Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18.08.2017, 23:47   #1
azure

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: LKS
Posty: 114
Motocykl: PD06
azure jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 19 godz 50 min 51 s
Domyślnie

Kiedyś do Scottoilera lałem hipola, ale że nie zawsze był pod ręką poszedłem w coś innego.
Zwykle wymieniając olej w aucie zlewam go do bańki 5l... a później leję to do oliwiarki. Tak od lat, w 5 motocyklach, które mam. Działa? Działa! TO na cholerę mam kupować hipola.

UWAGA: zwykle jest to olej 5W, więc sporo rzadszy od hipola. Przez to też sporo więcej go idzie, a łańcuch ładnie rozbryzguje go po okolicy. Stąd:
1. nie jest to ekologiczne - trudno, jakoś z tym żyję
2. wsio dookoła jest ujebolone olejem, szczególnie jak w scottie ustawię na tryb mycia łańcucha (max podawanie).
3. opona zwykle też jest ujebolona, stąd jak ktoś mocno winkluje po czarnym niech ma to z tyłu głowy, żeby go tył nie wyprzedził.
azure jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.08.2017, 13:33   #2
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 454
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 14 godz 54 min 24 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał azure Zobacz post
Działa? Działa!.
... tyle, że nie tak dobrze, jak przekładniowy (np. Hipol). Olej silnikowy w pełni aktywuje się w temp. powyżej 70*C no i nie ma dodatku EP. Po za tym, za szybko go wyrzuca z łańcucha i w efekcie smarowanie nie jest takie, jakby mogło być. Ja używam W140 przeznaczony do ciężko pracujących przekładni. Pomysł z zagęszczeniem oleju smarem grafitowym, albo litowo-molibdenowym też jest dobry, ale tu trzeba się pobawić.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.08.2017, 14:07   #3
CeloFan
 
CeloFan's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2011
Miasto: Warszawa
Posty: 588
Motocykl: brak
Galeria: Zdjęcia
CeloFan jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 19 godz 15 min 24 s
Domyślnie



Nie ma co rozdrabniać się we właściwości oleju. Każdy jest lepszy od spraju czy nieoliwienia w ogóle. Hipol jest dobry bo tani ale przecież kto zabroni uzywać syntetycznego Motorexa na przykład. Koszt pomijalny. Gęstość może mieć znaczenie zimą tylko.
__________________
Pełne zadowolenie składa się z małych uciech rozłożonych w czasie.
https://www.facebook.com/CFact1/
CeloFan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Osłona łańcucha z ALU. MOTOMYSZA Wszystko dla Afryki 9 18.04.2011 11:43
luz łańcucha? kamol Rama, zawieszenia, napęd 12 16.05.2008 23:25


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.