Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25.12.2018, 22:21   #1
Romano
 
Romano's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: Białystok
Posty: 162
Motocykl: CRF 1000 DCT '18
Przebieg: 101 000
Romano jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 dzień 8 godz 45 min 53 s
Domyślnie

tomeks, przed kupnem też miałem dużo dylematów którą skrzynię wybrać, teraz nie zamieniłbym DCT na manual, ale prawdą jest że trzeba jej się nauczyć, poznać a potem z upływem czasu lubisz i doceniasz ją coraz bardziej, a najbardziej jadąc na stojąco poza czarnym
__________________
Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy twoja stopa dotyka rano podłogi, diabeł w piekle mówi "Ooo kurwa, wstał..."
Romano jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.01.2019, 12:26   #2
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 39 min 58 s
Domyślnie

też będzie mi dane testować NAT z DCT bo taką nabyłem, ale bardziej z racji ciekawości tego rozwiązania niż świadomego wyboru bo już podczas pierwszej jazdy nie polubiliśmy się cóż może to tylko początki.

po 300km moje spostrzeżenia

- zmienia biegi w większości w innym momencie niż bym chciał
- jak jadę spokojnie to ciągle pcha się do 6 biegu chociaż obroty silnika są zbyt niskie (nawet <2000)
- nie redukuje biegu gdy jest nachylenie terenu
- redukuje w zakrętach
- nawet jak manualnie zredukuję bieg łopatką to i tak o chwili jest znowu ten sam pomimo, że jadę z tą samą prędkością np. chcąc coś wyprzedzić
- zamiast trybu D i 3x S wolałbym np 2xD i 2xS albo chociaż jeden w którym sam sobie kiedy ma zmieniąć biegi (np. prędkość/oborty)

Generalnie tryb D mam wrażenie, że jest zaprogramowany na zniszczenie sprzęgła/przeniesienia napędu i zakatowania silnika, operuje biegami na granicy szarpania jakby dodać 200-300 obrotów wyżej na zmianę biegów i byłoby ok.

tyle wad na razie
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.01.2019, 12:43   #3
Piterm123
 
Piterm123's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2017
Posty: 84
Motocykl: Crf1000l DCT / Adventure 890R
Piterm123 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 godz 8 min 45 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
też będzie mi dane testować NAT z DCT bo taką nabyłem, ale bardziej z racji ciekawości tego rozwiązania niż świadomego wyboru bo już podczas pierwszej jazdy nie polubiliśmy się cóż może to tylko początki.

po 300km moje spostrzeżenia

- zmienia biegi w większości w innym momencie niż bym chciał
- jak jadę spokojnie to ciągle pcha się do 6 biegu chociaż obroty silnika są zbyt niskie (nawet <2000)
- nie redukuje biegu gdy jest nachylenie terenu
- redukuje w zakrętach
- nawet jak manualnie zredukuję bieg łopatką to i tak o chwili jest znowu ten sam pomimo, że jadę z tą samą prędkością np. chcąc coś wyprzedzić
- zamiast trybu D i 3x S wolałbym np 2xD i 2xS albo chociaż jeden w którym sam sobie kiedy ma zmieniąć biegi (np. prędkość/oborty)

Generalnie tryb D mam wrażenie, że jest zaprogramowany na zniszczenie sprzęgła/przeniesienia napędu i zakatowania silnika, operuje biegami na granicy szarpania jakby dodać 200-300 obrotów wyżej na zmianę biegów i byłoby ok.

tyle wad na razie
Ucz się dalej skrzyni 300 km to tyle co by odpalić moto
Piterm123 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.01.2019, 16:30   #4
nabrU
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Nie napisaleś który model NAT masz bo miedzy 2017 i 2018 są różnice

Cytat:
Napisał mdxmd Zobacz post
po 300km moje spostrzeżenia

- zmienia biegi w większości w innym momencie niż bym chciał
Jest tryb manualny.

Cytat:
- jak jadę spokojnie to ciągle pcha się do 6 biegu chociaż obroty silnika są zbyt niskie (nawet <2000)
Nue jeździć w trybie D

Cytat:
- nie redukuje biegu gdy jest nachylenie terenu
Redukcja w takich warunkach nastąpi tylko i wyłącznie przy kompletnie zamkniętym gazie.

Cytat:
- redukuje w zakrętach
DCT tak ma (i to nie tylko w NAT). Nie ma z tym żadnego problemu.

Cytat:
- nawet jak manualnie zredukuję bieg łopatką to i tak o chwili jest znowu ten sam pomimo, że jadę z tą samą prędkością np. chcąc coś wyprzedzić
Łopatka w trybie auto to tylko chwilowy override. Więc działa tutaj zgodnie z instrukcją

Sugeruję jak inni pojedzić, aż do tych 300km dojdzie jeszcze jedno zero i wtedy zrobić podsumowanie. Inna sprawa, że piszesz ze kupiłeś z ciekawości a nie z przeokonania, więc zapewne nadal bedziesz narzekał
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.01.2019, 12:31   #5
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 39 min 58 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Radarman Zobacz post
Nie napisaleś który model NAT masz bo miedzy 2017 i 2018 są różnice

Jest tryb manualny.

Nue jeździć w trybie D

Redukcja w takich warunkach nastąpi tylko i wyłącznie przy kompletnie zamkniętym gazie.
D
CT tak ma (i to nie tylko w NAT). Nie ma z tym żadnego problemu.

Łopatka w trybie auto to tylko chwilowy override. Więc działa tutaj zgodnie z instrukcją

Sugeruję jak inni pojedzić, aż do tych 300km dojdzie jeszcze jedno zero i wtedy zrobić podsumowanie. Inna sprawa, że piszesz ze kupiłeś z ciekawości a nie z przeokonania, więc zapewne nadal bedziesz narzekał

NAT 2016
chodzi o redukcję podczas podjazdu na wzniesienie,
zobaczymy, nie mniej jednak mi przydałoby się coś pomiędzy D a nawet S1.

Czy zauważyliście jakieś różnice w pracy skrzyni w zależności od zastosowanego oleju silnika? (chodzi o uślizg pomiędzy biegami) wrzucenie 2 biegu jest dość twarde

Ostatnio edytowane przez mdxmd : 05.01.2019 o 13:19
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.