Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04.05.2009, 22:21   #1
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,327
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 20 godz 5 min 28 s
Domyślnie

Inna gęstość gazu co powoduje większą sprężystość niż przy "prawie azocie".

Zalety pompowania kół azotem
  • azot znacznie zwiększa żywotność opony
  • azot znacznie wydłuża czas stałego ciśnienia w oponie ( w oponie napompowanej powietrzem znacznie szybciej można zaobserwować spadek ciśnienia) przez co wydłuża się czas żywotności opony
  • przy pompowaniu azotem występuje znacznie mniejsza wilgoć, a ponadto azot nie wchodzi w reakcje chemiczne z metalami w wyniku czego znacznie spada ryzyko korozji i utleniani się felg w samochodzie
  • spada zużycie paliwa dzięki utrzymywaniu stałego ciśnienia w oponie (zmniejszone opory tarcia)
  • azot nie jest łatwopalny oraz nie “podtrzymuje” ognia przez co zmniejsza się ryzyko zapalenia się opony np. podczas wystrzału
  • nie występują wahania ciśnienia pod wpływem zmian temperatury
  • przeprowadzone badania wykazały, że zmniejszenie ilości powietrza w oponie o 6% wydłuża jej żywotność nawet o 22%

źródło: http://www.infosamochody.pl/artykul,...ol_azotem.html

Oczywiście to czysta teoria poparta testami nie zawsze w warunkach normalnego użytkowania. Do tej pory azot był czymś naturalnym w mega ciężarówkach czy oponach samolotów. Teraz zaczyna być bardzo popularny (i słusznie) w samochodach.
__________________
Ramires

...okręt mój płynie dalej... gdzieś tam...
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.05.2009, 00:37   #2
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 674
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 2 dni 11 godz 11 min 32 s
Domyślnie

Hm , mam w robocie butelkę z azotem ( Azot spożywczy ) używam do wytworzenia atmosfery w piecu lutowniczym , ciśnienie gazu chyba 100 ATmosfer
muszę sobie podłączyć jakąś końcówkę do reduktora i napompować kola . Amora nie ruszam bo działa dobrze .
__________________
END of TRANSMISSION
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05.05.2009, 07:51   #3
puszek
 
puszek's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Krakuff
Posty: 4,762
Motocykl: RD07a
puszek jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 40 min 33 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał ramires Zobacz post
Inna gęstość gazu co powoduje większą sprężystość niż przy "prawie azocie".

[*]nie występują wahania ciśnienia pod wpływem zmian temperatury


Oczywiście to czysta teoria poparta testami nie zawsze w warunkach normalnego użytkowania. Do tej pory azot był czymś naturalnym w mega ciężarówkach czy oponach samolotów. Teraz zaczyna być bardzo popularny (i słusznie) w samochodach.

Co do ciśnienia to azot jako gaz powinien podlegac prawu Gay-Lusaca . Stała gazowa mówi ze stosunek cisnienia razy objetośc jest stały... A wiec jeskli zmnienia sie jeden czynnik inne musza ulec zmianie.

P x V
------ = Constans
T
Tyle pamietam ze szkoły...A moze azot podlega innym prawom?
puszek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Swiecaca kontrolka cisnienia oleju banditos Silnik, sprzęgło, skrzynia 2 20.01.2013 18:11
Gwint czujnika ciśnienia paku Silnik, sprzęgło, skrzynia 13 03.09.2009 15:26


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.