Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 02.08.2019, 11:53   #1
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 15,211
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 3 dni 10 godz 55 min 0
Domyślnie

@Ziutek - gdyby jednak motocykl chciał się przetaczać spokojnie możesz zaaplikować OD GÓRY osiowo wałeczek drewniany między zębatkę a łańcuch i wtedy na spokojnie kręcisz i nic nie odjedzie. To samo przy dokręcaniu tylko wtedy zakładasz 'blokadę' od dołu. Bitte sehr
EDIT - jak Emek napisał - przecież masz postojowy /! nie wziąłem tego pod uwagę / ale to są mikre śruby i nie będą dowalone nie wiadomo jak.

Franek, nie wiem ile w tym prawdy, ale na logikę tak jest - łańcuch nie wyciąga się nierównomiernie sam z siebie bo mu się tak podoba. W swoim żywocie nie miałem takiej historii w moich sprzętach - pomijając jakieś wady konstrukcyjne w co bardzo wątpię dzieje się tak JEDNYM PRZYPADKU - ustawienia zbyt małego zwisu przy regulacji naciągu.
Wtedy po obciążeniu motocykla na łańcuch działa taka dźwignia, że dochodzi do rozciągnięcia ogniw pomiędzy zębatkami i jest pi..da.
Osobiście nie wierzę absolutnie, że ma to związek z nieregularnym, nierównym smarowaniem rolek pomijając przypadki ekstremalnego zaniedbania napędu.
Oczywiście co się dzieje w przypadku zbyt małego luzu z łożyskiem wałka zdawczego zmilczę.

Trochę się na łańcuchach zdoktoryzowałem przy okazji ich smarowania.

m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02.08.2019, 12:05   #2
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,758
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiales.
Nierownomierne smarowanie nie ma wielkiego wplywu na nierownomierne zużycie łańcucha bo smarowanie jesli bylo powoli się przejdzie przez zebatki.
Dawno dawno temu przy moim pierwszym xt 600
nie moglem pojąć dlaczego raz mam dobry zwis łańcucha
a za kilka dni wisi do ziemi. Po skorygowaniu luzu i za kilka dni przy nstepnej kontroli naciagniety jak baranie jaja
Komputerów i netu jeszcze nie bylo
ale byl duzy zbior Motocykla i Swiat motocykli
Wtedy zablyslo światło
To byl świat. Bez smartfonów i netu
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>

Ostatnio edytowane przez Franz : 02.08.2019 o 12:11
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wałek zdawczy Tolecki Rama, zawieszenia, napęd 312 27.12.2017 08:08
Wałek zdawczy - jak wyeliminować luz?? tomozdyn Silnik, sprzęgło, skrzynia 28 12.07.2017 07:46
wałek zdawczy maciek-kolek19863 Silnik, sprzęgło, skrzynia 13 06.04.2017 12:45
Patent na wałek zdawczy?? Wójcik Wszystko dla Afryki 62 08.03.2016 01:13
Wałek zdawczy ocena tom500 Silnik, sprzęgło, skrzynia 8 29.07.2015 16:08


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.