|
|
#111 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Łódź
Posty: 2,167
Motocykl: TA,RD04
Online: 2 miesiące 3 tygodni 7 godz 22 min 59 s
|
Dorzucę tylko taką opowiastkę dotyczącą innego tematu ale finałem był sąd.
BYŁEM NA 26 SPRAWACH.-(wygrałem) UNIKAM jak mogę , już słowo sąd przeraża mnie. Ciał |
|
|
|
|
|
#112 | |
![]() Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Kraków
Posty: 3,271
Motocykl: ATAS 2024
Przebieg: 8000
Online: 1 miesiąc 4 dni 14 godz 7 min 59 s
|
Cytat:
Jest wada fabryczna przedniego zawiasu w BMW wodniaku?, jest i co ktoś dostał nowy motocykl? W najlepszym razie dostaniesz nowe lagi, albo częściej tylko tuleje wzmacniające, albo figę z makiem, bo tulei jest niedobór. W subaru padały shortblocki, też niedoróbka w fazie projektu, zwrócili komuś auto? nie co najwyżej jak serwisowałeś w aso, to mogłeś liczyć na znacząca zniżkę na zakup nowego silnika,, etc, etc |
|
|
|
|
|
|
#113 | |
![]() |
Cytat:
__________________
kto smaruje ten jedzie |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
![]() Zarejestrowany: Feb 2012
Posty: 158
Motocykl: GS 1100
Online: 1 miesiąc 5 dni 5 godz 29 min 21 s
|
Cytat:
Konsument reklamuje towar u sprzedawcy powołując się na niezgodność towaru z umową, na przykład rdza na spawach ramy. Jeśli sprzedawca nie uprzedził konsumenta że takowa usterka może wystąpić, jeśli w instrukcji obsługi nie jest napisane nic o takiej ,,specyfice" produktu, to teoretycznie racja jest po stronie klienta. Przyjmuje się wówczas że wada istniała w chwili wydania towaru w pierwszym roku do sprzedawcy należy udowodnienie że było inaczej. W praktyce wygląda to tak że sprzedawca przyjmuje towar, reklamuje go u producenta, producent uwzględnia bądź nie reklamację, i oferuje naprawę towaru bądź gdy jest ona nieopłacalna jego wymianę na nowy. Przy pierwszym zgłoszeniu zazwyczaj sprzedawca powołuje się na nadmierny nieuzasadniony koszt wymiany towaru i proponuje nieodpłatną naprawę. Przy powtórnej usterce już zmuszony jest do wymiany towaru lub zwrotu gotówki. Sprzedawca wówczas zwraca towar do producenta a ten zobligowany jest do jego przyjęcia. To nie tak że sprzedawca jest przez to narażony na koszty. Jeśli producent nie uzna reklamacji, sprzedawca musi dać odpowiedź na piśmie w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od wniesienia reklamacji, w innym przypadku uznaje się reklamację za zasadną. Pozostaje wtedy rzecznik praw konsumenta, polubowny sąd konsumencki, bądź sąd cywilny. Przepisy te mają zastosowanie w przypadku zakupu jako osoba fizyczna. Zakupy na firmę to już inna para kaloszy. |
|
|
|
|
|
|
#115 |
![]() Zarejestrowany: May 2014
Miasto: Warszawa
Posty: 1,438
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 54 min 26 s
|
Ciekawy temat dla kogos kto jest prawnikiem, lub jakiegos prawnika ktory chce przecwiczyc temat i zablysnac. Wtedy moze taka batalie stoczyc jako test czy takie przepisy dzialają
|
|
|
|
|
|
#116 |
![]() |
A co gdy mam moto na fakture na połowe watu? Jestem traktowany jako firma czy konsument?
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Cytat:
Dziwne te przepisy, firma czy osoba prywatna tak samo może konsumować towar więc nie rozumiem dlaczego np zakupu na firmę często nie możesz zwrócić np a osoba prywatna może. Prawa inne i długość gwarancji inna
|
|
|
|
|
#118 |
![]() |
To nie długość gwarancji, tylko rękojmi błędnie przez sprzedających nazywanej gwarancją. Rękojmię między podmiotami gospodarczymi można ograniczyć, rozszerzyć lub wyłączyć i stąd zapisy w umowach. Najlepiej to widać na allegro w regulaminach sprzedających.
Nie wiem czy nie namieszałem Wam tu dodatkowo
|
|
|
|
|
|
#119 |
![]() |
Dobrze że to hąda i z gwaracji nie trzeba korzystać
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
|
|