| 
			
			 | 
		#11 | 
| 
			
			 Michał 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			W kwestii porządkowej. 
		
		
		
		
		
		
		
	1. DCT to skrzynia automatyczna, bo sama zmienia biegi - w odróżnieniu od manualnej 2. Są różne rodzaje skrzyń auto. Klasyczne hydro bez sterowania, ze sterowaniem, bezstopniowe, DCT itd.... 3. W klasycznej jest sprzęgło hydro-nie ma mechanicznego przekazania momentu, tylko przez płyn, stąd poślizg i lagodne przekazanie momentu. W dwusprzęgłowej (DCT) sprzęgła są zwykłe cierne, ale są sterowane automatycznie przez komputer dla szybszej zmiany. Jeśli więc da się zablokować bieg w DCT (jak w każdym automacie) to efekt hamowania silnikiem powinien być taki sam jak w manualu, bo sprzęgło jest "zwykłe".. 4. Każde rozwiązanie techniczne ma swoje wady i zalety, kto co lubi sobie wybierze. Pax.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |