kolega pisał że kierownica jest sztywna i ciężko "chodzi" - a to już może mieć coś wspólnego z główką, choć nie sądzę żeby aż tak. |
|
02.09.2019, 22:53 | #94 |
Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Andrychów
Posty: 88
Motocykl: XL 600 Limited Edition na 50 lecie Hondy
Online: 1 dzień 8 godz 41 min 32 s
|
Super dziękuję bardzo za długi opis
teraz już inaczej patrzę trochę a takie pytanie jest tesz ładny turysta Honda Deauville NT zlub NTV Silnik najmniejszy chyba 650cm co o niej powiecie |
02.09.2019, 23:01 | #95 |
Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Andrychów
Posty: 88
Motocykl: XL 600 Limited Edition na 50 lecie Hondy
Online: 1 dzień 8 godz 41 min 32 s
|
Ostatnio edytowane przez 603Mariusz : 02.09.2019 o 23:06 |
02.09.2019, 23:24 | #96 |
Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Andrychów
Posty: 88
Motocykl: XL 600 Limited Edition na 50 lecie Hondy
Online: 1 dzień 8 godz 41 min 32 s
|
Ostatnio edytowane przez 603Mariusz : 02.09.2019 o 23:30 |
03.09.2019, 05:01 | #97 |
trampkarz emeryt
|
Kolego Mariusz, o Freewindzie co nieco napisałem. A Devilka to inna parafia niż omawiane sprzety. Kto ma to na ogol lubi ale to zupełnie inny tym motocykla niż trampki i Afryki.
|
03.09.2019, 05:28 | #98 |
Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Andrychów
Posty: 88
Motocykl: XL 600 Limited Edition na 50 lecie Hondy
Online: 1 dzień 8 godz 41 min 32 s
|
Suzuki wiadomo lzejsza niższa co wielu brakuje przy średnim wzroscie
Honda Deauville ,teraz przeczytalem ze ma wal cardana nie widzialem jej z bliska ale wyglądowo całkiem nieźle na asfalt w gory kto wie? silnik ten sam co transalp i owalne boczne kufry myślałem,że wal kardana był tylko w starszych Czy wal kardana byl montowany w motocyklach typu turystyczny? Ostatnio edytowane przez 603Mariusz : 03.09.2019 o 05:49 |
03.09.2019, 06:15 | #99 | |
Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Andrychów
Posty: 88
Motocykl: XL 600 Limited Edition na 50 lecie Hondy
Online: 1 dzień 8 godz 41 min 32 s
|
Przyjrzałem się na filmach tej hondzie deauville 650 jest duza na okolo
transalpka jest węższa ale wyższa Cytat:
model ktory miałeś ten z nowszych czy starszych,też trzeba tylko pewne roczniki brać pod uwagę itp. Ostatnio edytowane przez 603Mariusz : 03.09.2019 o 06:27 |
|
03.09.2019, 07:33 | #100 |
trampkarz emeryt
|
Devilka jest motocyklem cięższym i mniej poręcznym od trampka. Ale jeśli ma być tylko na asfalt to na pewno dobry wybór. Kolega miał i lubił ją, tylko że 700 na wtrysku a to inna kasa.
Freewinda miałem z 97. Lift był bodajże w 2000 - inna lampa, jeszcze brzydsza ale lepiej świeci. Do tego twardszy tylny amor na który ludzie narzekali że miękki w starszych. Mi do jazdy solo pasował. |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Historia serwisowa motocykla bmw na podstawie VIN | Marcin z Zakopanego | Inne tematy | 12 | 27.12.2018 13:54 |
Luźna rozmowa, moja Historia... temat Afryki jako pierwszego motocykla... | [Maciek] | Inne tematy | 46 | 04.01.2014 01:05 |
Plan zakupu... | mucha_dub | Inne tematy | 4 | 24.08.2012 07:48 |