![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
slimak wspiera sie o golen - nie os. nie ustalicz slimaka bez goleni. wypust jest na zewnatrz. pokaz mi na osi to 'zrubienie'.
bez goleni slimak bedzie sie obracal wraz z ruchem kola.
__________________
buziaki ![]() Ostatnio edytowane przez szynszyll : 01.08.2018 o 17:10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Feb 2016
Miasto: Warszawa
Posty: 267
Motocykl: Inne moto
Przebieg: 77777
![]() Online: 1 tydzień 1 dzień 9 godz 33 s
|
![]() Cytat:
![]() Chyba nie ma między tym co piszemy niezgody. Jaką średnicę wewnętrzną ma ślimak? Równą temu mniejszemu przekrojowi osi czy temu większemu? W tym opisie oparłem się na zawieszeniu z CB500. Ale zasada powinna być taka sama. Stawiam, że w afryce średnica wewnętrzna ślimaka jest równa tej cieńszej części osi. Nie miałem tego w ręku, ale dowód w następnym akapicie. Te zdjęcia zdawałyby się to potwierdzać: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=722&page=5 I ślimak bez prawej goleni, albo ze spiłowanym ząbkiem ustalającym na tej goleni, jeśli oś jest poprawnie skręcona, nie powinien się obracać. Można to sprawdzić - odkręcić linkę prędkościomierza, rozkręcić oś, obrócić ślimaka o 180 stopni, skręcić oś ponownie właściwym momentem. Nie do ruszenia ręką. Jeśli łożysko koła wytworzyło taki moment, że bieżna wewnętrzna zabiera ze sobą tego ślimaka i go obraca, to znaczy, że jest ono zatarte. Gdyby było tak, ze slimak opiera się o goleń, to to co napisałem o "możliwości regulacji prawej lagi" (właściwiej byłoby tutaj pisać o jakiejś swobodzie ustalenia, bo tylko jedno położenie jest prawidłowe, tutaj nic nie regulujemy) nadal jest prawdziwe. Ale to, że to goleń dociska ślimaka do reszty jest niemożliwe. Ślimak robi za dystans. Od strony koła opiera się zatem na jedynym elemencie nie obracającym się normalnie względem goleni, czyli wewnętrznej bieżni łożyska. Ono ma średnicę równą tej cieńszej części osi. Jednocześnie, żeby ślimak mógł "dojechać" do goleni, a nie zatrzymać się na tej grubszej części osi, musiałby mieć średnicę wewnętrzną równą tej grubszej części. Sprzeczność, bo ma stałą srednicę. ![]() Przykręcanie bądź nie konika lewej goleni nie uniemożliwia skręcenia osi na gotowo, nie wpływa też na lepsze bądź gorsze obracanie koła (oczywiscie na centealce). Jesli kolo się nie obraca po skręceniu, to powodów tego należy szukać na lewo od ślimaka włącznie, prawa goleń na pewno nie ma tu nic do rzeczy. Ostatnio edytowane przez Skeeb : 02.08.2018 o 15:33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wzmocnienie uchwytu nawigacji | cygan | Gadżety / wyposażenie | 63 | 25.10.2019 22:21 |
Wyrwana szpilka uchwytu osi koła | tnt123 | Hamulce, kola, opony | 21 | 16.05.2015 18:40 |
Urwana fajka | mucha_dub | Układ elektryczny i zapłonowy | 2 | 14.04.2014 12:09 |
Urwana Sprężyna podstawki centralnej ??? | BIAŁY | Wszystko dla Afryki | 18 | 26.03.2013 22:50 |
szpilka kolektora wydechu | torak | Uklad paliwowy i wydechowy | 6 | 10.01.2012 02:15 |