|
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Kraków
Posty: 3,255
Motocykl: ATAS 2024
Przebieg: 8000
![]() Online: 1 miesiąc 4 dni 12 godz 20 min 0
|
![]()
No właśnie serwis zawiasu, jak w silniku olej się zużywa, to w ladze też. Sam do niedawna nie byłem tego świadomy, ale to telelever 1200GS sprawił, że zapomniałem o takiej czynności. Ponieważ pracuje w branży w której zapobieganie jest tańsze niż leczenie, to prywatnie też wolę zapobiegać.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 39 min 45 s
|
![]() Cytat:
Co ma telelever do oleju? w rurach też jest olej oraz tulejki ślizgowe jak w CRF, jedyna różnica to amortyzator, który jest centralny on także ma olej w sobie, którego się nie wymienia nigdy! a motocykle mają nawet po 15lat i przebiegi po 150.000km albo i więcej. Producenci żenią nam kit teraz, że to normalne itd... nie to nie jest normalne a zaplanowane. Można zrobić rury, które łatwo się nie porysują, golenie pokryć powłoką podobną do cylindrów i też nie ma bata aby się zużywały a na panewki dobrej jakości powłokę ceramiczną do tego odpowiedniej jakości uszczelniacze i będzie spokój tylko po co? lepiej napisać, że wymaga to obsługi co rok a i tak nie przetrwa więcej jak 2-3 lata jazdy po nawet szutrach. Ale jakość to jedno a warunki pracy drugie i tutaj zawieszenie "Ups" jest jak widać na przegranej pozycji. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Kraków
Posty: 3,255
Motocykl: ATAS 2024
Przebieg: 8000
![]() Online: 1 miesiąc 4 dni 12 godz 20 min 0
|
![]() Cytat:
W GS-ie to tego oleju w lagach mogłoby by nie być, bo amortyzuje i tak ten centralny ze sprężyną, a tam to chyba jest, żeby się nie zatarło od braku smarowania. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,598
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 16 godz 39 min 45 s
|
![]() Cytat:
Na plus BMW jest fakt braku ciśnienia w lagach (nawet po zalaniu olejem spuszcza się całkowicie powietrze przed montażem w moto) myślę, że interes na serwisowaniu BMW na pewno nie tkwi w przednim zawieszeniu w tym uszczelniaczach. Nie chcę toczyć dyskusji porównując BMW do CRF, bo nie o to mi chodzi, w BMW (modele R1200) uszczelniacze i rury pracują w bardzo komfortowych warunkach bo żaden syf tam nie dociera a jeżeli już to w ograniczonym zakresie i dlatego jest spokój z uszczelniaczami podobnie było w starej AT nawet bez harmonijek uszczelniacze były 2-3x żywotniejsze a z osłonami to już całkiem luz. Może niech spece od cross i hard enduro się wypowiedzą jak to z "ups" wygląda, materiały muszą być najwyższych lotów aby to nie sprawiało problemów. Jeżeli HONDA w CRF stosuje uszczelniacz olejowy z wagą kurzową bez sprężyny..... ja bym osobiście atakował inne uszczelniacze, które mają inna konstrukcję + regularne czyszczenie przestrzeni pod pierwszym uszczelniaczem (przy użytkowaniu terenowym) Ostatnio edytowane przez mdxmd : 14.09.2017 o 01:12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wroclaw
Posty: 2,383
Motocykl: RD04
Przebieg: 40.000
![]() Online: 3 miesiące 2 dni 46 min 4 s
|
![]()
Kurcze w starej czwórce nie wiedziałem,że lagi mogą cieknąć...
No,ale taka kolej rzeczy.
__________________
Agent 0,7 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Cieknące paliwo z gaznika | forhend | Uklad paliwowy i wydechowy | 6 | 26.06.2011 17:07 |
Nieszczelne połączenie - cieknące paliwo | Ronin | Uklad paliwowy i wydechowy | 2 | 16.04.2011 22:23 |
POMOCY !!! cieknące hamulce | chomik | Hamulce, kola, opony | 9 | 11.07.2010 22:53 |
Cieknące paliwo. | bicio | Uklad paliwowy i wydechowy | 8 | 17.04.2010 02:03 |