![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Dziki Wschód (podlasie)
Posty: 349
Motocykl: RD07B
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 11 godz 7 s
|
![]()
Ta dokładność teraz z czegoś wynika...a z czego? A no z tego, że teraz system CEPIK widzi ile czasu trwa badanie techniczne. Kiedyś pieczątka, kasa do wora i gitara. Teraz diagności muszą się pilnować bo każde badanie powinno trwać określony czas. Kiedyś nikt czasu nie sprawdzał a teraz i owszem. Wejdzie niedługo klient incognito plus kamery i jak ciebie diagnosta nie zna to będzie robił wszystko jak książka pisze. Na złe to nie wyjdzie tyko na dobre. Ja nawet za starych dobrych czasów nigdy nie klepałem sobie pieczątki u kolegów diagnostów tylko robiłem całą ścieżkę żeby mieć pewność że wszystko jest w porządku. Bezpieczeństwo ponad wszystko.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Jan 2017
Miasto: Warszawa
Posty: 381
Motocykl: Tenere 700
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 3 dni 8 godz 39 min 18 s
|
![]() Cytat:
W jaki sposób światło, które w Ameryce jest bezpieczne, w Polsce nie jest? Jakie zagrożenie powoduje o kilka decybeli za głośny wydech? Nie wspomnę, że nigdy nikt nie sprawdzał np. czy nie mam pękniętej ramy przy główce czy dokręconej osi przedniego koła... Przegląd jest w stanie wyeliminować tylko bardzo drastyczne przypadki, ale zakładam, że skoro siadamy na motocykl to przed każdą jazdą pewne miminum ogarniamy. Jeśli sami nie zadbamy o bezpieczeństwo swoich motocykli to żadna kontrola nie pomoże. Ale to chyba truizm. Żeby nie być gołosłownym - niejeden z nas organizuje na trasie opony na zmianę, bo wie, że te co ma (nowe) nie wytrzymają całej wycieczki. Ja używam twardszych klocków hamulcowych, bo gdybym założył najtańsze, to z racji wagi motocykla jestem w stanie skończyć je po 5.000km czyli np. w trakcie dłuższego wyjazdu, kiedy do następnego przeglądu mam 9 miesięcy. Na koniec taka historia: Kiedy chciałem sprawdzić amortyzatory w poprzednim motocyklu, to w żadnej z ok. 20 stacji diagnostycznych w Warszawie, w których byłem i dzwoniłem nie mieli możliwości, żeby to zrobić. W końcu trafiłem na diagnostę, który miał Afrę i postawiliśmy dwa motocykle jednocześnie (niby jedna oś samochodu) i maszyna pokazała, że moje ledwo mieszczą się w normie, a w prawie nowej Afrze są zużyte w 1/3... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Moderator
![]() Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,382
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
![]() Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 33 s
|
![]() Cytat:
A schodzenie lawin, co powoduje? To tylko przykład, ale widziałem w de (albo w Austrii) tunel, przez który wyłącznie motocykle nie mogły przejeżdżać. W Alpach Austryjacy sprawdzali wydechy, przykłady można mnożyć. Cytat:
Sprawdza się wyłącznie wizualnie, nie mają 'trzepaków'. Założenie chyba takie jest, że każdy robi serwis auta (czy motocykla) w ASO, co za tym idzie - wszystko wymieniane jest na czas i nie powinno się zepsuć.
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
![]() Zarejestrowany: Jan 2017
Miasto: Warszawa
Posty: 381
Motocykl: Tenere 700
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 3 dni 8 godz 39 min 18 s
|
![]() Cytat:
A co do świateł - jest dokładnie odwrotnie: Europa - asymetryczne, USA - symetryczne. Cytat:
Cytat:
Natomiast co do polskich ASO opowiem taką historię. Póki samochód miałem na gwarancji robiłem przeglądy w ASO i co za tym idzie płaciłem odpowiednio. Po gwarancji zacząłem się zastanawiać czy dalej tam serwisować i przeglądam wydruki z czynności. Kupa pozycji do sprawdzenia, przy każdej "odfajkowane", że zrobione. Nawet grubość bieżnika mierzona. Zaciekawiło mnie, ile mm opon zjeździłem przez 3 lata. Patrzę w papiery - na początku 7,2mm, wertuję do ostatniego przeglądu. Nie jeżdżę dużo, ale ok. 45 tysięcy zrobiłem, więc ciekaw jestem na ile jeszcze wystarczą mi opony. Po 3 latach wpis pokazywał... 7,2mm. Po dwóch tak samo... Ciekawe czy w ogóle olej zmieniali... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Moderator
![]() Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,382
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
![]() Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 33 s
|
![]() Cytat:
![]() Cytat:
![]() Cytat:
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Zabrze
Posty: 1,105
Motocykl: ATAS 2019
Przebieg: 11000
![]() Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s
|
![]() Cytat:
![]() Na moja uwage w tym temacie manadzer serwisu wzruszyl ramionami i powiedzial "pewnie zaszla pomylka" i za chwile przyniosl skorygowany dokument. Zero stresu ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: okolice Warszawy
Posty: 1,420
Motocykl: CRF250L * T7
![]() Online: 2 miesiące 2 tygodni 5 godz 47 min 3 s
|
![]()
Kilkanaście lat temu, na osiedlowej uliczce, minął mnie jadący z naprzeciwka czoper z takim głośniejszym wydechem. Pewnie najzwyklejszy, popularny "przelot".
Niestety miałem otwarte okno, a on mocno przyspieszał kiedy się wymijaliśmy. Przez pierwsze kilka minut na lewe ucho nie słyszałem nic. Ból ucha minął po jakichś 3 dniach, a pełny słuch wrócił mi po ponad tygodniu. Przy niefortunnym zbiegu okoliczności (np. przegazówka "przelotem" w korku jak ktoś ma otwarte okno) można sfinansować komuś rentę. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przeglądy i serwisy w PL jak, co, za ile | Piotr_As | Husqvarna 701 | 22 | 15.09.2024 18:43 |