Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03.07.2017, 21:34   #1
Emek
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
 
Emek's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Aug 2015
Miasto: Scyzortown
Posty: 11,293
Motocykl: No Afrika anymore
Emek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 7 miesiące 2 tygodni 6 dni 1 godz 26 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Novy Zobacz post
Niemalże każdy Twój post to beka z Afryki w DCT. Nieraz jak się połapiesz to skasujesz post, trochę to takie niefajne. Czy ktoś ciśnie z Twojego zamiłowania do 'pomarańczowego' koloru?
Ja cisnę z pomarańczową sieczkarnią nie ma co się.pitolić.

Trochę dystansu Panowie by się.przydało. Autorowi wątku chodziło o porównanie automatu z manualem a tu tylko achy i ochy nad tym jaki to automat jest cudowny. Że biegi zmienia szybciej etc. I co z tego wynika? Niewiele. Powiedzcie jakie wady dostrzegliście w obu wersjach bo odnoszę wrażenie że powstał "funclub DCT", który nie dopuszcza nie tylko krytyki ale i polemiki. Nie jeździłeś to ch.ja wiesz.
Nie jeździłem ale jeździłem wieloma automatami zdecydowanie bardziej zaawansowanymi niż to hądowskie DCT i swoje zdanie mam ale już pozostawię je dla siebie coby nie było że cokolwiek czy kogokolwiek krytykuję.
Więc ponawiam pytanie bo naprawdę jestem zainteresowany informacją w temacie a już na kilku forach pytałem i dalej pustka.

Sytuacja z życia wzięta - UA stromy zjazd w dół a ostatnie kilka dni padało więc więcej dodawać nie trzeba. Wbijam jeden puszczam sprzęgło i toczę się.w dół stoku. Wbicie dwójki bezsensowne bo za szybko, użycie hamulców kończy się tańcem moto i glebą.
Moja afra sprawnie hamuje silnikiem i jestem w stanie kontrolować zjazd. Jak w takiej sytuacji zachowa się DCT bo jakby jest jasne że moment hamujący silnika w automacie jest dużo słabszy?

1. Nabierze prędkości i wbije wyższy bieg.
2. Będzie jechać na jedynce i nie wbije wyższego biegu.
3. Tego nie wie nikt.

Z innej beczki. DCT jednak gasną. Nie wiem czy to wina konkretnego egzemplarza ale nie jest to odosobniony przypadek.


Zmiana biegów nogą w DCT - litości. To jakby proteza k#$asa.

Żeby nie było że manual cudowny u mnie przy zbyt lekkim wbiciu biegu czasem potrafi wyskoczyć.
Emek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.07.2017, 21:51   #2
Novy
Moderator
 
Novy's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,382
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
Novy jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 33 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Emek Zobacz post
Sytuacja z życia wzięta - UA stromy zjazd w dół a ostatnie kilka dni padało więc więcej dodawać nie trzeba. Wbijam jeden puszczam sprzęgło i toczę się.w dół stoku. Wbicie dwójki bezsensowne bo za szybko, użycie hamulców kończy się tańcem moto i glebą.
Moja afra sprawnie hamuje silnikiem i jestem w stanie kontrolować zjazd. Jak w takiej sytuacji zachowa się DCT bo jakby jest jasne że moment hamujący silnika w automacie jest dużo słabszy?

1. Nabierze prędkości i wbije wyższy bieg.
2. Będzie jechać na jedynce i nie wbije wyższego biegu.
3. Tego nie wie nikt.
Po błocie nie jeżdżę, nie umiem, nie wypowiadam się
Ale jeśli chodzi o zjeżdżanie w dół na (załóżmy) pierwszym biegu to DCT nie zmieni biegu na wyższy dopóty, dopóki nie dodasz gazu manetką. Możesz zjeżdżając z góry sam zrzucić bieg i hamować silnikiem, będąc cały czas w trybie D - nie ma problemu.
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła
Novy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.