Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.06.2009, 17:30   #1
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,714
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 40 min 21 s
Domyślnie

Sokro 130/80 robi, to 130/90 też zadziała. Wybuchnąć nie wybuchnie. Ale piszę tylko teoretycznie. Nie mam 07 i takich problemów. Mam 04... i inne problemy .
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!

wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.07.2009, 11:51   #2
mckrzysiek
 
mckrzysiek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Radom
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
mckrzysiek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 11 godz 32 min 28 s
Domyślnie zarzuciłem zestaw t63 (tył) i tkc80 (przód)...

witam,
do swojego trampka 600 zarzuciłem zestaw jak w tytule. Dotychczas jeździłem na oponkach, które były na motorku w chwili zakupu i problem opon dla mnie nie istniał. Teraz zmieniłem i zaczęły się wątpliwości. HELP!
1)wątpliwość pierwsza - jak jadę po suchym asfalcie to powyżej 120km/h, a już zwłaszcza na koleinach (i to nawet niewielkich, takich, których dotychczas nawet bym nie zauważył) buja mi tył, że aż się boję... A jak trafiłem na odcinek drogi, gdzie zdarli asfalt równolegle do kierunku jazdy to stwierdziłem, że pierniczę - jak się mam wywalić to wolę z prędkości 40km/h niż większej i tak też się wlokłem, a moto bujało jak pokręcone. Czy t63 tak ma czy coś tu nie funguje w moim motku raczej?
2) wątpliwość druga - przy wymianie gum pan wulkanizator stwierdził, że powinienem mieć jakieś "trzymacze do opon". Sprawdziłem w internecie i stwierdziłem, że takie cóść rzeczywiście istnieje. Czy rzeczywiście powinienem toto nabyć i założyć? I co może się stać jeśli tego nie mam? Dla uzupełnienia dodam, że 80% mojej jazdy to jednak asfalt, a przy wymianie opon zarzuciłem nowe wzmocnione dętki.
mckrzysiek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2009, 11:15   #3
hubert
Jaki świeży jaki świeży ??
 
hubert's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
hubert jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mckrzysiek Zobacz post
witam,
do swojego trampka 600 zarzuciłem zestaw jak w tytule. Dotychczas jeździłem na oponkach, które były na motorku w chwili zakupu i problem opon dla mnie nie istniał. Teraz zmieniłem i zaczęły się wątpliwości. HELP!
1)wątpliwość pierwsza - jak jadę po suchym asfalcie to powyżej 120km/h, a już zwłaszcza na koleinach (i to nawet niewielkich, takich, których dotychczas nawet bym nie zauważył) buja mi tył, że aż się boję... A jak trafiłem na odcinek drogi, gdzie zdarli asfalt równolegle do kierunku jazdy to stwierdziłem, że pierniczę - jak się mam wywalić to wolę z prędkości 40km/h niż większej i tak też się wlokłem, a moto bujało jak pokręcone. Czy t63 tak ma czy coś tu nie funguje w moim motku raczej?
2) wątpliwość druga - przy wymianie gum pan wulkanizator stwierdził, że powinienem mieć jakieś "trzymacze do opon". Sprawdziłem w internecie i stwierdziłem, że takie cóść rzeczywiście istnieje. Czy rzeczywiście powinienem toto nabyć i założyć? I co może się stać jeśli tego nie mam? Dla uzupełnienia dodam, że 80% mojej jazdy to jednak asfalt, a przy wymianie opon zarzuciłem nowe wzmocnione dętki.
Krzyśku, bujaniem w koleinach czy pływaniem na zdrapce się nie przejmuj. To wpływa tylko na psychikę ... Kostka to jest kostka i na asfalcie będzie miała pewne wady typu hałas, wibracje przy większych prędkościach itd Mim zdaniem musisz jedynie trochę bardziej niż do tej pory uważać na mokrym asfalcie a resztą się nie przejmuj ...

Trzymacze są niepotrzebne jeśli nie zamierzasz spuszczać powietrza żeby sobie np po piasku polatać ...
__________________
Hubert


Ostatnio edytowane przez hubert : 13.07.2009 o 14:27
hubert jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2009, 13:33   #4
puszek
 
puszek's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,756
Motocykl: RD07a
puszek jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 12 godz 31 min 43 s
Domyślnie

Bujanie to raczej bym obstawiał amortyzator przedni badź tylny.. To znaczy utrata właściwosci tłumiacych lub złe napiecie sprężyny... Opony , jeśli ciśnienie jest właściwe nie powinny mieć na to wiekszego wpływu
puszek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2009, 13:46   #5
hubert
Jaki świeży jaki świeży ??
 
hubert's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,729
Motocykl: nie mam AT jeszcze
hubert jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s
Domyślnie

Zależy jak rozumieć bujanie ? Bo ja rozumiem w ten sposób że w koleinie moto sobie jedzie w koleinie wężykiem ?
__________________
Hubert

hubert jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.07.2009, 13:52   #6
mckrzysiek
 
mckrzysiek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Radom
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
mckrzysiek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 11 godz 32 min 28 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał hubert Zobacz post
Zależy jak rozumieć bujanie ? Bo ja rozumiem w ten sposób że w koleinie moto sobie jedzie w koleinie wężykiem ?
dokładnie tak.
Dzięki wszystkim, trochę mnie uspokoiliście
mckrzysiek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.07.2009, 12:24   #7
mckrzysiek
 
mckrzysiek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Radom
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
mckrzysiek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 11 godz 32 min 28 s
Domyślnie

za to OFF banan nie znika mi z twarzy - czy trawa na metr wysoka, mokra jak diabli, czy rżysko, czy błocko czy piach - t63 daje radę;-)))
mckrzysiek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.